Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:32

SusanH schreef:
Plus dat gezegd is dat we deze maatregelen aan onszelf te danken hebben. Voelt als nablijven met de hele klas omdat 1 klasgenoot de regels heeft overtreden.

Probleem ook is dat hoe meer mensen besmet zijn hoe groter het risico wordt om zelf besmet te raken. Ook al ben je voorzichtig. Als je in een omgeving met veel besmettingen woont dan wordt de kans dat je zelf besmet raakt opeens een heel stuk groter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:33

Rutte trekt volledig het boetekleed aan, maar ik vraag me af of hij niet gewoon de koning beschermd.. Dat gevoel heb ik heel sterk.

secricible

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:34

Hij is verantwoordelijk, dus met de vinger naar de koning wijzen heeft totaal geen zin. Hij kan niet anders dan dit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:34

Ik kom hier zoveel Duitse en Belgische auto's tegen die lekker op vakantie zijn naar de kust.
Op FB zie ik ook nog mensen die naar Griekenland, Portugal en zelfs Spanje zijn, soms omdat ze daar een eigen huis hebben.
De kerken zijn te vol, eveneens de winkelstraten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:37

De kerken zitten zeker te vol. In Staphorst hebben ze al gezegd dat ze zich niet aan de max van 30 mensen houden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:37

Relaxed schreef:
Rutte trekt volledig het boetekleed aan, maar ik vraag me af of hij niet gewoon de koning beschermd.. Dat gevoel heb ik heel sterk.

Ja. Dat doet hij. Dat is zijn werk, zijn taak. Ministeriële verantwoordelijkheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:42

secricible schreef:
Hij is verantwoordelijk, dus met de vinger naar de koning wijzen heeft totaal geen zin. Hij kan niet anders dan dit.

Precies en de koning zal dit ook zeker niet rechtzetten op persoonlijke titel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:48

SusanH schreef:
Plus dat gezegd is dat we deze maatregelen aan onszelf te danken hebben. Voelt als nablijven met de hele klas omdat 1 klasgenoot de regels heeft overtreden. Als je je wel netjes overal aan houdt voelt zo'n opmerking echt heel verkeerd.

Inderdaad!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:53

Cayenne schreef:
De kerken zitten zeker te vol. In Staphorst hebben ze al gezegd dat ze zich niet aan de max van 30 mensen houden.

In onze kerk zaten vanmorgen 12 mensen en de rest keek via internet mee, dus nee, dat geldt niet overal.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:55

Als de Oranjes er op een gegeven moment helemaal klaar mee zijn en nog weigeren het spel mee te spelen dan hebben ze in ieder geval geld zat om hun dure levensstijl voort te zetten. Ze hoeven zich dan ook niet meer druk te maken om de minister president of om de publieke opinie.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... gle.com%2F

Het lijkt me nogal zwaar. Ook al barst je van het geld om bij iedere stap die je zet je te moeten verantwoorden tegenover een minister president.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:02

Blue_Eyes schreef:
Cayenne schreef:

In onze kerk zaten vanmorgen 12 mensen en de rest keek via internet mee, dus nee, dat geldt niet overal.

Precies, bij mij zijn de fysieke diensten zelfs afgelast.

Staphorst heeft denk ik een bijzonder slag volk...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:17

In Barendrecht zijn de kerken ook te vol.
Maar het zal per kerk verschillen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:18

Ik bedoelde idd vooral de kerken in Staphorst uit het nieuwsbericht dat ik vanochtend plaatste, niet over het algemeen.
Stond er een beetje dom, excusez le moi!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:23

Loretta schreef:
Rutte kletst zich er wel weer onderuit. Met zijn oneindige glimlach en zijn vlotte babbel. Daarna is iedereen weer helemaal om en is hij weer de "geweldige" premier. Wat je met een vlotte babbel wel niet allemaal voor elkaar krijgt. Daarna trekt hij zich terug in zijn torentje waar hij al die sukkels keihard uitlacht.

Ach, dit is wat de Nederlander blijkbaar verdient. De Nederlander die zich laat betoveren door een paar blauwe ogen en de charmante glimlach van deze rasverkoper.

Nou pak je kans in maart, ga het allemaal beter doen. Dan wil ik dec’21 best nadenken over een standbeeld voor jou.

