Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Rutte heeft in een brief aan de kamer gezegd dat hij de vakantie van de koning verkeerd heeft ingeschat met het oog op de verzwaarde maatregelen . Ik geloof er niks van. Hij zal het koningshuis te allen tijde beschermen want die moet nog jaren mee en hij hooguit nog vierenhalf jaar in de politiek.
Hij kan moeilijk zeggen dat hij het heeft ontraden en WA gewoon gegaan is. Dat geeft nog veel meer moeilijkheden. Maar hiermee loopt Rutte echt een dikke deuk op.
lenaa_tje schreef:opisop_shop schreef:Mijn ouders zijn vanmorgen vertrokken naar hun eigen vakantie adres in Oostenrijk voor de komende 5 weken.
Moeder appte net dat ze bij de grens rijen Duitse auto's tegenkwamen die naar NL gingen.
In Groningen winkelen de Duitsers ook nog steeds. Ook op Schiermonnikoog kwam ik Duitsers tegen. Blijkbaar heel makkelijk om aan een negatieve test te komen.
Jessix schreef:Ach... wie de schuld nu ook op zich neemt of krijgt, ik blijf erbij dat de koning en zijn gezin zelf wel hadden kunnen bedenken hoe dit overkomt. Jammer dat hij niet zelf met een verklaring of excuses komt.
lenaa_tje schreef:Tja je kan natuurlijk niet zien waar ze vandaan komen. Maar de Duitsers op Schiermonnikoog waren gewoon op vakantie. Maar goed ik gun het de ondernemers. Die moeten het daar ook echt van de Duitsers hebben.
Destination schreef:lenaa_tje schreef:Tja je kan natuurlijk niet zien waar ze vandaan komen. Maar de Duitsers op Schiermonnikoog waren gewoon op vakantie. Maar goed ik gun het de ondernemers. Die moeten het daar ook echt van de Duitsers hebben.
Mwah, als je ze in de auto tegen komt, kun je over het algemeen vrij precies zien waar ze vandaan komenMaar in Groningen zijn het vaak Duitsers uit Niedersachsen en NRW, want voor de rest is het te ver voor 1 dag.
Testen is hier ook heel laagdrempelig, dus ze kunnen naar Schiermonnikoog gaan en zich bij terugkomst laten testen. Je krijgt 10 dagen de tijd om je te laten testen en binnen die 10 dagen is de test gewoon gratis.
bigone schreef:Rutte heeft in een brief aan de kamer gezegd dat hij de vakantie van de koning verkeerd heeft ingeschat met het oog op de verzwaarde maatregelen . Ik geloof er niks van. Hij zal het koningshuis te allen tijde beschermen want die moet nog jaren mee en hij hooguit nog vierenhalf jaar in de politiek.
Hij kan moeilijk zeggen dat hij het heeft ontraden en WA gewoon gegaan is. Dat geeft nog veel meer moeilijkheden. Maar hiermee loopt Rutte echt een dikke deuk op.
Destination schreef:In Duitsland kost een ziekenhuisbehandeling voor Corona gemiddeld €10,700 per patiënt. Als de patiënt aan de beademing moet, kost het gemiddeld €38,500. De duurste patiënten hebben meer dan €85,000 gekost. Dit zijn de cijfers van 1 zorgverzekeraar, maar een andere meldt cijfers die er maar iets onder liggen.
https://www.welt.de/wirtschaft/article2 ... assen.html
Ik vind dit echt hoge bedragen, helemaal als je het totaal gaat berekenen.
lenaa_tje schreef:Dan raakt deze maatregel dus voornamelijk ondernemers in Duitsland. De Nederlanders breken hun vakantie af en de Duitsers gaan wel naar Nederland op vakantie. Vind ik een bijzondere keuze omdat er naar mijn idee nauwelijks steun meer is voor deze ondernemers (bron, kennis die B&B in Duitsland heeft, graag reactie als het niet klopt want dat weet ik natuurlijk niet. Hoor alleen hun verhaal)
Laurie schreef:bigone schreef:Rutte heeft in een brief aan de kamer gezegd dat hij de vakantie van de koning verkeerd heeft ingeschat met het oog op de verzwaarde maatregelen . Ik geloof er niks van. Hij zal het koningshuis te allen tijde beschermen want die moet nog jaren mee en hij hooguit nog vierenhalf jaar in de politiek.
Ja, heel lastig. Er is vast wel iets over besproken maar de inhoud van dat gesprek mag niet gedeeld worden, dus er is voor Rutte ook geen andere mogelijkheid dan zelf het boetekleed aantrekken.
judithM schreef:Ik geloof niet dat het konings gezin fout is. Iedereen mag toch met vakantie? Of het verstandig is is een tweede maar ik snap de ophef hierover echt niet! WA is ook maar een mens. Laten ze zich bezig houden met belangrijkere zaken....
SusanH schreef:Ik snap de ophef wel. Er is al steeds minder draagvlak voor de maatregelen. Ik hou me er zo veel ik kan keurig aan. Maar als zelfs de koning maar doet waar hij zin in heeft en op vakantie gaat als het dringende advies is, blijf zoveel mogelijk thuis. Dan denk ik ook wel, waar doe ik het dan voor? Ja, ik doe het voor de medewerkers in de zorg en alle Nederlanders die zorg nodig hebben. Maar ervaren dat je ook steun krijgt van de regering, en van het koningshuis is dan wel zo fijn.