[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:03

Ben ik net op fb aan het kijken bij het algemeen dagblad.
Staat daar een filmpje van een iemand die met grote snelheid door een hek en een dan op een vrachtwagen botst. Geen gewonden.

Schrijft daar zo'n doos onder: "Er zal maar een kind net oversteken"

Ja maakt dat uit of daar een kind of een ouder persoon oversteekt en zou verongelukken.
Als het jou geliefde is heb je verdriet. Wat de leeftijd ook is...
Moest echt op de vingers zitten om niet zoiets te schrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:05

Nou idd, wie of wat daar ook loopt maakt dan niks meer uit :n

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:08

Maar in nieuwsberichten zelf is dat ook altijd het apart benoemen waard.
"Ongeluk met 2 auto's, 3 gewonden waaronder 2 kinderen."
Ja so??
3 gewonden volstaat voor mij hoor. Allemaal mens.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:08

Dat doen ze altijd, stel dat er een kind.... Ja want dan is het erger ofzo? :roll:

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:49

Ik vind dat ook vreemd.

Het zal toch niet zo zijn dat er mensen zijn die dan zoiets hebben als: oh, het was geen kind, dan valt het mee.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:22

Oh, de doodgereden persoon is een vrouw van 86, dan is het niet erg.
:o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:31

fleurtjeuh schreef:
[ [url=m/Z56RZD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij hebben 2 babies <3

Wat zijn dit? :') Kittens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:12

[***] schreef:
fleurtjeuh schreef:
[ [url=m/Z56RZD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij hebben 2 babies <3

Wat zijn dit? :') Kittens?

Konijnenkuikens. :j

Ze zijn cute, Fleur!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:16

Afbeelding
Ja kittens!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:42

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:54

Qimm schreef:
En daarom weet ik zeker dat ik goed heb gekozen...

https://www.telegraaf.nl/vrouw/62524307 ... bemmDcVqyY

Ja, hier hetzelfde. Mja, die zit er nog wel een poos aan vast. Dan heb ik het toch liever andersom, spijt dat ik t niet gedaan heb.

Al betwijfel ik of dat ooit gaat gebeuren.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:02

Qimm schreef:
En daarom weet ik zeker dat ik goed heb gekozen...

https://www.telegraaf.nl/vrouw/62524307 ... bemmDcVqyY

Ik heb precies dezelfde tekst de afgelopen jaren al heel vaak voorbij zien komen op verschillende nieuwssites. Doodzonde dat zo'n verhaal gerecycled word. Zo komt spijt hebben van je kind(eren) natuurlijk nooit uit de taboesfeer.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:13

Oh ik had niet gemerkt dat dit een 'oud' verhaal was. Maar idd, zoiets mag vaker media aandacht krijgen. Zodat de twijfelaars weten dat het goed is om alle opties te overwegen voor je kiest wat je echt wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:16

Maar eigenlijk is dit niet echt een twijfelaar. Ze wist perfect dat ze geen kinderen wilde. Alleen is ze overstag gegaan voor haar man zijn kinderwens. Met de hoop dat het vervolgens bij haar nog wel zou wijzigen. Doodzonde.

Het verhaal zelf is al jaren oud inderdaad. Maar ach de boodschap blijft duidelijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:18

idinn schreef:
Maar eigenlijk is dit niet echt een twijfelaar. Ze wist perfect dat ze geen kinderen wilde. Alleen is ze overstag gegaan voor haar man zijn kinderwens. Met de hoop dat het vervolgens bij haar nog wel zou wijzigen. Doodzonde.

Het verhaal zelf is al jaren oud inderdaad. Maar ach de boodschap blijft duidelijk.

Kan wel voor anderen een wake-up call zijn. Dat het gevoel nog wel zal komen, maar dat dat zeker niet altijd zo is.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:20

_San87_ schreef:
idinn schreef:

Kan wel voor anderen een wake-up call zijn. Dat het gevoel nog wel zal komen, maar dat dat zeker niet altijd zo is.

Ja dat bedoelde ik. Al die mensen die geïndoctrineerd zijn met 'een eigen kind is zo anders' en 'je krijgt er zo veel voor terug' en meer van die poedersuikerés. Die mogen best weten dat het geen garantie is dat het wel goed komt en dat geen kinderen gewoon een valide optie is.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:35

Ah ik was dus niet de enige die dacht dit verhaal te herkennen

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:38

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er niet veel meer ouders "spijt" hebben. Ik zie alleen al op mijn werk ouders waarvan ik denk ; jullie zorgen er voor dat je je kind zo weinig mogelijk hoeft te zien.

