Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48601
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 23:50

Vervoerders moeten een laatste aansluiting garanderen. Ik miste m een keer en toen lieten ze de nachttrein een tussenstop op mijn station maken.... en hier in Groningen moest mijn laatste trein naar huis een keer 20 minuten wachten op de vertraagde trein vanuit richting Zwolle...

Moraal: spreek een conducteur aan, die kunnen vaak veel voor je doen :)

theadora99

Berichten: 3639
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 00:18

jaa er kwamen conducteurs controleren en ze vertelden dat de overstap ook 2 minuten vertraging had en even op ons ging wachten als wij nog later zouden zijn. Dus nu bijnaaaaa op Utrecht centraal.

xPabloBokt

Berichten: 9497
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 00:31

Even ter relativering: een van die aanrijdingen vandaag was het nichtje van de beste vriendin van mijn collega.

Wees blij dat je nog thuis komt. Wees blij dat je je 16 jarige dochter niet hoeft te identificeren terwijl ze in stukken ligt. Wees blij dat jij je niet zo ongelooflijk klote voelt als zij zich heeft gevoeld.

En nu ga ik weer op mijn handen zitten. Maar ik moest het even kwijt. Ik snap dat dit een ergernissentopic is en ik heb normaal ook een hekel aan mensen die andermans ergernissen gaan proberen teniet te doen. Ik ben ook niet van het "ik mag geen dorst hebben want in Afrika hebben ze niks" (bijvoorbeeld). Maar dit is gewoon geen ergernis.. imo meer een gebrek aan relativering. Denk even na over wat je zegt en waar de familie van het slachtoffer doorheen moet.

theadora99

Berichten: 3639
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 00:44

xPabloBokt schreef:
Even ter relativering: een van die aanrijdingen vandaag was het nichtje van de beste vriendin van mijn collega.

Wees blij dat je nog thuis komt. Wees blij dat je je 16 jarige dochter niet hoeft te identificeren terwijl ze in stukken ligt. Wees blij dat jij je niet zo ongelooflijk klote voelt als zij zich heeft gevoeld.

En nu ga ik weer op mijn handen zitten. Maar ik moest het even kwijt. Ik snap dat dit een ergernissentopic is en ik heb normaal ook een hekel aan mensen die andermans ergernissen gaan proberen teniet te doen. Ik ben ook niet van het "ik mag geen dorst hebben want in Afrika hebben ze niks" (bijvoorbeeld). Maar dit is gewoon geen ergernis.. imo meer een gebrek aan relativering. Denk even na over wat je zegt en waar de familie van het slachtoffer doorheen moet.


Was dit op mij gericht? :(

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 00:59

Jolien87 schreef:
Ik geloof dat ik even een poosje op mijn handen ga zitten.


Ik doe even met je mee...

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 01:01

xPabloBokt schreef:
Even ter relativering: een van die aanrijdingen vandaag was het nichtje van de beste vriendin van mijn collega.

Wees blij dat je nog thuis komt. Wees blij dat je je 16 jarige dochter niet hoeft te identificeren terwijl ze in stukken ligt. Wees blij dat jij je niet zo ongelooflijk klote voelt als zij zich heeft gevoeld.

En nu ga ik weer op mijn handen zitten. Maar ik moest het even kwijt. Ik snap dat dit een ergernissentopic is en ik heb normaal ook een hekel aan mensen die andermans ergernissen gaan proberen teniet te doen. Ik ben ook niet van het "ik mag geen dorst hebben want in Afrika hebben ze niks" (bijvoorbeeld). Maar dit is gewoon geen ergernis.. imo meer een gebrek aan relativering. Denk even na over wat je zegt en waar de familie van het slachtoffer doorheen moet.


Heel veel sterkte. En ik ben het heel erg met je eens. Telkens zie ik het hier weer terugkomen “ugh aanrijding met een persoon dus nu kom ik later thuis”. Lekker respectvol.

Ik ga ook weer op mn handjes zitten.

xPabloBokt

Berichten: 9497
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 01:03

theadora99 schreef:
Was dit op mij gericht? :(


Absoluut niet, het was voor degene die vandaag in het topic postte over de aanrijding waardoor ze heel ver om moest reizen.

@SavannahNx dankje, ik neem hem aan voor de vriendin van mijn collega :) het doet mij natuurlijk indirect verdriet maar het staat alsnog een stukje van me af. Ik zou niet in haar schoenen willen staan nu.. kan me er niks bij voorstellen als mijn nicht zo om het leven zou komen, zij is als een zus voor me.

theadora99

Berichten: 3639
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 01:15

xPabloBokt schreef:
theadora99 schreef:
Was dit op mij gericht? :(


Absoluut niet, het was voor degene die vandaag in het topic postte over de aanrijding waardoor ze heel ver om moest reizen.

Ah oké, omdat hij na mijn bericht kwam dacht ik misschien heb je mijn bericht verkeerd geïnterpreteerd.
Inderdaad veel sterkte gewenst (vooral voor de vriendin vancje collega idd).

