Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hielkebro

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:00

Ik wil me ook ff melden !

Ik volg dit topic stiekum al een tijdje en geniet altijd van de berichten :Y)

zelf handel ik ook wel veel, maar op het moment niks.

als ik eens een leuke mail krijg meld ik het even !

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:31

Jeeej gisteravond inderdaad mijn boek op kunnen halen. Was wel ff zoeken want nieuwbouwwijk en onze Miep kende het adres niet. Maar gelukkig gevonden en het lag keurig voor me klaar. Dus ik ben helemaal blij :D

Wat doen jullie als je via Marktplaats een bod krijgt (dus geen mail, alleen bod via systeem) waar je wel mee akkoord zou willen gaan. Is het dan meteen gereserveerd of hoe doen jullie dat? Ik heb zo vaak dat mensen bieden en als ik dan mail dat ik vervolgens niks meer hoor, of dat het bod inclusief verzendkosten blijkt te zijn (en dus niet zinvol) en heb niet zoveel zin om daarvoor mensen af te wijzen die dan tussendoor wel keurig een mailtje sturen met een duidelijk bod en serieuze interesse zeg maar.
Heb nu degene van het bod gemaild dat ik in principe akkoord zou willen gaan MITS excl. verzendkosten/ophalen maar dat ik het artikel pas reserveer na serieus mailcontact. Sowieso was het een bod wat hetzelfde was als mijn vraagprijs en dat vind ik altijd zo raar. Als je de vraagprijs wil geven dan hoef je toch niet te gaan bieden? Dan kan je toch gewoon mailen dat je het graag voor de vraagprijs over wil nemen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:46

Alwiene schreef:
Jeeej gisteravond inderdaad mijn boek op kunnen halen. Was wel ff zoeken want nieuwbouwwijk en onze Miep kende het adres niet. Maar gelukkig gevonden en het lag keurig voor me klaar. Dus ik ben helemaal blij :D

Wat doen jullie als je via Marktplaats een bod krijgt (dus geen mail, alleen bod via systeem) waar je wel mee akkoord zou willen gaan. Is het dan meteen gereserveerd of hoe doen jullie dat? Ik heb zo vaak dat mensen bieden en als ik dan mail dat ik vervolgens niks meer hoor, of dat het bod inclusief verzendkosten blijkt te zijn (en dus niet zinvol) en heb niet zoveel zin om daarvoor mensen af te wijzen die dan tussendoor wel keurig een mailtje sturen met een duidelijk bod en serieuze interesse zeg maar.
Heb nu degene van het bod gemaild dat ik in principe akkoord zou willen gaan MITS excl. verzendkosten/ophalen maar dat ik het artikel pas reserveer na serieus mailcontact. Sowieso was het een bod wat hetzelfde was als mijn vraagprijs en dat vind ik altijd zo raar. Als je de vraagprijs wil geven dan hoef je toch niet te gaan bieden? Dan kan je toch gewoon mailen dat je het graag voor de vraagprijs over wil nemen?

Ik mail meestal eerst dat ze het mogen hebben, nog geen gegevens erbij, want dat deed ik eerst en dan kreeg ik nooit weer reactie, maar hadden ze mooi wel mijn rekeningnummer... :\ Hou ik niet zo van. Op m'n werk hebben we ook al eens een incasso gehad van een dierenartspraktijk in Noord Holland. We zitten in Groningen....
Als ik dan reactie krijg, dan gaan we het regelen.

Eén keer gehad dat ik een duur studieboek te koop had staan, gewoon splinternieuw, voor 37,50. Werd ook geboden ex. verzendkosten. Vroeg meteen om rekeningnummer e.d. Dus gegeven, maar nooit weer van gehoord!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:08

Ik mail meestal eerst of ze het willen op komen halen of op laten sturen. Als er dan een reactie komt weet ik meteen of het serieus is, pas zodra we gegevens hebben uitgewisseld zet ik het op gereserveerd.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:27

zo doe ik het ook. Hoewel ik meestal nooit meer iets van biedingen hoor.
Als mensen echt emailen dan verkoopt het wel goed.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:36

ik kreeg een bod van 400 euro op de hengst,gemaild naar deze persoon en geen reactie gekregen.
dus ik zet het pas op gereserveerd als ze aanbetaald hebben.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:28

Ik begin ook altijd met wij gaan akkoord met uw bod en wilt u het verzonden hebben of
komen ophalen.

