Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:09

marleen_usar schreef:
Weet iemand of dit klopt, ik ken iemand en die heeft een uitkering dan mag je geen geld op je rekening gestort krijgen. Maar iemand van de gemeente gaf aan dat geld van Marktplaats wel gestort mag worden.

Zolang het je eigen spul is wat je verkoopt mag het (geen winst), gaat het om handel (winst) dan niet.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:47

Ojee.. Ik heb gisteren een bod excl. verzendkosten op iets gedaan. Een halfuurtje later toen ik de advertentie aan iemand liet zien zag ik alleen Ophalen bij levering staan. Dus ik zei "Excuus, ik zie nu pas dat er alleen ophalen bij staat. Als verzenden echt niet mogelijk is kijk ik even verder." waarop ze zei "Sorry ik stuur helaas niet op." Daarop trok ik mijn bod in en wenste haar succes met de verkoop. Ze bedankte mij, maar later kreeg ik dus een melding dat ze mij heeft beoordeeld nadat ze de advertentie had verwijderd :') Ik ben wel benieuwd. Er is helemaal niks overeengekomen, maar ze was niet onaardig.. Ze heeft 11 5 sterren en ik 8. Afwachten of 5 sterren geven en hopen dat zij dat ook heeft gedaan? Ergens kan mij dit systeem gestolen worden, het is ook heel stom in elkaar gezet. Maar ik ben van plan er binnenkort wat spullen op te gooien dus een slechte review zou niet echt goed uit komen.

maaikemuis

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:54

Kreeg ik gisteren een berichtje van degene die de racefiets had gekocht. Na een paar slechte marktplaats ervaringen had ik even zoiets van: ‘oh nee, er is toch niet iets mee aan de hand’.

Bleek het een foto te zijn van haar zwaaiend op de fiets. Ze had een mooie outfit gekocht en was een stuk wezen fietsen en ze was helemaal gelukkig. En nu ben ik blij dat de fiets een goed huis heeft gekregen <3

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:57

DuoPenotti schreef:
Ja precies muze.

Ik zit in de bijstand en heb geen geld, ik ben student ik heb geen geld ik wil het gratis...nee
Tamara's koper, wil je ze vasthouden aub want ik wil wel betalen maar kan nu niet.
Komt zo anders over :)
Tenminste bij mij wel :D

Klopt! Ze stuurde gewoon leuke berichtjes, dat ze geen idee had wat ze waard waren (ik ook niet dus had om bieden gevraagd) maar ze wilde er wel €20 voor geven, want dan kon ze skeeleren met haar dochter. Maar of ik dan misschien kon wachten tot vrijdag zodat ze haar geld had. En ze stuurde ook netjes bericht donderdag dat ze dat geld dus niet kreeg, hoe jammer ze dat vond maar wenste me ook succes met de verkoop. Dat voelde idd heel anders dan 'Mag ik ze dan gratis' en ze was blij verrast toen ze ze op mocht halen. Ze vertelde dat ze gelijk d'r moeder had gebeld om het te vertellen en dat die had gezegd dat ze een bloemetje mee moest nemen, maar daar had ze dus ook geen geld voor. Maar veel liever er zo iemand blij mee gemaakt!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:00

Voor de mensen die het zich afvragen : pakketje uit Duitsland is goed aangekomen 8-)

Daarnaast nog een mooie snelle handel op marktplaats gehad. Ik had interesse getoond in een paar bijzondere tropische pissebedden. Dezelfde dag nog betaald, ze zijn direct op de post gedaan, en vandaag, 1 dag later heb ik ze al binnen *\o/*

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:29

marleen_usar schreef:
Weet iemand of dit klopt, ik ken iemand en die heeft een uitkering dan mag je geen geld op je rekening gestort krijgen. Maar iemand van de gemeente gaf aan dat geld van Marktplaats wel gestort mag worden.

O dat mag wel, maar wordt gezien als inkomsten en dus van je uitkering afgetrokken. Niet als je een enkele keer iets van jezelf verkoopt hoor, maar wel als je regelmatig handel doet.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 20:44

Wat betreft spullen gratis aanbieden... soms wil ik het ook gerust doen maar tegenwoordig vind ik het wel vervelend om een storm aan berichten te krijgen en mensen die dan echt van alles willen weten. Of afspreken en niet op komen dagen. Nu vraag ik er gewoon een symbolisch bedrag voor. Mensen accepteren dat ook. :)

Enne wat betreft die moeder met sigaret, dat zijn ook echt trieste gevallen zeg..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 20:56

Heb nu een advertentie staan in ruil voor een flesje Hugo.
Gratis mee zou ook goed zijn maar kijken wat dit doet.
Zo hebben wij eens ergens een border op kunnen halen voor een krat Grolsh.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:08

Daphara schreef:
Zammie schreef:
Heb ik gehad met een bokker. Hier in het weggeeftopic de wereld aan spullen gezet en zij wou graag alles voor een stal die non profit werkte en arme kindjes mochten daar dan rijden, verzorgen enz. Poosje later staan de dingen te koop op MP. Tja wat moet je van zulks volk denken..
Waarschijnlijk leest ze dit wel,want ze is ook in dit topic een fanatiek.

