Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
_Karlijn schreef:Zijn er bij ook honden en paarden ook uiterlijke kenmerken die te maken hebben met geslacht?
Zoals dat rode katten meestal katers zijn en lapjeskatten poezen zijn?
Kookaburra schreef:_Karlijn schreef:Zijn er bij ook honden en paarden ook uiterlijke kenmerken die te maken hebben met geslacht?
Honden en paarden durf ik niet te zeggen.
Ik kan je wel vertellen dat er genoeg rode poezen zijn. Hier loopt er eentje rond die zelf ook rode poes-kittens heeft gegeven
_Karlijn schreef:Zijn er bij ook honden en paarden ook uiterlijke kenmerken die te maken hebben met geslacht?
Kookaburra schreef:Waarom zit de dop van een nagellakflesje precies in het midden?
Het is handiger om het kwastje aan de zijkant van het flesje te hebben. Als de nagellak bijna op is kantel je het flesje die kant op en kun je er meer uit halen.
IsaCalixa schreef:Ik vroeg me een beetje iets raars afMaar: welke lichaamsdelen blijven (min of meer) je hele leven hetzelfde? Of nouja, niet hetzelfde (je groeit natuurlijk) maar dat bepaalde cellen die je als kind/baby ook al had, nu nog steeds in je lichaam zitten?
Bv bij huidcellen snap ik dat die afslijten en zich steeds vernieuwen, ook vet en spieren veranderen steeds, of bloed. Maar bijv botten of organen, blijven daarvan (ondanks dat het groeit) cellen uit je kindertijd zitten? En hoe zit het met hersencellen, in principe kun je herinneringen/aangeleerde vaardigheden bewaren in je hersenen, of blijft dit zo wanneer de cellen vernieuwd worden?
Het enige dat sowieso altijd bewaard blijft is dna volgens mij. Maar idk, ik ga ook maar ff googelen
Marocje schreef:Britta31 schreef:Wat word hiertoch mee bedoeld.
Indy_Mouse_9 schreef:In mijn jeugd (eind vorige eeuw) kwam het geregeld voor dat er ergens zo'n ballonnenwedstrijd was: Hele zooi helium gevulde ballonnen, kaartje er aan met je naam, allemaal tegelijk loslaten, en hopen dat jouw ballon het verst kwam en de vinder het kaartje opstuurde als bewijs.
Mag dat tegenwoordig nog? Waren er überhaupt regels voor?
Veruit de meeste van die ballonnen zullen tenslotte niet in de afvalbak eindigen.
Blijheid schreef:Indy_Mouse_9 schreef:In mijn jeugd (eind vorige eeuw) kwam het geregeld voor dat er ergens zo'n ballonnenwedstrijd was: Hele zooi helium gevulde ballonnen, kaartje er aan met je naam, allemaal tegelijk loslaten, en hopen dat jouw ballon het verst kwam en de vinder het kaartje opstuurde als bewijs.
Mag dat tegenwoordig nog? Waren er überhaupt regels voor?
Veruit de meeste van die ballonnen zullen tenslotte niet in de afvalbak eindigen.
Veel gemeentes hebben het oplaten van ballonnen inderdaad verboden ivm milieuvervuiling, maar in de meerderheid van de gemeenten mag het nog. Vaak wel volgens bepaalde regels, bijvoorbeeld dat oplaten wel mag bij begrafenis/herdenking maar niet bij evenementen of voor de fun.
Zie voor meer info bijvoorbeeld:
https://nos.nl/artikel/2336673-steeds-m ... onnen.html
en
https://www.noordzee.nl/geen-ballon-in-de-noordzee/