Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:46

DoretteK schreef:
Vinden jullie dat je als verkoper op de hoogte moet zijn van de verzendtarieven als je verzending aanbiedt?

Ik had vorige week een bod inclusief verzendkosten gedaan op een leesboek, met de vraag/tip of het naar een DHL punt gestuurd kon worden omdat dit het goedkoopste is qua verzending. Prima, ze gaf aan dat ze het wel pas dinsdag (gisteren) kon versturen en vroeg wat de verzendkosten via DHl zijn.
Ik probeer eigenlijk altijd via DHL punt te doen, omdat de verzendkosten vaak al evenveel zijn als de prijs. Dus aangegeven wat de verzendkosten zijn en alle gegevens doorgestuurd.
En uiteraard betaald.

Nu stuurde ze vandaag een berichtje dat ze het pakketje weggebracht heeft, maar dat de verzendkosten duurder waren. Nu denk ik dat dat komt omdat ze niet zelf het label heeft aamgemaakt, maar bij het dhl punt heeft laten doen. Dit is bij PostNl ook altijd duurder geloof ik?

Nu voel ik me wel wat schuldig (ze heeft wel aangegeven dat het goed zo is). Maar aan de andere kant vind ik eerlijk gezegd dat je als verkoper toch ook wel op de hoogte hiervan moet zijn?

Maar ben wel benieuwd hoe jullie daar tegen aan kijken...

Ik heb dit als verkoper zijnde ook al voorgehad. Ik stelde een manier van verzending voor, ik weet niet meer via welk verzendpunt dit was. Was goed voor de koper. Ik geef de prijs door van de verzending, zij betaalt netjes. En achteraf bleek het dan meer te zijn... Ik heb het zelf bijgepast, had ik de eerste keer maar beter moeten opletten :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 18:30

Ik verkocht gisteren een strijkijzer dus ik vraag haar gegevens, die kreeg ik behalve de naam en een complete postcode. Ik wilde het vandaag versturen maar ik had haar geld nog niet.

Stuurt ze mijn man vertrouwd het niet wij zijn al 2 keer opgelicht, of ik een paar cent wilde overmaken zo dat ze zeker wist dat het betrouwbaar is.Ik weer terug sorry dat ga ik het niet doen, stuurt ze terug oh en nu dan?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 18:38

marleen_usar schreef:
Ik verkocht gisteren een strijkijzer dus ik vraag haar gegevens, die kreeg ik behalve de naam en een complete postcode. Ik wilde het vandaag versturen maar ik had haar geld nog niet.

Stuurt ze mijn man vertrouwd het niet wij zijn al 2 keer opgelicht, of ik een paar cent wilde overmaken zo dat ze zeker wist dat het betrouwbaar is.Ik weer terug sorry dat ga ik het niet doen, stuurt ze terug oh en nu dan?

Nu heb je 3 opties
1) je maakt het geld over en ik stuur het strijkijzer
2) nu kom je het strijkijzer ophalen
3) nu zie je af van de koop

Daan13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:00

Je vergeet optie 4 ;

Koop strijkvrije kleding :D

Ik heb nu weer een paar schattige lieve kopers gehad,attente berichten en het klinkt gewoon gezellig in de berichten.

En dan krijg je weer zo'n stuiver muggenstifter :roll:

En ook weer zo'n leuke,in de advertentie staat bieden vanaf 30,-

Krijg je een bericht ; wat is je minimum prijs?

Stuur ik terug ; € 30,- .

En dat vinden mensen vreemd. _O-

Staat er toch echt in de advertentie :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:05

Ineke2 schreef:
SweetVanille schreef:
Je eigen spullen mag ook niet. Tenminste niet als je geld op je rekening ontvangt.
Het ligt er nog wel aan waar je woont overigens, maar een flink aantal gemeentes doen hier heel lastig over. Mensen in de bijstand moeten elk dubbeltje kunnen verantwoorden anders voldoen ze niet aan de inlichtingenplicht.

Dan is dat per gemeente zeker verschillend inderdaad, bovenstaand bericht van mij is mij door gemeente zelf verteld

Door mijn stage heb ik contact met gemeentes door heel Nederland heen.
Iedere gemeente voert haar eigen beleid. Soms wel erg lastig hoor dat het zo verschilt. Het geeft ( ook naar cliënten toe) zoveel onduidelijkheid.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:12

marleen_usar schreef:

Als verkoper zou ik nooit geld overmaken. Joh graag of niet dan heeft de “ koper” toch geen strijkijzer. Door naar de volgende.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:15

Nee das weer een oplichters truc van die mensen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:34

Paar cent overmaken is altijd de oplichterstruc. Dus nooit doen.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:53

Dankjewel voor jullie meningen allemaal! In principe hoefde de verkoper niet perse mijn verzendmethode te gebruiken, maar had het meer als tip gegeven omdat dat gewoonweg de goedkoopste optie is en ik het niet erg vind om het zelf op te halen.

Nu gaat het mij echt niet om die euro, wil het best bij betalen. Heb alleen haar bankgegevens niet want ik heb met een betaalverzoek betaald en ze heeft niet meer gereageerd op mijn vraag of ze zelf het label heeft gemaakt of heeft laten doen.

