Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 08:50

Maar dat gehele op proef gebeuren staat mij al niet aan. Van het moment dat de verkoper het zadel uit handen geeft tot het moment dat hij/zij dat mogelijk terugkrijgt kan er zo veel gebeuren. Ik heb mijn zadel toen ook verkocht met de voorwaarde, garantie is tot aan mijn voordeur. Het verschil was, dat ik wel wist dat het zadel helemaal in orde was want had heb helemaal laten nakijken en er zat voledige nieuwe vulling in. Ik heb de betreffende kopers alle bonnetjes en telefoonnummers meegegeven, het zadel goed laten voelen om ze te verzekeren dat er geen gebroken boom in zat etc.
Ik ga namelijk geen zadel terug nemen, wie weet komt hij namelijk wel terug met krassen en gebroken boom en dan is het mijn woord tegen het woord van de koper.
Wat ik wel eens heb gedaan is op afspraak mijn zadel komen brengen om gelijk te laten passen met een zadelmaker waarbij de afspraak was, past het niet -> benzine vergoeding, past het wel -> alleen prijs zadel.
Maar als het zadel uit mijn oog verdwijnd, is het gewoon verkocht. Passend of niet passend.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:21

Superlief van jullie, maar het lijkt erop dat versturen toch gaat lukken, heel fijn natuurlijk +:)+

Als je iets op Marktplaats niet kunt vinden dan wil veilingkijker.nl nog wel eens handig zijn.

En als dat ook niks oplevert dan maar Ebay.de en als dat ook nog niks is dan andere Ebays of Duitse shops, die Duitsers zijn zo gek nog niet :)

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:51

Ah fijn zo pmarena!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:57

aanbieder zit misschien ook wel op bokt...... :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:22

Die kans heb je altijd :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:54

miss_lizje schreef:
Maar dat gehele op proef gebeuren staat mij al niet aan. Van het moment dat de verkoper het zadel uit handen geeft tot het moment dat hij/zij dat mogelijk terugkrijgt kan er zo veel gebeuren. Ik heb mijn zadel toen ook verkocht met de voorwaarde, garantie is tot aan mijn voordeur. Het verschil was, dat ik wel wist dat het zadel helemaal in orde was want had heb helemaal laten nakijken en er zat voledige nieuwe vulling in. Ik heb de betreffende kopers alle bonnetjes en telefoonnummers meegegeven, het zadel goed laten voelen om ze te verzekeren dat er geen gebroken boom in zat etc.
Ik ga namelijk geen zadel terug nemen, wie weet komt hij namelijk wel terug met krassen en gebroken boom en dan is het mijn woord tegen het woord van de koper.
Wat ik wel eens heb gedaan is op afspraak mijn zadel komen brengen om gelijk te laten passen met een zadelmaker waarbij de afspraak was, past het niet -> benzine vergoeding, past het wel -> alleen prijs zadel.
Maar als het zadel uit mijn oog verdwijnd, is het gewoon verkocht. Passend of niet passend.

Dat is natuurlijk de persoonlijke keuze van de verkoper en heeft niets met de wettelijke bepaling te maken dat je óók bij een particulier beschermd ben bij een aaankoop.
Ik begrijp jou benadering overigens wel hoor! :D

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:30

Mijn moeder is een keer opgelicht door ene Superpanni voor Marry Poppins musical kaartjes. Geld betaald na een paar weken niets ontvangen en de musical kwam steeds dichter bij. Zij steeds volhouden dat ze ze verzonden heeft en dat de post vertraging heeft.

Na weer een paar dagen gewacht te hebben geloofde we niet dat de kaarten nog kwamen en hebben mevrouw aangesproken. Eerst ontkende ze alles, maar toen mijn moeder zei dat ze politie agent was en ze precies wist hoe ze dit soort zaakjes moest oplossen ( is geen politie) kreeg ze het te heet onder haar voeten.

Ze had eindelijk opgebiecht dat ze ons had belazerd. Maarja geld kregen we niet terug want ze was alleen staand met kleine kinderen blah blah blah. Mijn moeder dus ip adres alles opgezocht en een hele speurtocht gedaan over deze mevrouw. En komen we erachter dat ze niet in Apeldoorn( Wat ze zei), maar in Leiden woont 15 min van ons vandaan. We wisten hoe de kinderen heette zus en zelfs de hond hahah. Toen ze dit hoorde heeft ze gelijk het geld overgemaakt. Ze heeft heel veel mensen opgelicht en we zijn er met een aantal in contact gekomen. Die hebben ook allemaal geld terug geijsd.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:54

ik ben op dit moment op zoek naar kaartjes voor jersey boys de musical en als je daar door heen scrolt zie je echt veel mensen die zijn opgelicht en waarschuwen :(

heb net een kattenvervoer bak op de kop getikt en morgen een kattenbak en schepje ( geloof haast van een bokker uit dit topic ook) ophalen en dan gaan mijn katjes toch naar duitsland verhuizen :)
vind het alleen wel sneu om ze eerst een paar weken binnen op te sluiten want dat zijn ze niet heel erg gewend maar het is voor het goede doel moet je maar denken :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:56

Wat super!! (dat je katten mee kunnen!)

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:13

Fijn dat je katten jouw kant op komen Alja!