Maar idd ik krijg ook biedingen waar ik op reageer en daarna ook niks meer verneem.

Of van die onzin biedingen waar ik dan keurig een berichtje stuur van helaas uw bod
is te laag en wordt verwijderd want als ze echt interesse er in hebben lijkt mij dat ze
dan proberen te gaan onderhandelen.

Ik reserveer pas als ik mijn gegevens heb gegeven en van de koper heb ontvangen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:33

Gisteren erg hard gelachen!

Ik heb een nauwelijks gedragen Eurostar rijbroek te koop staan, zit alleen een ieniminie gaatje op de knie, staat er ook bij. Vraagprijs is 15 euro, tegen nieuw 110...
Kreeg een poos terug een bod van 3 euro, gisteren een reactie van die persoon: "Een reactie op mijn bod????????????"

Heb maar teruggemaild dat als het echt een interessant bod was ik wel gereageerd had.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:30

Cowboy55 schreef:
Voor de afwisseling eens een positief Marktplaats verhaal:

We hadden een groot koffer over. Gebruikt dus met wat krassen enz., maar verder volledig intact. Kon je bij wijze van spreken zo volladen en mee op vakantie. We konden er niks meer mee en hij stond/lag in de weg, dus ging 'ie op marktplaats. Voor niks, gratis, voor nop.

Dan zou je denken: die is zo weg. Mooi niet dus!
Telefoon: Wat er mis was met 'dat ding'? Nou, niks dus.
Telefoon: Waarom 'ie gratis was? Omdat we er niks mee konden of wilden.
Telefoon: Of we hem een tijdje konden vasthouden totdat de beller hem nodig had/op vakantie zou gaan. Waaaaat?
Telefoon: Of we hem kwamen brengen! Serieus, wilt u mij deze gratis koffer wel even komen brengen, dan wil ik hem wel!

En toen stond er na een telefoontje een meneer aan de deur. Een allochtone medelander van middelbare leeftijd.
Koffer goed? Ja hoor, koffer goed.
Waarom gratis? Omdat we hem niet nodig hebben en hij in de weg staat.
Ik mag hebben? jazeker, neem mee en veel plezier ermee!

Een half uurtje later gaat de deurbel. Onze allochtone medelander. Met een pizza! Voor jullie als bedankt voor goed koffer! Tot ziens!

Bedankt voor de pizza, allochtone medelander! Smaakte beter dan een 'sterren'maaltijd!

Hihi, dat maakt me blij

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:59

Zo zie je maar Cowboy55, er is altijd wel iemand wel erg dankbaar :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:13

Courses schreef:
Zo zie je maar Cowboy55, er is altijd wel iemand wel erg dankbaar :)

Het gaf mij, missus Cowboy en onze cowgirl dan ook weer wat hoop voor de toekomst..... :j

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:47

Ahh, wat super lief dat 'ie nog een pizza kwam brengen! :j

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:44

paddington schreef:
Ik begin ook altijd met wij gaan akkoord met uw bod en wilt u het verzonden hebben of
komen ophalen.

Maar idd ik krijg ook biedingen waar ik op reageer en daarna ook niks meer verneem.

Of van die onzin biedingen waar ik dan keurig een berichtje stuur van helaas uw bod
is te laag en wordt verwijderd want als ze echt interesse er in hebben lijkt mij dat ze
dan proberen te gaan onderhandelen.

Ik reserveer pas als ik mijn gegevens heb gegeven en van de koper heb ontvangen.

Zo ongeveer doe ik het ook: ik reserveer alleen pas als er is betaald.
Beetje te laat misschien, want als er iemand niet betaalt, kan je altijd de reservering er weer af halen.
Ik hou graag alle mogelijkheden open.

