Homesteading/zelfvoorzienend leven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Re: Homesteading/zelfvoorzienend leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 00:33

Dan laat je de andere dierenarts toch een ei-telling doen? Dan kunnen ze het zelf zien en aan de hand daarvan iets voorschrijven

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 00:34

Wat ontzettend frustrerend {:)-:( .
Sterkte :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 03:50

palousa_boy schreef:
Dan laat je de andere dierenarts toch een ei-telling doen? Dan kunnen ze het zelf zien en aan de hand daarvan iets voorschrijven

Ja klopt. Dit opperde wij ook maar dit wouden ze beiden niet. Want, we kunnen wel zeggen dat we resistentie hebben tegen cydectin, maar dat moeten wij nu dus bewijzen ook. Dus de verslagen van de eitelling en anders beginnen wij bij hun ook van voor af aan. Meststaal 1, cydectin, na 2 weken meststaal 2 en dan als de resistentie is bewezen andere ontworming. 1 van de 2 wil zelf helemaal van voor af aan beginnen: Bloedwerk, mest naar het labo etc. Nu is dit allemaal gedaan. Van een deel heb ik de verslagen maar een deel ligt nog bij de dierenarts. De snelste weg is echt dat de dierenarts gewoon nu die verslagen opstuurt. Geloof mij dat wij er alles aan doen om hierin toch een oplossing te vinden. Het is ongelofelijk frustrerend en onbegrijpbaar. Ik ga ook eerlijk zijn: Helemaal van voor af aan beginnen is iets dat wij niet meer kunnen betalen. Wij zijn op 2 weken al rond de €1000 kwijt aan dierenarts en onderzoeken. Dit kunnen wij, na alle pech van de vorige jaren, gewoon even niet meer leggen…

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 05:25

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 11:13

Moestuin, wat heftig!! :(:) :(:)
Ik begrijp heel goed dat jij meer dan extreem woedend bent dat de dierenartsen niet willen luisteren en gewoon compleet niet mee willen werken -:(-
En voel je idd niet schuldig dat je dit deelt, misschien juist dat je via hier ergens nog hulp kan krijgen of tips ofzo.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 11:49

:knuffel: Blij met makkelijke & fatsoenlijke DA's hier.

Kijk of je qua DA gedrag een klacht bij hun tuchtcollege neer kan leggen, dit gaat tegen hun eed in.

De resistentie zelf is bijna zorgelijker, dieren die zo'n lage weerstand tegen wormen (en daarbij dus algemene lage weerstand tegen van alles) hebben zijn problematisch en steeds meer met geen nieuwe middelen in ontwikkeling. Lastig iets om op te moeten gaan selecteren, vraagt nogal wat aan mestonderzoeken, etc. ook al doe je dat zelf.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 12:11

tamary schreef:

Kijk of je qua DA gedrag een klacht bij hun tuchtcollege neer kan leggen, dit gaat tegen hun eed in.

De resistentie zelf is bijna zorgelijker, dieren die zo'n lage weerstand tegen wormen (en daarbij dus algemene lage weerstand tegen van alles) hebben zijn problematisch en steeds meer met geen nieuwe middelen in ontwikkeling. Lastig iets om op te moeten gaan selecteren, vraagt nogal wat aan mestonderzoeken, etc. ook al doe je dat zelf.

Ik vind dit serieus wel een goed idee. Ik krijg bijna de neiging om zelf naar Belgie te rijden en de bewuste DA eens op te zoeken :\ En ik ben niet zo heel snel gek te krijgen normaal gesproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 14:00

tamary schreef:

Alle resistente dieren gaan er inderdaad uit en gaan wij geen nakomelingen van houden. Dat is het gewoon niet waard :n Goede tip van het tuchtcollege. Wij gaan dat zeker verder opnemen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:07

grrrr.. nu is mn incubator ermee opgehouden. temp staat nu op 26 graden. zouden de eitjes nog te redden zijn. Is nu een paar uur afgekoeld denk ik.
Zou ik kunnen proberen of ze onder de warmteplaat verder uit te broeden zijn? ze moeten nog een weekje denk ik.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:09

Gewoon proberen juval. Wat een pech... Ik help je duimen dat het nog goedkomt... Vooral met uitkomen lijkt het me lastig omdat je zonder incubator een stuk meer moeite moet doen om de luchtvochtigheid hoog genoeg te kunnen houden.