Toch, weggegeven is weggegeven. Met die “koper” van mij voelde ik me ook even bedonderd, maar ik was diegene die het gratis aanbood op MP en behalve het verhaal, was ik niet echt bedonderd.
Het is alleen jammer dat er zulke verhalen gebruikt worden, want er waren er meer geïnteresseerd en je gunt het vaak eerder aan een goed doel. Maar goed, zelf wordt je er niet beter of slechter van als het nou wel of niet naar een goed doel gaat. Gratis weg is weg, goed doel of niet.

Beetje late reactie van mij, maar de spullen konden ze op die stal goed gebruiken. Ging om dekens, ook waterdicht en hoofdstellen, bitten, dekjes, compleet goed mentuig en spul voor in de zadelkamer. Ik ben destijds gestopt met rijden en bijrijders. Dekens waren van een paard die ik had verkocht. Gewoon goed spul die nog jaren meegingen. Het was echt bedoeld voor die stal, vandaar dat ik ook alles wat ze wilde hebben aan haar heb meegegeven. Ze zou me nog foto's sturen als ze de spullen zou geven aan de stal. Zou dan ook de facebook krijgen van die stal. Maar nooit meer een reactie gekregen van haar.
Als ik dit had geweten, had ik het spul zelf naar die stal gebracht. Verkopen van spullen die ze niet nodig waren, had ik geen probleem gevonden, maar er is volgens mij niets naar die stal gegaan. Ben bang dat ze wel vaker zo aan spullen kwam en verkocht..
Ze stond steeds met iets van 10 advertentie op MP. Het stond er niet allemaal in 1 x op en ze had ook geregeld andere paardenspullen en andere dingen erop staan. Is al een paar jaar geleden hoor.
Ik ben blij dat ik niet zo in elkaar steek. Zou mezelf niet meer in de spiegel kunnen aankijken..

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:08

Vinden jullie dat je als verkoper op de hoogte moet zijn van de verzendtarieven als je verzending aanbiedt?

Ik had vorige week een bod inclusief verzendkosten gedaan op een leesboek, met de vraag/tip of het naar een DHL punt gestuurd kon worden omdat dit het goedkoopste is qua verzending. Prima, ze gaf aan dat ze het wel pas dinsdag (gisteren) kon versturen en vroeg wat de verzendkosten via DHl zijn.
Ik probeer eigenlijk altijd via DHL punt te doen, omdat de verzendkosten vaak al evenveel zijn als de prijs. Dus aangegeven wat de verzendkosten zijn en alle gegevens doorgestuurd.
En uiteraard betaald.

Nu stuurde ze vandaag een berichtje dat ze het pakketje weggebracht heeft, maar dat de verzendkosten duurder waren. Nu denk ik dat dat komt omdat ze niet zelf het label heeft aamgemaakt, maar bij het dhl punt heeft laten doen. Dit is bij PostNl ook altijd duurder geloof ik?

Nu voel ik me wel wat schuldig (ze heeft wel aangegeven dat het goed zo is). Maar aan de andere kant vind ik eerlijk gezegd dat je als verkoper toch ook wel op de hoogte hiervan moet zijn?

Maar ben wel benieuwd hoe jullie daar tegen aan kijken...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:13

Lijkt me dat als je een bod accepteert inclusief verzendkosten je wel weet hoe hoog die zijn

Zou ik me niet schuldig om voelen hoor

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:39

SweetVanille schreef:
marleen_usar schreef:

Zolang het je eigen spul is wat je verkoopt mag het (geen winst), gaat het om handel (winst) dan niet.

Je eigen spullen mag ook niet. Tenminste niet als je geld op je rekening ontvangt.
Het ligt er nog wel aan waar je woont overigens, maar een flink aantal gemeentes doen hier heel lastig over. Mensen in de bijstand moeten elk dubbeltje kunnen verantwoorden anders voldoen ze niet aan de inlichtingenplicht.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:46

DoretteK schreef:
Vinden jullie dat je als verkoper op de hoogte moet zijn van de verzendtarieven als je verzending aanbiedt?

Ik had vorige week een bod inclusief verzendkosten gedaan op een leesboek, met de vraag/tip of het naar een DHL punt gestuurd kon worden omdat dit het goedkoopste is qua verzending. Prima, ze gaf aan dat ze het wel pas dinsdag (gisteren) kon versturen en vroeg wat de verzendkosten via DHl zijn.
Ik probeer eigenlijk altijd via DHL punt te doen, omdat de verzendkosten vaak al evenveel zijn als de prijs. Dus aangegeven wat de verzendkosten zijn en alle gegevens doorgestuurd.
En uiteraard betaald.

