DoretteK schreef:Vinden jullie dat je als verkoper op de hoogte moet zijn van de verzendtarieven als je verzending aanbiedt?
Ik had vorige week een bod inclusief verzendkosten gedaan op een leesboek, met de vraag/tip of het naar een DHL punt gestuurd kon worden omdat dit het goedkoopste is qua verzending. Prima, ze gaf aan dat ze het wel pas dinsdag (gisteren) kon versturen en vroeg wat de verzendkosten via DHl zijn.
Ik probeer eigenlijk altijd via DHL punt te doen, omdat de verzendkosten vaak al evenveel zijn als de prijs. Dus aangegeven wat de verzendkosten zijn en alle gegevens doorgestuurd.
En uiteraard betaald.
Nu stuurde ze vandaag een berichtje dat ze het pakketje weggebracht heeft, maar dat de verzendkosten duurder waren. Nu denk ik dat dat komt omdat ze niet zelf het label heeft aamgemaakt, maar bij het dhl punt heeft laten doen. Dit is bij PostNl ook altijd duurder geloof ik?
Nu voel ik me wel wat schuldig (ze heeft wel aangegeven dat het goed zo is). Maar aan de andere kant vind ik eerlijk gezegd dat je als verkoper toch ook wel op de hoogte hiervan moet zijn?
Maar ben wel benieuwd hoe jullie daar tegen aan kijken...
Ik heb dit als verkoper zijnde ook al voorgehad. Ik stelde een manier van verzending voor, ik weet niet meer via welk verzendpunt dit was. Was goed voor de koper. Ik geef de prijs door van de verzending, zij betaalt netjes. En achteraf bleek het dan meer te zijn... Ik heb het zelf bijgepast, had ik de eerste keer maar beter moeten opletten