[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:14

Bij de Dirk om de hoek hebben ze ook gewoon een broodsnijmachine staan. Dat gaat ook gewoon goed (en hij is ook wel extra foolproof gemaakt trouwens).

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:18

Sommige ouders ook.. laat jij je kind bij de oven.. jep ik waarschuw 3 keer en dan moeten ze de hete ovenruit maar voelen( die wordt behoorlijk heet maar niet zodat ze verbranden). De oudste heeft dat 1 keer gedaan... nooit meer.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:28

Mars schreef:
Ik slik mn spiraal wel gewoon :')

Of dat nou zo veilig is :+ :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:34

Hilli schreef:
Jij eerst! Ik slik gewoon de pil wel

Hahahaha "Jij eerst!"
:')

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:50

quera schreef:
Sommige ouders ook.. laat jij je kind bij de oven.. jep ik waarschuw 3 keer en dan moeten ze de hete ovenruit maar voelen( die wordt behoorlijk heet maar niet zodat ze verbranden). De oudste heeft dat 1 keer gedaan... nooit meer.

Zo heb ik het ook geleerd :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:52

Nou nu het daar toch over gaat, misschien ligt het aan de zenders die ik kijk, maar het valt mij op dat er extreem veel gewaarschuwd wordt van: "buiten het bereik van kinderen houden", met name over afwasblokjes en wasmiddelen etc.
Is dat altijd al zo geweest of is er recent een rechtszaak over geweest of zo?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:55

Hier bij Aldi hebben ze ook een broodsnijmachine, ik kan er niet mee overweg want stokbrood snijdt hij niet goed, dat snij ik dus naar handmatig. :+
Maar heb hier nog geen klagende ouders gehoord ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:09

Mijn ouders doen bij mijn neefje heel spastisch met het stroomdraad.. Ik zeg al steeds, hij komt er vanzelf achter, helpt beter dan 100x waarschuwen :+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:54

Maar sommige mensen zijn ook echt heel erg blind hoor. Die zien geen gevaar tot het kind zich letterlijk in de vingers snijd.

Zo had ik mijn schoonpa en neefje eens op stal uitgenodigd, omdat neefjelief "paaaaaard" graag wou zien.
Nou, dikke prima. Paard vind kinderen best interessant (zo lang ze geen lichtblauwe jassen aanhebben, ze heeft iets tegen lichtblauwe jassen) en staat ook wel toe dat ze even op haar rug zitten.
Ik zeg hem nog, "je moet hem wel vasthouden als hij op haar rug zit, het is een flinke val naar beneden, echt NIET loslaten"
Dus schoonpa zet het kind erop en laat hem meteen los. Gaat een beetje trots met zn handen in de zij staan glunderen.
Dus ik roep meteen "VASTHOUDEN VERDOMME!!"
Hij deed niks, dus ik heb neefjelief er zelf maar afgetrokken, neefje janken, schoonpa boos "want dat paard stond toch gewoon stil"
Ja, tot ze ergens van schrikt, of gewoon een stap opzij doet. Het kind was verdorie nog geen drie jaar oud, die blijft echt niet zitten als paard schrikt. En áls ie er vanaf was geflikkerd, en we zijn hersentjes van de tegels konden schrobben, dan had ík de schuld gekregen.

Neefje mag met alle liefde nog eens mee naar paard, maar NIET meer in combinatie met mn schoonvader.

Edit:
Voor de vrolijkheid nog even een stripje dat mijn relatie met mijn neefje goed verwoord :D

Afbeelding

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:57

Niobe schreef:
Nou nu het daar toch over gaat, misschien ligt het aan de zenders die ik kijk, maar het valt mij op dat er extreem veel gewaarschuwd wordt van: "buiten het bereik van kinderen houden", met name over afwasblokjes en wasmiddelen etc.

Dat is volgens mij altijd al zo en komt mede omdat het iets teveel op snoep en limonade lijkt en wel echt een probleem oplevert als je het binnen krijgt...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:00

Niobe schreef:

Is alleen maar om zich in te dekken tegen rechtzaken. Net zoals er in de gebruiksaanwijzing van een magnetron staat dat je er geen kat in mag stoppen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:18

Evelijn schreef:
Niobe schreef:

Dat is volgens mij altijd al zo en komt mede omdat het iets teveel op snoep en limonade lijkt en wel echt een probleem oplevert als je het binnen krijgt...

