Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
friezenfan2 schreef:Wat imandra al zegt daar kan best een klacht voor ingediend worden.
Zo hoort een ggd medewerker niet om te gaan met een beller.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... stelbewijs
Is dit voor dat herstel bewijs? dat kan je als je test dadelijk weer positief is vast aanvragen.
En niet iedereen hoort het nieuws? Ik heb nergens gehoord dat je volgende week moet testen om naar een restaurant te mogen ook al gevaccineerde. Ik denk zo maar dat er dan veel mensen niet gaan. En ik hou alles best goed bij kwa corona nieuws.
Kimmie25501 schreef:Ik ben gevaccineerd, dus daarom was ik ook een beetje verbaasd. Maar blijkbaar moet je soms verplicht testen, ook als je gevaccineerd bent en is er dan ook grote kans dat ik nog maanden positief test. Maar klopt dat ook? Want dat wist ik helemaal niet.
Ik ben verder ook totaal niet ziek overigens, alleen een heel lichte neusverkoudheid. Gelukkig maar overigens.
DuoPenotti schreef:IMANDRA schreef:Jeetje dat is inderdaad geen fijne ervaring nee![]()
Ik zou misschien zelfs kijken (als je dat wil) of je een klacht kan indienen? Zo dient een GGD-medewerker niet met bellers om te gaan, vind ik..
Totaal mee eens.
Echt zo'n persoon zit echt op de verkeerde plaats.
Esperanza schreef:Kimmie25501 schreef:Ik ben gevaccineerd, dus daarom was ik ook een beetje verbaasd. Maar blijkbaar moet je soms verplicht testen, ook als je gevaccineerd bent en is er dan ook grote kans dat ik nog maanden positief test. Maar klopt dat ook? Want dat wist ik helemaal niet.
Ik ben verder ook totaal niet ziek overigens, alleen een heel lichte neusverkoudheid. Gelukkig maar overigens.
Ik heb 6 weken na mijn besmetting nog positief getest. Dus ja dat kan heel goed. Niet dat je dan nog besmettelijk bent, maar de test slaat aan op virus en je lichaam ruimt virus op. Het is dus als het ware 'dood' virus, maar daar slaan de testen dus wel op aan zeg maar.
Ik heb overigens ook al lang geen hoge pet meer op van de GGD. Mijn man is geënt, gewoon 2x maar krijgt geen QR code. Oplossing van de GGD was dan nog maar 2x te enten. Gaat het nu nog om gezondheid? Papierwinkel? Of zoveel mogelijk prikken?
Kimmie25501 schreef:Needje, dat wilde ik eigenlijk ook doen, maar ja, ik was ook wel blij dat ik eens iemand aan de lijn had. Ik merk ook echt dat ik er wel even verdrietig van ben dat iemand zo doet. Bedankt! Ik hoop dat ik als ik officieel getest word, ik eindelijk bron en contactonderzoek kan krijgen. Hoewel ik vrees dat dat een beetje laat is ondertussen.
Trouwens nog wel een vraag, die boze vrouw zei dat ik een herstelbewijs nodig heb, omdat ik nog heel lang positief kan testen? Ze wilde het verder niet uitleggen, "omdat ik dat op het nieuws had moeten horen", maar ik snap niet helemaal hoe dat precies werkt en wat ik ermee moet doen?
Kimmie25501 schreef:Ik ben gevaccineerd, dus daarom was ik ook een beetje verbaasd. Maar blijkbaar moet je soms verplicht testen, ook als je gevaccineerd bent en is er dan ook grote kans dat ik nog maanden positief test. Maar klopt dat ook? Want dat wist ik helemaal niet.
robert45 schreef:je krijgt toch een brief mee waarop staat dat je geent bent? Althans zo ging dat hier
Esperanza schreef:robert45 schreef:je krijgt toch een brief mee waarop staat dat je geent bent? Althans zo ging dat hier
Mijn man is in Oostenrijk geënt, daar zaten we toen in lockdown. Maar zoals vaker in Europa werkt iedereen langs elkaar heen. Mijn man heeft een brief van de arts met stempels en de hele rataplan, zijn gele boekje is afgestempeld en gestickerd en hij kan er niets mee.
Voor Nederlanders is het buitenland geënt is er een regeling, maar die geldt niet voor de EU.Dus als je in Oezbekistan ofzo geënt bent.....
Niemand wil even naar de arts in Oostenrijk bellen voor een extra bevestiging ofzo en het op papier regelen voor hem. Nee, druk er nóg maar 2 spuiten in, dan krijg je je code. Nou, dan toch lekker niet