Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:57

Sinds februari dit jaar ben ik bijrijder van Suena de La Muralla en leek het mij leuk om voor haar een Instagram pagina op de richten. Het is voor mij een soort dagboek: ik vind het heerlijk om te schrijven en foto's te maken/te delen. Instagram is daar ideaal voor. Het account bestaat sinds 5 augustus 2019 en we zitten nu op 473 volgers, waar we nu een beetje op blijven hangen. Ik hoop eind van dit jaar de 500 volgers te hebben behaald, maar ik ga ervan uit dat dat wel lukt :)

Ik volg veel paardenaccounts en fotografen. Zelf post ik vaak om de twee dagen en ben ik bijna dagelijks actief in mijn verhaal. Onder mijn foto's plaats ik dus een tekst, maar die probeer ik niet te lang te maken omdat mensen dat denk ik toch niet lezen. Ik maak gebruik van # maar ben nog aan het uitvogelen of dit zinvol is en welke # het beste doen. Ik loop momenteel stage bij een marketing afdeling waar ik mij ook bezig houd met hun social media. Ik zoek daar bijvoorbeeld ook uit welke dag en tijd het beste is om te posten. Die informatie probeer ik weer te gebruiken voor Suus haar Instagram.

@mooney, daar heb ik ook al last van... Ik dacht dat het aan mijn telefoon lag maar niet dus.

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 20:24

Wauw @saabineex je hebt er echt hele mooie foto's tussen zitten.

Ik twijfel steeds of ik nou meer, of juist minder moet posten.
Eerder poste ik 2x per week maar dat leek me wat weinig ( al blijft het account giga groeien).
Maar nu met 3x per week zie ik ook weer meer mensen het account ontvolgen.

Iemand nog tips of creatieve ideeën om mensen te laten door klikken naar youtube?

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:09

@Dewi Dankjewel, leuk om te horen :)

Het hoeft dan niet perse te liggen aan het aantal keren posten he, kan ook zijn dat mensen de content niet aanspreekt... Ik zie dat je de laatste tijd vooral filmpjes post, kan daar aan liggen. Je kunt bijvoorbeeld in je verhaal wat vragen stellen met wat mensen van jou verwachten en wat ze op jouw account willen zien: hoe vaak per week een post, filmpjes of foto's, met of zonder tekst, uitleg over wat er op het filmpje is te zien etc. Zo heb je gelijk interactie met je volgers en weet jij meer over wat jouw volgers willen :)

Wat ik trouwens wel merk is dat mensen je gaan volgen in de hoop dat jij ze terug volgt. Wanneer dit niet gebeurd ontvolgen ze je weer.

Door klikken naar YT: kondig in je story aan dat er een nieuwe video online staat en zet een linkje in je bio. Dag erna kan je in je verhaal iets posten in de trant van: ''Heb jij mijn nieuwste video al gezien?''

Sky_As

Berichten: 4854
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 12:31

Ik zie andere altijd bijv. in hun verhaal weer doorlinken naar een andere post. Mij lukt dat soort dingen allemaal niet....ik vind Instagram niet heel gebruiksvriendelijk qua dat.
Moet je dan dingen downloaden ofzo om dat soort opties te kunnen gebruiken? Ik heb nu namelijk een winactie en zou dan wat in mijn verhaal willen zetten en dat als ze dan bijv. op de foto klikken ze bij de foto uitkomen.
Ook vind ik dat stukje mijn verhaal ook niet echt duidelijk is waar het neer gezet wordt, of als je een nieuwe plaatst waar dat dan de oude blijft?
Kortom, nog een echte noob, maar probeer het wel uit te vogelen want ik zie wel leuke dingen.
Ook wil ik binnenkort een keer een nieuwe telefoon kopen die betere foto's maakt, de mijne is echt drama .

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 12:38

Nee je moet gewoon bij de post die je wil delen op het icoontje met het papieren vliegtuigje klikken :) En dan kun je selecteren delen in je verhaal.

Je verhaal blijft 24u staan, als je er iets bij zet komt dat na het vorige bericht in je verhaal en zo volgt het zich op.

Sky_As

Berichten: 4854
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 13:01

dank je, dit is al een stuk duidelijker!

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 13:21

Je kunt oude verhalen ook zelf terug kijken in je archief, maar anderen kunnen deze na 24 uur niet meer zien. Vanuit je archief kun je volgens mij ook een story opnieuw plaatsen

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 15:18

Is een verhaal voor iedereen te zien of alleen de mensen die je al volgen?

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 15:32

Als je account openbaar is, kan je verhaal gezien worden door je volgers (die zien het op hun eigen timeline) en door mensen die op je profiel terecht komen (die zien het op je profiel)

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:14

Zijn hier mensen die veel met hun story doen?

Ik zie een aantal bekende accounts die doen dat wel, en veeeeeeel. Maar ik vind zelf juist de berichten leuker dan de story.