Beetje aan de kant gaan staan roepen... Heb dan lef en ga het zelf maar eens beter doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:31

Een standbeeld voor Rutte? Wat overdreven misschien.
Ik ben best tevreden over hoe hij en het kabinet het aanpakken. Toch ga ik niet op de vvd stemmen straks. Heeft hier alleen niks mee te maken.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:32

Ik heb even een vraag en kan het online niet echt vinden, mijn duits is niet zo best haha.

Mijn broer woont met zijn gezin in Duitsland, Münster (Nordhrein Westfalen).
Wij mogen als familie max 72 uur naar hem toe, eerste en tweede graad familie. Zonder quarantaine en test. Maar mag hij vanuit Duitsland ook naar ons toe? Zonder quarantaine en test(alleen naar familie, verder niks)

Het is nu niet aan de orde maar het is wel handig om het zeker te weten. Mijn broer neemt morgen sowieso contact op met Nordhrein Westfalen, maar misschien weet één van jullie het ook. :)
Laatst bijgewerkt door WinSel op 18-10-20 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:36

Destination schreef:
lenaa_tje schreef:
Dan raakt deze maatregel dus voornamelijk ondernemers in Duitsland. De Nederlanders breken hun vakantie af en de Duitsers gaan wel naar Nederland op vakantie. Vind ik een bijzondere keuze omdat er naar mijn idee nauwelijks steun meer is voor deze ondernemers (bron, kennis die B&B in Duitsland heeft, graag reactie als het niet klopt want dat weet ik natuurlijk niet. Hoor alleen hun verhaal)

Er is nog voldoende hulp voor alle bedrijven in Duitsland. Kurzarbeit (werktijdverkorting) is nog steeds mogelijk en de staat betaalt dan een deel van het loon van de werknemer. Verder zitten de steunpakketten nu in de tweede fase en kan er opnieuw geld worden aangevraagd ter overbrugging. Dit wordt toegekend als er veel inkomsten wegvallen. Als bedrijven nu hun belastingen niet kunnen betalen, kan dat op een later tijdstip worden gedaan zonder rente. Tot slot zijn er ook snelle kredieten beschikbaar, dit gaat om bedragen tot €800,000 waarbij het bedrijf niet aansprakelijk/verantwoordelijk is. Mocht het bedrijf dus toch failliet gaan, hoeft het geld niet terug.

Alle info in het Duits:
https://www.bmwi.de/Redaktion/DE/Corona ... hilfe.html

Daar komt trouwens nog bij dat veel mensen nu toch ook in eigen land op vakantie gaan. Mensen die anders naar Spanje of Frankrijk gingen, gaan nu naar de Duitse kust, bijvoorbeeld.

Zij geven aan dat ze met die annuleringen echt pech hebben doordat grenzen niet dicht zijn en mensen dus best mogen komen. Om die reden krijgen ze dus geen geld van de overheid. Dat was anders toen bijv. België zijn grens dicht had.
Als kleine onderneming val je in Nederland ook snel tussen wal en schip kan mij voorstellen dat, dat in Duitsland ook kan.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:44

judithM schreef:
Ik geloof niet dat het konings gezin fout is. Iedereen mag toch met vakantie? Of het verstandig is is een tweede maar ik snap de ophef hierover echt niet! WA is ook maar een mens. Laten ze zich bezig houden met belangrijkere zaken....

Ik snap al die ophef ook niet. Ze gingen met het regeringsvliegtuig naar hun eigen huis. Hebben eigen personeel en faciliteiten en Griekenland is geel. Dus hoe erg is dat. Hadden ze in een vakantiepark in Nederland gezeten had je er niemand over gehoord. En het is niet dat het niet mag om naar het buitenland, het wordt ontraden. Typisch Nederlanders, als wij niet mogen dan hij ook niet, de kift.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:06

Pillow, ik vind het nogal banketstaaf naar de mensen die geen eigen huis hebben en niet in een toestel privé naar griekenland kunnen.
Op vakantie gaan mag kennelijk als je maar geld genoeg hebt om alles veilig te maken.
Maargoed ik vind dat je een voorbeeldfunctie hebt als koningshuis.
Je kunt zelf ook wel bedenken dat mensen dit niet zo leuk vinden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:08

moonfish13 schreef:
Pillow, ik vind het nogal banketstaaf naar de mensen die geen eigen huis hebben en niet in een toestel privé naar griekenland kunnen.
Op vakantie gaan mag kennelijk als je maar geld genoeg hebt om alles veilig te maken.

