Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:47

Oooh wat klöte zeg :(:) Heel naar inderdaad als ze zo reageren terwijl je ook alleen maar je best doet, en het al spannend genoeg is allemaal. Lompe horken heb je helaas overal maar zeker in de zorg is de impact van zoiets hoog op mensen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:48

Als ik zo te woord wordt gestaan was had ik opgehangen en later wel een keer teruggebeld. Daaaaag!
Succes met testen straks!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:50

Needje, dat wilde ik eigenlijk ook doen, maar ja, ik was ook wel blij dat ik eens iemand aan de lijn had. Ik merk ook echt dat ik er wel even verdrietig van ben dat iemand zo doet. Bedankt! Ik hoop dat ik als ik officieel getest word, ik eindelijk bron en contactonderzoek kan krijgen. Hoewel ik vrees dat dat een beetje laat is ondertussen.

Trouwens nog wel een vraag, die boze vrouw zei dat ik een herstelbewijs nodig heb, omdat ik nog heel lang positief kan testen? Ze wilde het verder niet uitleggen, "omdat ik dat op het nieuws had moeten horen", maar ik snap niet helemaal hoe dat precies werkt en wat ik ermee moet doen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:56

Jeetje dat is inderdaad geen fijne ervaring nee -O-
Ik zou misschien zelfs kijken (als je dat wil) of je een klacht kan indienen? Zo dient een GGD-medewerker niet met bellers om te gaan, vind ik..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:57

Wacht maar gewoon even af tot je de uitslag van de test bij de GGD hebt gekregen. Als die positief is wordt alles vanzelf duidelijk uitgelegd denk ik. Hoef je je nu nog niet druk om te maken.
Je had zelf toch de mensen om je heen gebeld al? Dan gaat het bron- en contactonderzoek ook niet veel toevoegen lijkt me.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:02

Wat imandra al zegt daar kan best een klacht voor ingediend worden.
Zo hoort een ggd medewerker niet om te gaan met een beller.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... stelbewijs
Is dit voor dat herstel bewijs? dat kan je als je test dadelijk weer positief is vast aanvragen.

En niet iedereen hoort het nieuws? Ik heb nergens gehoord dat je volgende week moet testen om naar een restaurant te mogen ook al gevaccineerde. Ik denk zo maar dat er dan veel mensen niet gaan. En ik hou alles best goed bij kwa corona nieuws.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:04

IMANDRA schreef:
Ik zou misschien zelfs kijken (als je dat wil) of je een klacht kan indienen? Zo dient een GGD-medewerker niet met bellers om te gaan, vind ik..

Totaal mee eens.
Echt zo'n persoon zit echt op de verkeerde plaats.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:07

Had je je helemaal nog niet laten testen bij de ggd? Want dat wordt wel heel vaak aangegeven, maar dan hoef je alsnog niet zo behandeld te worden. Daar is geen excuus voor. Ook al had je het moeten weten misschien, dan kan dat beter gewoon normaal aangehaald worden met wat begrip dat je geluisterd hebt naar de andere testers...
Maar dan snap ik wel weer waarom er geen bron en contact onderzoek geweest is en je dus niks gehoord hebt.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:12

Klacht indienen is wel een goed idee, ik dacht misschien is dat wat overdreven, maar ik ga dat denk ik toch wel even doen!

Needje, dat klopt ja. Ik heb dus vooral vragen wat ik moet doen met dat concert en waar ik het eventueel opgelopen heb. En wie ik dus allemaal eventueel nog moet benaderen. Maar daar krijg ik hopelijk later dan reactie op. Hoewel dat waarschijnlijk dan weer pas morgen is en ik vraag me af hoeveel nut het dan nog heeft, want wanneer mensen dan positief zijn, zullen ze waarschijnlijk al weer ontzettend veel anderen besmet hebben.

friezenfan, ik denk ook eerlijk gezegd dat dat van het restaurant haar eigen gedachte was, ik geloof daar echt niks van namelijk.

