Flying_Angel schreef:Fietste net even langs Ikea. Immens grote wachtrijen, hele gezinnen voor een uitje en in de rij echt geen 1,5 meter.

Ik had juist een mailtje gehad van de Ikea dat je met maximaal 2 personen mocht, dacht ik? Liefst alleen, maar maximaal 2 als je spullen moest sjouwen. Zal eens zoeken, want ik vond dat eigenlijk wel prettig om te lezen aangezien ik hier in huis aan het verbouwen/opknappen ben en nog een keer wat nodig heb. Aan de andere kant ga ik niet in het weekend of een vakantie, normaal al niet en nu helemaal niet 
EDIT: Ja, dus:
Citaat:
Naar aanleiding van de persconferentie op 13 oktober heeft IKEA Nederland de veiligheidsmaatregelen aangescherpt per 15 oktober. Bekijk de maatregelen hier:
Kom alleen. Is dit niet mogelijk door praktische redenen, dan zijn maximaal 2 personen toegestaan (waarvan minimaal 1 persoon ouder dan 18 jaar). Gezelschappen van meer dan 2 personen worden niet toegelaten. Dit geldt ook voor gezinnen.
Winkels sluiten elke dag uiterlijk om 20.00 uur.
Restaurants en bistro’s zijn gesloten.
We verzoeken je dringend een mondkapje te dragen. Dit geldt voor alle winkels in Nederland. Zodra er een mondkapjesplicht vanuit de overheid wordt ingesteld, wordt hierop gehandhaafd. Voor alle winkels van IKEA in Nederland geldt dat medewerkers een mondkapje dragen op plekken waar zij klanten kunnen ontmoeten.
We vragen onze klanten om voor het winkelbezoek bedachtzaam te zijn en enkel doelgericht naar de winkel te komen. Neem de maatregelen voor je naar de winkel komt goed door en houd deze in acht tijdens je bezoek. Zo zorgen we samen voor een verantwoorde winkelomgeving. e vertrouwen erop dat onze klanten zich houden aan alle maatregelen en de aanwijzingen van onze medewerkers netjes opvolgen, om samen het coronavirus onder controle te krijgen.
Moeten ze daar alleen wel op handhaven.