Qimm

Berichten: 15225
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:19

Story gebruik ik voor alledaagse dingetjes, voor grapjes, dingen die ik tegenkom en wilde laten zien, iets wat niet 'mooi of interessant' genoeg is voor mijn feed.
Ik vind stories wel leuk meestal

J0anieke

Berichten: 4983
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:23

Vaak gebruiken ze story om dingen te delen die ze niet op hun tijdlijn willen hebben. Kan verschillende redenen hebben: een kort verzoek, foto past niet bij het thema van hun tijdlijn (onderwerp, maar zelfs kleur is vaak een belangrijke reden), foto vinden ze kwalitatief niet goed genoeg voor hun tijdlijn, ze willen een hele dag uit delen zonder dat hun tijdlijn heel vol wordt.. etcetc... :+

Ik vind de story's vaak ook leuker haha

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:15

Qimm schreef:
Story gebruik ik voor alledaagse dingetjes, voor grapjes, dingen die ik tegenkom en wilde laten zien, iets wat niet 'mooi of interessant' genoeg is voor mijn feed.
Ik vind stories wel leuk meestal

Ja dit ook, de flauwe kul komt in mijn story haha

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:46

Ja doe ik ook, leuke dingetjes in mn story

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:52

Vandaag had paardlief op de rand van zijn voerbak gesch*ten, zulke dingen hoef ik niet per se op mijn tijdlijn te hebben maar vind ik ook te grappig om niet te delen zeg maar _O-

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 11:29

Dat doe ik inderdaad ook. Op m'n story plaats ik meer grappige dingen oid die ik wel leuk vind om even te delen maar die niet op mijn timeline hoeven.

Ik kijk ook graag stories van anderen

wilmatj

Berichten: 2421
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 11:30

Ik gebruik hem zo nu en dan, merkte dat toen ik er actiever in was ik ook meer reactie erop kreeg. Ik persoonlijk vind sommige mensen heel langdradig op hun story. En die klik ik dan ook snel weg haha. maar daardoor haak ik vaak ook af om bij andere te kijken.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 11:34

Ik mute de stories van mensen die ik te langdradig vindt :+

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 12:07

Ik vind stories ook meestal heel leuk. Daarin leer je de mensen die je volgt vaak nog ff beter kennen.

Alleen erger ik mij rot aan al die mensen die super veel like/deel/winacties erop zetten. Of elke week een ‘gainparty’. Die mensen ontvolg ik of zet ik op mute.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 12:09

Oh ja dat vind ik ook vreselijk

Qimm

Berichten: 15225
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 12:16

Dat vind ik ook een vervelend iets op instagram, hoort er toch een beetje bij ben ik bang :(

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 12:31

Ik deel ook dingen op mijn story die ik niet vind passen op mijn feed.

De laatste tijd lees ik veel over de gainparty's of Instagram pods.. Heel irritant en volgens mij werkt het voor geen meter. Denk dat Instagram hen te slim af is :')

wilmatj

Berichten: 2421
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 14:30

saabineex schreef:
Ik deel ook dingen op mijn story die ik niet vind passen op mijn feed.

De laatste tijd lees ik veel over de gainparty's of Instagram pods.. Heel irritant en volgens mij werkt het voor geen meter. Denk dat Instagram hen te slim af is :')


Gainpartys werkt wel, daar krijg je wel volgers van. De vraag is alleen of die volgers blijven hangen. Pods vraag ik me ook af, maar ik vind het gewoon leuk om reacties onder mijn post te krijgen en vind het ook leuk om actief bij andere te zijn. :Y)

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 15:42

Ik zie soms ook van die gain parties of winactie waarbij je dan tig mensen moet volgen, nou daar heb ik geen zin in hoor :') ik kies mensen die ik volg uit op hun foto's of paard, ga niet zomaar zo'n hele lijst volgen. Maar er zullen vast mensen zijn die het wel doen anders zouden al die accounts het ook niet doen

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:03

wilmatj schreef:
saabineex schreef:
Ik deel ook dingen op mijn story die ik niet vind passen op mijn feed.

De laatste tijd lees ik veel over de gainparty's of Instagram pods.. Heel irritant en volgens mij werkt het voor geen meter. Denk dat Instagram hen te slim af is :')


Gainpartys werkt wel, daar krijg je wel volgers van. De vraag is alleen of die volgers blijven hangen. Pods vraag ik me ook af, maar ik vind het gewoon leuk om reacties onder mijn post te krijgen en vind het ook leuk om actief bij andere te zijn. :Y)


Jep maar dat is ook altijd maar de vraag bij winacties. Ik doe het zelf eigenlijk ook hoor: volgen voor een winactie maar als ik het geen leuk account vind, na bekendmaking weer ontvolgen :')

Worden het dan geen standaard reacties die elke keer hetzelfde zijn als je in zo'n pod zit of mee doet met een gainparty? Dat mensen reageren omdat het moet en niet omdat ze het zelf willen?