tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 16:05

Ach voor alles is wat te zeggen, maar ik ben blij dat Cupcakes een goede keus heeft gemaakt. Met iemand die zo agressief kan doen moet je maken dat je weg komt. Ik had wel gedacht dat je met een annuleringsverzekering iets meer speling had, maar goed haha.

Ik blijf het zuur vinden dat ik veel geld heb uitgegeven aan een cadeau voor mijn nu ex, daar heeft hij plezier van. En mijn verjaardagscadeau was mee op de al geboekte ballonvaart en dat gaat nu dus ook niet meer doen. Vind het best heel zuur dat ik voor mijn 30ste verjaardag van mijn vriend niet eens een cadeau heb gehad of een aandenken. Maarja ... los laten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:51

Roodvos schreef:
Needje schreef:
Kan jij vinden.
Grappig dat jij iemand in woede dumpt zonder het te willen bespreken en dan tegen mij zegt dat je het wel netjes vindt om het als volwassenen af te handelen...
Geeft niets. Blijkbaar verschillen we van mening. En dat mag.

Nee, geen woede. Ik niet in elk geval. Wel intens teleurgesteld en verdrietig. Hij liep boos weg en en ging naar huis gaan bij een familie-etentje. Aanleiding: de manier van bbq-en van mijn broer stond hem niet aan (ja echt). Mijn moeder was terminaal ziek en mijn vader stond op de lijst voor een 2e hartoperatie wat door corona al een paar keer was uitgesteld. En dan mijn ouders ook nog losers noemen. Ik vind het prijzenswaardig dat jij dan nog in gesprek wil gaan, maar voor mij houdt het dan wel op hoor.
Een paar dagen na dit debacle is mijn moeder opgenomen in het ziekenhuis waar ze overleden is. Ik vergeef hem nooit dat hij ons laatste familie-etentje verpest heeft.

Vreselijk!! Ik begrijp heel goed dat je geen behoefte had om met m te praten!
Maar, je kan dit niet "als volwassenen afhandelen" noemen. Wat verder OK is. Maar wat je wat je wel van de ander verwacht dus blijkbaar.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:52

xDenies schreef:
maar ik ben blij dat Cupcakes een goede keus heeft gemaakt. Met iemand die zo agressief kan doen moet je maken dat je weg komt.

Dat is zeker goed!!

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 08:05

Als er veel emotie mee gemoeid is, is ‘verstandig volwassen afhandelen’ ontzettend moeilijk. Soms onmogelijk. Dit is zeker ook het geval wanneer er sprake is van drankmisbruik en agressie. (Als ik het goed zie @CupCakes_) Dan is alle redelijkheid van normale gesprekvoering weg.

Stel dat hij de kosten van de annuleringsverzekering niet met jou wil delen, dan is dat de prijs voor een vrij leven en een nieuwe toekomst! Eigenlijk is het dan een koopje. :)
(Misschien overdreven extreem omdenken :') )

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 08:49

wabisabi schreef:
Als er veel emotie mee gemoeid is, is ‘verstandig volwassen afhandelen’ ontzettend moeilijk. Soms onmogelijk. Dit is zeker ook het geval wanneer er sprake is van drankmisbruik en agressie. (Als ik het goed zie @CupCakes_) Dan is alle redelijkheid van normale gesprekvoering weg.

Stel dat hij de kosten van de annuleringsverzekering niet met jou wil delen, dan is dat de prijs voor een vrij leven en een nieuwe toekomst! Eigenlijk is het dan een koopje. :)
(Misschien overdreven extreem omdenken :') )

Ik moest om dat laatste stuk wel erg lachen. _O-

Ik heb nog geen antwoord terug gehad, dus ik verwacht ook niet dat hij het gaat betalen. Mocht dat wel zo zijn dan is het mazzel. Het rotte is dat we op hetzelfde dorp wonen en grotendeels dezelfde vriendengroep hebben. :Y)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 13:41

