Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:43

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 22:35

@Nyaleti: tegen eczeem. 4 keer pw een chloorbad of douche. Vond het ook wel heftig klinken maar ze reageert ook wel goed op het zwembad, dus wil het toch proberen. (Daarnaast dus druppels moeten bestellen en bepaalde douche olie en bodylotion en via recept een zalf..)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 22:41

:')
Shirley schreef:
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... ttps://www. ;) huidziekten.nl/folders/nederlands/chloorbaden-bij-atopisch-eczeem.htm&ved=2ahUKEwj-k9znvOeDAxXS1QIHHSqBA8kQFnoECCAQAQ&usg=AOvVaw3_XsUIdNT_8olI4w80T6kP

Misschien heb je hier wat aan, Marocje?

Klopt Shirley, deze informatie heb ik dus meegekregen met ook de juiste verhoudingen ed. En dat het een bad of douche kan zijn waar mijn voorkeur toch het laatste heeft (plekken 10 minuten deppen met dit water ipv met je hele lichaam erin zitten) ;)

Maar blijf het dan vreemd vinden dat ik dit nu in 4 winkels niet ben tegen gekomen, terwijl ik echt vaker dunne bleek heb gezien. (Ook weleens met schoonmaken in de veronderstelling dat ik dikke bleek had en in de wc wilde gieten, bleek het net water dus halve fles leeg :') )

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 12:29

Wat zijn betrouwbare websites voor vinden van een huurwoning? Ik bekijk Funda en Pararius al.
Omgeving Utrecht, gaat om middenhuur.
Makelaars mogen ook genoemd worden :)

VuurVleugels

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 12:56

Ik hoor goede dingen over Househunting vastgoedbeheer!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 13:20

_Lois_ schreef:
Wat zijn betrouwbare websites voor vinden van een huurwoning? Ik bekijk Funda en Pararius al.

ikwilhuren.nu!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 13:24

MarlindeRooz schreef:
_Lois_ schreef:

ikwilhuren.nu!

Yes via hier hebben wij ook onze woning gevonden!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 13:31

Bedankt voor de tip! Ben zelf ook op zoek naar een andere (huur)woning, maar er zijn zoveel verschillende sites en vraag me af hoe betrouwbaar ze zijn :=

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 13:53

In boeken worden personages die veel hebben meegemaakt of die er jonger uitzien dan ze zijn vaak beschreven als een jong gezicht met oude ogen. (Denk aan de elfen in de Tolkien boeken.) Nu zal een schrijver dat vooral poëtisch bedoelen.

Maar hoe zien oude ogen er dan uit?

Verandert er echt iets zichtbaars aan je ogen (dus niet de huid) als je ouder wordt?

En kunnen heftige ervaringen echt iets met de ogen of misschien de blik van een jong persoon doen waardoor specifiek de ogen een oudere indruk maken dan de rest van het gezicht?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 15:57

axel_1997 schreef:
In boeken worden personages die veel hebben meegemaakt of die er jonger uitzien dan ze zijn vaak beschreven als een jong gezicht met oude ogen. (Denk aan de elfen in de Tolkien boeken.) Nu zal een schrijver dat vooral poëtisch bedoelen.

Maar hoe zien oude ogen er dan uit?

Verandert er echt iets zichtbaars aan je ogen (dus niet de huid) als je ouder wordt?

En kunnen heftige ervaringen echt iets met de ogen of misschien de blik van een jong persoon doen waardoor specifiek de ogen een oudere indruk maken dan de rest van het gezicht?

Nou het stomme is dat je vaak wel aan de ogen kunt zien of die personen veel hebben meegemaakt. Ik ben ook wel benieuwd waar hem dat in zit. Iemand kan ook heel intelligent lijken als je in de ogen kijkt of juist heel dom.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:27

Bedankt Vuurvleugels en MarlindeRooz! :)

leintje_ schreef:
Bedankt voor de tip! Ben zelf ook op zoek naar een andere (huur)woning, maar er zijn zoveel verschillende sites en vraag me af hoe betrouwbaar ze zijn :=

Ja dat dus, je ziet door de bomen het bos niet meer :=

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 01:23

Hoe kun je je telefoon desinfecteren? Heb hem in de wc laten vallen :')

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 02:38

Kijk eerst maar of hij het morgen nog doet. Als je zoveel geluk hebt, beeldschermspray. Is eigenlijk voor stof en vingerafdrukken. Maar het is veilig voor elektronica.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 02:42

