tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 00:11

Cupcakes: wat eng dat stalk gedrag. Inderdaad alles opschrijven en bewijs bewaren mocht je dit ooit nodig gaan hebben. Ik weet uit ervaring (mijn gescheiden ouders) hoe moeilijk het is om politie in te schakelen. Ik hoop voor je dat hij het hier bij laat.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 06:59

Ik vind het vooral kinderachtig gedrag. Maargoed, daar heb ik niks aan. Ik hoop gewoon dat hij na het laatste app relaas het daarbij laat. Hij voelt zich heel wat omdat zoals hij het zelf benoemt "hulp" heeft gezocht. Ik geloof er niets van omdat hij die richting maar zweverig vond.

Het steekt mij vooral dat hij over het eiland uitblaast hoe ik volgens hem in elkaar zou zitten. Wat dat betreft kent hij mij niet voldoende blijkt maar weer.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 07:30

Hij klinkt vooral een tikkie narcistisch. Je mag mensen niet zomaar een sticker plakken, maar z'n acties zijn voor mij iig heel herkenbaar. Probeer het niet persoonlijk te nemen. Zo'n lastercampagne is iets wat narcisten graag doen. Zij zijn het slachtoffer en jij bent de gene die ze al het slechte hebben aangedaan. Mensen die jou kennen zullen beter weten. Uiteindelijk houdt zo iemand nooit z'n masker op en prikken mensen er uiteindelijk wel doorheen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 06:52

Ik heb weer een update nadat het even rustig was.

Afgelopen zaterdag was er een tuinfeest je bij mijn zus die twee huizen verder woont. Dit was al een aantal weken bekend dus mijn ex wist dit ook.

Drie keer raden wie er verscheen rond een uur of 11? En ook niet geheel nuchter meer?
Jep. Mijn ex. Die een behoorlijke scène schopte. Ik heb hem eerst zelf vriendelijk verzocht om weg te gaan, wel met de zwager en de jongens in de buurt. Maar hij wilde niet luisteren. Hij bleef staan en drama schoppen.

Uiteindelijk heeft mijn zwager en de jongens die er waren hem vriendelijk moeten verzoeken om weg te gaan, anders werd hij gedwongen om weg te gaan. Godzijdank is hij bang van mijn zwager dus hij droop af. Maar wat een lamlulwammes zeg. :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 07:11

Jemig, dan zet je jezelf toch ook voor l*l := Wat een bizarre actie weer!
Ik ben benieuwd hoe hij er op terug keek toen hij weer nuchter was. Of misschien was hij het toen alweer vergeten :')
Blij zijn dat je er vanaf bent!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 07:18

Jeetje wat een vreselijk figuur..

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 16:22

Ew wat verschrikkelijk... Alles nu een beetje oké met jou?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 16:46

Vervelende vent zeg. Ga gewoon door met je leven en laat je exvriendin met rust. Wat verwacht je zo ook te bereiken.

Voor jou ook echt heel naar cupcakes. Je gaat denk ik toch alerter zijn

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 18:24

Hij wordt nu echt vervelend inderdaad. Maar ik maak mij er eigenlijk geen druk over. Ik ben wel alerter maar niet extreem. En als het te gek wordt dan zijn er een paar die wel een praatje met hem gaan maken gelukkig.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 11:10

Afgelopen zaterdag waren we een jaar samen geweest en vandaag zouden we nu in het vliegtuig zitten. Ik merk dat het erg lastig is maar verwacht dat het na deze week allemaal wat meer rust krijgt omdat we niets meer gepland hadden staan. Het zal toch moeten slijten. Het blijft gewoon een vreselijk kl*te gevoel dat onze goede relatie kapot is gegaan om een vakantie. Wat een kulreden.
Maar goed. Gelukkig betrapte ik me al een aantal keer er op dat ik helemaal niet aan hem/hun dacht, dus dat is ook positief.

Moest het even van me afschrijven.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 11:20

Ik kom even uit meeleesmodus.

Sterkte Denies. Ik herken dat van vakantie enorm. Was bij mij ook het uiteindelijke breekpunt maar het was alleen een druppel in een al heel erg volle emmer. Herken best een aantal elementen uit jouw situatie. Behoorlijk pijnlijk maar het klinkt alsof hij wel wil maar het niet kan of goed snapt wat ervoor nodig is. Dat werkt op lange termijn ook niet. Als het nu al zo stroeft, wat dan met 10+ jaar?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 11:35

Sorriso schreef:
Ik kom even uit meeleesmodus.

