Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:18

elnienjo schreef:
Mijn ouders hebben dat Mexicaanse griep vaccin gehaald en hadden geen bijwerkingen. Ik viel toen nog niet in 'n risicogroep.
Ik denk dat ze eerst zorgmedewerkers zullen gaan vaccineren omdat die toch vaak alles oppikken en verspreiden. Als die groep al niet meer besmet kan raken scheelt dat onnoemelijk veel ernstig zieken en doden. En tegen dat ze de kwetsbare/risicogroepen gaan doen denk ik wel in te kunnen schatten of ik er 'n veilig gevoel van krijg.

Lees nu even terug wat je hier zegt en probeer dan even te begrijpen hoe je het zegt en wat dit betekend voor de mensen in de zorg de afgelopen maanden. Ik weet dat je dingen anders verwoord maar je kunt toch wel nagaan hoe dit kwetst met al die dode en zieke mensen de afgelopen drie maanden .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:19

Voor werkgevers en werknemers is het ook erg ingewikkeld zo met de regels om kinderen die verkouden zijn thuis te houden (ookal zijn ze logisch uiteraard). Daar waar je met de sluiting in iedergeval wist waar je aan toe was, kun je nu eigenlijk niets plannen. Er gaat op het moment een verkoudheid rond dus 1/3e van de klas moest in de klas van mijn dochter thuis blijven vanwege verkoudheidsverschijnselen. Verkoudheid kan zomaar 2 weken duren voordat je echt geen zakdoek meer nodig hebt.

LadyMadonna

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:20

Waarom mag je niks over Femke Halsema vinden als je niet in Amsterdam woont :?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:21

bigone schreef:
elnienjo schreef:
Mijn ouders hebben dat Mexicaanse griep vaccin gehaald en hadden geen bijwerkingen. Ik viel toen nog niet in 'n risicogroep.
Ik denk dat ze eerst zorgmedewerkers zullen gaan vaccineren omdat die toch vaak alles oppikken en verspreiden. Als die groep al niet meer besmet kan raken scheelt dat onnoemelijk veel ernstig zieken en doden. En tegen dat ze de kwetsbare/risicogroepen gaan doen denk ik wel in te kunnen schatten of ik er 'n veilig gevoel van krijg.

Lees nu even terug wat je hier zegt en probeer dan even te begrijpen hoe je het zegt en wat dit betekend voor de mensen in de zorg de afgelopen maanden. Ik weet dat je dingen anders verwoord maar je kunt toch wel nagaan hoe dit kwetst met al die dode en zieke mensen de afgelopen drie maanden .

Daarbij lijkt dit ook niet bewezen? Dat is volgens mij eerder jou gevoel. (Van Elnienjo )

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:25

lenaa_tje schreef:
bigone schreef:

Daarbij lijkt dit ook niet bewezen? Dat is volgens mij eerder jou gevoel. (Van Elnienjo )

Veel verpleeghuizen werden zwaar getroffen weken nadat bezoek niet meer mocht. Dus meegebracht door de zorgmedewerkers zelf. En nog stug doorgaan met géén mondkapjes dragen nu ze volop verkrijgbaar zijn. Dat vind ik best beangstigend. Ik voel me daar onveilig door. En draag dus zelf maar 'n beschermend mondkapje.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:28

Ik ga het vaccin niet halen. Ik ben niet antivax maar heb een afwijking in mijn immuunsysteem waardoor vaccins geen enkel effect hebben op mij. Ik word er alleen enorm ziek van (40-41 graden koorts, 2 weken plat). Dus ik hoop oprecht wel voor de mensen die hem gaan halen dat het vaccin door en door goed getest is, want eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels erbij...

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:28

LadyMadonna schreef:

Kan mij wel voorstellen dat Amsterdam blij is met zo'n burgermeester. Femke Halsema bleef maar herhalen dat er geen handhavingsplicht was..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:36

imaudy schreef:
LadyMadonna schreef:

Kan mij wel voorstellen dat Amsterdam blij is met zo'n burgermeester. Femke Halsema bleef maar herhalen dat er geen handhavingsplicht was..