Ik typ dit op mijn mobiel, dus overleefd heeft hij het zeker gelukkig :P

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 02:54

Ik hoop het voor je. Maar ik heb ook een keer te vroeg gejuicht. De volgende dag waren alle contactjes verroest. :')

Maar wat de desinfectie betreft, doe ook niet te hard je best. Want een gemiddeld telefoonscherm is sowieso smeriger dan een toiletbril. }:)

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 07:38

Eigenlijk moet je je telefoon (en alle andere types elektronica die onverhoopt nat worden), 4 dagen uit laten staan zodra ze nat geworden zijn. Als er water binnenin zit, moet dat de tijd krijgen om te verdampen. Omdat een telefoon afgesloten is, duurt dat erg lang en kan het tot 4 dagen duren. Been there, done that, zowel met laptop als telefoon. De tip komt trouwens van een professioneel IT’er.

Over personages;
je ziet aan de manier waarop iemand kijkt, en aan de blik in iemands ogen, wel of die persoon al wat meegemaakt heeft of niet. De kinderlijke onschuld is dan weg, zeg maar. Je hoort het vind ik ook snel aan de manier waarop iemand praat, jonge mensen die al ernstige zaken meegemaakt hebben en daardoor ‘snel’ volwassen moesten worden, praten vaak op een andere manier over zaken en over andere zaken dan hun leeftijdsgenoten, maar ik vind het moeilijk mijn vinger er exact op te leggen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 12:56

Ik had een pakket besteld maar die bleef hangen in t verzendcirquit. Wel aangemeld, niet ontvangen bij postnl. Na aantal dagen de verkoper gecontacteerd, die constateerde dit ook en heeft een nieuw pakket gestuurd. Het nieuwe pakket komt vandaag aan bij t afhaalpunt. Maar blijkbaar is het eerste pakket nu ook weer doorgezet en ook bezorgd.

Wat is handig om te doen? Beide ophalen (en voor tekenen), of 1 weigeren? De online shop doet wel retouren maar op eigen verzendkosten. En ben bang dat als ik ze beide aanneem, ik die kosten moet gaan betalen (of nog een extra factuur krijg als ik de spullen hou)

Wat zouden jullie doen?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 13:04

Eentje weigeren, dan wordt deze automatisch naar de verzender teruggestuurd. Zou aan je pakketpunt eventueel meer info vragen of dat goed gaat.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 13:22

Ik knip sinds de corona lockdown mijn pony zelf. Het knippen heb ik intussen een mooi handzaam kappersschaartje voor, alleen zoek ik om het iets minder bot te maken nog een schaar.
Nu zag ik een coupe schaar en een effileerschaar. Welke is in dit geval de beste keuze?
Het is dus alleen voor mijn pony, de rest laat ik bij de kapper doen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 13:25

Pony. Als in; je haar. *\%/* ik moest echt twee keer lezen!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 13:28

ik was ook 3 keer aan het lezen, ik dacht knippen bedoel je niet scheren?

Maar sorry geen tips in wat het verschil tussen die 2 is en het beste
edit:

hier wel duidelijke info
https://www.haarshop.nl/blog/2015-08-ka ... toepassing.

Je gebruikt een coupeschaar om haar uit te dunnen én tegelijkertijd wat lengte in te korten (bijvoorbeeld bij opknippen). Daarnaast kun je deze uitdunschaar ook gebruiken om te choppen, ofwel in te knippen.

Uitdunschaar met 2 vertande snijbladen: de effileerschaarJe gebruikt een effileerschaar alleen om haar uit te dunnen. Je kort de lengte van het haar dus niet in.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 13:55

Dat had ik gevonden inderdaad, maar aangezien een pony zo ‘in your face’ is en scharen niet goedkoop zijn dacht ik ik hoor het graag van iemand die er ervaring mee heeft. Aangezien het geen groot stuk haar is maar een relatief kort dun stukje en alles wat je doet dus heel zichtbaar :7

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:02

Dat Zuid Holland 18000 opvangplekken moet gaan verzorgen door de spreidingswet, hoe dan? Ik snap dat ze ergens naartoe moeten maar ik snap niet hoe :o?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:08

Waarom kun je bij Funda niet meer op buurt filteren?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:11

Afbeelding

Waar koop je deze drop?