Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 21:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 21:59

LiannePuthzy schreef:
Tja, als ik aan mede studenten van mijn studie vraag wat voor bijbaan ze hebben antwoorden de meeste inderdaad gewoon, supermarkt medewerker, magazijn medewerker, horeca of maaltijd bezorger
De meeste mensen die "een relevante bijbaan hebben," hebben ook een mooi kruiwagentje. :o

fleurtjeuh schreef:
En zo creëeren we dus het beeld van de elitaire mensen en 'die mbo ers' die 'maar' een opleiding doen en geen studie. En 'dus' dom zijn en dat soort 'dom' werk doen.

Moge duidelijk zijn wat ik daar van denk :')
Ik associeer 'opleiding' vooral met iets concreets waar je in principe naartoe werkt en 'studie' met meer theoretisch kennis vergaren, bepaalde denkpatronen aanleren etc. :+ Je volgt een opleiding tot automonteur, advocaat, docent o.i.d. en je doet een studie Frans, psychologie of natuurkunde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 22:19

Ja wat een gezeur allemaal. Mijn broer is er ook zo 1, die heeft ook nog eens een technische studie gedaan dus iedereen die een alfa/gamma studie heeft gedaan is een loser wat hem betreft. Laat staan als je geen uni doet. Verdient nu meer dan de balkenendenorm en dat helpt ook niet echt met zn ego |( (maar wees gerust, hij is wel “lekker gewoon” gebleven, en als we een keer een koffietje drinken krijg ik nog gewoon een tikkie gestuurd van 2.50 :* )

Volgens hem ben ik echt een opper gefaalde linkse bomenknuffelaar <|- .
Ik doe het er maar mee…

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 22:25

Sodera schreef:
___Sanne, vanaf dinsdag stralend weer +:)+

Dankje Ineke2 :-)!
Gelukkig hier Idd niet teveel echt stormachtig weer tot nu toe, maar wel constant miezer of regen.
Gelukkig hebben we een prachtig huis met genoeg ruimte… ik zou echt alleen een hotelkamer hebben wel een dingetje vinden voor 3 dagen regen.

Toppie! Hopelijk vermaken jullie je een beetje.

We vliegen dinsdagochtend vroeg, als in: rond 3u in de nacht op het vliegveld, en toch heb ik nu al stress over de wachttijden op Schiphol :')

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 22:49

Ik weet niet wat het is, maar ik heb echt veel pijn in mijn heup.

Ik weet niet zeker of er spieren omheen zitten, als wel is het gewoon spierpijn. Donderdag vrij intensief gesport en toen is het begonnen. Vandaag was het weer wat minder, maar weer gaan hardlopen. Niet super intensief maar goed. Nu ook vrij heftige pijn bij het bewegen.
Geen idee of het normaal is, maar het is iig niet fijn.

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 23:01

LiannePuthzy schreef:
Mijn broertje, hij vind het raar dat ik heb gesolliciteerd voor kassamedewerker als bijbaan naast mijn hbo studie… hij is er van overtuigd dat dit geen geschikte bijbaan is voor hbo studenten

Nouja zeg, wij hebben net zo graag HBO studenten als middelbare scholieren. Als diegene maar vriendelijk is tegen klanten en het leuk vind. :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 23:51

Appeltje_1 schreef:

Ik weet niet zeker of er spieren omheen zitten, als wel is het gewoon spierpijn. Donderdag vrij intensief gesport en toen is het begonnen. Vandaag was het weer wat minder, maar weer gaan hardlopen. Niet super intensief maar goed. Nu ook vrij heftige pijn bij het bewegen.

Niet mee doorlopen maar laat er naar kijken aub!

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 00:09

poes schreef:

Klinkt misschien heel dom, maar hoezo? :+
Lijkt mij meer gewoon een beetje overbelast of spierpijn er omheen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 00:25

Appeltje_1 schreef:

Paar rust dagen houden. Of eens kijken naar compressie sokken die helpen mij ook heel erg net het mountainbiken voor ondersteuning met name als het weer wat kouder wordt. Maar eigenlijk zegt je lichaam dat je moet rusten.

Ik heb ook wel eens een hele vervelende stekende pijn in mijn heup waaronder ik haast niet kan lopen. Vaak moet ik dan toch fietsen maar als dat niet kan maak ik een fietsbeweging zonder op de fiets te zitten. Maar goed dat werkt dan bij mij en daarna weken geen last. ( ik ben geboren met scheve heupen dus waarschijnlijk is dat af en toe de dader)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 01:57

Appeltje_1 schreef:
poes schreef:

Klinkt misschien heel dom, maar hoezo? :+
Lijkt mij meer gewoon een beetje overbelast of spierpijn er omheen.

Ik heb met flinke pijn doorgelopen en zit nu nog met de restklachten. Liever een keer te vaak laten controleren dan de rest van je leven pijn.

fotolijstje

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 03:08

Wat sushi zegt idd,

Ik heb zo wat onbeleefds meegemaakt :+ kan er van genieten maar haha het was op dat moment zo raar

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 03:43

@ Appel maandag even bellen met de huisarts en sowieso nu rustig aan doen. Deze klachten horen mijns inziens niet bij “ gewoon spierpijn “.