Ik heb overigens alle aansluitingen gehaald en ben nu thuis :j

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 06:33

Sterkte geweest...is niet niks...

Vergeet echter niet dat dit een ergenissen topic is en het aan de andere kant heel vervelend is voor de mensen die hierdoor inderdaad ( heel veel) later op hun bestemming komen. Zeker als dat regelmatig voor komt kan ik hun ergenis helemaal voorstellen.

Beetje relativeren van beide kanten kan best.
Ook als het om de eerste plaats om een trieste gebeurtenis gaat.

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 06:45

Heel veel sterkte gewenst.

Tich vind ik hier niet terrecht dat je in dit topic mensen op de vingers komt tikken. Ja het is erg Mar het is echt wel een ergernis voor mensen die reizen.
Ik ken iemand die te laat op een examen kwam erdoor en die mocht mooi het volgend jaar haar vak opnieuw doen. Niet enkel studievertragingc maar dat kost je ook een hoop geld opnieuw. Als mensen bv te laat komen op een sollisitatie en hierdoor een job mislopen.
Voor mij zijn die aanrijdingen echt wel een ergernis. Ik raak gewoon nergens als er een aanrijding is geweest. Dat geeft vaak minimum 3/4 uur vertraging en oprijzen kan hier helemaal niet.

Ik vind het oprecht verschrikkelijk voor jou hoor! Maar dit topic is er nu eenmaal voor de ergernissen in het ov.

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 06:53

xPabloBokt schreef:
theadora99 schreef:
Was dit op mij gericht? :(


Absoluut niet, het was voor degene die vandaag in het topic postte over de aanrijding waardoor ze heel ver om moest reizen.

@SavannahNx dankje, ik neem hem aan voor de vriendin van mijn collega :) het doet mij natuurlijk indirect verdriet maar het staat alsnog een stukje van me af. Ik zou niet in haar schoenen willen staan nu.. kan me er niks bij voorstellen als mijn nicht zo om het leven zou komen, zij is als een zus voor me.


Mij dus ;)
Je mocht me ook een pbtje sturen als het zo zwaar valt voor je , wat ik natuurlijk ook begrijp . Ik heb het nog niet aan die kant bekeken dat het voor andere mensen zwaar kan vallen. Heel veel sterkte !

Maar er word hier wel vaker over dat soort dingen gesproken en nu word ik er boos op aan gekeken dat vind ik wel weer minden maar goed zoals ik al zei ik heb er alle begrip voor en zal over dat onderwerp niet meer spreken hier

xPabloBokt

Berichten: 9497
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:25

Ik ben niet boos en het is ook niet persoonlijk bedoeld. Het is voor iedereen die even zo reageert. Toevallig komt het nu zo uit bij jou :) ik snap dat mijn toon wellicht boos overkomt maar ik ben vrij direct in mijn woordkeuze. Ik probeer gewoon alleen even licht te schijnen op de andere kant. Er is al genoeg ruzie op Bokt dus ik zoek niet nog meer :+

Ik ben blij dat je nu wel de andere kant bekijkt, dan is imo het doel van mijn berichtje wel bereikt. Ik snap als geen ander hoe klote het is als je zo ver om moet, heb het zelf ook regelmatig gehad, maar de reden waarom ligt net wat anders dan bij bijvoorbeeld een seinstoring. En dat vind ik het verschil.

Dat ik het in PB had kunnen doen heb je gelijk in. Ik reageerde vanuit emotie. Maar daar zal ik de volgende keer even bij stilstaan! :)

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:34

xPabloBokt schreef:
Ik ben niet boos en het is ook niet persoonlijk bedoeld. Het is voor iedereen die even zo reageert. Toevallig komt het nu zo uit bij jou :) ik snap dat mijn toon wellicht boos overkomt maar ik ben vrij direct in mijn woordkeuze. Ik probeer gewoon alleen even licht te schijnen op de andere kant. Er is al genoeg ruzie op Bokt dus ik zoek niet nog meer :+

Ik ben blij dat je nu wel de andere kant bekijkt, dan is imo het doel van mijn berichtje wel bereikt. Ik snap als geen ander hoe klote het is als je zo ver om moet, heb het zelf ook regelmatig gehad, maar de reden waarom ligt net wat anders dan bij bijvoorbeeld een seinstoring. En dat vind ik het verschil.

Dat ik het in PB had kunnen doen heb je gelijk in. Ik reageerde vanuit emotie. Maar daar zal ik de volgende keer even bij stilstaan! :)


Fijn berichtje dit ! Gelukkig zijn er nog mensen die wel volwassen reageren heel fijn ! Nogmaals heel veel sterkte en de volgende keer denken wij beide na over hoe het berichtje over kan komen op een ander fijne leerles .