MyWishMax, nee ik was door Spoedtest getest en zij gaven aan alles door te geven aan de GGD. En dat ik dus ook niet nog eens moest, omdat het al heel duidelijk was dat ik positief was. Ik twijfelde daarom ook om nog naar de GGD te gaan, maar ik wist niet zeker of dat slim was, omdat ik bang was dan nog extra mensen te kunnen besmetten. Volgens Spoedtest zou ik door de GGD gebeld worden voor bron- en contactonderzoek, dus het is niet dat dat niet gedaan zou worden. Ik sta er blijkbaar ook al wel in het systeem, maar ik word gewoon niet geholpen.

Bedankt verder voor jullie fijne reacties! Het is fijn om te weten dat ik niet gek ben ofzo haha en het dus ook niet aan mij ligt. Ik vind het altijd fijn om te weten waar ik aan toe ben en het is lastig dat ik nu overal alles zelf vandaan moet zoeken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:19

Kimmie, even gemist maar ben je gevaccineerd? Zo niet altijd testen bij GGD ivm met je coroncheckapp.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:19

Ik vind het heel netjes van je dat je na zo’n reactie alsnog gaat testen bij de GGD, denk dat ik na dat gesprek er mooi klaar mee was geweest…

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:21

Miran schreef:
Ik vind het heel netjes van je dat je na zo’n reactie alsnog gaat testen bij de GGD, denk dat ik na dat gesprek er mooi klaar mee was geweest…

Dat doe je voor jezelf en je omgeving. On te voorkomen dat je anderen besmet.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:24

Je kan ook gewoon thuis uitzieken. Die test bij de GGD is alleen voor administratie he.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:35

friezenfan2 schreef:
Wat imandra al zegt daar kan best een klacht voor ingediend worden.
Zo hoort een ggd medewerker niet om te gaan met een beller.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... stelbewijs
Is dit voor dat herstel bewijs? dat kan je als je test dadelijk weer positief is vast aanvragen.

En niet iedereen hoort het nieuws? Ik heb nergens gehoord dat je volgende week moet testen om naar een restaurant te mogen ook al gevaccineerde. Ik denk zo maar dat er dan veel mensen niet gaan. En ik hou alles best goed bij kwa corona nieuws.

Je moet je toch sowieso laten testen als je niet gevaccineerd bent? Misschien is de dame daarmee in de war?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:36

@purny dat zou niet netjes zijn van die ggd medewerker als dat echt zo was. of wel?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:45

Ik ben gevaccineerd, dus daarom was ik ook een beetje verbaasd. Maar blijkbaar moet je soms verplicht testen, ook als je gevaccineerd bent en is er dan ook grote kans dat ik nog maanden positief test. Maar klopt dat ook? Want dat wist ik helemaal niet.

Ik ben verder ook totaal niet ziek overigens, alleen een heel lichte neusverkoudheid. Gelukkig maar overigens.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:56

friezenfan2 schreef:
@purny dat zou niet netjes zijn van die ggd medewerker als dat echt zo was. of wel?

Misschien dacht de GGD medewerker dat je niet gevaccineerd was? Ze zou dan idd wel iets vriendelijker mogen zijn

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:56

Kimmie25501 schreef:
Ik ben gevaccineerd, dus daarom was ik ook een beetje verbaasd. Maar blijkbaar moet je soms verplicht testen, ook als je gevaccineerd bent en is er dan ook grote kans dat ik nog maanden positief test. Maar klopt dat ook? Want dat wist ik helemaal niet.

Ik ben verder ook totaal niet ziek overigens, alleen een heel lichte neusverkoudheid. Gelukkig maar overigens.

Ik heb 6 weken na mijn besmetting nog positief getest. Dus ja dat kan heel goed. Niet dat je dan nog besmettelijk bent, maar de test slaat aan op virus en je lichaam ruimt virus op. Het is dus als het ware 'dood' virus, maar daar slaan de testen dus wel op aan zeg maar.