Sterkte Denies. Ik herken dat van vakantie enorm. Was bij mij ook het uiteindelijke breekpunt maar het was alleen een druppel in een al heel erg volle emmer. Herken best een aantal elementen uit jouw situatie. Behoorlijk pijnlijk maar het klinkt alsof hij wel wil maar het niet kan of goed snapt wat ervoor nodig is. Dat werkt op lange termijn ook niet. Als het nu al zo stroeft, wat dan met 10+ jaar?

Ik geloof dat als je er echt voor wilt werken dat het zeker goed kan komen, zo zijn we onze relatie uiteindelijk ook gestart. Maar het is precies wat je zegt; hij wilt het héél graag maar loopt ergens op vast met de 'moeite' die je moet doen of niet goed weten wat te doen. Daar kreeg hij van mij alle ruimte voor maar toch is er een moment gekomen dat hij kneiter hard de andere kant op is gerend.

Als je vanuit je eigen familie weinig ondersteuning krijgt dan sta je er echt alleen voor. De makkelijkste oplossing was nu weer verzuipen in hele slechte ongezonde dingen en alles negeren. Terugvallen in je oude gewoontes waarin je niets hoeft te voelen of hoeft te doen.

Maar misschien zit ik teveel in mezelf dat ik iedereen alle kansen van de wereld zou gunnen om dingen te leren. Ik heb heel veel trauma triggers in mijn ééntje moeten oplossen en dingen die ik altijd als normaal heb ervaren (losse handjes bio. vader bijvoorbeeld) en mijn daaruit gekomen gedragingen moeten veranderen omdat het me nergens bracht. Ik heb dus heel veel zelfontwikkeling moeten doorstaan en daar ben ik nog steeds mee bezig. Maar ik ben een ander niet en een ander is mij niet. Moeilijk is het wel.

Bedankt voor je hart onder de riem :knuffel:

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:01

Ach xDenis wat stom is dat. Een jaar samen geweest is best even een momentje ja.

En zo herkenbaar. Mijn ex is nu met zijn moeder op een vakantie, waar ik eigenlijk ook mee zou gaan (de vakantie was een cadeautje van mijn schoonmoeder aan ons). Toch wel confronterend. En ik zie zo vreselijk tegen de kerstdagen op. Voor het eerst alleen/zonder hem. Daarna hadden we niks meer gepland staan dus is het hopelijk wel voorbij met de moeilijke momenten. Want tussendoor gaat het hier inmiddels best aardig gelukkig.

Hoewel hij zich nu voor een groot evenement gaat inschrijven, waar ik al jaren aan mee wilde doen. Alleen ik kreeg hem nooit enthousiast. Het is duidelijk dat mensen veranderen :Y)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:21

Ja feestdagen zijn altijd enorm confronterend. Verjaardagen, kerst, oud en nieuw. Heel moeilijk.
Maar elke keer wordt beter, echt. Klinkt heel cliché maar het is echt zo. Het liefst wil je met een dekbed over je hoofd in bed blijven liggen totdat het voorbij is.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 22:19

Ja eens. Alle eerste keren erna zijn klote. Maar het wordt idd makkelijker als je alles voor de eerste keer zonder je ex hebt gehad

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:08

Al onze twijfelige eerste keren hadden een volmondige tweede keer verdient. Maargoed. Accepteren en doorgaan.

Ik noem het niet meer loslaten en ook niet meer vergeten. Dat klopt namelijk niet.
Je moet overigens niet Elemental kijken als je nog vers in je break zit :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 17:03

Ik had vooral een strugle met de datums. Die zijn allemaal geweest ondertussen. Hun vakantie bestond uit veel en overmatig zuipen, blij dat ik er niet bij was. Dankzij de beurs van mijn werk had ik even een goede uplift gekregen (leuk kloppend complimentenkaartje van een wild vreemde, heel bijzonder dus). Bijna 9 weken geen contact gehad, ook geen reactie op iets wat ik wel had geappt (ik ga me verder niet verantwoorden haha). Vorige week maandag nog iets van m'n hart afgeschreven en toen alles verwijdert (fotos, appgesprek, nummer etc). Dat luchtte heel erg op.

Tot ik wel ineens een appje kreeg. Dusdanig dat ik me ook gelijk zorgen begon te maken. Na een paar dagen toch gevraagd hoe en wat maar daar kwam geen reactie meer op. Sterker nog, hij heeft me zelfs geblokkeerd.
Nou sorry, als ik iets walgelijk vind. Heb je zó lang met iemand doorgebracht en dan heb je niet eens het fatsoen om gewoon te zeggen dat praten niet lukt of zo. Ik ben geen stalker, kom daar niet eens bij in de buurt en heb heel erg veel respect voor een ander. Nee dan ga je over tot blokkeren. Alsof ik één of ander misbaksel ben. Bah.

