Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 20:20

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het tegen de Boktregels is.

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 21:06

Lizzy is net opgehaald. Mijn hart is wel een beetje gebroken nu. Maar ze komt zo goed terecht. Samen met haar nieuwe hondenzusje.

Helaas helemaal in België. -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 21:49

Google Pay dat ik niet meer werkend krijg. Dan kan ik geen boodschappen meer doen voor mijn oom.

Zwarte verf spetters op mijn auto raam.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 21:51

@Suzanne F, interessante tip, dank je wel!
Hij geeft dan eerst ‘video niet beschikbaar’ aan maar met pijltje terug zie ik hem toch, in de -nocookies versie die ontstaat door jouw tip. Benieuwd of de reclames wegblijven, zou wel cool zijn!

Edit: nou inderdaad zeg! Helemaal reclamevrij, wat fijn! Dank voor de tip, echt een handig weetje!
Laatst bijgewerkt door Marigold op 02-05-25 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 21:54

Marigold schreef:
@Suzanne F, interessante tip, dank je wel!
Hij geeft dan eerst ‘video niet beschikbaar’ aan maar met pijltje terug zie ik hem toch, in de -nocookies versie die ontstaat door jouw tip. Benieuwd of de reclames wegblijven, zou wel cool zijn!

Je krijgt eerst video niet beschikbaar en dan moet je even verversen. Dan krijg je de nocookies versie en kan je de video kijken zonder reclame.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 21:55

Hey top. Ga ik ook proberen

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 22:28

MarlindeRooz schreef:
Lizzy is net opgehaald. Mijn hart is wel een beetje gebroken nu. Maar ze komt zo goed terecht. Samen met haar nieuwe hondenzusje.

-O-

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 22:30

MarlindeRooz schreef:

Wordt er ook huis bezoeken gedaan bij de nieuwe adoptanten?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 22:32

paddington schreef:
MarlindeRooz schreef:

Wordt er ook huis bezoeken gedaan bij de nieuwe adoptanten?

Nee, hoezo? :)

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 22:42

Om te kijken waar de hond terecht komt.
Dat doen best veel stichtingen die honden plaatsen.

Mijn tijd als opvang gezin bracht ik de langzitters altijd zelf naar de adoptanten want ik wou altijd zien waar de hond terecht kwam.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 22:43

Ah oké ja dat snap ik. Maar dat is nu niet gedaan. :)

En zelf brengen is voor mij geen optie. Ik trek 5 a 6 uur rijden op één dag niet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 22:46

Mijn merrie moet nog een week of 2 voordat het veulen geboren gaat worden. Vandaag was ze wel een beetje anders dan normaal , met name heel druk en onrustig. Ik ging even voer halen en zag dat ze was gaan liggen , ze vloog snel weer in de benen toen ze mij zag en ging ook niet weer liggen. Rondje gelopen en in de wei druk proberen te bokken toen ze vond dat ik te snel van haar wegliep :') Daarna ging ze weer eten en was er niks aan de hand. Nog een tijdje gebleven maar het gras was weer belangrijker.

En uiteraard zou je geen paardenmens zijn als je je zomaar laat op de avond ineens zorgen gaat maken. Staleigenaar is nog op vakantie ( komt begin volgende week weer) en ik vind dat wel dat mijn paard even moet wachten :')

Voor waken is het echt nog wel te vroeg. De uier is nog niet voldoende ontwikkeld en de banden staan nog strak dus ik verwacht niet nu al een veulen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 22:48

Zebrastreep schreef:
Mijn merrie moet nog een week of 2 voordat het veulen geboren gaat worden. Vandaag was ze wel een beetje anders dan normaal , met name heel druk en onrustig. Ik ging even voer halen en zag dat ze was gaan liggen , ze vloog snel weer in de benen toen ze mij zag en ging ook niet weer liggen. Rondje gelopen en in de wei druk proberen te bokken toen ze vond dat ik te snel van haar wegliep :') Daarna ging ze weer eten en was er niks aan de hand. Nog een tijdje gebleven maar het gras was weer belangrijker.

En uiteraard zou je geen paardenmens zijn als je je zomaar laat op de avond ineens zorgen gaat maken. Staleigenaar is nog op vakantie ( komt begin volgende week weer) en ik vind dat wel dat mijn paard even moet wachten :')

Voor waken is het echt nog wel te vroeg. De uier is nog niet voldoende ontwikkeld en de banden staan nog strak dus ik verwacht niet nu al een veulen.