Ik heb overigens ook al lang geen hoge pet meer op van de GGD. Mijn man is geënt, gewoon 2x maar krijgt geen QR code. Oplossing van de GGD was dan nog maar 2x te enten. Gaat het nu nog om gezondheid? Papierwinkel? Of zoveel mogelijk prikken? -O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:01

DuoPenotti schreef:
IMANDRA schreef:

Totaal mee eens.
Echt zo'n persoon zit echt op de verkeerde plaats.

Ja inderdaad. Het maakt dan ook helemaal niet uit wat de 'juiste' volgorde was geweest en/of ze wat fout heeft gedaan. We zijn mensen, foutjes gebeuren. Dan kan je als medewerker best op een nette manier wijzen op de juiste procedure.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:19

Purny, dat zou best kunnen hoor, maar dan had ze dat gewoon netjes kunnen vragen.

Ze ging meteen met gestrekt been het gesprek in met mopperen dat ik naar de GGD was geweest. Ze vroeg totaal niet naar mijn verhaal en hoe het ging. Als ik een werkende telefoon heb (bundel is op), ga ik inderdaad even bellen naar de klachtenlijn en vragen of ze er wat mee kunnen. Dankjewel in ieder geval allemaal!

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:49

Esperanza schreef:
Kimmie25501 schreef:

Ik heb 6 weken na mijn besmetting nog positief getest. Dus ja dat kan heel goed. Niet dat je dan nog besmettelijk bent, maar de test slaat aan op virus en je lichaam ruimt virus op. Het is dus als het ware 'dood' virus, maar daar slaan de testen dus wel op aan zeg maar.

Ik heb overigens ook al lang geen hoge pet meer op van de GGD. Mijn man is geënt, gewoon 2x maar krijgt geen QR code. Oplossing van de GGD was dan nog maar 2x te enten. Gaat het nu nog om gezondheid? Papierwinkel? Of zoveel mogelijk prikken? -O-

je krijgt toch een brief mee waarop staat dat je geent bent? Althans zo ging dat hier

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:52

Kimmie25501 schreef:
Needje, dat wilde ik eigenlijk ook doen, maar ja, ik was ook wel blij dat ik eens iemand aan de lijn had. Ik merk ook echt dat ik er wel even verdrietig van ben dat iemand zo doet. Bedankt! Ik hoop dat ik als ik officieel getest word, ik eindelijk bron en contactonderzoek kan krijgen. Hoewel ik vrees dat dat een beetje laat is ondertussen.

Trouwens nog wel een vraag, die boze vrouw zei dat ik een herstelbewijs nodig heb, omdat ik nog heel lang positief kan testen? Ze wilde het verder niet uitleggen, "omdat ik dat op het nieuws had moeten horen", maar ik snap niet helemaal hoe dat precies werkt en wat ik ermee moet doen?

Jeetje wat een gedoe. Persoonlijk had ik gezegd dat ze het uit kon zoeken en opgehangen. Mij zouden ze dan niet meer hoeven bellen. Op zich is het niet heel ingewikkeld denk ik wat je wel en niet mag. In die brieven staat eigenlijk al veel informatie. Mijn ervaring is wel dat er veel verschil in kan zitten in wat de ene zegt en wat de andere zegt.

Het is vooral afhankelijk van of je wel of niet bent gevaccineerd en of je wel of geen klachten hebt. Afhankelijk daarvan weet je hoeveel dagen je in isolatie (het heet dan geen quarantaine meer) moet. Dat gaat in vanaf het moment van je positieve test. Dus als je nu weer laat testen via de ggd zou ik goed opletten dat je bij een positief testuitslag zelf uitgaat van de eerste datum. Anders zit je misschien onnodig lang in isolatie.

Je hebt ook al je contacten al geïnformeerd. Mijn ervaring was dat het bron en contactonderzoek weinig voorstelt. Als nauw contact wordt je ook niet altijd gebeld door de ggd.