Vooral ook omdat er een meid was tijdens onze relatie die hem blijkbaar continu appte. Hij vond het niet nodig om tegen haar te zeggen dat hij een relatie had. Hij vond het ook niet nodig om tegen haar te zeggen van stop met appen of iets en hij vond het al helemaal niet nodig om haar te blokkeren. Ondanks dat ze continu appte en schijnbaar ook wel eens vlakbij z'n huis stond. Tussen ons zat het goed dus voelde me ook niet 'bedreigd' ofzo, maar dit geeft toch wel weer een bepaalde reminder voortaan in mijn achterhoofd.

Maar mij kon die dus wel blokkeren.
Ik heb afgelopen zondag avond (toen ik er achter kwam) hartverscheurend gejankt en daarna was het goed zo. Hij heeft iets in mij kapot gemaakt naar hem toe en dat was goed nodig ook.
Vandaag een heerlijk buitenritje met mijn merrie gedaan en ik voelde eindelijk mijn sprankle weer die ik zo kwijt was na het hele gebeuren. <3

Hoe is het bij jullie?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 17:29

Ik heb over een paar weken een ervaringswerkgesprek met iemand hierover. Ben benieuwd. Ik hoop dat ik een klein lichtje voor haar kan zijn. Of haar in ieder geval iets de weg kan wijzen naar het lichtje toe.
Blijven lastige dingen.

Soms heb je dit soort dingen even nodig Denies. Is niet leuk maar het is wel goed voor jezelf, voor een stap de goede richting op.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 17:56

Oh Denies, wat een l*l! Maar misschien wel goed om nu echt geen contact meer te kunnen hebben? Dan heb je nu echt je eigen ruimte om te helen. Ook al is de manier waarop echt heel stom.

SuzanneF, wat is dat voor soort gesprek? Nooit van gehoord. Het klinkt als iemand helpen vanuit je eigen ervaring?

Ik zou een mooie reis gaan maken met de feestdagen. Wegvluchten van kerst en een beetje 'kijk mij eens zelfstandig zijn en genieten en ik heb geen man nodig voor leuke dingen!!!' :)) . Maar die reis gaat niet door vanwege wat financiële tegenvallers. Dus nu voel ik me een sukkel.

Verder word ik een beetje gek van superlieve vrienden die me pushen om te gaan daten :Y)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 19:53

Suzanne F. schreef:
Ik heb over een paar weken een ervaringswerkgesprek met iemand hierover. Ben benieuwd. Ik hoop dat ik een klein lichtje voor haar kan zijn. Of haar in ieder geval iets de weg kan wijzen naar het lichtje toe.
Blijven lastige dingen.

Soms heb je dit soort dingen even nodig Denies. Is niet leuk maar het is wel goed voor jezelf, voor een stap de goede richting op.

Dat klint interessant Suzanne, wat moet ik me daarbij voorstellen?

leeslampje schreef:
Oh Denies, wat een l*l! Maar misschien wel goed om nu echt geen contact meer te kunnen hebben? Dan heb je nu echt je eigen ruimte om te helen. Ook al is de manier waarop echt heel stom.

SuzanneF, wat is dat voor soort gesprek? Nooit van gehoord. Het klinkt als iemand helpen vanuit je eigen ervaring?

Ik zou een mooie reis gaan maken met de feestdagen. Wegvluchten van kerst en een beetje 'kijk mij eens zelfstandig zijn en genieten en ik heb geen man nodig voor leuke dingen!!!' :)) . Maar die reis gaat niet door vanwege wat financiële tegenvallers. Dus nu voel ik me een sukkel.

Verder word ik een beetje gek van superlieve vrienden die me pushen om te gaan daten :Y)

Nou dat, dat is het absoluut. En ik heb ook gewoon niet meer de energie om het maar goed te praten. Iemand zei ja misschien vind ie het te moeilijk ofzo? Ja hee, hij heeft er wederom voor gekozen onze relatie bij t minste geringste te stoppen voor een vakantie. Daarnaast amper tot geen moeite genomen en hij heeft net als iedereen een nederlandse mond en kan prima appen 'Joh, nee dankjewel ik houd het hierbij'. Prima, dan houd ik m'n mond en klaar. Maar het blijft iemand met een zware verslaving die niet onder controle is en vanuit de familie nagenoeg niet wordt ondersteund dus als je een vaag appje stuurt dan is het niet heel gek dat je ex-vriendin van 9 weken zich geen zorgen maakt. Maar oké.

