Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tess_84

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:36

Hoe heerlijk om 's nachts wakker te worden van een flinke regenbui!! Eindelijk weer wat regen, hoera! Heel de dag al bewolkt met regelmatig een goeie bui. Morgen gaat het weer richting 30 graden, dus even genieten van de verfrissing!
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 23:05

Onweer op vakantie!!! Nog wel erg in de verte maar ik zie het duidelijk flitsen.

Edit, wel regen en wat verdwaalde flodders maar geen mooi onweer helaas.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:26

De weersverwachting voor de week van 20 augustus ziet er zeeer slecht uit -:(- -:(- -:(- laat het mooie weer AUB nog 3 weken aanhouden please...... IK HAAT REGEN OP DE CAMPING!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:29

Ik vrees dat je dan niet in het goede topic zit :=

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:29

Ik vind het banketstaaf voor je maar ik verwelkom het met open armen _/-\o_
Ik zag het dat het na donderdag de 9e minder wordt maar zag de week van de 20 nog niet.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:34

15 augustus regen regen en nog eens regen. Ik vind een onweersbui echt wel tof, maar niet op de camping.

Ik heb echt ieder jaar verschrikkelijke pech met het vakantie weer. Het is altijd voor en na de vakantie goed weer, maar als ik weg ben, moet het altijd regen -:(-

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:34

Na mijn verjaardag wordt het beter, mooi kado toch :D

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:35

mvdende schreef:
15 augustus regen regen en nog eens regen. Ik vind een onweersbui echt wel tof, maar niet op de camping.

Ik heb echt ieder jaar verschrikkelijke pech met het vakantie weer. Het is altijd voor en na de vakantie goed weer, maar als ik weg ben, moet het altijd regen -:(-

Ik zou zeggen, vanaf volgend jaar tentje opzetten in eigen tuin! :)F

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:39

Dat gaat lekker op een balkonnetje van 1 bij 2 meter := tent is 3x4 _O- ik blijf dit jaar al in Nederland. Dus iid in onze eigen achtertuin. Helaas is het mooie weer "op" eind augustus. Speciaal die week omdat eerder niet gaat en het vaak eind augustus iets beter weer is dan begin juli, maar waar ik ook heen ga, eigen land, Europa of intercontinentaal: als ik weg ga regent het

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:49

Dat vind ik best banketstaaf voor je. Vanaf april/mei is het al mooi weer geweest. Ik ben echt blij met regen en verkoeling. :') Uiteraard hoef ik ook geen weken regen. :+

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:58

Heel eerlijk van mij mag het herfst worden :j
Ik ben gemaakt voor regen en kou. Deze warmte vond ik even leuk. Maar nu is het wat mij betreft wel weer klaar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Van de week onderweg naar stal. Donkere wolken en wederom geen regen :evaw:

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:05

mvdende schreef:
Dat gaat lekker op een balkonnetje van 1 bij 2 meter := tent is 3x4 _O- ik blijf dit jaar al in Nederland. Dus iid in onze eigen achtertuin. Helaas is het mooie weer "op" eind augustus. Speciaal die week omdat eerder niet gaat en het vaak eind augustus iets beter weer is dan begin juli, maar waar ik ook heen ga, eigen land, Europa of intercontinentaal: als ik weg ga regent het

Ik vind het knap dat je nu al weet wat het weer dan doet.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:12

Wij zijn 2 weken in Slowakije geweest, was heeeerlijk daar. Elke dag rond de 25 graden en 's avonds koelde het lekker af naar 15 graden en meestal nog met een onweersbuitje. Nu komen we weer in NL, alles dood en geel... Hier staat de teller alweer op 32 graden, net lekker met vrienden wezen zwemmen, heerlijk. Maar nu ik weer thuis ben is het bijna niet uit te houden zonder aan het water te liggen. Hoe hebben jullie het toch volgehouden met 37+ graden...?? :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:14

Pepperrr schreef:
Wij zijn 2 weken in Slowakije geweest, was heeeerlijk daar. Elke dag rond de 25 graden en 's avonds koelde het lekker af naar 15 graden en meestal nog met een onweersbuitje. Nu komen we weer in NL, alles dood en geel... Hier staat de teller alweer op 32 graden, net lekker met vrienden wezen zwemmen, heerlijk. Maar nu ik weer thuis ben is het bijna niet uit te houden zonder aan het water te liggen. Hoe hebben jullie het toch volgehouden met 37+ graden...?? :=

Blijven ademen en voor de rest voor pampus liggen, merk dat ik er nu meer moeite mee heb dan een week geleden, bah , ben het nu toch echt helemaal zat hoor.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:47

Hier ook he-le-maal klaar met dit weer.
Ik ben vooral verbaasd dat er mensen zijn die het blijven hebben over 'heerlijk weer'. Hoezo heerlijk met deze verschroeiende hitte, alles geel en bruin, de natuur die zucht en steunt, bomen en gewassen die doodgaan, jonge dieren in de bossen die het loodje leggen, paarden die staan te zweten in de bakkende hitte, vieze algen in het open water (begint ook te stinken)? Ook 'heerlijk': straks een pittige verhoging van de ruwvoerprijzen.Om maar te zwijgen over de schade die de landbouw te lijden heeft.
En dan piepen over dat er volgende week misschien eindelijk wat regen gaat vallen (laat het waar zijn ...) en dat dat net in je vakantie valt? Sorry, het zal de hitte wel zijn dat ik momenteel ietsje minder tolerant ben, maar daar kan ik dus niet zo heeeeel goed tegen momenteel -:(- }> :o
Laat maar in beweging komen, die atmosfeer. in Zweden is het al afgekoeld, dus hopelijk gaat er nu in het grootschalige stromingspatroon eindelijk iets veranderen en komen we eindelijk van die stomme hogedrukblokkades af.
Onweer, regen, wind, mooie wolken, vocht, frisse lucht, weg met die dorre droefheid :):)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:01

