Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
miss_lizje schreef:Maar dat gehele op proef gebeuren staat mij al niet aan. Van het moment dat de verkoper het zadel uit handen geeft tot het moment dat hij/zij dat mogelijk terugkrijgt kan er zo veel gebeuren. Ik heb mijn zadel toen ook verkocht met de voorwaarde, garantie is tot aan mijn voordeur. Het verschil was, dat ik wel wist dat het zadel helemaal in orde was want had heb helemaal laten nakijken en er zat voledige nieuwe vulling in. Ik heb de betreffende kopers alle bonnetjes en telefoonnummers meegegeven, het zadel goed laten voelen om ze te verzekeren dat er geen gebroken boom in zat etc.
Ik ga namelijk geen zadel terug nemen, wie weet komt hij namelijk wel terug met krassen en gebroken boom en dan is het mijn woord tegen het woord van de koper.
Wat ik wel eens heb gedaan is op afspraak mijn zadel komen brengen om gelijk te laten passen met een zadelmaker waarbij de afspraak was, past het niet -> benzine vergoeding, past het wel -> alleen prijs zadel.
Maar als het zadel uit mijn oog verdwijnd, is het gewoon verkocht. Passend of niet passend.