Waarom is Amsterdam daar dan blij mee?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:46

Als er niet gehandhaafd wordt dan krijgen mensen geen boete. Een wat lauwe burgermeester zo.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 23:05

imaudy schreef:
Als er niet gehandhaafd wordt dan krijgen mensen geen boete. Een wat lauwe burgermeester zo.

En dat is wat de Amsterdammers willen? Als we het hebben over de Corona regels is er in heel veel steden niet gehandhaafd. Die zijn niet in deze situatie beland en hoeven zich niet te verdedigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 06:22

lenaa_tje schreef:
imaudy schreef:

En dat is wat de Amsterdammers willen? Als we het hebben over de Corona regels is er in heel veel steden niet gehandhaafd. Die zijn niet in deze situatie beland en hoeven zich niet te verdedigen.

Nee, dat is niet wat Amsterdammers willen en het is dan ook niet waar.
Imaudy is overduidelijk anti-Halsema en banketstaaf maar wat uit haar nek. Meteen het antwoord op de vraag waarom mensen zich niet met de lokale politiek moeten bemoeien van andere steden: ze zijn over het algemeen niet zo goed op de hoogte.
Halsma kondigde in maart direct aan alle coronaregels streng te gaan handhaven en dat is tot aan de demo ook gebeurd. Uiteraard icm waarschuwen, net als in de rest van het land.
https://www.parool.nl/amsterdam/halsema ... ~bf1e9382/

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 06:36

Joh, al wil je dat iemand aftreedt omdat je vindt dat ze een vervelende stem heeft ofzo.... daar heeft een ander toch niks mee te maken :)
Als Imaudy dit een onvergeeflijke fout vindt, dan is dat zo :j

Niet iedereen hoeft toch hetzelfde te denken als jij :)

Wat een vaccin betreft denk ik dat er meer dan genoeg vrijwilligers zijn die vooraan in de rij staan om die prik te nemen. En als blijkt dat er direct / binnen zoveel dagen na het prikken geen bijwerkingen lijken te zijn dan vinden veel mensen dat goed genoeg. Wat er later eventueel nog gebeurd in het lijf van zoveel % van de gevaccineerden dat wordt toch weggezet als niet te bewijzen toeval.

Dus wat dat betreft is een maandje wachten na het toedienen van zo'n experimenteel Corona-vaccin bij een controlegroep, voor veel mensen nog te lang denk ik want een week eerder beschikbaar stellen voor de massa had doden gescheeld :=

Of praat ik nu wel erg cynisch :=

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 06:58

Het is natuurlijk keihard onzinnig om te zeggen we demonstreren als Nederlanders vanwege een politiemoord in de VS, want daar mogen we een mening over hebben. Maar als de burgemeester van Amsterdam in eerste instantie geen verantwoording voor fouten bij die demonstratie neemt, dan mogen we daar niks van vinden, want we wonen niet in Amsterdam en dus mogen we daar geen mening over hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:01

Vaccin tegen Mexicaanse griep heb ik niet gehaald, ik was toen zwanger en ze konden me niet goed uitleggen of het veilig was of niet. Als er een vaccin tegen Corona komt laat ik me wel inenten, vind dat ik dat vanwege mijn werk wel verplicht ben.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:26

Karl66 schreef:
Het is natuurlijk keihard onzinnig om te zeggen we demonstreren als Nederlanders vanwege een politiemoord in de VS, want daar mogen we een mening over hebben. Maar als de burgemeester van Amsterdam in eerste instantie geen verantwoording voor fouten bij die demonstratie neemt, dan mogen we daar niks van vinden, want we wonen niet in Amsterdam en dus mogen we daar geen mening over hebben.

