tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 23:40

Ik kom ook weer even onder mijn steen vandaan.
Waar ik ergens in mei weer ‘ja’ zei op voor de 3e keer mijn huidige vriend terugnemen, staat hij nu voor welgeteld de 4e keer op het punt om het weer af te breken..
Ik ben nu al 3x door een break up heen gegaan nadat hij het niet meer zag zitten en vond dat het echt niet meer beter ging worden, maar ook elke 3x kwam hij na verloop van tijd (met wel en geen contact) terug op die keuze en heeft mij zo ook de laatste keer overtuigd dat dit wél is wat hij wil, en dat hij er alles aan zal doen. Ik heb hier in dit topic en tegen hem toen nog zo mijn twijfels over geuit omdat ik zo bang was dat het weer hetzelfde liedje ging worden, maar ik ben zo gek op deze jongen en ik wilde het echt geloven. Hij heeft ook écht zijn best gedaan, gaat naar een psycholoog voor zijn eigen struggles, en heeft me heel veel vertrouwen terug gegeven.

Toch liep het de afgelopen tijd weer bergafwaarts, kwam er afstand, en hebben we toch ook vaak ruzies gehad. En doordat hij hier heel erg zelf mee bezig is en ook veel met zijn psycholoog heeft gepraat, kwam hij net zoals het oude patroon uit op de conclusie dat wij niet werken. We houden heel veel van elkaar, maar hij zegt dat we als partners niet werken, dat we niet genoeg groeien samen en dat hij voelt dat hij veel inlevert, niet gelukkig is.
Ik voel me hierin heel machteloos, want ik heb pas het volledige verhaal van zijn kant gehoord toen hij eigenlijk de beslissing al had gemaakt. We zouden al een hele tijd goed gaan praten over wat anders moet, maar dat is er nooit van gekomen. Hij heeft me geen kans gegeven om van zijn behoeftes af te weten en iets te veranderen. Daarnaast heb ik me ook niet goed beseft hoe ik zelf aandeel heb gehad in deze afstand.

Zoals eerdere keren heb ik in het ‘eindgesprek’ toch duidelijk gemaakt dat ik echt een kans wil om er wél wat aan te doen en het niet weer op te geven, want dit heeft in het verleden ook niet gewerkt. Ik wil hier zo graag samen uitkomen en het patroon doorbreken, maar als hij op dit punt zit ziet hij geen andere uitweg meer.

Hij heeft me wel meegevraagd naar zijn psycholoog over een paar dagen, en ik hoop heel erg dat we een goed gesprek kunnen hebben in die situatie, maar het lijkt meer alsof hij zijn definitieve keuze (doorgaan of stoppen) laat afhangen van dat gesprek en dat vind ik heel eng. Toch wil ik ook heel graag begrijpen waar hij precies de obstakels ziet, want aan de liefde tussen ons beiden ligt het echt niet. Het enige wat ik nog kan bedenken is misschien samen therapie volgen, maar hij ziet momenteel niet veel mogelijkheid tot herstel aangezien hij het besluit eigenlijk al had genomen.

Ik wilde het even van me afschrijven, want ik had nooit gedacht dat we wéér op dit punt zouden staan.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 07:23

LaScar, ik vind het heel erg voor je, want je houd duidelijk van deze man. En toch wil ik je zeggen: dit moet je opgeven. Het zal veel pijn doen, maar je moet leren accepteren dat dit niet de juiste man is voor jou. Er zijn weinig dingen zo erg als liefdesverdriet, maar daar moet je gewoon doorheen. Tot je over hem heen bent.

Vraag je ook eens af waarom je hem zo nodig hebt, dat je hem drie terugneemt terwijl hij al drie keer je hart gebroken heeft. Je hebt hem niet nodig, al lijkt dat zo. Je kunt het wél alleen, al lijkt dat niet zo. De pijn zal slijten, al geloof je me nu niet. Hij is niet de enige man waar je een fijne en gelukkige relatie mee kunt hebben. Je doet jezelf enorm te kort.

Ga uitzoeken wat je nu nodig hebt om deze relatie te verbreken. Vrienden, familie, therapie, chocolade, wijn, wat dan ook. Wacht niet op hem. Het is een dood paard.

