Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

margreet4

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:47

Ook als je de hele oude vulling eruit laat halen? Dat is dan wel balen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:51

margreet4 schreef:
Ook als je de hele oude vulling eruit laat halen? Dat is dan wel balen.

Ja. Hij was voor teveel opgevuld geloof ik, waardoor het uitgerekt is. Op het moment dat je hem goed vult, trekken de naden scheef.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:03

Pff klote zeg... en nu?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:07

Ik zou er voor de zekerheid nog mee naar een andere zadelmaker gaan, voor een second opinion. Beetje zonde, als ze hem niet terug wil nemen heb je geen poot om op te staan. Misschien dat een andere zadelmaker wel een andere mening/idee heeft.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:25

Ik zou ook even langs een andere zadelmaker gaan. BV. Kootstra (Aweg Grunn).

Vind de zadelmakers van Divoza nou niet de meest kundige lui

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:27

Dat wilde ik niet hardop zeggen :=

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:30

GamblersCup schreef:
Dat wilde ik niet hardop zeggen :=

Doe ik niet moeilijk over, heb geen aandelen :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:43

Kitty1985 schreef:

Bedankt voor de tip! Heb je ervaringen met Kootstra en weet je wat het opvullen daar ongeveer kost? :)
Kan altijd vragen

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:02

Destination schreef:
Kitty1985 schreef:

Bedankt voor de tip! Heb je ervaringen met Kootstra en weet je wat het opvullen daar ongeveer kost? :)
Kan altijd vragen

Hij is ouder, maar erg kundig. Echt een ambachtsman.

Hij levert kwaliteit, en daar betaal je voor.

Prijzen weet ik niet.

Maar je kan bij hem langs gaan en laten kijken. Hij kan je dan een prijsopgave geven.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:07

Welke kant Groningen woon je precies?

Je zou ook Fokkens uit Warffum kunnen laten komen(of bij hem langs). Levert ook prima werk en zal goedkoper zijn dan Kootstra

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:09

Kitty1985 schreef:
Welke kant Groningen woon je precies?

Je zou ook Fokkens uit Warffum kunnen laten komen(of bij hem langs). Levert ook prima werk en zal goedkoper zijn dan Kootstra

Ik woon richting de Duitse grens, nabij Winschoten.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:48

jeetje wat balen van dat zadel joh!!

Kentaro schreef:
tyrcanol, niet toevallig een regendeken 175? :D

Helaas alleen zweetdekens in 175 :(

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:00

Hier heeft een oud zadelmaker de hele vulling er uitgehaald en de naden verlegd ( vernieuwd? weet niet meer precies.. )
heeft toen 200 euro gekosten en had als het ware nieuwe kussens onder mijn zadel..

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:06

Vorig jaar kocht ik een zadel van een particulier op proef voor 300 euro en liet v Rijs ernaar kijken op stal en die vond het goed passen. Zou alleen even opgevuld moeten worden maar verder was het prima volgens hem. Toen ik andere zadelmaker er naar liet kijken om op te vullen, bleek de boom toch erg scheef te zijn. Ik heb toen rechtsbijstand gebeld wat mijn rechten hierin waren en toen bleek dat je ook bij een particulier wel beschermd bent als koper. Voor dat geld mocht ik verwachten een bruikbaar zadel te hebben gekocht en niet om aan de muur te hangen. Verkoopster was boos maar heeft mij wel het geld teruggegeven en ik haar het zadel retourneert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:10

ik heb even bij Tyrcanol gekeken voor dekjes en toch wel 2 exemplaartjes gezien die me konden bekoren :P

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:26

pmarena schreef:
Nou ik heb ook weer wat :P

Heb gereageerd op een kussen van iemand dat ik graag over wil nemen, gewoon voor de vraagprijs.
Dus ik dat gemaild en gevraagd of het er nog was.

Krijg ik een berichtje dat het er nog is en de vraag wanneer ik het af wil komen halen.
Waarop ik dus reageer dat ik het graag verzonden wil hebben op mijn kosten uiteraard.

Krijg ik de reactie terug dat ze daar niet aan kunnen beginnen met alle spullen die ze te koop hebben staan.

Maarja, jammer dan, het is niet anders. Als even afgeven op het postkantoor geen optie is...voor mij is "even" heen en weer naar Noord-Limburg rijden ook geen optie....