Nu stuurde ze vandaag een berichtje dat ze het pakketje weggebracht heeft, maar dat de verzendkosten duurder waren. Nu denk ik dat dat komt omdat ze niet zelf het label heeft aamgemaakt, maar bij het dhl punt heeft laten doen. Dit is bij PostNl ook altijd duurder geloof ik?

Nu voel ik me wel wat schuldig (ze heeft wel aangegeven dat het goed zo is). Maar aan de andere kant vind ik eerlijk gezegd dat je als verkoper toch ook wel op de hoogte hiervan moet zijn?

Dat had ik ook een keer, verkoopster had geen idee hoe het werkte en heeft ook bij DHL een label laten aanmaken, ik heb de helft van het verschil naar haar overgemaakt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:51

Kun je u überhaupt nog een label laten aanmaken op het Dhl service punt?
Hier kan dat al jaren niet meer.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 23:24

Laurora schreef:
Voor de mensen die het zich afvragen : pakketje uit Duitsland is goed aangekomen 8-)

Daarnaast nog een mooie snelle handel op marktplaats gehad. Ik had interesse getoond in een paar bijzondere tropische pissebedden. Dezelfde dag nog betaald, ze zijn direct op de post gedaan, en vandaag, 1 dag later heb ik ze al binnen *\o/*

Tropische pissebedden op de post? Brrr.
En die beestjes overleven dat dus? Zit dat dan gewoon los in de envelop ofzo?

Ik ga nu Googlen wat tropische pissebedden zijn, oké.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 23:41

Jakkes :x

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 07:12

Alja schreef:
Kun je u überhaupt nog een label laten aanmaken op het Dhl service punt?
Hier kan dat al jaren niet meer.

Hier wel, bij de fietsenzaak.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:09

Ik kan zelf een label printen of een QR code laten zien, dan printen ze zelf een label. Dat kost bij mij niets extra, maar ik moet het dus wel zelf online voorbereid hebben. Handig, omdat ik ALTIJD ruzie heb met de printer.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 10-06-21 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:09

_Lorette_ schreef:
Ik kan zelf een label printen of een QR code laten zien, dan maken ze zelf een label. Dat kost bij mij niets extra. Handig, omdat ik ALTIJD ruzie heb met de printer.

+1

Vind dat een superfijne service van dhl

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:03

Ineke2 schreef:
SweetVanille schreef:

Je eigen spullen mag ook niet. Tenminste niet als je geld op je rekening ontvangt.
Het ligt er nog wel aan waar je woont overigens, maar een flink aantal gemeentes doen hier heel lastig over. Mensen in de bijstand moeten elk dubbeltje kunnen verantwoorden anders voldoen ze niet aan de inlichtingenplicht.

Dan is dat per gemeente zeker verschillend inderdaad, bovenstaand bericht van mij is mij door gemeente zelf verteld

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:42

Idd wat Sweetvanille schrijft.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:13

DoretteK schreef:

En uiteraard betaald.

Heb ik als verzender ook wel eens gehad, aangezien de prijzen die PostNL op de site aangeeft niet de prijzen zijn die je werkelijk betaalt. Jammer dan, had ik beter moeten zoeken en gebeurt je dan geen tweede keer. Als je een bod inclusief verzenden accepteert moet je maar opzoeken wat het kost.

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:35

DoretteK schreef:

En uiteraard betaald.

Ik heb dit zelf ook wel eens gehad als verkoper. Mijn fout, dus dan gewoon voor m'n eigen rekening genomen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:58

In dit geval zou ik als koper de extra kost overmaken. Een verzenddienst gebruiken op specifieke vraag van de koper, een bepaald bedrag dat gecommuniceerd werd als zijnde verzendkost door de koper, dan vind ik niet dat je bij een vergissinkje puur kan wijten aan "verantwoordelijkheid van de verkoper". Puur in theorie valt daar misschien iets voor te zeggen, maar in de praktijk zou ik hier als koper gewoon het verschil bijpassen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:24

Lisitano schreef:
Laurora schreef:

Tropische pissebedden op de post? Brrr.
En die beestjes overleven dat dus? Zit dat dan gewoon los in de envelop ofzo?

Ik ga nu Googlen wat tropische pissebedden zijn, oké.

Haha ja hoor, dat gaat eigenlijk altijd prima. Ze zitten dan in een saladedoosje met wat vochtige mos en een stukje groente om te eten. Pissebedden ademen door kieuwen, dus zuurstof hebben ze niet nodig onderweg.
Het ligt er natuurlijk wel aan hoe lang ze onderweg zijn, maar ze kunnen in theorie zeker een week in zo'n doosje zitten.

Het ging in dit geval om de porcellio ornatus yellow, en mocht je je afvragen waarom ik geld uitgeef aan kriebelbeestjes: geen flauw benul. Ik vind ze gewoon geweldig leuk om naar te kijken :Y)