Niemand die zo zeurt over burgers die met het vliegtuig gaan. Je kan het dom vinden maar het mag nog steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:10

pillow schreef:
judithM schreef:
Ik geloof niet dat het konings gezin fout is. Iedereen mag toch met vakantie? Of het verstandig is is een tweede maar ik snap de ophef hierover echt niet! WA is ook maar een mens. Laten ze zich bezig houden met belangrijkere zaken....

Ik snap al die ophef ook niet. Ze gingen met het regeringsvliegtuig naar hun eigen huis. Hebben eigen personeel en faciliteiten en Griekenland is geel. Dus hoe erg is dat. Hadden ze in een vakantiepark in Nederland gezeten had je er niemand over gehoord. En het is niet dat het niet mag om naar het buitenland, het wordt ontraden. Typisch Nederlanders, als wij niet mogen dan hij ook niet, de kift.

Nee, hij heeft gewoon een voorbeeldfunctie, hij had beter moeten weten. Dit is hetzelfde als een manager die eist dat je op tijd komt en zelf te laat komt binnenkakken..

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:10

moonfish13 schreef:

Nou ik niet hoor, laat lekker gaan. jaloers gedoe....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:16

Maar het punt is toch ook niet dat het niet mag? Het punt is dat zowel Rutte als de koning het 'we doen dit samen' (weer eens) niet zo scherp op het netvlies hadden.

Als je wilt dat mensen vertrouwen genoeg hebben in het beleid om dat ook echt vol te houden, ook echt hun best te doen voorzichtig te zijn, niet alle rafelrandjes opzoeken of sommige regels geheel te negeren dan heb je nodig dat mensen vanaf de top laten zien dat het serieus is. De voorbeeldfunctie, jawel. Die helpt. Het is niet voor niets dat ons land op de kaartjes al zwartgeblakerd is terwijl Duitsland nog in vroege herfstkleuren leeft (lichtgeel en wat oranje.) Dat verschil is niet 'de volksaard' ofzo, maar eerst en vooral een duidelijke boodschap van de top. Duitsland wil besmettingen stoppen en het virus indammen. Ons land doet maar wat. Een beetje wel, een beetje niet... en dan klagen dat 'de mensen' het niet snappen en het hun eigen schuld is.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:22

Fietste net even langs Ikea. Immens grote wachtrijen, hele gezinnen voor een uitje en in de rij echt geen 1,5 meter. :wow:

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:25

Flying_Angel schreef:
Fietste net even langs Ikea. Immens grote wachtrijen, hele gezinnen voor een uitje en in de rij echt geen 1,5 meter. :wow:

Ik had juist een mailtje gehad van de Ikea dat je met maximaal 2 personen mocht, dacht ik? Liefst alleen, maar maximaal 2 als je spullen moest sjouwen. Zal eens zoeken, want ik vond dat eigenlijk wel prettig om te lezen aangezien ik hier in huis aan het verbouwen/opknappen ben en nog een keer wat nodig heb. Aan de andere kant ga ik niet in het weekend of een vakantie, normaal al niet en nu helemaal niet :=

EDIT: Ja, dus:

Citaat:
Naar aanleiding van de persconferentie op 13 oktober heeft IKEA Nederland de veiligheidsmaatregelen aangescherpt per 15 oktober. Bekijk de maatregelen hier:

Kom alleen. Is dit niet mogelijk door praktische redenen, dan zijn maximaal 2 personen toegestaan (waarvan minimaal 1 persoon ouder dan 18 jaar). Gezelschappen van meer dan 2 personen worden niet toegelaten. Dit geldt ook voor gezinnen.

Winkels sluiten elke dag uiterlijk om 20.00 uur.

Restaurants en bistro’s zijn gesloten.

We verzoeken je dringend een mondkapje te dragen. Dit geldt voor alle winkels in Nederland. Zodra er een mondkapjesplicht vanuit de overheid wordt ingesteld, wordt hierop gehandhaafd. Voor alle winkels van IKEA in Nederland geldt dat medewerkers een mondkapje dragen op plekken waar zij klanten kunnen ontmoeten.

We vragen onze klanten om voor het winkelbezoek bedachtzaam te zijn en enkel doelgericht naar de winkel te komen. Neem de maatregelen voor je naar de winkel komt goed door en houd deze in acht tijdens je bezoek. Zo zorgen we samen voor een verantwoorde winkelomgeving. e vertrouwen erop dat onze klanten zich houden aan alle maatregelen en de aanwijzingen van onze medewerkers netjes opvolgen, om samen het coronavirus onder controle te krijgen.

Moeten ze daar alleen wel op handhaven.