Als je volledig bent gevaccineerd heb je een QR-code en deze blijft gewoon geldig, ook nu tijdens en na je besmetting. Dan is een herstelbewijs helemaal niet nodig.
Ben je niet gevaccineerd en liet je je voorheen altijd testen, dan is een officiële uitslag van de ggd wel handig. Dan kun je straks een herstelbewijs aanmaken en hoef je niet meer te laten testen volgens de huidige regels. Maar dan zal je wel opnieuw moeten testen via de ggd. Met je digid kun je dat dan omzetten naar een herstelbewijs in je Corona check app.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:55

Kimmie25501 schreef:

Huh dan zou ik je niet van de wijs laten brengen. Als je volledig gevaccineerd bent heb je een qr-code en die blijft gewoon geldig. En ik zou niet weten waar je verplicht moet testen naast een vaccinatie bewijs buiten eventueel buitenlandse vakanties.

Je kunt inderdaad wel nog weken positief blijven testen. Dat zegt niks over of je besmettelijk bent. Een vriendin van me heeft 8 weken na haar besmetting getest en is toen negatief getest.

Ik zou gewoon die rivm brieven doorlezen en je daar aan houden. Daar staat in waar je je aan moet houden tijdens isolatie. En ook hoe lang je in isolatie moet.
En het moet ook haalbaar zijn hè. Ze kunnen wel van je vragen om naar een apart toilet te gaan, maar dan moet je wel 2 toiletten hebben. Of dat je na het douchen of toilet zelf alles schoon moet maken …. als je echt ziek bent dan kun je dat gewoon niet. Gelukkig maar dat je alleen wat licht verkouden bent!

Ik woon bijv alleen met 2 kinderen. Mezelf opsluiten op mijn slaapkamer en de kinderen de rest van het huis, zou hier bijv niet goed komen gok ik. Het moet ook allemaal leefbaar en haalbaar blijven natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 28-10-21 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:56

robert45 schreef:
je krijgt toch een brief mee waarop staat dat je geent bent? Althans zo ging dat hier

Mijn man is in Oostenrijk geënt, daar zaten we toen in lockdown. Maar zoals vaker in Europa werkt iedereen langs elkaar heen. Mijn man heeft een brief van de arts met stempels en de hele rataplan, zijn gele boekje is afgestempeld en gestickerd en hij kan er niets mee.

Voor Nederlanders is het buitenland geënt is er een regeling, maar die geldt niet voor de EU. :') Dus als je in Oezbekistan ofzo geënt bent.....

Niemand wil even naar de arts in Oostenrijk bellen voor een extra bevestiging ofzo en het op papier regelen voor hem. Nee, druk er nóg maar 2 spuiten in, dan krijg je je code. Nou, dan toch lekker niet -O-

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 14:02

Esperanza schreef:
robert45 schreef:

Mijn man is in Oostenrijk geënt, daar zaten we toen in lockdown. Maar zoals vaker in Europa werkt iedereen langs elkaar heen. Mijn man heeft een brief van de arts met stempels en de hele rataplan, zijn gele boekje is afgestempeld en gestickerd en hij kan er niets mee.

Voor Nederlanders is het buitenland geënt is er een regeling, maar die geldt niet voor de EU. :') Dus als je in Oezbekistan ofzo geënt bent.....

Niemand wil even naar de arts in Oostenrijk bellen voor een extra bevestiging ofzo en het op papier regelen voor hem. Nee, druk er nóg maar 2 spuiten in, dan krijg je je code. Nou, dan toch lekker niet -O-

Jeetje dat klinkt bijna moeilijk doen om het moeilijk doen. Je man heeft gewoon alle bewijzen, alleen willen/kunnen ze dit niet in het systeem zetten. Belachelijk! En dan maar doodleuk zeggen dat hij zich nog een keer volledig moet laten vaccineren. Dit soort fratsen zorgen er bij mij wel echt voor dat ik eea met een korreltje zout neem en zelf wel uitzoek wat ik moet doen. Frustrerend zeg en je kunt dan gewoon niks.