Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 14:36

Kan ik schoenen waarvoor ik dus een vergoeding gehad heb opnieuw op Vinted zetten. Ik heb ze nu namelijk terug, koper heeft andere gekocht en ik wil ze niet. Anders doe ik ze maar naar de kringloop net als de anderen die ik te koop heb staan. Het verkoopt voor geen meter namelijk.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 13:34

Goeie vraag jorex. Hier hetzelfde aan de hand gehad ..

Ik vind het jammer dat vinted geen paarden afdeling heeft.

En wat ik niet snap.
Bij kleding kun je kleine pakketten selecteren. Maar nu heb ik iets kleins en licht wat onder de categorie servies valt. Maar het kleinste pakket is 5kg dus dat is denk ik een stuk duurder dan bij kleding?

Terwijl mijn pakketje nog geen 40cm zou zijn en ook geen 500 gram weegt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:54

Vandaag weer 2 pakketjes wegbrengen :Y) gaat lekker haha

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:26

Ik vraag mij trouwens ook af waarom er geen paardenafdeling is? Hoofdstellen, dekjes, bitten, sporen etc daar is echt een gigantische markt voor, misschien dat ik dan ook nog mijn verzameling zou uitdunnen aan paardenspullen, heb ontzettend veel en rij al jaren geen paard meer :') stuk of 15 verschillende hoofdstellen (Engels western en show) en ontiegelijk veel bitten idem dito.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:27

Ja ik zit er ook op te wachten wanneer dat nou eindelijk komt.... heb ook nog zó veel spul liggen dat ik graag op Vinted zou zetten. Zou je er niet mee weg komen door het onder decoratie te scharen...?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:37

Nee, het wordt allemaal vrij rap verwijderd.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 15:50

Vind ik ook zo zonde. Gelukkig wel tijdig gereageerd toen scheerapparaat online kwam, smeten ze er ook binnen de halve dag af.

Ben nu begonnen met mijn kleerkast erop te gooien, schat dat de verkoop nu zal inzakken. Heb al een bod op een zgan pinko handtas die 190 heeft gekost. Ik vraag 75 en dame biedt 40 -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:30

Ik denk dat het euvel ook is dat sommige dingen er ZO extreem goedkoop op staan, dat mensen echt op zoek gaan naar dergelijke mazzeltjes. Ik merk het zelf ook, tenzij ik echt iets heel specifieks zoek, denk ik ook bij spullen waarvoor bvb. 30 euro eigenlijk een prima prijs is, van tja ik vind het best veel want heb dit meermaals voor (minder dan) de helft gekocht :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 11:59

Ik heb nu meerdere pakketjes die blijven hangen, 1 heeft na 30 december geen beweging meer gehad.

Wat gebeurt er met het geld wat de koper betaald als een pakketje niet aankomt? Stel het pakketje is verkocht voor 100 euro maar met Mondial verzonden. Ik krijg als verkoper te zien dat ik maar 25 euro krijg, wat krijgt de kopende partij dan , ook 25 euro? en wat gebeurd er met de rest van het geld?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 12:19

Mijn pakketje die sinds 19 dec geen update meer had is afgelopen maandag als 'kwijt' gemarkeerd. De vergoeding bij dhl is tot €20. De inhoud verkocht voor €25,-. Ik kreeg het hele bedrag terug. Ik geloof wel dat vinted het hele bedrag vergoed (deel doet het verzendbedrijf, de rest vult vinted aan) maar tot welk bedrag dit is, geen idee..

Ik had zelf maandag weer gedoe met dpd. Pakketje gescand en gaf aan, is al gescand. Kreeg dus geen verzendbewijs. Ben 2 keer terug gegaan en pas bij de vierde keer scannen kreeg ik het verzendbewijs per mail. En nu nog steeds geen verzend update in de chat. Echt hoor, waardeloos. Dpd dus weer uitgezet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 12:23

Bij mij was laatst ook een pakje kwijt.. maar dat ging maar om 11 euro. Dus dat kregen zowel ik als de verkoper volledig terug.
Een paar dagen later kwam het pakketje trouwens alsnog aan, dus nu heb ik een gratis broek :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 12:42

Daarom vrees ik er dus voor. Mondial is tot 25 euro verzekerd maar ik zou zelf voor ups kiezen als koper omdat die wel voor alles verzekerd zijn maar als verkoper heb je hier geen invloed op. Raak ik dan gewoon 75 euro kwijt?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:36

Nee dat is wat de post aan vinted vergoed. Vinted vergoed normaalgesproken het volledige bedrag.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 14:27

Hier een pakketje dat naar een ophaal locker gestuurd werd en dat is schijnbaar 3x mislukt en nu terug gestuurd. Ik heb daar dagelijks pakketjes weggebracht en dr waren altijd kluizen leeg dus had makkelijk gedropt kunnen worden.
Verkoper nu boos op mij want het zou mijn schuld zijn en ze ging echt niet terug betalen. Vinted er bij betrokken en mn geld terug maar ze kwamen wel met de mededeling dat als ik t opnieuw wilde kopen ik dat dan met de verkoper moest oplossen en er dit keer voor moest zorgen dat mn adres wel klopte? T ging naar een ophaal punt (niet mn normale maar die kon ik niet eens kiezen) dus wat heeft mijn adres er mee te maken. Mijn adres klopt gewoon trouwens, dus geen idee waar ze t over hebben

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 14:29

maessie schreef:
Nee dat is wat de post aan vinted vergoed. Vinted vergoed normaalgesproken het volledige bedrag.