Ik kreeg ook wel vaker de opmerking " wie komt er dan later bij je op bezoek " of "later blijf je alleen over"
Uuuh oké, dus ik moet maar aan kinderen beginnen op de hoop dat ze me dan op komen zoeken als ik oud ben?? Hoe egoïstisch kun je zijn!
En daarbij, hoeveel ouderen zien hun volwassen kinderen nauwelijks tot niet!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:10

TheWelsh schreef:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er niet veel meer ouders "spijt" hebben. Ik zie alleen al op mijn werk ouders waarvan ik denk ; jullie zorgen er voor dat je je kind zo weinig mogelijk hoeft te zien.

Ik kreeg ook wel vaker de opmerking " wie komt er dan later bij je op bezoek " of "later blijf je alleen over"
Uuuh oké, dus ik moet maar aan kinderen beginnen op de hoop dat ze me dan op komen zoeken als ik oud ben?? Hoe egoïstisch kun je zijn!
En daarbij, hoeveel ouderen zien hun volwassen kinderen nauwelijks tot niet!

Hoi! Ik kruip even onder mijn meelees steen vandaan. Ik (en mijn vriend ook) zijn en blijven ook bewust kindervrij en ik geniet van de humor en inzichten in dit topic. Alle clichés heb ik ook al te horen gekregen. Maar bovenstaande is goud inderdaad, hoe vaak mensen zeggen: ja maar wie zorgt er dan voor je of komt op bezoek?
Ik help ze er dan altijd even liefdevol aan herinneren dat ik geëmigreerd ben en 1000km van mijn ouders vandaan woon. Tuurlijk mis ik ze en zou ze graag vaker zien (een bepaald virus maakt dat al meer dan een jaar behoorlijk lastig). Maar ik ga echt niet (fysiek) intensief voor ze kunnen zorgen als ze later oud zijn.....

Dan hebben ze meestal niks meer te zeggen. :Y)

Sorry voor de inbraak, ik vind jullie Allemaal echt fantastisch!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:17

_San87_ schreef:
idinn schreef:

Eens. Ik begrijp niet waarom ze zo over haar eigen grens gaat voor een man en zich dan ook nog zo opoffert.

Ik wilde heel heel heel heel graag kinderen maar ik ben geen ochtendmens dus dat doet mijn partner en onder aan de streep is er niet eens zo heel veel veranderd in mijn leven (en tegelijkertijd natuurlijk heel veel blablabla) maar mijn ouders genieten van het grootouderschap en ik geniet van feestjes.

Als moederschap zou betekenen dat ik nooit meer helemaal naar de paasei zou kunnen gaan in Paradiso was ik er niet eens aan begonnen joh.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:19

Met naar de paasei gaan bedoel ik natuurijk heel veel dansen en geen hele gekke dingen. Ik bedoel, jullie kennen me. Kom op. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:21

Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat mijn ouders geen spijt hebben. :') Ze zeggen van niet, maar ik had een kind als ik opgesloten in haar slaapkamer of tegen elk aannemelijk bod afgestaan. := Ben blij dat ik die hel nooit vanaf de zijlijn mee hoef te maken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:29

Bel ze. Vraag het. Nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:30

Ik heb het mijn vader eens gevraagd.. en zijn advies was: begin er niet aan. En zo vreselijk waren mijn broer en ik niet eens..

Iedereen die ik ken met kinderen roept ook continu: je krijgt er zoveel voor terug! Maar ik zie alleen maar die giga wallen en continu gezeur over gebrek aan slaap. En van werk rennen naar opvang en zwemles en bedtijd. Tuurlijk zijn er ook leuke momenten. Maar nee, dat zou voor mij echt niet opwegen.

Als ik dan weer eens een "het was zonnig, ik werk vanavond nog wel.. ik zit nu op het terras met bier en nacho's" bericht stuur. Zijn ze altijd jaloers. Nou ik ben het nooit op hun, dus rammelende eierstokken zal ik zeker nooit krijgen _O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:30

MarcoBorsato schreef:
Bel ze. Vraag het. Nu.

Ja maar, ik wil helemaal geen mkango -O- no offence