Hier weer een ergenis zit in een bus die al 8 min gelede had moeten vertrekken maar er geen bus chauffeur is

Jolien87

Berichten: 17517
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:22

Dan zal ik ook even mijn duit in het zakje toelichten.
Dat dit een topic voor ergernissen is betekent in mijn ogen niet dat je zomaar je ongezouten mening kunt delen. Zeker niet als het om een dergelijk gevoelig onderwerp is.
Je kunt er best van balen dat je reis anders loopt dan gepland maar probeer het dan in een perspectief te plaatsen.
Zoals Tica ook zei: jíj komt nog thuis maar ergens is nu iemand die vreselijk nieuws te horen heeft gekregen.
Geloof me, dan is later thuiskomen iets waar je nooit meer moeilijk over wilt doen.
Een onderwerp als dit ligt gewoon enorm gevoelig en daar kun je niet voorzichtig genoeg mee omgaan.

friendly
Berichten: 8402
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:58

Ik denk eigenlijk ook meer dat de ergernis zit in het feit dat je reis moeilijker wordt buiten jouw keuze om. En niet om de reden waarom het is. Want je zou wel heel harteloos zijn als je een suïcide als ergernis beschrijft.

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:24

friendly schreef:
Ik denk eigenlijk ook meer dat de ergernis zit in het feit dat je reis moeilijker wordt buiten jouw keuze om. En niet om de reden waarom het is. Want je zou wel heel harteloos zijn als je een suïcide als ergernis beschrijft.


Dat inderdaad. Mijn hart is ook meermalen gestopt als ik dit hoorde op mijn traject. Ik gun en wens dit niemand toe, laat staan het verdriet en randzaken er om heen.

Maar als dit meermalen op jouw traject gebeurt (wat ik had tussen Amsterdam en Heerhugowaard) dan ben je er op een gegeven moment heel klaar mee. Want oa ik heb inderdaad belangrijke afspraken gemist daardoor. :\

Natuurlijk probeer je het in perspectief te zien en zoals geschreven staat ook mijn hart stil, dat neemt alleen niet weg dat je met vertragingen en omrijden te maken hebt.

Boven al is dit een ergernis topic toch...? Niemand die zich kwalijk uitlaat over de getroffene.

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:08

Volgens mij is het vakantie. Sprintertje vol kinderen :')

Ghostattack

Berichten: 11259
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:11

Nayomie schreef:
Volgens mij is het vakantie. Sprintertje vol kinderen :')


Ik zat gisteren tegenover een moeder met twee jonge kinderen, waarvan het jongste meisje riep: Mama, zullen we in deze paal gaan hangen net als grote mensen?!

_O-

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:13

Ghostattack schreef:
Nayomie schreef:
Volgens mij is het vakantie. Sprintertje vol kinderen :')


Ik zat gisteren tegenover een moeder met twee jonge kinderen, waarvan het jongste meisje riep: Mama, zullen we in deze paal gaan hangen net als grote mensen?!

_O-

Hahahaha! Toeval dit, meisje van een jaar of 7 zei dit zojuist ook. _O-

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:21

Mijn bus, die hier over 7 minuten zou moeten zijn, is nog 3 dorpen verderop met +15...

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:33

Steeph schreef:
Mijn bus, die hier over 7 minuten zou moeten zijn, is nog 3 dorpen verderop met +15...

+20, ik had gewoon nog een dutje kunnen doen :z

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:49

Dat de trein nu in Eindhoven later vertrekt omdat het een sprinter is, en de intercity 5 min vertraging heeft dus wij wachten moeten omdat die over t zelfde spoor rijdt. Dan moet de intercity maar 10 min wachten, die zijn toch later :+

Edit: we zijn 5 min later weg gegaan maar de intercity is nog niet weg, waar hebben we dan op gewacht?! Ze riepen t nog om.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:14

Vandaag een klein (max 7 jaar oud?) meisje tegen mij: Als jij nou eens even aan de kant gaat dan kan ik er gewoon langs..

Sidenote, ik was aan het werk als railcateraar en wou gewoon nog even snel de trein uit en ik stond naast de 1e klas stiltehokjes al bijna bij de deur.

Echt m'n bek viel open van verbazing over haar brutaliteit, en mamalief zei er ook nog eens niets van. Ze weigerde ook nog om aan de kant te gaan toen ik zei dat ik eruit moest dus dat het handiger was als zij eventjes zou wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:16

Van de week sprak ik in uniform er een ouder op aan dat ze haar circa 10 jarige zoontje liet instappen terwijl en nog een hoop mensen uit moesten.......kon ze niet waarderen :+ . Vooral niet omdat iedereen om haar heen begon te grinniken }>

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 00:47

Steeph schreef:
Steeph schreef:
Mijn bus, die hier over 7 minuten zou moeten zijn, is nog 3 dorpen verderop met +15...

+20, ik had gewoon nog een dutje kunnen doen :z


Goh, zat je op een bus uit Zwolle te wachten?
Ik heb serieus 30 minuten gedaan over het stukje station - ijsselbrug. Wat een puinhoop vanmiddag... 2 ongevallen (blikschade) op de snelweg en werkelijk alles in en om Zwolle stond muurvast.