Toch wel spannend!
Is het haar eerste veulen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 22:49

MarlindeRooz schreef:
Ah oké ja dat snap ik. Maar dat is nu niet gedaan. :)

En zelf brengen is voor mij geen optie. Ik trek 5 a 6 uur rijden op één dag niet.

Was het eenmalig of ga je het vaker doen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 22:51

Hopelijk vaker! Maar dat ligt eraan hoe mijn leven gaat lopen. :)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 22:54

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 23:07

Alja schreef:
Zebrastreep schreef:

Toch wel spannend!
Is het haar eerste veulen?

Ja voor haar wel , voor mij de tweede die ik gefokt heb. Deze merrie heb ik ook zelf gefokt dus het is wel bijzonder natuurlijk maar ook erg spannend.

Oma van het veulen heb ik ook in bezit. Maar zij had al zoveel ervaring. Die deed de bevalling helemaal zelf. Vind dit toch wel anders. Lees ook elke dag het topic mee van de merries die bevallen maar wordt er steeds zenuwachtiger van :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 00:56

Takke druk op de weg vandaag. Van file naar file en was juist al 20 min eerder van huis vertrokken. Was alsnog 40 minuten te laat voor mn afspraak.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 01:22

Net wakker van schreeuwende buurmannen (paar huizen verder op een dwarse flat) tegen elkaar. Ging er echt heftig aan toe. De ene begon te dreigen met dat hij zou gaan steken. De ander liep daarna weg, maar hij liep er nog wel achteraan. Toen waren ze uit beeld en hoorde ik nog een hoop herrie. Toen toch maar de politie gebeld.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 02:25

Ik kon al niet slapen vanavond. En toen ik net sliep, begonnen die buurmannen. Die zijn ruim een uur bezig geweest (zelfs nog een half uur met de politie. Al was het eigenlijk vooral 1 buurman die agressief deed, ik wist niet eens dat die daar woonde, de andere kende ik wel) Maar goed, de rust was terug, val ik net bijna in slaap. Belt de politie mij of ik nog een keer had gebeld. Eh nee dat was ik niet. Weer wakker en de wekker gaat om 7.00 uur.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 05:42

Weekenddienst en vroeg op vandaag. Maarja dat betekent hopelijk dan ook vroeg klaar hoewel ik nooit weet hoe de dag gaat lopen op mijn werk.

Verder heb ik net mijn personenbelasting ingediend en ik ga in een hoekje huilen denk ik. Heb nog nooit zoveel moeten terugbetalen.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 05:51

Wakker worden door een duif die non stop aan het blèren is..
Leuk hoor slapen met je raam open.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 06:26

Morgen verjaardag buurman.
Ik dacht ik bestel leuke klompsloffen maat 45-47 zwart met een molen erop.

Wil ik ze nu gaan inpakken hebben ze maat 42-44 gestuurd.
Gelijk een mail gestuurd want ik baal behoorlijk.

Ik heb familiedag op het werk en ben vrijwilliger dus geen tijd om iets anders te halen en ik wil ook niet met lege handen op een verjaardag komen.

Nu moet mijn man dus naar een welkoop en dan maar van die vreselijke gele klompsloffen te scoren die ik echt niet leuk vind.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 06:44

Mando schreef:
Morgen verjaardag buurman.
Ik dacht ik bestel leuke klompsloffen maat 45-47 zwart met een molen erop.

Wil ik ze nu gaan inpakken hebben ze maat 42-44 gestuurd.
Gelijk een mail gestuurd want ik baal behoorlijk.

Ik heb familiedag op het werk en ben vrijwilliger dus geen tijd om iets anders te halen en ik wil ook niet met lege handen op een verjaardag komen.

Nu moet mijn man dus naar een welkoop en dan maar van die vreselijke gele klompsloffen te scoren die ik echt niet leuk vind.

Sloffen zijn altijd handig. Ik vind de gele ook niet geweldig, maar zou er toch blij mee zijn als ik ze kreeg :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 08:00

Bah. De eerste dagen in een “leeg” huis zonder hond is helemaal niks. Ga zo al haar spullen opruimen en dan is het helemaal gek. :o

Kreeg vanmorgen wel allemaal filmpjes dat ze met haar zusje Juno speelt. <3

Juno is kleiner maar veel sneller haha. Dus dat vindt ze nog een beetje stom.

Zo zaten ze al samen in de auto gisteren. <3
Afbeelding