*Stille meelezer kruipt van onder haar steen*

Sorry, maar je hoeft echt niet elke situatie als 'volwassenen af te handelen'. Soms ga je geen closure krijgen, op welke manier dan ook en soms is grof iemand de rug toe draaien of blokkeren écht de beste optie. Heb ik ook gedaan met mijn ex en was de beste keuze die ik ooit gemaakt heb in onze relatie (post-9 maanden break-up en ik ben nog steeds heel blij dit gedaan te hebben), wat die verzekering betreft is het ontzettend klote als hij niet wil betalen, maar ik zou het ook loslaten en gewoon verder gaan. Anders geraak je er nooit vanaf.

Trouwens Denies, ik vind het echt heel jammer om te lezen dat het gedaan is tussen jou en je vriend. We hebben hier wel vaker over gesproken via pm, maar ik denk niet dat hij de juiste man is. Ik hoop dat alles een beetje beter gaat snel, je verdient beter.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 16:13

CalipsoLover schreef:
*Stille meelezer kruipt van onder haar steen*

Sorry, maar je hoeft echt niet elke situatie als 'volwassenen af te handelen'. Soms ga je geen closure krijgen, op welke manier dan ook en soms is grof iemand de rug toe draaien of blokkeren écht de beste optie. Heb ik ook gedaan met mijn ex en was de beste keuze die ik ooit gemaakt heb in onze relatie (post-9 maanden break-up en ik ben nog steeds heel blij dit gedaan te hebben), wat die verzekering betreft is het ontzettend klote als hij niet wil betalen, maar ik zou het ook loslaten en gewoon verder gaan. Anders geraak je er nooit vanaf.

Trouwens Denies, ik vind het echt heel jammer om te lezen dat het gedaan is tussen jou en je vriend. We hebben hier wel vaker over gesproken via pm, maar ik denk niet dat hij de juiste man is. Ik hoop dat alles een beetje beter gaat snel, je verdient beter.

Klopt inderdaad, vanuit emotie komt er heel veel op gang en ja dat is inderdaad niet altijd even slim - maar we zijn mensen dus dat mag.
Lief dat je nog even er op reageert. Ik moet eerlijk zijn dat het eigenlijk best heel goed gaat. Ik gooi het er maar op dat ik gewoon in een goede vibe met mezelf zit. Dit was al in april 2021 toen ik ineens het berichtje kreeg en dat is grotendeels altijd wel gebleven tot ik bepaalde signalen ging aanvoelen en dus begon te twijfelen. Of hij wel of niet de juiste man voor mij is tsja .. hoe komen we daar ooit achter? Ik heb het heel fijn met hem gehad, we gingen écht heel goed. We zijn bijna 11 maanden samen geweest en ik ben nog steeds trots op ons. Beide hebben we een enorme rugzak en niet perse het juiste voorbeeld dus het is ook lastig. Zeker als je je daar heel veel van aantrekt (in zijn geval) en met jezelf in gevecht gaat of dit nu wel is wat je wilt.

Ik heb er in ieder geval vrede mee.
Ik zie het nog niet zitten om te gaan daten of iets, maar ik mis het wel om een vriend te hebben - het voelt een beetje alsof ik weer een paar stappen ben gedegradeerd in m'n leven - klinkt dat gek?
Ik mis hem ook als persoon, absoluut. Ik betrap mezelf er vaak op dat ik iets wil appen maarja .. dat doe je nu niet.