Ik ben weer eens wakker en ik ben nog zo moe na de spannende en inspannende dag gisteren |o

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 03:53

Weer onwijs veel hoofdpijn -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 06:54

Afgrijselijk slecht geslapen en ik vind mezelf heel even heel erg stom.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 07:19

Mijn man die een of andere afspraak met zijn maat heeft gemaakt, over samen naar de voetbal en daarna lunchen en naar de bios.
Dikke prima, maar zij hebben in de afspraak hun partners betrokken...
Dus dat betekend dat er van mij wordt verwacht dat ik met mijn man naar zijn maat toe rij, daar samen met de vriendin van zijn maat, ga ontbijten en dan samen met haar naar het restaurant voor de lunch toe ga, waar wij onze mannen ontmoeten, en daarna naar de film.
En gister leek dat nog wel een goed idee...
Maar we hebben gisteravond een feestje gehad tot laat, en het is nu vroeg en ik haat de wereld en mijn man en iedereen die er in leeft en ademt en bestaat.

zo, dat is er uit...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 08:59

Menino schreef:
Ja wat een gezeur allemaal. Mijn broer is er ook zo 1, die heeft ook nog eens een technische studie gedaan dus iedereen die een alfa/gamma studie heeft gedaan is een loser wat hem betreft. Laat staan als je geen uni doet. Verdient nu meer dan de balkenendenorm en dat helpt ook niet echt met zn ego |( (maar wees gerust, hij is wel “lekker gewoon” gebleven, en als we een keer een koffietje drinken krijg ik nog gewoon een tikkie gestuurd van 2.50 :* )

Volgens hem ben ik echt een opper gefaalde linkse bomenknuffelaar <|- .
Ik doe het er maar mee…

Nou zeg, wat een arrogantie. Ik kan daar echt helemaal niets mee.

En een succes voor MDH, het klinkt alsof dit een laaaaaange zondag voor je wordt. :=

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 09:31

Al weken slecht aan het slapen omdat ik aan het piekeren ben. Regelmatig om 5 a 6 uur al wakker. Vanacht was weer geen uitzondering. Ik ben mentaal zo moe... ik wil gewoon slapen

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 10:36

Dropneus95 schreef:
Al weken slecht aan het slapen omdat ik aan het piekeren ben. Regelmatig om 5 a 6 uur al wakker. Vanacht was weer geen uitzondering. Ik ben mentaal zo moe... ik wil gewoon slapen

Herkenbaar!!!
Ik zet tegenwoordig een audioboek op, op 0.8-0.9x snelheid. Dat maakt dat ik luister en de langzamere snelheid maakt slaperig. Piekeren wordt dan een soort van onderbroken en ik val in slaap!

Ik kies vaak een simpel boek, anders focus je je weer teveel op t verhaal en val je alsnog niet in slaap Haha.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:14

Telefoon die er gisteravond gewoon mee ophoud.... vriend zegt nog start hem even opnieuw op en toen deed hij helemaal niks meer. Net dus gelijk naar de media markt om een nieuwe te halen. Geluk bij een ongeluk heb wel 400 korting door mijn huidige abonnement en cash back actie van samsung. Maargoed is toch 770 euro die ik niet voorspeld had om hieraan uit te geven.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:15

2 uur wachten op de boot het een en ander is gewijzigd. Kwamen al mensen bij ons vragen of dat wel klopte. Ja hoor alsof wij dat weten :')

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:19

Oh en nu zie ik dat de extra geheugenkaart niet in de nieuwe telefoon past en doordat de andere telefoon echt dood is betekent dit dat ik al mijn foto's etc kwijt ben |(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:23

Keizerinnnn schreef:
Oh en nu zie ik dat de extra geheugenkaart niet in de nieuwe telefoon past en doordat de andere telefoon echt dood is betekent dit dat ik al mijn foto's etc kwijt ben |(

Heb je een Google account die een backup heeft gemaakt?

En anders je sd kaart past in de micro aansluiting in je laptop.

Volgende optie een kaartlezer die je op je laptop aan kunt sluiten.

Dus foto's ben je zeker niet kwijt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 13:07

Dat er blijkbaar in China wat aan de hand is, men spreekt van een coup/huisarrest Jinping, maar er op het nieuws niks over te lezen/zien is.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 13:18

M'n oor zit nog dicht na een concert van gisteren... Alsof er watten in zitten, geen piep gelukkig. Maar vind dit wel eng :=
Dat het net na het concert of desnoods een paar uur later in bed nog wat slecht is, a la, maar nu nog..
Duss iemand tips voor (goedkope) gehoorbescherming voor harde muziek? :=

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 13:58

_San87_ schreef:
Dat er blijkbaar in China wat aan de hand is, men spreekt van een coup/huisarrest Jinping, maar er op het nieuws niks over te lezen/zien is.

Als ik kijk welke media dit wel oppakken dan vraag ik me af of dit wel waar is. Het zou net zo goed een hoax kunnen zijn.

Maar als het waar is, komt het vast snel naar boven.