Dat is inderdaad een dubbele tegenvaller dan omdat je er zoveel waarde aan toevoegt, ik ken je gevoel dus wel! Maar is er niet iets anders, meer dichterbij ofzo, wat je zou kunnen doen? :) Of gewoon gezellig met vriendinnen iets leuks doen ofzo?
Heb je je bericht aangepast want volgens mij mis ik iets? Maar prima natuurlijk haha :D

Over daten gesproken. Toevallig is er wel ineens iemand op mijn pad gekomen. Zeg niet dat dit mijn nieuwe liefde is, maar gewoon heel langzaam verkennen. Kan wel zeggen van 'nee ik moet eerst helen en maanden single blijven', maar als dit de persoon is .. waarom dan nu laten gaan? We gaan het ontdekken en zien. Tot nu toe vooral heel verbaasd dat ik er blijkbaar voor open sta.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 20:32

Ervaringswerk is inderdaad vanuit je eigen ervaringen andere mensen helpen. Ik doe dit op vrijwilligersbasis voor de gemeente. Gaat vanuit sociale basis. Je wordt benaderd als er een hulpvraag is die aansluit bij jouw ervaringen. Nu ben ik gevraagd voor iemand waarvan haar partner de relatie heeft verbroken na een aanzienlijke tijd.
Ik wilde dit doen omdat ik hiermee ook het gevoel heb dat wat ik heb meegemaakt en heb doorstaan niet voor niets is geweest. Dat ik hiermee ook iets voor anderen kan betekenen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 21:28

Heel mooi! Ieder beetje kennis is er weer één.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:59

Suzanne F. schreef:
Ervaringswerk is inderdaad vanuit je eigen ervaringen andere mensen helpen. Ik doe dit op vrijwilligersbasis voor de gemeente. Gaat vanuit sociale basis. Je wordt benaderd als er een hulpvraag is die aansluit bij jouw ervaringen. Nu ben ik gevraagd voor iemand waarvan haar partner de relatie heeft verbroken na een aanzienlijke tijd.
Ik wilde dit doen omdat ik hiermee ook het gevoel heb dat wat ik heb meegemaakt en heb doorstaan niet voor niets is geweest. Dat ik hiermee ook iets voor anderen kan betekenen.

Dat is een heel mooi initiatief. Ik kan me heel goed voorstellen dat het behulpzaam kan zijn om iemand te spreken die je begrijpt vanuit ervaring. Je voelt je vaak toch alleen.

@xDenies Ik hoop dat alle beetjes je verder helpen om het een plekje te geven. Wat leuk dat je aan het daten bent!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 22:38

Daten is een groot woord, maar het is weer een stapje in de juiste richting. :) Ben blij dat mijn gevoel er voor open staat want was vooral bang dat ik mijn ex niet uit mijn hoofd zou krijgen omdat het voor mij gewoon een bijzonder persoon blijft. Maar blijkbaar heeft ie echt iets kapot gemaakt. Zo voelt t nu dan.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 15:41

Wat rot Denies... Ik zit heel erg met je in. Dit verdien je niet. Maar dat toont ook wat voor een kl*tzak het is. Maar zie dit ook gewoon als een teken dat het echt goed is dat het gestopt is, dat niet kunnen afwijzen van andere vrouwen toont dat ook, herken ik helaas ook. Wel blij dat je stilaan aan het verkennen bent en mogelijks openstaat voor iets nieuws!

Ik ben ook al enkele maanden aan het daten, maar weet nog niet welke kant het uitgaat. Toen het intussen 9 maanden geleden uitging met mijn ex ben ik ook terug beginnen daten met deze persoon (we hadden al iets toen we 17-18j waren), maar toen voelde alles gewoon te onstabiel en ik was nog heel diep aan het rouwen, hij kwam toen ook net uit een relatie dus dat leek me geen goed idee. Wel af en toe contact gehouden en in augustus nadat ik terug was van lang reizen (wat me ontzettend veel deugd gedaan heeft, ik heb daar ook heel veel dingen met mijn ex een plaats kunnen geven) terug beginnen afspreken. We doen het heeeel kalm aan, soms heb ik weer even mijn twijfels, maar op dit moment overheersen die nog steeds niet, dus all good. We zien wel.