Maar goed, was meer benieuwd hoe anderen hier in stonden en dat weet ik nu :)

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 04:03

Ik heb zojuist voor de 8e keer dezelfde fles Rituals verkocht :D

Ben benieuwd of nu de koop wel een keertje doorgaat :roll:

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 07:21

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:23, in het totaal 1 keer bewerkt

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 07:34

Een cent overmaken is oplichting.

Hier ook weer wat. 31 mei een bod gedaan op een boek.
Niets gehoord, dus verder gezocht en
het boek gekocht bij andere verkoper.
Krijg ik vanmorgen ineens een betaalverzoek.
Netjes gereageerd dat ik al voorzien was.
Krijg ik terug dat dat niet netjes is.
Heb maar netjes gereageerd dat na 11 dagen reageren wel laat is( ze gaf aan dat ze wachtte op meerdere biedingen op mijn vraag waarom ze nu pas reageerde).
Ze was het er niet mee eens..

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 08:24

magicmist schreef:
Een cent overmaken is oplichting.

Hier ook weer wat. 31 mei een bod gedaan op een boek.
Niets gehoord, dus verder gezocht en
het boek gekocht bij andere verkoper.
Krijg ik vanmorgen ineens een betaalverzoek.
Netjes gereageerd dat ik al voorzien was.
Krijg ik terug dat dat niet netjes is.
Heb maar netjes gereageerd dat na 11 dagen reageren wel laat is( ze gaf aan dat ze wachtte op meerdere biedingen op mijn vraag waarom ze nu pas reageerde).
Ze was het er niet mee eens..

Haha wat denk je dan zelf? Die snapt het principe nog niet helemaal. En anders had ze 11 dagen geleden kunnen aangeven dat ze wacht op meerdere biedingen. Al valt dat bij een boek volgens mij meestal wel mee..

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 08:32

Hier met pijn in mn hart mn pony te koop staan met echt wel (te) veel info vanuit mij omdat ik gewoon een perfect huisje zoek en ze absoluut niet weg hoeft en dan krijg je een berichtje met hallo... is het nog steeds te koop? Geen afzender helemaal niets.
Dus maar netjes terug geschreven dat mijn pony nog steeds te koop is maar dat ik wel in onderhandeling ben met iemand en dat we beiden willen kijken of het is wat we willen.
En dat ik met berichtjes is HET nog steeds te koop niet zoveel kan.

Ik snap mensen niet hoor die niet even de moeite nemen om een gewoon berichtje te sturen ivm een standaard tekst aan te klikken het gaat wel om een levend wezen.
Zulke mensen zouden ook echt mn pony niet mogen kopen.
Noem me een zeikerd maar vind het echt vreemd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:05

Toen ik mijn paard te koop had gingen dat soort mensen meteen de prullenbak in.
Dat is de 1e schifting dan al :D

Ik had om dat te voorkomen zelfs iets in de strekking staan van, heeft u interesse laat me even weten wat u mijn paard te bieden heeft.
En dan nog van die malloten.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:20

Ja precies hier ook hoor.
Kan me zelf ook niet voorstellen als ik een pony graag wil ik zo kort af zou doen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:20

Cinniz, dat zinnetje is een standaard van marktplaats. Mogelijk is die door de persoon per ongeluk verstuurd (is mij ook wel eens overkomen met scrollen).

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:26

cobiie schreef:
Cinniz, dat zinnetje is een standaard van marktplaats. Mogelijk is die door de persoon per ongeluk verstuurd (is mij ook wel eens overkomen met scrollen).

Nee was niet per ongeluk want daarna kreeg ik alleen prima suc6 verder

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:27

Is dat bij mp ook? Toch alleen op facebook?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:38

Bij MP krijg je: "ik heb een vraag over...".

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:41

Ik had gereageerd op een paar fietsen, stuk of 3 kinder fietsen en 3 voor volwassenen. Ik vroeg wat hij er voor wilde hebben het duurde even voor dat hij wat terug stuurde. Stuurt hij 50 voor de kinderfietsen en 60 voor de volwassenen.

Dus ik vraag 50 voor de 3 fietsen en die andere ook 3 voor 60 euro. Stuurt hij terug haha fake misselijk. Ja dan moet hij zeggen per stuk 50 en 60.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:41

Ja dat klopt
Maar dat per ongeluk plaatsen lukt niet zo maar.
Moet je echt op berichten klikken en nog eens op verzenden.

Bij facebook kun je er per ongeluk al op klikken en is het al verstuurd.
Tenminste dat was eerder zo, of dat nog is weet ik eigenlijk niet want zie het minder vaak voorbij komen als een paar jaar terug.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:06

Bij het kopen van een dier mag je inderdaad wel de moeite nemen om een fatsoenlijk bericht te sturen. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 13:21

Ik was bij mijn land vraagt een man, en komt er nog een paard bij? Ik, nee hoor 2 is zat, nou zegt hij ze staan gratis op marktplaats. Ja dat kan wel maar wat dacht je van de veearts kosten e.d.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 16:51

marleen_usar schreef:
Ik was bij mijn land vraagt een man, en komt er nog een paard bij? Ik, nee hoor 2 is zat, nou zegt hij ze staan gratis op marktplaats. Ja dat kan wel maar wat dacht je van de veearts kosten e.d.

Gratis op marktplaats? Zelfs paarden met een mankement zijn nu aan de prijs.

Van die mensen die een bod doen en dan vervolgens wel nog van alles willen weten..