Ja nee dat het gevaarlijk is snap ik absoluut, maar dat er hele reclames voor ingericht zijn om mensen te waarschuwen om het buiten bereik van kinderen te houden. Ook na elke wasmiddel reclame wordt het even genoemd.

elnienjo schreef:
Niobe schreef:

Is alleen maar om zich in te dekken tegen rechtzaken. Net zoals er in de gebruiksaanwijzing van een magnetron staat dat je er geen kat in mag stoppen.

Ja, kan ik me voorstellen, maar dan is alleen op een pak vermelden toch eigenlijk voldoende?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:16

Sonja_vR schreef:
Ik ben een kindvrije vegan
Laten we wel wezen... dan ben ik een soort van moeder Theresa(als ik mijn auto de deur uit zou doen )

But then again
Ik heb de schurft aan belerende/bekerende wie dan ookjes
En een Hekel aan die standaard discussie Rondom bepaalde onderwerpen
Puur omdat elkaar om de Oren slaan met standpunten zonder enige intentie echt naar elkaar te luisteren geen discussie is

Ik ben een kindvrije vegan zonder auto en ik ga nooit met het vliegtuig. Dan ben ik toch wel de positie van heilige waard }>

Die waarschuwingen staan er idd vooral op om zich in te dekken tegen eventuele rechrszaken. Zal hier niet zo snel gebeuren, maar in de VS gebeurd het zeker wel. Daarom staat er zelfs op de wegwerpkoffiebekers dat het heet is :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:35

Hahaah nou ik ben trots op jullie! :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:37

Jij bent de Groene Eindbaas Eline :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:36

HopeMyDay schreef:
Ach dan zeg ik altijd maar weer "wat je zelf wil moet je zelf weten maar drijf het een ander niet op" en dat zou ook moeten gelden voor kinderen. Leuk dat je zelf veganistisch bent maar voor een kind in de groei is dat gewoon niet goed.
Mocht je trouwens geen vlees willen kopen uit de supermarkt raad ik je aan eigen vlees te gaan kweken :9 .

Maargoed als je dan meer bezig wil zijn met de natuur begin dan met het niet nemen van kinderen.. Dat is de eerste stap :+
eigen vlees kweken is het laatste wat ze doen... Dat weet ik wel... Want dat is zielig in hun ogen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:37

Ik bestel dan bij Koopeenkoe maar merk wel verschil. Gelukkig ook vleesvervangers. Zo draag ik toch nog iets bij :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:42

-deelt stickers uit-

Zelf brood snijden , dat kennen wij hier niet :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 23:18

Eline mag door voor de moeder Theresa award *\o/*

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 23:22

:')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 23:31

Tja ik vind altijd dat mensen zo negatief doen.. Zodra iemand dan hoort van iemand die zich inzet voor het milieu en ook maar IETS niet optimaal doet wordt dat gelijk als hypocriet gezien.

Terwijl er zoveel mensen zijn die zich veel minder inzetten. Ik denk dan, ik heb liever dat mensen zich bewust zijn van wat ze doen en zelf zo hun keuzes maken. Waarbij de een bv kiest om te minderen in vleesconsumptie, en een ander z'n thermostaat lager zet, enz enz. Want als iedereen een beetje doet, heeft dat heel veel meer effect dan 1 moeder theresa en verder alleen volvervuilers.

Met alle respect voor moeder theresa en ElineS natuurlijk O:)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 23:52

Ach
Mijn hele moeder Theresa verhaal moet je sowieso niet serieus nemen
Iets met sarcasme en geintje ... heb ik vaker last van

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 00:00

Sonja_vR schreef:
Eline mag door voor de moeder Theresa award *\o/*

Mars schreef:
Jij bent de Groene Eindbaas Eline :D

Yesssss! Wat win ik?

Ik zal dan maar niet zeggen dat ik drie honden heb, een paard en een kat... Niet heel ecologisch

Maar ik moet het tekort aan kinderen wel compenseren met de veel leukere, fijnere en schattigere variant. En 10x makkelijker.

De honden kunnen in de bench als ik weg ga. Kinderen ook, behalve dat Jeugdzorg dan langs komt -O-

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 00:02

Je kan kinderen in een lutjepot doen :j

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 00:42

Doe mij ook maar de veel schattigere pluizige varianten :D

Daar heb ik ook heel veel steun aan, ook al zijn ze ook veel werk..