Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 01:08

Zit er hier toevallig iemand die verstand heeft van kristallen en edelstenen?

Vriendin heeft binnekort een extreem moeilijke situatie. Ik zoek een klein (zak)steentje wat staat voor geluk, acceptatie, voorspoed en liefde.
Iets meer dan de Rozenkwarts. Vooral het stukje acceptatie is belangrijk icm liefde.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 09:08

Nyaleti schreef:

Vriendin heeft binnekort een extreem moeilijke situatie. Ik zoek een klein (zak)steentje wat staat voor geluk, acceptatie, voorspoed en liefde.
Iets meer dan de Rozenkwarts. Vooral het stukje acceptatie is belangrijk icm liefde.

Dat zijn er meerdere. Is altijd moeilijk om een steen uit te zoeken voor iemand anders. Je moet ook een bepaald gevoel hebben bij een steen. Qua kleur, vorm maar ook gewoon omdat hij je aanspreekt. Wat is haar sterrenbeeld?

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 10:27

Suzanne F. schreef:
Nyaleti schreef:

Dat zijn er meerdere. Is altijd moeilijk om een steen uit te zoeken voor iemand anders. Je moet ook een bepaald gevoel hebben bij een steen. Qua kleur, vorm maar ook gewoon omdat hij je aanspreekt. Wat is haar sterrenbeeld?

Je zou ook eens op de site van happy spirit kunnen kijken, daar kun je ook zoeken op woorden en krijg je de stenen te zien die daarbij passen.

Nyaleti

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 13:37

Stier.
Mee eens maar ze gelooft er sowieso niet echt in :') maar vind het wel een heel mooi gebaar en ben heel beperkt in wat ik kan geven.

Goede tip van die site! Veel sites zijn met uitleg bij de steen en dan moet je echt alles afzoeken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 14:10

Zo gek zit je met je rozenkwarts absoluut niet met een stier.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 12:14

Misschien niet helemaal het juiste topic maar ik zoek een cadeau voor een 7 jarig jongentje.
Hij vind zo goed als niets leuk, enkel Roblox en fortnite :') Zijn kamer staat vol met lego en dergelijke maar daar kijkt hij niet naar om. Het liefste wilt hij een kaartje voor roblox maar ik wil liever iets geven waarbij hij geen tablet ofzo nodig heeft :+

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:46

Farjen schreef:
Misschien niet helemaal het juiste topic maar ik zoek een cadeau voor een 7 jarig jongentje.
Hij vind zo goed als niets leuk, enkel Roblox en fortnite :') Zijn kamer staat vol met lego en dergelijke maar daar kijkt hij niet naar om. Het liefste wilt hij een kaartje voor roblox maar ik wil liever iets geven waarbij hij geen tablet ofzo nodig heeft :+

Ik heb net met mijn zoontje zitten 'spelen' met een 3d-pen. Van de lidl, dus kostte niet de wereld maar hij vond het geweldig. Maakt nu z'n eigen kerstballen voor in de boom. Eigenlijk is de pen voor 14+ maar mijn zoontje is 6 en met mij er even naast, kon hij het eigenlijk best snel zelfstandig.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:47

Een scheetkussen.Dat was een groot succes bij onze kinderen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:28

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 20:02

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 20:38

Er zit ook nog een ingame code in. Die kan je in het spel inwisselen voor iets.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 21:50

Mijn partner zijn privé Facebook is vorig jaar gehackt en daarna verwijderd toen we hier allemaal op getemd hadden.
Hij had echter ook een vrij actieve pagina voor zijn bedrijf met hemzelf als enige administrator (dom dom dom…).
Is er een manier om zijn nieuwe privé account te linken met zijn bestaande bedrijfspagina?
Hij heeft een case geopend een tijdje terug waarbij hij documenten moest uploaden maar die is gesloten zonder ook maar 1 reactie vanuit Meta…

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:28

Afbeelding
Ik zoek Froukje haar trui :D
Kan maar niet vinden waar ie van is.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:37

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:40

Jaa, super wat goed!
Dankjewel :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:10

Ik zoek een leuk restaurant om morgenavond te eten, in Haarlem. We overnachten in het van der Valk, dus iets daar in de buurt is een pre. Of anders in elk geval met auto bereikbaar, in verband met iemand die moeilijk ter been is (invalide kaart is aanwezig, dat maakt parkeren wel iets makkelijker :j).

Geen fine dining, gewoon een leuke bistro ofzo.

Iemand ideeën?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:17

Mijn ouders en zusje zijn fan van Loetje, in Overveen.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:18

Lalidan, kijk eens naar dakkas. Dat zit bovenop een parkeergarage, supermakkelijk parkeren en echt bijzonder!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:26

Mars schreef:
[ [url=m/8rurUi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik zoek Froukje haar trui :D
Kan maar niet vinden waar ie van is.

Dat is toch die mevrouw die kan koken met vissticks? :D

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 23:40

Lalidan schreef:
Ik zoek een leuk restaurant om morgenavond te eten, in Haarlem. We overnachten in het van der Valk, dus iets daar in de buurt is een pre. Of anders in elk geval met auto bereikbaar, in verband met iemand die moeilijk ter been is (invalide kaart is aanwezig, dat maakt parkeren wel iets makkelijker :j).