Van de week weer een pakje verstuurd en net nog mensen gehad die het op kwamen halen.
Gelukkig maar dat ze het op kwamen halen: zondag had ze aangegeven dat ze het wilde kopen en deze week zou komen halen.
Prompt krijg ik een beller, ik vertel over het bod en de afspraak en die gaat over het bod heen en wil het direct komen halen.
Tja...
Ik heb toch de 1e bieder de koop gegund, niet wetend of ze daadwerkelijk zou komen opdagen.
Anders zou ik bieder 2 bellen, met de kans dat die in de tussentijd iets anders had gevonden.
Maar ze kwam, dus ik liep geen verkoop mis.
Dat had zomaar gekund natuurlijk, maar dat vindt ik dan mijn risico...

Hebben jullie ooit zoiets gehad?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:39

pff ik heb nu gedoe mijn pakketje te krijgen. Wou het zondag al hebben zou ik het afhalen met de trein scrapte ns de treinen kon ik het niet afhalen ( eigen schuld / onvoorziene omstandigheden ) nou dan maar verzenden met dhl was ik zelf lastig, kwam het zaterdag aan wou ik het graag naar friesland en anders naar hier. uiteindelijk kwam er bij hun van alles weer tussen op zijn vroegst vrijdag hadden ze ineens niet genoeg gegevens nu wordt dus hopelijk zaterdag mijn pakje ingeleverd en ik wou hem een week terug al :( zucht. Ook voorgesteld het weer te proberen met de trein maar die optie wordt genegeerd.
en dan wel steeds ja ik snap het als je de koop terug wil draaien nee er staat maar 1 van op marktplaats en die wil ikke!

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 09:52

MarvanTom schreef:
Van de week weer een pakje verstuurd en net nog mensen gehad die het op kwamen halen.
Gelukkig maar dat ze het op kwamen halen: zondag had ze aangegeven dat ze het wilde kopen en deze week zou komen halen.
Prompt krijg ik een beller, ik vertel over het bod en de afspraak en die gaat over het bod heen en wil het direct komen halen.
Tja...
Ik heb toch de 1e bieder de koop gegund, niet wetend of ze daadwerkelijk zou komen opdagen.
Anders zou ik bieder 2 bellen, met de kans dat die in de tussentijd iets anders had gevonden.
Maar ze kwam, dus ik liep geen verkoop mis.
Dat had zomaar gekund natuurlijk, maar dat vindt ik dan mijn risico...

Hebben jullie ooit zoiets gehad?

Bij mij is het ook wie het eerst betaald krijgt het item.
Ik heb ook gehad dat je iets reserveerde voor een koper en deze niks meer laat horen
en ik andere kopers mis liep.

Ik wacht een dag op een reactie en anders gaat het naar een andere koper/bieder.

Ik heb net ook weer een bod van € 10,- verwijderd op een item waar in de advertentie staat
graag bieden naar waarde en biedingen vanaf €40,- worden serieus genomen.

Maar deze week is voor ons niet veel soeps met verkoop terwijl wij vorige week lekker verkocht hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:47

Singelvraag kwam vandaag weer terug... Advertentie stond net een half uurtje online, zou anders morgen verlopen. Of ik de singel wil opmeten.
Ik herken foto's en namen als ik dergelijke vragen zo vaak stel... Kennelijk niet iedereen :P

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:47

Vanavond op Kassa was een heel item gewijd aan internetoplichting. Heel interessant zeker een aanrader even terug te kijken.

Opvallend feit: als er vijf keer aangifte is gedaan op hetzelfde rekeningnummer word deze geblokkeerd.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:27

Een belg die bij mij een boek wou overnemen enkele weken geleden voor 10 € incl de verzendkosten van 5,75 naar België heeft gister op nieuw geboden en nu 8 € ..

Gelukkig bewaar ik alles van Marktplaats en ik herkende zijn naam en ik heb keurig zijn bod verwijderd.

Ik heb alles op bieden staan maar zit er hard over na te denken om alles op vanaf prijs te laten bieden.
Bij mij staat er bieden naar waarde in onze advertenties en nog krijg ik biedingen van een paar euro op boeken die minimaal tussen de 10 en 50 € per stuk op moeten leveren.

Die van € 50,- zijn hele dikke workshop manuals en die verkochten mijn ouders op auto beurzen altijd voor €220,- dus dan is €50,- een mooie prijs voor een nieuw boek.