Ik heb wel iets anders gedaan en ben benieuwd of daar een reactie op komt. Ik ga er van uit van niet, dus dan is het gewoon zo. Dat is de laatste eer aan mezelf zeg maar. Er zit een brief bij en die heb ik door twee mensen laten lezen. Eén ervan was heel anti die brief, maar toen ze hem eenmaal had gelezen begreep ze me volledig. Mijn moeder zegt altijd dat ik goed ben met woorden in de zin van schrijven, en dat het echt binnen komt. (ik vind t wel meevallen, maar oké)

Maar verder .. het gaat eigenlijk best lekker. Tuurlijk zijn er even momentjes bijvoorbeeld als je appjes terug gaat lezen, maar verder zoals ik het noem; 'SHINE.. and let the world wonder why' ;)

LaScar

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 00:31

Ik kruip ook weer even onder m’n steen vandaan

Want sinds ik hier een paar maanden en pagina’s geleden mijn hart kwam luchten omdat het (opnieuw) uit was, en toen met de update kwam dat hij weer wilde praten, heb ik dat uiteindelijk ook gedaan en zijn we inmiddels alweer een tijd bij elkaar. Maar momenteel gaat het allemaal nogal stroef (niet einde-van-relatie stroef, maar wel veel problemen die alles gewoon even heel lastig maken).

Ik wilde toch even terugkomen en zeggen dat ik de pagina’s die ik gemist heb, allemaal heb gelezen en heeeel veel respect heb voor hoe iedereen hier met zijn eigen struggles omgaat. Én de wijze adviezen die eruit voortkomen. Ik heb daar zelf toen echt immens veel aan gehad!

En xDenies, hoeveel fijn advies en hoop ik van jouw verhaal kreeg toentertijd, zoveel herken ik nu ook in je laatste verhalen over hoeveel het je eigenlijk gekost heeft achteraf. Ik zit zelf ook een beetje op dat kantelpunt, ik wil nu niet degene zijn die er een punt achter zet maar ik vraag me soms wel af of dit allemaal niet teveel van mij vraagt.. En of de prijs het waard is, of dat ik echt heel erg settle terwijl ik meer verdien. Ik heb veel bewondering voor hoe jij ermee omgaat!

Wilde dit toch even delen, nu ik weer even in dit topic beland ben :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 07:47

Dat hoort nu eenmaal bij een relatie. Maar hoewel ik dat makkelijk zeg en je het overal op internet kan lezen; mijn ex kon daar ook met zijn hoofd niet bij. Hij was van mening dat, zeker in de eerste járen, het allemaal koek & ei moet zijn, love dovey. Dat is het niet, zeker niet zo pril in het begin. Hoewel wij heel sterk van start gingen (mede omdat ik al 1,5 jaar wachtte) - is dat hem niet gelukt om vol te houden. Hij ging, in mijn ogen, teveel nadenken over de wat als - en ook teveel in op 'denk ik nu aan haar? mis ik haar nu?'. Beetje uitvergroten wat z'n gevoel doet en of dat dan wel zo is.
Het hoort natuurlijk te gaan. Ik heb nog steeds als ik 's ochtends wakker wordt dat ik aan hem denk en hoop op een appje, maar dat is een teleurstellende hoop.

In mijn brief naar hem, die vermoedelijk gister is aangekomen, heb ik het op verschillende manieren verwoord. 'Als er maar een kleine kans is dat je geluk kan vinden, dan is dat het risico meer dan waard.' En ik zei altijd 'You and me, we got this. It wont be easy, it will be worth it'. En daar geloof ik nog steeds in.

Maar de kern van dit is vooral dat je hem ook nodig hebt. En hij kon vermoedelijk niet door zijn eigen onzekerheid doorprikken dat ik echt voor hem ging. Vanaf het moment dat hij weer begon te zeggen, 'Je verdient iemand beter', had ik eigenlijk al moeten weten dat we terug bij af waren en ik had moeten stoppen. Maar daar in tegen zei ik dat hij prima was en anders moest ie zorgen dat ie beter werd. Maar helaas .. die kracht had hij niet. Niet voor mij dan in ieder geval.