:knuffel:

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 09:08

Lieve LaScar, wat naar om te horen. Maar stop met proberen hem te redden. Ik krijg het gevoel dat je jezelf in allerlei bochten aan het wringen bent om maar te zorgen dat hij bij je blijft en het wel gaat werken tussen jullie. Je cijfert jezelf weg en probeert te zijn wat hij wilt dat je bent. Hij hoort jou leuk te vinden en bij je te willen blijven om wie jij bent. Je moet je veilig kunnen voelen in een relatie en niet onzeker of zenuwachtig omdat hij zo weer kan omslaan. Dit is geen leven zo, voor jullie beiden niet. Kies voor jezelf. Dit ben jij met al jouw leuke en minder leuke kanten, dit is wat hij kan krijgen. En is dat niet goed genoeg voor hem, laat hem dan gaan. En bescherm jezelf tegen ‘het spelen met jouw gevoelens’. Dat aantrekken en afstoten is echt killing, dat is afschuwelijk. Je weet nooit waar je aan toe bent. Je bent niet iets waar je mee kunt spelen. Jij bent LaScar en je bent meer waard dan dat.
Dikke knuffel van mij.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 15:49

Hallo allemaal,

Ik zit met een dilemma waar ik gister maar ook vandaag al heel wat tranen voor gelaten heb..
Ik ben nu een jaar samen met mijn vriend en woon nu 7 maanden samen (is snel gegaan ik weet het, komt mede doordat ik nog bij mijn ouders woonde en hij al een huis had en de overstap daardoor gemakkelijker was).
Onze relatie verloopt prima, tuurlijk heb je soms wat irritaties over en weer maar nog geen 'clash' gehad en ik hou echt ontzettend veel van hem.
Nu heeft hij een 'vriendin' (oud klasgenoot van HBO opleiding die hij heeft gedaan) die ik 2-3 maanden terug ook ontmoet heb en die nu in een burn out zit.
Zij heeft in de afgelopen weken 2 keer een feestje afgezegd (waaronder de verjaardag van mijn vriend) omdat ze dit mentaal niet trok op dat moment maar hierna wel naar mijn vriend appen dat ze graag samen wat met hem af wilde spreken.. Tot op heden heb ik hier nooit wat achter gezocht maar 3 dagen terug appte mijn vriend haar uit zichzelf hoe het met haar ging.. Toen hij dezelfde dag geen antwoord kreeg begon hij zich zorgen te maken, hij vroeg haar of ze anders weer wat wilde afspreken. Uiteindelijk een dag later antwoord van haar dat ze inderdaad graag wel weer wat zou willen afspreken met hem..

Ik vind deze situatie zo lastig.. Zij stelt zich afhankelijk op en mijn vriend trekt er steeds naar toe.
Ik wil hem voor de volle 100% vertrouwen maar het lukt me gewoon niet.. :( Ik heb hier mijn twijfels bij en dit ook bij hem aangegeven. Hij geeft aan dat ik er niets achter moet zoeken en dat ik hem kan vertrouwen maar toch blijven er twijfels bij mij die ik niet los kan laten..

Hoe zouden jullie deze situatie aanpakken?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:07

Hoi Isa,

Dit is echt iets wat je bij jezelf moet zoeken. Als je geen reden hebt om je vriend te wantrouwen dan zou ik hem zeker eerst dat vertrouwen geven en er niet iets achter gaan zoeken. Het is juist fijn dat jouw vriend omkijkt naar iemand die niet lekker in haar vel zit/burn-out heeft.
Je kan wel uitspreken naar je vriend hoe je je voelt, communicatie is key.
Waarom ben je hier zo verdrietig over en overstuur van? Is er vroeger iets gebeurd of ben je niet zo zeker van jezelf?

Griffioen

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:13

Tsja het is een vriendin van voor jouw tijd al. Kun je er niet met hem over praten? Hoe hij de relatie met haar ziet bijv? En waarom het niets tussen hun geworden is uiteindelijk? Dat dit je vertrouwen kan geven?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:15

Ik snap beide kanten heel goed. Mijn ex is vreemd gegaan en heeft over heel veel dingen gelogen. Dus ik ben tegenwoordig snel wantrouwig. Dus ik snap je angst heel goed dat er toch wat speelt. Maar ik besef me ook heel goed dat niet iedereen m'n ex is en dat een deel van het probleem ook zeker onzekerheid van mezelf is. Dus ik zal een ander niet beperken in z'n vriendschappen. Maar je kunt het wel bespreekbaar maken.