Ach ik heb tot eind november om zo veel mogelijk boeken te verkopen want met de opbrengt daarvan bekostigen wij onze 4 daagse Londen trip. :')

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:07

Ik plaats niet veel maar lees altijd, maar ik had gister iets,

Ik reageerde op een advertentie met een vraagprijs van 5 euro dat ik geïnteresseerd was en het gelijk die dag kon ophalen als dat uitkwam. Ik zag dat er 7 euro was geboden dus ik dacht, ik neem gewoon 7 euro mee ipv 5.

Maar ik had haar mail helemaal verkeerd gelezen. Ze stuurde ja hoor vandaag is prima je kan het voor 8 ophalen en dit is het adres.

Dus ik las het als dat ik het voor 8 uur kon ophalen, echt heel stom!

Had nog gevraagd of ze misschien voorkeur voor tijd had maar dat had ze niet.

Dus ik gaf 7 euro , zegt ze nee je zou 8 euro geven. Oeps..

Uiteindelijk wel meegekregen , en nog aangeboden om 1 euro over te maken maar dat hoefde niet.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:52

Jargeau schreef:
Ik heb nu ook eens wat. We willen een wat grotere auto kopen. Vorige week een interessante gezien, mail voor gestuurd, voor gebeld. Man wilde wachten tot s avonds omdat hij veel reacties kreeg, moest maar bieden. Prima, ik dus nog een mail gestuurd met een bod 250 euro hoger dan de vraagprijs.
S avonds krijg ik ineens een mail dat hij de auto even uit de verkoop haalt ivm dat zijn nieuwe auto pas begin februari komt. Sjips, maar oké.
Afgelopen woensdag stond deze zelfde auto ineens weer opnieuw op markplaats maar dan voor 500 euro meer dan de vorige keer... Dus ik weer een mail gestuurd met nog steeds hetzelfde bod. Kreeg ik een mail terug dat hij wou wachten tot zaterdag (vandaag). En nu zie ik net dat hij de advertentie weer vernieuwd heeft... Tsja, wil je dan verkopen of niet. Mocht mijn bod nog te laag zijn, dan meld het dan even. Dan komen we er wel uit denk ik.

1 week later dan bovenstaand bericht is deze soap toch tot een goed eind gekomen. Afgelopen woensdag heb ik weer een mail gestuurd of de auto nog te koop was en dat ik nog interesse had. Toen was er ineens iemand die zaterdag (gister) kwam kijken met een bod 150 euro meer dan ik had geboden. Als ik nog interesse had moest ik hoger bieden...
Dus heb teruggestuurd dat ik nog 100 euro wilde bieden dan degene die kwam kijken en dat ik dat als ik dat eerder had geweten al eerder had geboden.
Belt hij mij op of het bod wel serieus was. Ja, natuurlijk. Dus toen mocht ik gister komen kijken en zou hij de auto op gereserveerd zetten. (Ik weet het niet netjes naar degene toe die mocht komen kijken, maar ja.)
En nu staat die auto hier voor de deur. *\o/* Ben er helemaal blij mee. Was alsnog een heeel goede deal.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:10

Jargeau duidelijk blij met de nieuwe tuut! :D
Een auto kopen van een particulier vindt ik zelf een beetje eng, maar ik ben dan ook zo technisch als een pakje boter... :=

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:12

Gelukkig heb ik een broer(tje) die automonteur is en er ontzettend veel verstand van heeft. Dus die is gezellig mee geweest. Dus heb er alle vertrouwen in dat dit goed gaat. Als ik het alleen moest doen zou ik het zo ook niet doen.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:04

ik heb hier ff iets raars..

heb afgelopen zaterdag via MP een dekje gekocht... meteen geld overgemaakt, adverteerder al 9.5 jaar actief op mp... Ik heb haar terug gemaild dat ik het geld heb overgemaakt.. en of ze me de T&T wilde sturen zodra ze hem had gepost... hier heb ik niks op gehoord... gisteren nog ff gemaild voor de zekerheid of ze het geld wel had ontvangen... maar nu nog steeds niks gehoord...

wat zouden jullie doen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:06

zou me er nog niet te druk over maken.
als ze een andere bank heeft als jou is het vandaag ook pas in de loop van de dag erbij :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:09

ja dat is waar.... :)