Nu belicht het inderdaad de dingen van afgelopen periode waarvan ik denk 'ja hij had gelijk'. Maar aan de andere kant was ik heel gelukkig, heb ik me absoluut geliefd gevoeld en hebben we een hoop leuke dingen gedaan. En moet ik nu vooral de momenten negeren of alleen ervaren die we samen zouden gaan doen ..
Dus ik heb wel hartpijn, maar anderzijds ook nog genoeg om voor te shinen. Ik hoop dat jij je kracht hier in ook vind en fijn dat ik niets voor je kon betekenen. :knuffel: <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 15:56

Ik moet echt stoppen met zeggen dat ik me oké voel :') Daarna heb ik weer een instortmomentje.

Zucht.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:00

Ach jemig wat een verhalen hier de laatste paar pagina's. Jullie zijn allemaal sterke vrouwen :knuffel:

xDenies: het zijn fases, het zijn golven... instorten hoort erbij. Ook daar kom je doorheen. Maar ik begrijp helemaal wat een ***gevoel het is, zeker als je denkt dat het goed gaat :knuffel:`

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:05

leeslampje schreef:
Ach jemig wat een verhalen hier de laatste paar pagina's. Jullie zijn allemaal sterke vrouwen :knuffel:

xDenies: het zijn fases, het zijn golven... instorten hoort erbij. Ook daar kom je doorheen. Maar ik begrijp helemaal wat een ***gevoel het is, zeker als je denkt dat het goed gaat :knuffel:`

[ [url=m/GopybF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klopt, dat houd ik me ook wel voor. Maar ik baal. Ik baal gewoon kneiter hard. Dit was de maand dat we een jaar samen zouden zijn. Ik mis de goeiemorgen en slaaplekker appjes, ik mis onze telefoontjes, ik mis het klaar maken op de vrijdag om daar heen te gaan, ik mis het uitkijken naar films of dergelijke, ik mis ... ik mis gewoon even alles.
En het is gewoon zo verdomd oneerlijk omdat we elkaar volledig niet begrepen doordat we waren uitgenodigd om mee op te vakantie gaan. Iets waar hij in eerste instantie totaal geen zin in had, en uiteindelijk heeft het onze relatie en begrip voor elkaar gekost. Het is gewoon ... oneerlijk. |o |o |o

Sorry.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 10:16

Hier hebben we weer wat.

Ik had de whatsapp chat met mijn ex gearchiveerd. Maar dan krijg je dus ook geen meldingen binnen als daar een berichtje gestuurd word. Schijnbaar had hij van de week al appjes gedaan en dergelijke. En gisterenavond belde hij twee keer maar ik zat te eten met vrienden. Dus ik bedacht mij gisterenavond ineens om eens in die app te kijken. Nu is hij erg boos dat ik niet reageer maar wel online ben :Y)

Afgelopen week hebben we binnen ons gezin ook een hoop heibel gehad, waardoor ik flink wat aan mijn hoofd had en alleen reageer op de dingen die belangrijk zijn. Maar dat begreep hij niet. Ik heb nu eerst mijn 'online' ook uitgezet.

Ik moet straks naar het dorp toe, maar er is boerenlanddag en dan kom ik hem sowieso tegen. Joepie. :')

Oh. En hij had zelf al voorgesteld om het bedrag SamSam te doen. Dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 20:41

CupCakes_ schreef:
Oh. En hij had zelf al voorgesteld om het bedrag SamSam te doen. Dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd.

Joh wat goed zeg!! :D Ben benieuwd of je hem nog tegen bent gekomen!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 20:54

wabisabi schreef:
CupCakes_ schreef:

Joh wat goed zeg!! :D Ben benieuwd of je hem nog tegen bent gekomen!

Ik ben hem tegengekomen, maar hij wilde een scène maken. Dus ik heb hem vriendelijk verzocht dat niet te doen. Vervolgens kreeg ik via de app behoorlijk wat berichten waarop ik heb aangegeven dat ik geen gesprek in deze weken aanga, gezien ik overloop met prive omstandigheden en zijn "gezeur" er nu eigenlijk niet bij kan hebben. Aangezien alles gezegd en gedaan is op het moment.
Ik wil het gesprek aangaan als er bij beide het geland is, bezonken is en we als normale mensen kunnen praten.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 15:45

Wijze beslissing Cupcakes!

