Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 18:31

Ik heb laatst dus de andere kant gehad.

Pakket kwijt. Dus beide geld gekregen.
En ik kreeg ook ineens het pakket weer terug.
Koper wilde het niet meer.
Dus en geld en pakketje terug :=

Jammer dat het maar om €5 ging ~~}>

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 19:30

Ik heb iemand die iets heeft gekocht bij mij, en zelf voor 'aangepast verzenden' heeft gekozen, en 3 euro heeft betaald daarvoor.

Ze wil het via DHL verzonden hebben (die keuze is er via vinted toch gewoon), goedkoopste optie envelop naar servicepunt is 3,15.

Nu deert die 15 ct me niet, maar 't is extra gedoe voor iets wat gewoon makkelijk via verzendlabel Vinted kan, snap dit niet zo goed?

Het gaat om iets goedkoops verder.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 19:34

Punt is dat ups de enige verzender is die de een hogere waarde aanbied aan verzekering. De rest niet. Maar ik heb als verkoper geen inspraak in welke verzender een koper kiest wanneer het zo een hoge waarde heeft. Zoals ik het lees krijg ik dus maar 25 euro vergoed op een verkoop van 118 euro (en heb een 20 euro korting gegeven, was 138 euro!) dus dan maak ik dus extreme verlies en koper zou dan wel alles terug krijgen terwijl deze er dus voor heeft gekozen niet met UPS te verzenden?

Ik maak gelukkig van alle bestellingen foto’s van hoe het verpakt is en verzonden is, extreem goed verpakt, bomproof :Y) zal wel schelen met het onderzoek…

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:00

Rennie, de communicatie van Vinted is zo onduidelijk als wat. P

Mijn pakje is dus blijkbaar verdwenen bij DHL en kreeg opeens melding dat koper aankoop annuleert en betaling door Vinted wordt teruggestort. Ik in paniek, zie ik per toeval dat Vinted de betaling wel naar mij heeft doorgestort! Dus ik zou nog niet uitgaan van die 25 eur, zal idd vergoeding verzenddienst obv gewichtslimitatie aan Vinted zijn.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:17

@Rennie, eender welke verzender, je krijgt alles vergoed. Vinted vergoed al de rest.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 08:11

Ik heb iets gekocht voor 35 euro.
Het wordt naar mij opgestuurd en in de tussentijd wordt de verkoper geblokkeerd door Vinted.
Ik krijg op 30 december ineens de melding dat mijn pakket bij het afhaalpunt ligt en een uurtje later krijg ik de vraag of ik een review wil schrijven.
Er gaat dus duidelijk iets mis want ik heb mijn pakket nog niet ontvangen.
Ik heb toen gelijk contact gezocht met Vinted maar niets terug gehoord van hen.
Ik ben op 2 januari naar het servicepunt gegaan en gelukkig was daar mijn pakketje. Volgens de medewerker van het servicepunt was het eerst naar een verkeerd afhaalpunt gebracht en op 2 januari bij hen geleverd.
Ik blij dat ik het ontvangen heb maar thuis gekomen blijkt het artikel een namaakartikel te zijn.
Ik kon nergens aangeven dat ik een probleem had. Want die fase was al voorbij.
En ik heb geen akkoord gegeven.
Kortom, ik ben al vanaf 30 december op alle mogelijk manieren contact aan het zoeken met Vinted dat ik een probleem heb.
Ik krijg standaard antwoorden zoals dat ik contact moet opnemen met de verkoper. Maar die is door Vinted geblokkeerd.
En dan is ook een antwoord dat ik te laat ben met melden. Hoe dan. Ik ben Vinted al vanaf 30 december aan het spammen met chatberichten.
En ook krijg ik als antwoord dat ik zelf akkoord heb gegeven.
Niemand neemt bij Vinted de moeite om mijn probleem te lezen.
Wat een klote klantenservice zeg.
Ik ben mijn geld natuurlijk gewoon kwijt. €35.00.
Dat overleef ik wel maar ik kan er slecht tegen dat Vinted niet eens de moeite neemt om mijn klacht te lezen.
Waardeloos bedrijf is Vinted.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 08:25

tengeltje11 schreef:
@Rennie, eender welke verzender, je krijgt alles vergoed. Vinted vergoed al de rest.

Dit inderdaad. Het bericht dat 25,- vergoed wordt is de vergoeding die vanuit de verzendbedrijf komt. De rest wordt aangevuld door Vinted zodat jij en de tegenpartij de volledige bedrag krijgt.

Ik wist niet dat kopers zelf ook een aangepast verzenden kunnen kiezen. Dit heb ik (gelukkig) niet eerder gehad. Nu moet ik erbij zeggen dat kleine pakketten via dhl optie op vinted goedkoper is dan die 3,- en die heb ik aanstaan dus wellicht dat ik het daarom niet heb meegemaakt.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:04

@horsepassion, je hebt 48u de tijd om ‘ik heb een probleem’ aan te klikken, dat heb je dus niet gedaan en dan is er helaas niets meer aan te doen, hoeveel mails je ook naar vinted stuurt.