Waar noord limburg? Tenzij je er al geen zin meer in hebt natuurlijk. Anders kan ik mogelijk wat voor je betekenen......Pb me maar
Laatst bijgewerkt door bugpluisje op 26-09-13 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:28

Goed bezig varekaj! Je bent geweldig :j

Noord Limburg is vlakbij mij. Wellicht kan ik het ophalen?

Edit verkeerd gelezen. Haha.
Maar ook ik kan wellicht helpen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:34

DatBenIkNou schreef:
Vorig jaar kocht ik een zadel van een particulier op proef voor 300 euro en liet v Rijs ernaar kijken op stal en die vond het goed passen. Zou alleen even opgevuld moeten worden maar verder was het prima volgens hem. Toen ik andere zadelmaker er naar liet kijken om op te vullen, bleek de boom toch erg scheef te zijn. Ik heb toen rechtsbijstand gebeld wat mijn rechten hierin waren en toen bleek dat je ook bij een particulier wel beschermd bent als koper. Voor dat geld mocht ik verwachten een bruikbaar zadel te hebben gekocht en niet om aan de muur te hangen. Verkoopster was boos maar heeft mij wel het geld teruggegeven en ik haar het zadel retourneert.

Ben ik het persoonlijk niet heel erg mee eens. Als de verkoper niet wist dat het zadel scheef was heeft zij niet met opzet een slecht zadel verkocht.
Persoonlijk vind ik dit in een rijtje passen van "paard kopen zonder keuren".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:46

Ja hey moest ik maar niet zo dom zijn om mijn dressuurdekjes alvast te verkopen om erna te ontdekken dat mijn dressuurzadel toch niet weg hoeft :P

Net van vriendin complimentje gehad dat paardlief enorm mooi aan het opknappen is sinds ze hem voor't laatst zag, en dat was toen ze hem mee ging wegbrengen naar de kliniek voor zijn nierprobleem. Hij gaat uit verveling erg veel water drinken wanneer hij op stal staat, en daarmee overbelast en ontregelt hij zijn nieren dus. Helaas kan hij niet dagelijks op de weide, maar gaat het gewoon prima verder.
Dus die heeft wel een nieuw dekje verdiend denk ik dan :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:49

Ahhhhh de frustraties als wat je zoekt niet te vinden is op MP.
Nu heb ik totaal geen idee waar ik verder moet zoeken :(

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:50

chimello schreef:
Ahhhhh de frustraties als wat je zoekt niet te vinden is op MP.
Nu heb ik totaal geen idee waar ik verder moet zoeken :(

Wat zoek je? wellicht kan iemand je hier helpen

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:03

Lastig met die zadel kwesties..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:28

Het zadel was toch op proef, dus dan had je toch gewoon het recht om het terug te geven zonder problemen te hoeven verwachten :?

En wat zoek je dan, chimello ?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 07:59

Ik ben ook wel benieuwd wat voor 'n bijzonders je zoekt?? :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 08:32

miss_lizje schreef:
DatBenIkNou schreef:

Ben ik het persoonlijk niet heel erg mee eens. Als de verkoper niet wist dat het zadel scheef was heeft zij niet met opzet een slecht zadel verkocht.
Persoonlijk vind ik dit in een rijtje passen van "paard kopen zonder keuren".

Dat is wettelijk zo geregeld. En je moet wel goed lezen: ik heb onder voorbehoud het zadel gekocht, de zadelmaker mocht er naar kijken of het goed/passend was en als dit niet zo was, zou ik mijn geld terug krijgen. Vervelend was alleen dat v. R ijs in eerste instantie zei dat het een goed zadel was toen hij op stal was, maar toen ik het op wilde laten vullen bleek de boom toch zeer scheef te zijn. Maar ik had toen al tegen de verkoopster gezegd dat het zadel goed was en ik het nam. V R ijs had dus een verkeerd advies gegeven in eerste instantie. Dus tsja, je gaat er toch vanuit dat de zadelmaker ziet of een boom scheef is ja of nee? Dit bij mijn paard opleggen zou absoluut problemen gaan geven. Ik zou NOOIT een tweedehands zadel kopen zonder dat de zadelmaker ernaar kijkt of het goed is en zonder opvullen/aanpassen.

En inderdaad, de verkoopster wist dit ook niet. Ik heb haar dat ook absoluut niet verweten, maar 300,- voor een zadel wat onbruikbaar is ?? Zij heeft er tenminste nog een aantal jaar plezier van gehad, maar bij een ander paard kan je dit gewoon nooit meer opleggen.