Dit inderdaad, ook een paar keer pakketten kwijt gehad, vinted betaald de volledige bedrag uit naar koper en verkoper. Nu ook weer een pakket dat sinds de 28ste niet meer in beweging is dus ik vrees ervoor.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:17

Bij mij een pakje van DHL dat 15.12 verzonden is en zou afgeleverd zijn maar deurbelcamera van koper vertelt iets anders. Baal er wel van voor koper want ze wilde dit specifieke item echt hebben. Vinted heeft al navraag gedaan bij DHL en zou ten laatste vandaag kunnen aankomen, ik blijf eigenlijk vooral hopen dat het arriveert, ook al zou ik volledig vergoed worden als ik hier goed lees.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:54

foxy80 schreef:
Bij mij een pakje van DHL dat 15.12 verzonden is en zou afgeleverd zijn maar deurbelcamera van koper vertelt iets anders. Baal er wel van voor koper want ze wilde dit specifieke item echt hebben. Vinted heeft al navraag gedaan bij DHL en zou ten laatste vandaag kunnen aankomen, ik blijf eigenlijk vooral hopen dat het arriveert, ook al zou ik volledig vergoed worden als ik hier goed lees.

Reken er maar niet op. In december zijn bij dhl 4 pakketten van en naar mij kwijtgeraakt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:19

Afbeelding
Dit is een bundel van 118 euro die ik verkocht heb :7 dit staat er dus

En deze van een bundel voor 35 euro… van deze is na 30 dec niks meer vernomen

Afbeelding

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:22

Ja dat is het bedrag dat de verzender vergoed. Ik heb deze melding ook al vaak gehad en meestal is het nog goed gekomen. Naar het buitenland?

Oke, ik had toch zo'n gedoe met DPD. Ik ben er achter, heb een verzendlabel 2 keer gebruikt. Per ongeluk de verkeerde geprint blijkbaar. Ik mag hopen dat dit goed komt. 2 pakjes met hetzelfde label. |( in ieder geval wel goed contact met beide kopers. Waarschijnlijk wordt de bestelling van de ene geannuleerd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:24

De ene buitenland van 118 euro met Mondial en de andere van 35 binnen nl met dhl home… dat is toch belachelijk? Ik ben dan mijn artikelen kwijt min nog een bedrag en zij krijgen alles dan terug? Met nog de kans het alsnog te krijgen?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:47

Zoals ik al zei, de vervoerder vergoed een deel en vinted vult aan. Dus ik denk dat je wel vergoed wordt. Misschien dat ze bij pakketten met een hogere waarde nog foto's van het pakket willen oid. Ik hoefde dat niet te doen. Ik maak ook niet van alle pakketjes foto's..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:52

Ik heb die melding ook met enige regelmaat.
Meestal gaat het goed, maar ik heb ook al een aantal keer een vergoeding gekregen. Gelukkig heb ik steeds nog onder de maximale vergoeding van de vervoerder gezeten, anders zou het wel zuur zijn ja..

Bij mij is een pakket aangekomen, koper zegt van niet, Vinted geeft aan dat het pakket naar de verzender terug is gestuurd (dus naar mij) en heeft de order gecancelled..
Ik heb geen pakket terug gehad, kan m ook niet volgen en heb nu ook geen geld, terwijl de koper wel haar geld terug heeft.
Heb al paar keer gemaild naar Vinted, maar Vinted is echt dra-ma-tisch met communicatie, dus nog niks gehoord..
Vinted is fijn, tot er iets niet goed gaat, ze zijn zo mega slecht bereikbaar..

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:54

Rennie89 schreef:
[ [url=m/7jV20D.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/M4PKl7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb dit nu ook aan de stok, maar bij mij staat er dat er tot max 520 euro
wordt vergoed.

Ben zo blue als wat op dat Vinted, wat houdt deze melding nu eigenlijk in?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:55

BloemBloem schreef:
Rennie89 schreef:
[ [url=m/7jV20D.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/M4PKl7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb dit nu ook aan de stok, maar bij mij staat er dat er tot max 520 euro
wordt vergoed.

Ben zo blue als wat op dat Vinted, wat houdt deze melding nu eigenlijk in?

Heb jij dan een andere vervoerder gekozen?
En dit houdt in dat het pakket mogelijk kwijt is en als het pakket na een bepaalde datum (staat ook in diezelfde melding) nog steeds niet is aangekomen, je dan wel geld krijgt. De koper krijgt dan ook het geld terug. Je krijgt tot je verkoop/aankoop waarde uitbetaald, tot een maximum van € 520.
Dus als je iets hebt verkocht voor € 25, krijg je € 25 en geen € 520 ;)
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 10-01-24 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:56

Geen idee :D