En Moestuin, nog veel meer pech bij jou! Wat een eikel van een DA ook, ik heb het echt met open mond gelezen. Bizar. Ik zou inderdaad onderzoeken wat het tuchtcollege voor je kan betekenen, dit is toch gewoon onthouden van zorg voor een dier? Waar ben je anders DA voor?
Hoe is het met de schade aan het dak?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:14

tamary schreef:
Thuis zit ik aan het andere eind van het gebouw dan waar de wind op staat, daar dus geen zorgen. Wei weet ik morgen pas. Staat gelukkig aardig wat bos aan die kant, dus geen open vlakte, maar ook al lang dode boom die op de schapenstal kan vallen.

Die boom staat nog netjes rechtop. Enige "schade" is waarschuwingsbordje schrikdraad.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:29

Hier valt de schade ook mee

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:31

Ohh de tip van de tuchtcollege lijkt mij wel een goede, het is echt schandalig hoe ze jou en jouw dieren behandelen.

Juval, balen zeg! Ik durf niet te zeggen of dat lukt zo, hoeveel dagen was je de eieren nu aan het broeden?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:40

vandaag 14 dagen, dus ze moeten nog een weekje. we zullen zien.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 20:18

Juval heb je geen klein bakje waar warmte plaatje in past met plekje op de vensterbank boven de verwarming. Desnoods iets van dubbele bodem maken zodat eronder water kan doen een beetje voor vocht gehalte.

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 20:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 20:47

Dank je voor het artikel Peer2005! Wat er wordt omschreven in het artikel komt grotendeels niet overeen met wat het labo heeft gevonden. Verder hebben ook lammeren er last van (gehad) Diegene die dankzij een bokker de juiste medicatie heeft gehad hebben wij ook weer staand gekregen en zij toont weer vooruitgang :) Wat er gaande is bij ons is dus wel omkeerbaar met de juiste behandeling.

Bokt heeft zich vandaag weer van zijn mooiste kant laten zien en er is een oplossing onderweg. Duizendmaal dank <3

Het dak is flink gehavend, maar voorlopig gelukkig voorlopig enkel aan de kant waar geen dieren staan. De plastiek van de serre is ook kapot. Even kijken of wij die nog kunnen maken want het is wel een oppervlakte om te vervangen (3 op 12) Verder veel schade aan de omheining. De plastiek van de verhoogde aspergevelden is gaan waaien en tegen onze palen aangekomen. Door de grote kracht van de wind die er op zat en het oppervlakte plastiek dat zat te duwen zijn er meerdere palen kapot gebroken. We weten dus weer wat te doen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 20:55

Hebben jullie geen opstalverzekering waar je stormschade op kunt verhalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 21:04

Ja, dat zit in onze brandverzekering dus claim wordt ingediend :j

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 23:12

Moestuin schreef:
Bokt heeft zich vandaag weer van zijn mooiste kant laten zien en er is een oplossing onderweg. Duizendmaal dank <3

<3

Sterkte met de schade.
Ik zou nog even wachten met repareren, want ze verwachten morgenavond en misschien maandagavond ook storm..

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 23:54

Ik vindt het raar dat je de test resultaten niet krijgt vd onderzoeken kwa mest etc….je hebt er
zelf voor betaald!
Lijkt mij dat ze zoiets niet achter mogen houden als je om de gegevens vraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 09:51

Ik erger mij momenteel wat aan mijn paprika’s en pepers. Ondertussen zijn ze 3 weken voor gezaaid en van de 48 zaadjes heb ik nog maar 4 pepertjes die door komen. Waarschijnlijk ben ik te ongeduldig hoor :') Ik heb dit jaar als doel om alles zelf te zaaien en geen plantjes te kopen dus ik wil gewoon even ontzettend graag dat dit lukt.

Kally: Ja bizar hé? Voor ons is het einde verhaal met deze dierenartsenpraktijk. Wij gaan vanaf nu wel ergens anders.

De netwerkkabel is hier ondertussen ook van de paal gevlogen. Maar even onze netwerkbeheerder verwittigd := Hoop dat dit het laatste was _O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 09:51

Staan ze misschien te koud je zaadjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 10:02

Ze staan binnen voor ons groot raam op de oost zuid vensterbank en onder de vensterbak zit de verwarming. Het is bij ons 21 graden binnen, ‘s nachts kan het zakken naar 15 graden. De vensterbank is van steen en houd lekker lang de warmte van de verwarming vast.

Alles is al super goed uitgekomen. Rabarber, ocra, aubergine, alle kolen etc. Enkel de pepers en paprika’s blijven achter. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik al de rest los heb gezaaid in grote secties en de pepers en paprika in zaaitrays staan, elk in hun eigen stukje. Misschien ligt het daar aan :)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 10:34

Paprika en peper hebben hoge temperaturen nodig om te kiemen. Ik deed het altijd in een bakje in m'n aquarium.