Maar ik snap je vriend ook heel goed. Ik ken via de voetbal veel mannen, ben altijd one of the guys en ik heb daar 2 heel goede vrienden aan over gehouden waar ik veel mee deel. Die hebben me ook goed opgevangen toen ik m'n relatie verbrak. Die vriendschap geef ik ook niet op. Vanuit mij is er iig nooit enige fysieke aantrekkingskracht geweest. Ik ga met hen niet anders om dan met vriendinnen. Enige verschil is dat ze toevallig een piemel hebben :') Onlangs was ik aan het daten en dat is op deze vriendschap stuk gelopen. Hij kon er niet mee omgaan dat ik alleen thuis was bij een vriend van me. Ik ben heel stellig dat dat moet kunnen dus dan gaat het niet werken.

Jullie zijn natuurlijk al een stuk verder en serieuzer dus dan moet je een tussenweg vinden die je beide oke vindt. Waar zit precies je angst? Dat er toch wat gaat gebeuren? Ben je eerder bedrogen? Geloof je niet dat vriendschap tussen man en vrouw kan? Ben je van nature onzeker? Als je weet waar de angst vandaan komt kun je daar aan werken.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 15:42

Thanks voor jullie reacties! :D

Nee, ik ben niet eerder bedrogen en heb bij hem ook absoluut geen reden voor wantrouwen tot nu toe.
Ik denk dat mijn angst nu met name is dat hij door zijn naïviteit misschien niet ziet dat zij zich op dit moment heel afhankelijk naar hem opstelt (ik ken haar niet goed genoeg hiervoor maar zo voelt het voor mij een beetje op dit moment).
Ik ben over het algemeen niet zozeer onzeker over mezelf maar merk dat er ergens toch een soort 'angst' zit om hem kwijt te raken omdat ik zo gek op hem ben :+

Wat je zegt over vriendschap mannen/vrouwen capopjekop dat kan zeker hoor! In zijn vriendengroep (die ik inmiddels ook allemaal goed ken) zitten genoeg meiden (zowel met- als zonder relatie) waar hij ook goed mee omgaat en waar ik deze gevoelens totaal niet bij krijg..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 18:47

Bedenk jezelf dat je hem nooit kunt dwingen om van jou te houden. Juist door heel bezitterig gedrag duw je hem juist verder van je weg. Je kan je gevoelens uitspreken en je zorgen. Maar meer niet. Je hebt geen invloed op zijn gevoelens en gedrag. Je hebt alleen invloed op hoe jij hiermee omgaat. Als hij echt wil vreemdgaan dan doet hij dat toch. Dus laat dat los en vertrouw hem hierin. Spreek uit waar je mee zit en wat je voelt en maak jezelf niet gek met allerlei scenario’s. Zo’n cliché uitspraak is ook: Houden van is in vertrouwen loslaten. Hij moet bij jou zijn omdat hij dat zelf wil, niet omdat jij hem dwingt bij jou te zijn. Snap je wat ik bedoel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 09:06

Nou ik kan me hier ook melden.. Vorige week ontdekte ik dat mijn inmiddels ex vriend al maandenlang intensief appte met een andere vrouw. Daarna hadden we eigenlijk een heel goed gesprek en wouden we er nog wel voor gaan. Uiteindelijk klapte het vorige week woensdag alsnog om iets heel stoms, maar waarbij wel bleek dat hij al wel dacht dat ik over zijn bedrog heen was. Ik heb die meid die avond een berichtje gestuurd via Facebook en toen bleek zij een ex te zijn waar hij nooit iets over had verteld. En het allerergste, hij had tegen haar gezegd dat wij maar kort samen waren geweest, dus zij was al die maanden in de veronderstelling dat hij single was :r
Inmiddels een week en diverse pogingen verder heb ik er vanmorgen echt een punt achter gezet. Ik loop al de hele week op mijn tenen, mijn gevoel gaat alle kanten op, maar bovenal is al mijn vertrouwen in en mijn respect voor hem verdwenen..

De liefde is er nog, maar dit zal moeten slijten en heeft tijd nodig -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 09:37

Jee dat is echt rot Relaxed. Wat vervelend voor je. Dat is zeker een vertrouwensbreuk.
Ik herken dit wel. Zeggen tegen andere vrouwen dat het uit is en ook afspreken met andere vrouwen toen ik ziek was. Het komt voort uit aandacht krijgen van andere vrouwen, dat willen ze blijkbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 09:43

