Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roodvos schreef:Needje schreef:Kan jij vinden.
Grappig dat jij iemand in woede dumpt zonder het te willen bespreken en dan tegen mij zegt dat je het wel netjes vindt om het als volwassenen af te handelen...
Geeft niets. Blijkbaar verschillen we van mening. En dat mag.
Nee, geen woede. Ik niet in elk geval. Wel intens teleurgesteld en verdrietig. Hij liep boos weg en en ging naar huis gaan bij een familie-etentje. Aanleiding: de manier van bbq-en van mijn broer stond hem niet aan (ja echt). Mijn moeder was terminaal ziek en mijn vader stond op de lijst voor een 2e hartoperatie wat door corona al een paar keer was uitgesteld. En dan mijn ouders ook nog losers noemen. Ik vind het prijzenswaardig dat jij dan nog in gesprek wil gaan, maar voor mij houdt het dan wel op hoor.
Een paar dagen na dit debacle is mijn moeder opgenomen in het ziekenhuis waar ze overleden is. Ik vergeef hem nooit dat hij ons laatste familie-etentje verpest heeft.
wabisabi schreef:Als er veel emotie mee gemoeid is, is ‘verstandig volwassen afhandelen’ ontzettend moeilijk. Soms onmogelijk. Dit is zeker ook het geval wanneer er sprake is van drankmisbruik en agressie. (Als ik het goed zie @CupCakes_) Dan is alle redelijkheid van normale gesprekvoering weg.
Stel dat hij de kosten van de annuleringsverzekering niet met jou wil delen, dan is dat de prijs voor een vrij leven en een nieuwe toekomst! Eigenlijk is het dan een koopje.
(Misschien overdreven extreem omdenken)
CalipsoLover schreef:*Stille meelezer kruipt van onder haar steen*
Sorry, maar je hoeft echt niet elke situatie als 'volwassenen af te handelen'. Soms ga je geen closure krijgen, op welke manier dan ook en soms is grof iemand de rug toe draaien of blokkeren écht de beste optie. Heb ik ook gedaan met mijn ex en was de beste keuze die ik ooit gemaakt heb in onze relatie (post-9 maanden break-up en ik ben nog steeds heel blij dit gedaan te hebben), wat die verzekering betreft is het ontzettend klote als hij niet wil betalen, maar ik zou het ook loslaten en gewoon verder gaan. Anders geraak je er nooit vanaf.
Trouwens Denies, ik vind het echt heel jammer om te lezen dat het gedaan is tussen jou en je vriend. We hebben hier wel vaker over gesproken via pm, maar ik denk niet dat hij de juiste man is. Ik hoop dat alles een beetje beter gaat snel, je verdient beter.
leeslampje schreef:Ach jemig wat een verhalen hier de laatste paar pagina's. Jullie zijn allemaal sterke vrouwen![]()
xDenies: het zijn fases, het zijn golven... instorten hoort erbij. Ook daar kom je doorheen. Maar ik begrijp helemaal wat een ***gevoel het is, zeker als je denkt dat het goed gaat`
[ [url=m/GopybF.jpg]Afbeelding[/url] ]
wabisabi schreef:CupCakes_ schreef:Oh. En hij had zelf al voorgesteld om het bedrag SamSam te doen. Dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd.
Joh wat goed zeg!!Ben benieuwd of je hem nog tegen bent gekomen!
CupCakes_ schreef:Het is gewoon een klote periode Denies. Je kan er beter dwars door heen, maar dat maakt het er niet leuker op.
Mijn ex is zich in aan het wurmen bij de mensen van mijn tweede huis (goede vrienden waar ik kind aan huis ben). En ik weet niet wat ik daar van vindt...