Ik ben op MP wat aan het rond kijken voor shabbies, staan er best veel op en met zoveel verschillende prijzen. Heb op MP een paar gevonden die er goed uit zien en waarbij de VP niet al te hoog is en net op BM ook nog een paar.
Ben benieuwd, zijn hele mooie degelijke schoenen, heb er alleen geen geld voor om nieuwe in de winkel te kopen en vind €100 uitgeven aan tweedehands schoenen ook wat veel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:07

Ha, dus toch de katten gewoon mee verhuizen, zullen ze wel fijn vinden +:)+

Shabbies ken ik niet.

Wel vorige week een paar hele mooie MBT schoenen gekocht voor manlief. Dingen zag ik op internetshops voor tot wel zo'n 300 euro staan, dat zijn echt geen prijzen die wij uitgeven aan schoenen :o

Nu op Marktplaats diezelfde hele mooie nette kantoorschoenen voor 60 euro....supermooi zacht leer, perfect afgewerkt, echt mooi spul en het lijkt nog te werken tegen zijn hielspoor ook dus positief experiment +:)+

En helemaal splinternieuw in doos. Voor 60 euro kun je zoiets tenminste nog eens proberen :j

En heb net een wijnkistje ontvangen, leuk!

Ik wilde er meerdere kopen maar is amper aan te komen -O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:10

Wat voor wijnkistje bedoel je dan ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:14

Dit idee, van die leuke decoratieve ouderwetse kistjes, superleuk als plantenbak in het raamkozijn :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pmarena op 27-09-13 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:15

Zal eens tussen het haardhout kijken voor je :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:17

Haha, wie weet :D

Maargoed, ik heb nu iig alvast 1 mooie op de kop getikt :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:20

Ik zal rond de kerst het hier op de zaak in de gaten houden! We verloten de flessen met de kerstborrel en slopen dan alle kistjes/kratjes eraf... :P Als er wat moois zit, kan ik het wel bewaren!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:28

Superlief!

Ik zit wel echt te azen op die ouderwetse kratjes van 6 flessen hoor, die met 1 of 2 flessen zijn te klein :P

En laat dat nou net zijn wat iedereen weggooit!

Volgens mij zijn die echte kistjes van 6 of 12 flessen alleen te vinden bij de echte serieuze wijndrinkers / verkopers, die kopen een aantal dezelfde flessen in van die leuke ouderwetse kisten met een mooi ingebrand logo direct bij Franse chateautjes :+

Maar volgens mij stikt het van de mensen die er op zitten te azen, het staat dan ook supergaaf in allerlei meubelen :j

Ik wil er gewoon plantjes in zetten :P

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pmarena op 27-09-13 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:32

Ik heb zo'n kratjes ook altijd leuk gevonden :j Spijtig dan dat het contact met een ex-collega van me helemaal verwaterd is want hij heeft er wss wel een paar staan. Hij heeft drankkennis oid gestudeerd en zijn hele leven draait rond wijn dus hij moet er hebben :P

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:38

Zo de koop is al rond! Had op MP dus een mooi paar shabbies gevonden, heb de verkoopster een mail gestuurd dat ik er €70,- incl. verzendkosten voor wil geven, een uur later had ik al een reactie terug dat ze akkoord ging en haar rek.nummer waar ik het bedrag naar over kon maken. Even gecheckt bij Google en op mijnpolitie en kwam niks raars uit dus het geld al overgemaakt! Hopelijk brengt ze ze vandaag nog naar het postkantoor, dan heb ik ze volgende week binnen :)

Vind het stiekem best spannend, dit is mn eerste koop via MP!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:46

Ik zoek een jonge, rode baardagaam. Een vrouwtje. :+
Maar rond Maastricht, of eventueel niet te ver per trein beschikbaar.

Maar ik ben al weken alles in de gaten aan het houden, nog niets gevonden echter :(

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:15

oh ik heb nog nooit een rekeningnummer gecheckt en wist ook niet dat dat kon. Heb nu iets gekocht van een bokker, zal vast wel goed gaan :)

Momenteel ben ik zelf de faal-baas. Wat een sukkel ben ik. Heb bandages gekocht via marktplaats, ga ik gister naar stal, nergens te vinden!! Waar ik die nou weer gelaten heb... Ik heb stalgenootjes die niks om die troep geven, dus dat zal m ook niet zijn. Hoop nu dat ze thuis liggen dus vanvond maar kijken. Ik weet dat ze er moeten zijn, want ik heb ze laatst dus nog op de foto gezet voor de advertentie, maar als je ze dan wil pakken kan ik ze niet vinden? Bizar. Ze liggen vast ergens dat ik straks denk; oh ja, daar had ik ze gelegd...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:32

Als het goed is weer wat spulletjes verkocht via mp, tenminste als ze daadwerkelijk het geld hebben over gemaakt haha

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:36

Tot nu toe verloopt alles heel soepel met het verkopen. Alleen maar goede ervaringen, alleen 1 die niet meeer gereageerd had na mijn antwoord. Maarja dat hou je toch altijd wel.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:44

ik heb nu eerst eens gegoogled wat nu shabbies zijn... :+
Wat fijn dat je ze gevonden hebt!

ik heb niet veel via mp gekocht, maar nog nooit een nummer gecheckt.... :o

Mijn 'handel' loopt op het moment totaal niet..... Meestal heb ik per dag toch wel een paar reacties/biedingen, maar nu al 2 dagen helemaal niets -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:54

Ik check eigenlijk ook alleen als mijn voelsprieten uitslaan :P