Ja het komt ook vanuit zijn eigen onzekerheid en slechte zelfbeeld, daar hadden we juist dat goede gesprek over. Hij denkt dat ik op hem neerkijk, vind zichzelf helemaal niks waard, vind dat ik beter kan krijgen en verdien (dat laatste ben ik nu wel met hem eens, maar heb ik zelf nooit zo ervaren, hij was mijn ware..) Ondertussen door die onzekerheid en slechte zelfbeeld zelf zo jaloers als het maar kan, wat ik dan wel weer begreep omdat hij bang was dat ik een ander zou tegenkomen die beter was dan hij. En daardoor aandacht zoeken bij iemand anders.. Nergens voor nodig want hij kreeg al mijn aandacht, ik deed alles voor hem, was zo vaak bij hem en we appten de hele dag door.. |o

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 09:48

Met alle respect, maar zoiets komt echt niet door onzekerheid en slecht zelfbeeld. Het kan zijn dat die onzeker is en een slecht zelfbeeld heeft, maar het is nog altijd een volwassen man met hopelijk een beetje verstand in zijn kop die zou moeten beseffen en doorhebben dat zoiets ook gewoon echt niet kan. Dit getuigt van geen respect, noch naar jou, noch naar die andere dame. Als hij onzekerheid en slecht zelfbeeld gebruikt als excuus om te liegen en te bedriegen, dan is dat gewoon belachelijk. Je hebt de goede keuze gemaakt. Je kan inderdaad véél beter krijgen en je verdient dat zeker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 09:52

Ik begreep daardoor waar het vandaan kwam, het aandacht zoeken en daarmee praatte ik het voor mezelf en voor hem in eerste instantie goed. Maar vanmorgen zei ik idd nog letterlijk tegen hem dat dat geen excuus was :n

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:00

Goed van je!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:05

Een reden is nog geen excuus... het kan best door zijn onzekerheid komen, maar dat is geen enkel excuus om zich zo te gedragen. Dat heeft hij echt zelf gedaan.

Veel sterkte Relaxed :(:)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:48

Klote relaxed. Dit heb je niet verdiend.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 11:21

Relaxed :(:) zoiets doet even flink zeer... Hij heeft in ieder geval werk aan zichzelf te doen. Want hij kan niet op die manier met vrouwen omgaan. :n

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:50

Wat ontzettend klote, Relaxed. Wat kunnen mensen toch poedersuiker zijn.. Geen excuus voor dit soort acties. Wat een kwal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:58

Ja en het ergste is nog dat ik juist helemaal niet jaloers ben en hij prima met een ex mag appen.. Maar niet stiekem en niet door tegen haar over mij te liegen. Een andere ex appt hij ook wel eens mee, die zit dik in de oliebol qua leven en daar vroeg ik dan zelfs ook wel eens naar hoe het met haar ging. Maar zij wist van mij..

Ik ben iig blij dat mijn onderbuikgevoel wel goed zat, kan ik daar iig op vertrouwen :Y)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 16:07

Relaxed schreef:
Hij denkt dat ik op hem neerkijk, vind zichzelf helemaal niks waard, vind dat ik beter kan krijgen en verdien (dat laatste ben ik nu wel met hem eens, maar heb ik zelf nooit zo ervaren, hij was mijn ware..)

Oh ik herken dit zó erg. Krijg er nog steeds de kriebels van. Het is alsof je het over mijn ex hebt ... Bah. En of dat wel of niet voortkomt uit onzekerheid, het zal me wat. Maar in mijn geval was de beste kerel al 30+, ga hulp zoeken dan. Zo moeilijk is dat niet.
Ik heb ook hulp gezocht voor al mijn 'troubles'. (nog voor de relatie, en ondertussen ken t alweer bijna)

Sterkte! Een dikke knuffel.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 17:11

Knuffel Relaxed!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 19:41

Na nog even wat contact met de ex weet ik nu ook dat hij daadwerkelijk is vreemdgegaan.. ze zei het niet met zoveel woorden, maar ontkende het ook niet :n dus 1 en 1 lijkt me dat wel duidelijk. Echt :r

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 19:48

Het blijft bizar dat mensen zo met anderen kunnen omgaan. En je ook gewoon alsnog het gevoel kunnen geven dat ze van je houden. Dat je zo kunt liegen

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 19:52

capopjekop schreef:
Het blijft bizar dat mensen zo met anderen kunnen omgaan. En je ook gewoon alsnog het gevoel kunnen geven dat ze van je houden. Dat je zo kunt liegen

Precies dit dus. Ik ben zo tegen vreemdgaan, moet je kijken wat (en wie) je ermee kapot maakt..

Heel veel sterkte Relaxed, het is gewoon onwijs poedersuiker.