Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sorriso schreef:Ik kom even uit meeleesmodus.
Sterkte Denies. Ik herken dat van vakantie enorm. Was bij mij ook het uiteindelijke breekpunt maar het was alleen een druppel in een al heel erg volle emmer. Herken best een aantal elementen uit jouw situatie. Behoorlijk pijnlijk maar het klinkt alsof hij wel wil maar het niet kan of goed snapt wat ervoor nodig is. Dat werkt op lange termijn ook niet. Als het nu al zo stroeft, wat dan met 10+ jaar?
Suzanne F. schreef:Ik heb over een paar weken een ervaringswerkgesprek met iemand hierover. Ben benieuwd. Ik hoop dat ik een klein lichtje voor haar kan zijn. Of haar in ieder geval iets de weg kan wijzen naar het lichtje toe.
Blijven lastige dingen.
Soms heb je dit soort dingen even nodig Denies. Is niet leuk maar het is wel goed voor jezelf, voor een stap de goede richting op.
leeslampje schreef:Oh Denies, wat een l*l! Maar misschien wel goed om nu echt geen contact meer te kunnen hebben? Dan heb je nu echt je eigen ruimte om te helen. Ook al is de manier waarop echt heel stom.
SuzanneF, wat is dat voor soort gesprek? Nooit van gehoord. Het klinkt als iemand helpen vanuit je eigen ervaring?
Ik zou een mooie reis gaan maken met de feestdagen. Wegvluchten van kerst en een beetje 'kijk mij eens zelfstandig zijn en genieten en ik heb geen man nodig voor leuke dingen!!!'. Maar die reis gaat niet door vanwege wat financiële tegenvallers. Dus nu voel ik me een sukkel.
Verder word ik een beetje gek van superlieve vrienden die me pushen om te gaan daten
Suzanne F. schreef:Ervaringswerk is inderdaad vanuit je eigen ervaringen andere mensen helpen. Ik doe dit op vrijwilligersbasis voor de gemeente. Gaat vanuit sociale basis. Je wordt benaderd als er een hulpvraag is die aansluit bij jouw ervaringen. Nu ben ik gevraagd voor iemand waarvan haar partner de relatie heeft verbroken na een aanzienlijke tijd.
Ik wilde dit doen omdat ik hiermee ook het gevoel heb dat wat ik heb meegemaakt en heb doorstaan niet voor niets is geweest. Dat ik hiermee ook iets voor anderen kan betekenen.