Verwacht dat de broodprijzen, groentes en aardappels flink omhoog gaan. Zit er nu over na te denken om volgend jaar zelf ook wat tarwe te gaan verbouwen op de moestuin. :=

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:58

Het zal wel mee vallen denk ik. Bvb Aviko heeft al een jaar van te voren een contract met aardappelboeren getekend. De aardappels worden niet minder, wel een stuk kleiner.
Groentes worden grotendeels in kassen verbouwd in NL, dus ook die schade is te overzien.

Boeren mogen dit jaar langer blijven stront rijden zodat ze hopelijk nog een keer kunnen maaien, ipv tot 1 september. Ik vind het wel belachelijk dat de koeienboeren geholpen worden door de EU en de varkensboeren niet. Deze moeten ook hardvoer kopen in het buitenland als er hier geen vreten is.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:08

mvdende schreef:

Wij gaan ook op vakantie maar ben blij dolblij met regen *\o/*

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:24

Askja schreef:
Ik ben vooral verbaasd dat er mensen zijn die het blijven hebben over 'heerlijk weer'. Hoezo heerlijk met deze verschroeiende hitte, alles geel en bruin, de natuur die zucht en steunt, bomen en gewassen die doodgaan, jonge dieren in de bossen die het loodje leggen, paarden die staan te zweten in de bakkende hitte, vieze algen in het open water (begint ook te stinken)? Ook 'heerlijk': straks een pittige verhoging van de ruwvoerprijzen.Om maar te zwijgen over de schade die de landbouw te lijden heeft.
En dan piepen over dat er volgende week misschien eindelijk wat regen gaat vallen (laat het waar zijn ...) en dat dat net in je vakantie valt? Sorry, het zal de hitte wel zijn dat ik momenteel ietsje minder tolerant ben, maar daar kan ik dus niet zo heeeeel goed tegen momenteel -:(- }> :o
Laat maar in beweging komen, die atmosfeer. in Zweden is het al afgekoeld, dus hopelijk gaat er nu in het grootschalige stromingspatroon eindelijk iets veranderen en komen we eindelijk van die stomme hogedrukblokkades af.
Onweer, regen, wind, mooie wolken, vocht, frisse lucht, weg met die dorre droefheid :):)

Amen _/-\o_

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:03

Ik geniet er wel van, lekker de hele zomer mooi weer gehad :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:34

Askja schreef:

Hier nog eentje hoor. Kan heel slecht tegen warm weer, zit al eindeloos zoveel mogelijk binnen en naar kantoor is nu vakantie; daar hebben ze Airco (en daar zit ik sowieso al op de IJsbeerplek waar niemand anders wil zitten). Tolerantie wordt hier inderdaad ook steeds minder, mijn empathische vermogens hebben diepvriespunt bereikt. Is ook gewoon de vermoeidheid bij mij, naast alle andere warmte gerelateerde klachten. Zit toch echt veel liever met reumaklauwtjes in wintertemperaturen. Die pijn kan ik beter handelen.

Ik kan me helemaal voorstellen hoor, dat mensen dit machtig weer vinden, echt, lekker pakken wat je pakken kan en flink genieten nu! Maar het kan geen kwaad om ook aan de gevolgen te denken. Zie dat hier in het topic en op Bokt nog wel langskomen (zal wel aan het paardgehalte liggen), maar bv op FB moet je serieus niet zeggen dat je je zorgen maakt (dat 't spontaan winter mag worden begin ik al niet eens over) want dan ben je een zeur die z'n muil moet houden en vooral Moet Genieten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:40

Van mij hoeft dat hele warme niet, maar rond de 25 graden overdag vind ik best lekker. Maar deze droogte is echt verschrikkelijk. En het is niet alleen hier, maar gewoon in heel Europa. Ik hoop enorm dat de gevolgen meevallen maar als je om je heen kijkt.. :n Het is echt niet best. Ik wacht ook met smart op regen. Hoewel ik dan ook wel weer zo ben dat ik het liever niet op 9 augustus heb, dan moet ik met een beetje geluk 2,5 uur met de trailer met mijn nieuwe paard :+ Als we dan noodweer krijgen ben ik toch niet zo heel erg blij :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:18

Volgende week idd weersomslag en wat aardige stormkansen *\o/*
We overwegen een 500km+ chase te gaan doen richting Frankrijk of zuid Duitsland, dat zal dinsdag of woensdag zijn. Maar dinsdag in NL ook goede kansen *\o/*

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:22

Windy zegt Woensdag Popcornpannetje... Lekker :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:46

Joolien schreef:
Volgende week idd weersomslag en wat aardige stormkansen *\o/*
We overwegen een 500km+ chase te gaan doen richting Frankrijk of zuid Duitsland, dat zal dinsdag of woensdag zijn. Maar dinsdag in NL ook goede kansen *\o/*

NEEE!!! Komt er onweer, komt het op het verkeerde moment. Niet als ik op kamp ga aub! :')