Geen fine dining, gewoon een leuke bistro ofzo.

Iemand ideeën?

Het restaurant van Van der Valk zelf? Hoef je niet weg en zo slecht is die van Haarlem niet. Loetje zou ik juist niet aanraden. Parkeren op donderdagavond in centrum van Haarlem is een ramp, zeker nu een parkeergarage dicht is.

Edit: garage blijkt weer open te zijn. Dan zou ik idd aanraden bij de Kamp (Dakkas) te parkeren of bij de Raaks. De Appelaar zou k vermijden. Houdt er ook rekening mee dat er veel straten opengebroken zijn, al valt dat bij Valk en het centrum nog wel mee. En reserveren van te voren. (Maar dit geldt voor bijna alle restaurants in Haarlem.)

Verder, waar houden jullie van? Vlees? Liever vega? Ecologisch biologisch? Brasserie/eetcafe met schnitzel,sate,burger enz? Dan kan ik wat gerichter iets aanraden. Persoonlijk ben ik juist geen fan van de dakkas.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 00:24

Hopelijk is de Appelaar op zich wel bereikbaar := we gaan 's avonds naar PHIL en zoals gezegd, 1 iemand is slecht ter been.

Vlees mag, maar dan liever wel iets minder vlees voor een goede prijs dan de simpele shoarma boer, zeg maar. Laatste heb ik ook geen bezwaar tegen, maar mijn moeder neemt me mee uit eten en wil eigenlijk wel graag iets leukers dan de simpele snack-zaken. Ecologisch biologisch is leuk, maar hoeft niet. Bistro is prima, van die deurmat schnitzel zaken hoeft dan weer niet. All you can eat wordt hem ook niet.

Franse keuken wordt hem niet, Italiaans is voor mij meestal minder praktisch omdat de keuze zonder kaas dan vaak erg beperkt is. Maar het is gewoon een leuk etentje op een doordeweekse dag, die geen bijzondere feestdag/jubileum/herdenking/eeetikwat, maar wel net wat specialer dan de snackbar. En in die zin, van der Valk kan een prima optie zijn, maar als we iets vinden dat net iets leuker/specialer is, dan hebben we dat liever.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 00:33

Lalidan schreef:
Hopelijk is de Appelaar op zich wel bereikbaar := we gaan 's avonds naar PHIL en zoals gezegd, 1 iemand is slecht ter been.

Vlees mag, maar dan liever wel iets minder vlees voor een goede prijs dan de simpele shoarma boer, zeg maar. Laatste heb ik ook geen bezwaar tegen, maar mijn moeder neemt me mee uit eten en wil eigenlijk wel graag iets leukers dan de simpele snack-zaken. Ecologisch biologisch is leuk, maar hoeft niet. Bistro is prima, van die deurmat schnitzel zaken hoeft dan weer niet. All you can eat wordt hem ook niet.

Franse keuken wordt hem niet, Italiaans is voor mij meestal minder praktisch omdat de keuze zonder kaas dan vaak erg beperkt is. Maar het is gewoon een leuk etentje op een doordeweekse dag, die geen bijzondere feestdag/jubileum/herdenking/eeetikwat, maar wel net wat specialer dan de snackbar. En in die zin, van der Valk kan een prima optie zijn, maar als we iets vinden dat net iets leuker/specialer is, dan hebben we dat liever.

Het probleem met de Appelaar komt juist door de combi van koopavond en Phil. Optijd vertrekken, bijvoorbeeld eind vd middag al, dan sta je op de heenweg niet in de file voor de garage. Je zal de eerste en de laatste niet zijn die te laat voor de voorstelling komt. Wat misschien leuk is om te eten, is bij van Beinum, of een restaurant op de Oude Groenmarkt. Dat zit heel dichtbij de Philharmonie. Maar nogmaals: wel reserveren. En is de voorstelling in de Philharmonie of in de Stadsschouwburg? Ook dat wordt soms door elkaar gehaald.

Ierse pub een idee? Dan de Wolfhound, ook op loopafstand van de Phil. Mijn man eet ook geen kaas, en vind daar altijd wel wat lekkers. Ben benieuwd wat het wordt. :+
Laatst bijgewerkt door fohadie op 07-12-23 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 00:34

Lalidan schreef:

Misschien kan je hier iets uit kiezen: https://www.haarlemcityblog.nl/eten-dri ... n-haarlem/ . Volegns mij zit daar wel iets van jullie gading tussen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 00:37

Maar dan moet het nog wel op loopafstand zijn, Jet. Daarnaast klopt jouw lijstje nie meer. Minstens twee van de zaken van jouw lijstje bestaan sinds kort niet meer.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 04:06

Staat de muziek in de wolfhound erg luid? Of kan je daar ook nog wel een gesprek voeren? Ik vind iers namelijk ook altijd wel leuk, en muziek is ook altijd wel goed, maar met elkaar kunnen praten is wel een beetje een vereiste......