Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Droog zon filnke wind 30,3 in de schaduw. En zo ontzettend droog. Heel grote brand stuk verderop, 2000 varkens zijn nu aan het verbranden daar, wind staat deze kant op begint langzaam aan te stinken, maar ze moeten grote watervoorraden komen brengen om bluswater te kort te voorkomen. Hier ook in de wijk zijn spaarbekkens, bluswater reservoir enz maar is voor groot deel nu slappe modder,
https://www.gelrenieuws.nl/2018/07/grot ... didam.html
Dus ja regen zou nu erg welkom zijn heel erg harde regen
amber15 schreef:Wat ik me afvraag.. Is het ook niet zo dat dit weer als het ware zichzelf in stand houdt? Door de droge lucht, kunnen buien niet goed genoeg ontwikkelen (of heb ik dat verkeerd begrepen?) en blijft het dus droog tot de wind draait oid of de zomer op zijn eind komt. Of is dat te kort door de bocht?
miezelke schreef:amber15 schreef:Wat ik me afvraag.. Is het ook niet zo dat dit weer als het ware zichzelf in stand houdt? Door de droge lucht, kunnen buien niet goed genoeg ontwikkelen (of heb ik dat verkeerd begrepen?) en blijft het dus droog tot de wind draait oid of de zomer op zijn eind komt. Of is dat te kort door de bocht?
Ik zou net denken dat er wél meer regen zou moeten komen, door al die warmte die dat zeeën en rivieren doet verdampen --> al die waterdamp moet er toch n keer uitvallen. Maar zo simpel zal het dus wel allemaal niet zijn wslk...