Iedereen mag overal een mening over hebben.. Maar als hij zo slecht onderbouwd is en de persoon er zo ver vanaf staat, is dat voor mij een reden om de mening niet serieus meer te nemen.
Ben het daarnaast niet helemaal met je eens dat een in Nederland demonstreren om de geweldadige dood can iemand in de VS. Dit is voor veel mensen de druppel die de emmer de overlopen. Er wordt vnml gedemonstreerd tegen racisme.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:54

De dood van Floyd was toch echt de aanleiding en niet iets wat in Nederland gebeurde. En als je vindt dat iemand zijn mening slecht onderbouwt, dan moet je dat als argument gebruiken en niet het feit dat iemand niet in Amsterdam woont. Dan maak je jezelf schuldig aan waar je de ander van beschuldigt, slechte argumentatie.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:02

Karl66 schreef:
De dood van Floyd was toch echt de aanleiding en niet iets wat in Nederland gebeurde. En als je vindt dat iemand zijn mening slecht onderbouwt, dan moet je dat als argument gebruiken en niet het feit dat iemand niet in Amsterdam woont. Dan maak je jezelf schuldig aan waar je de ander van beschuldigt, slechte argumentatie.

Van mij mag iemand best zijn mening geven maar het weg schuiven op de domheid van Amsterdam omdat ze geen bekeuring krijgen vind ik vreemd. Dan wil je, je eigen mening goed praten omdat anderen dus verstandiger zijn volgens jou.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:06

Pepperrr schreef:
Ik ga het vaccin niet halen. Ik ben niet antivax maar heb een afwijking in mijn immuunsysteem waardoor vaccins geen enkel effect hebben op mij. Ik word er alleen enorm ziek van (40-41 graden koorts, 2 weken plat). Dus ik hoop oprecht wel voor de mensen die hem gaan halen dat het vaccin door en door goed getest is, want eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels erbij...

Kan je delen wat voor afwijking je hebt? Ben wel nieuwsgierig!

@pmarena: “niet te bewijzen toeval”, serieus?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:05

@pmarene, cynisch vind ik het niet. Wel gezond verstand. Ik ga ook eerst een afwachten. En als ik niet heel veel bijzonders zie gebeuren na toedienen van het vaccin, ga ik het ook halen.

Zwager update: hij loopt nu 4 x per dag 1 minuut in een Arjo-walker. https://www.google.com/search?q=arjo+wa ... e&ie=UTF-8

Het streven is dat hij over een maand zelfstandig kan lopen met een rollator. Dan mag hij een weekend naar huis.

4 x per dag 1 minuut mensen, dan is hij kapot, gesloopt. Ik vind het een bikkel en heb mateloze bewondering voor zijn doorzettingsvermogen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:02

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:03

rien10 schreef:
Zwager update: hij loopt nu 4 x per dag 1 minuut in een Arjo-walker. https://www.google.com/search?q=arjo+wa ... e&ie=UTF-8

Het streven is dat hij over een maand zelfstandig kan lopen met een rollator. Dan mag hij een weekend naar huis.

4 x per dag 1 minuut mensen, dan is hij kapot, gesloopt. Ik vind het een bikkel en heb mateloze bewondering voor zijn doorzettingsvermogen.

Inderdaad een enorm doorzettingsvermogen hebben die mensen !
Wat een ellende kan dit virus toch aanrichten :\

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:19

Ja. Heel veel ellende. Maar ik mag niet meer zeggen dat ik boos ben op de 5000 + demonstranten. Want "dan heb ik de boodschap niet begrepen." Dat maakt me verdrietig. Antiracisme begint bij tolerantie. Toch?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:26

rien10 schreef:
Ja. Heel veel ellende. Maar ik mag niet meer zeggen dat ik boos ben op de 5000 + demonstranten. Want "dan heb ik de boodschap niet begrepen." Dat maakt me verdrietig. Antiracisme begint bij tolerantie. Toch?

Er zat van de week zo ééntje in een duidingsprogramma die in Brussel mee gaan demonstreren was en die vond ook dat al wie deze actie veroordeelt, de boodschap niet begrijpt.
Ik had liever gehad dat die vent gewoon niet op tv gekomen was ofwel zijn smoel dichtgehouden had _-:(

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:29

Tja, dat is de TV. Maar op Bokt mag ik dat dus ook niet zeggen.
Ik zou graag een filmpje van mijn zwager laten zien aan die politiek correcte XXXX (ik zeg het woord maar niet).

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:31

Nou bijna heel Nederland was boos op de 5000+ demonstratie. Wij ook.
En die boosheid had nu even geen ene moer te doen met om welke rede deze demo gehouden werd.