Het is zeer normaal dat zoiets met ups en downs gaat Denies. Maar het komt allemaal wel weer goed, geef het tijd :knuffel:

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 16:33

De ups en downs, vreselijk. Het klopt niet in mijn hoofd hoe ik de ene dag echt kan stralen en de wereld omarm en het allerbeste uit mezelf naar boven haal. En de volgende dag wordt je wakker met een domper. Niets is leuk, overal zit een grijs randje omheen en je hebt het idee dat je continu moet huilen. Well .. i did, toen 'We waren toch goud' van Suzan & Freek in de auto draaide en ik uit volle borst mee zong. Dit nummer kwam uit toen we begonnen te daten en nu is het gewoon exact onze situatie.

Ik vond gister een afbeelding die ook absoluut klopte. Niet om hem in een kwaad daglicht te zetten, maar zo is het wel gegaan.
'She was the ''let's fix this together'' type and he was the ''its never gonna work, let's give up'' type.' en dat is ook zo. 9 jaar geleden, 2,5 jaar geleden en nu omdat het even niet lekker liep wéér. En wat 'even niet lekker liep', zo'n minuscule fractie van onze relatie. Als ik had geweten dat er zóveel bombarie van zou komen en hij weer alles over boord zou flikkeren had ik mijn mond er over gehouden. Hoewel dat ook niet goed is geweest, maar dit was het niet waard.

Op mijn brief & foto van zijn kat in een custom shape voor aan z'n muur (vervolg van andere foto's die hij voor zn verjaardag had gekregen) heb ik geen reactie gekregen. Niet eens een bedankje en dat vind ik ook ergens wel onbeschoft. Nee, hij is niets verplicht naar me maar een bedankje is 2 seconde appen en zelfs dat nog niet eens. Hij hoeft me niet als een stuk str*nt te behandelen - dat is gewoon niet terecht.

Maar goed, wellicht zal ik een ander ook zeggen 'hij is je niets verplicht'. En dat is ook zo. Maar ik vind het vreselijk. Ik mis onze small talk contact ook heel erg, of gewoon het weekend daar zijn. Eindelijk geen file en omrijden meer en dan ben ik daar niet meer welkom.
Mijn verdrietige hartje denkt ook dat ie iemand anders heeft. En dat doet nog meer verdriet.

Ik heb die reset knop nodig. Ik vergeet dan liever alles.
Maar goed, even doorbijten en er komt vast en zeker een moment dat ik dit achter me kan laten of kan vergeten. Maar nu ben ik erg bang voor. Ik weet wat hij voor mij heeft betekent, wat we voor elkaar betekende, de dingen die hij zei toen het echt serieus was .. je delete dat niet even. En in ons beide gevallen zijn we voor elkaar van die personen die altijd in je achterhoofd blijven hangen. Toen al .. en 8 jaar later ook weer ... en nu moet je degene gewoon definitief vergeten.

Pff. Sorry. blabla. |o |o |o

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 00:00

Al deze gevoelens en gedachten zijn normaal, Denies. Of tenminste, ze horen bij die hele klote liefdesverdriet-afscheid nemen-rouwen-periode. Een resetknop zou inderdaad een godsgeschenk zijn. Maar ik beloof je - uit ervaring wijzer - het wórdt echt beter. Hoeveel tijd het gaat kosten, is voor iedereen verschillend, dat wel.

Soms beteken je inderdaad heel veel voor elkaar, en kun je toch niet samen. Niet makkelijk, en toch zul je dat moeten accepteren. Je moet elkaar namelijk ook gelukkig kunnen maken, en dat is niet hetzelfde.