Als je pakket als afgeleverd staat en dat is het niet, hoor je op ‘ik heb een probleem’ te klikken en dan wordt alles geblokkeerd tot er een oplossing is…

Nu te laat helaas

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 13:30

Je had idd op 'ik heb een probleem' moeten klikken zodra er stond dat je je pakketje ontvangen had. Ik ben ooit (onterecht) geblokkeerd, kon toen ook niet meer m'n berichten in en dus nergens aangeven dat ik een pakketje niet ontvangen had. Toen mijn account weer ontblokt werd was die termijn verstreken en had ik pech. Ben het dus wel met je eens dat vinted niet altijd evengoed werkt op dit gebied :( Niks meer aan te doen helaas, maar jammer is het wel.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 20:23

tengeltje11 schreef:
@horsepassion, je hebt 48u de tijd om ‘ik heb een probleem’ aan te klikken, dat heb je dus niet gedaan en dan is er helaas niets meer aan te doen, hoeveel mails je ook naar vinted stuurt.

Als je pakket als afgeleverd staat en dat is het niet, hoor je op ‘ik heb een probleem’ te klikken en dan wordt alles geblokkeerd tot er een oplossing is…

Nu te laat helaas

Die optie heeft er niet gestaan.
Doordat het pakket vanaf het verkeerde servicepunt opnieuw verstuurd is maar nu naar het goede servicepunt is hij in de tracking als afgeleverd gezet.
Daarbij heb ik op 30 december al aangegeven dat ik het pakket niet heb ontvangen maar Vinted reageert gewoon niet.
Die hebben het geld in hun eigen zak gestoken.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 20:37

Vandaag is mijn jacquemus tas veilig aangekomen bij de koper. Het is toch altijd spannend als ze nog niet bevestigd hebben dat de aankoop oke is, zeker bij zo'n hoge bedragen. Vorig jaar heeft een franse koper mij hier mee geprobeerd op te lichten door te zeggen dat hij een nep artikel had ontvangen. Gelukkig stelde vinted mij naar heel veel berichten heen en weer in het gelijk. Ik hoop dat er nu snel op de alles is oke knop gedrukt wordt:j.

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 21:51

Weet iemand hoe je aangepaste verzending aan kan zetten via vinted? Ik wil een plank verzenden die langer is als in de standaard pakketjes mag, maar ik krijg het niet voor elkaar..

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 22:11

Saul schreef:
Ik heb laatst dus de andere kant gehad.

Pakket kwijt. Dus beide geld gekregen.
En ik kreeg ook ineens het pakket weer terug.
Koper wilde het niet meer.
Dus en geld en pakketje terug :=

Jammer dat het maar om €5 ging ~~}>

Ik heb dat dus met mijn schoenen van 10 euro en nu staan ze me dus weer in de weg thuis. Ik wil ze graag dus weer op Vinted zetten, maar ben bang dat het dan als scam gezien wordt, want ze waren kwijt.

Ga nu poging 2 tot iets verzenden wagen. Ik had te kleine schoenen gekocht op Vinted en nu voor 2 euro meer weer verkocht. Dus hopelijk gaat het verzenden nu wel goed. :o

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 11:35

Ik heb heel vaak dat dagdelen er geen nieuwe producten bijkomen. Soort storing. Hebben jullie dat ook?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 11:55

Nee, niks van gemerkt, maar app durft vaak vast hangen. En ik kan nu opeens niks meer liken. Je moet toch gewoon op dat hartje op de foto duwen?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 12:23

Dit moet een fake advertentie zijn om iets anders via vinted met verzendlabel te regelenAfbeelding

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 13:14

Ik zie nu dat ik verkochte advertenties niet meer kan verwijderen wanneer de transactie is afgerond. Hebben meer mensen dat?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 14:08

Je bedoelt in je eigen overzicht/ profiel? Ik wist niet eens dat dat kon, bij mij zakken ze onder mijn actieve advertenties, heb er geen last van zo

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 14:15

Daar inderdaad, ik verwijder ze zodat ik weet dat nog in transactie is en wat afgerond is. Ruimt mooi op dacht ik maar dat lijkt nu verleden tijd.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 14:20

Ik kijk gewoon standaard bij "mijn bestellingen", daar staan de vinkjes bij en zie je meer info (niet verzonden, verzonden, aangekomen, opgehaald maar niet bevestigd en bevestigd met groen vinkje)

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 14:25

foxy80 schreef:
Bij mij een pakje van DHL dat 15.12 verzonden is en zou afgeleverd zijn maar deurbelcamera van koper vertelt iets anders. Baal er wel van voor koper want ze wilde dit specifieke item echt hebben. Vinted heeft al navraag gedaan bij DHL en zou ten laatste vandaag kunnen aankomen, ik blijf eigenlijk vooral hopen dat het arriveert, ook al zou ik volledig vergoed worden als ik hier goed lees.

Ik weet niet, wellicht is het al geprobeerd . Maar check ook even de dhl ophaalpunten in de buurt. Kan zijn dat het daar afgegeven is zonder bericht

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 14:40

C_arola schreef:
Ik zie nu dat ik verkochte advertenties niet meer kan verwijderen wanneer de transactie is afgerond. Hebben meer mensen dat?

Oh dat heb ik nog nooit gekund
Vind altijd wel leuk om daar doorheen te scrollen :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 14:58

Ik verwijder nog steeds alle verkochte advertenties

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 15:32

C_arola schreef:

Nu moet je op de puntjes in de rechterbovenhoek drukken bij het item en dan krijg je weer de optie tot verwijderen. Is nu inderdaad minder makkelijk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 17:14

Nou die van 118 is aangekomen maar geen bedankje of het is goed of weet ik veel, kan mooi op m’n geld wachten :+ maar ben al blij dat het aangekomen is. Die andere staat nog steeds op 30 dec laatste update.