(En om te beginnen en het allerbelangrijkste: je moet eerst met jezelf gelukkig zijn. Dat is misschien nog het allermoeilijkst.)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 07:36

Begrijp me vooral niet verkeerd, ik ben gelukkig met mezelf. Heel gelukkig zelfs. Ik heb het ontzettend goed voor elkaar en hoewel ik zat tegenslagen heb - ook op medisch gebied, en ik soms best denk van goh ik ben zo oud dus dit had al wel mogen gebeuren: ben ik heel tevreden met mijn leven. Sterker nog, ik ben mij heel bewust van mijn waarde en wat ik geef. En ook van mijn kracht. Maar dat wuift niet ineens weg dat ik klaar was om met hem aan mijn zijde mijn toekomst verder uit te breiden. Dat ik hem nog steeds graag in ons plaatje zie.
En over elkaar gelukkig maken, als familie en vrienden zeggen hoe positief iemand verandert op t moment dat ik in het plaatje kwam - zegt toch wel dat we elkaar gelukkig maakten. Dat zijn overigens ook meerdere keren zijn eigen woorden geweest, niet iets wat ik me verbeeld. Maar soms heb je zo'n moment of issue waardoor er dingen in je hoofd ontstaan en barst het.

Maar nogmaals, dat zegt niet dat alles ineens van tafel geschoven is. Mijn gevoel en wellicht zijn gevoel bestaan nog steeds - maar we gaan nu (al dan niet gedwongen) ieder ons eigen weg.

Maar dat maakt het niet direct makkelijk.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 08:24

Nee, natuurlijk maakt het dat niet makkelijk. Het is gewoon echt een rotperiode. :knuffel:

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 21:17

Het is gewoon een klote periode Denies. Je kan er beter dwars door heen, maar dat maakt het er niet leuker op.

Mijn ex is zich in aan het wurmen bij de mensen van mijn tweede huis (goede vrienden waar ik kind aan huis ben). En ik weet niet wat ik daar van vindt...

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 21:01

CupCakes_ schreef:
Het is gewoon een klote periode Denies. Je kan er beter dwars door heen, maar dat maakt het er niet leuker op.

Mijn ex is zich in aan het wurmen bij de mensen van mijn tweede huis (goede vrienden waar ik kind aan huis ben). En ik weet niet wat ik daar van vindt...

Ik wilde mijn bericht aanpassen maar dat kan niet meer.

Mijn ex-vriend laat toch wat stalkerig gedrag zien. Elke avond door de weg rijden terwijl dat omrijden is om op het dorp te komen of naar zijn vrienden te gaan.
Ik laat morgen het vaste schuurfeest schieten omdat ik niet weet wat hij gaat doen als hij gedronken heeft en flink netig is.

En zojuist kreeg ik een heel app relaas. Met dat hij antwoorden van andere mensen gehad had en nu wel wist hoe het in elkaar zat. En dat hij precies door heeft hoe ik ben etc. En dat ik heel Ouddorp af ga kwa jongens etc.
Ik heb maar terug gereageerd dat ik het knap vind dat hij de goede antwoorden gekregen heeft zonder dat aan mij te vragen.
Inmiddels heb ik hem geblokkeerd. Meine gute. Ik vind hem een beetje creepy worden zo.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 21:15

Blokkeren heb je goed gedaan. Wat je ook zegt het zal toch niks uitmaken. Het beste negeer je alles. Makkelijker gezegd dan gedaan overigens.

Als hij bezig blijft kun je overwegen een melding te maken bij de wijkagent. Dan ligt er een notitie dat als je vanaf jouw adres er altijd met spoed op gereageerd wordt. Waarschijnlijk is het onnodig maar het kan wel wat rust geven. Mss is het ook slim om alles vast te leggen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 21:22

Dat is wel een goed idee om alles vast te leggen. Dat ga ik straks eerst maar eens doen. Jammer dat het zo moet. :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 21:31

Jup zeg dat wel. Compleet kansloos gedrag natuurlijk