Ik volg dit topic stiekum al een tijdje en geniet altijd van de berichten

zelf handel ik ook wel veel, maar op het moment niks.
als ik eens een leuke mail krijg meld ik het even !
Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Alwiene schreef:Jeeej gisteravond inderdaad mijn boek op kunnen halen. Was wel ff zoeken want nieuwbouwwijk en onze Miep kende het adres niet. Maar gelukkig gevonden en het lag keurig voor me klaar. Dus ik ben helemaal blij
Wat doen jullie als je via Marktplaats een bod krijgt (dus geen mail, alleen bod via systeem) waar je wel mee akkoord zou willen gaan. Is het dan meteen gereserveerd of hoe doen jullie dat? Ik heb zo vaak dat mensen bieden en als ik dan mail dat ik vervolgens niks meer hoor, of dat het bod inclusief verzendkosten blijkt te zijn (en dus niet zinvol) en heb niet zoveel zin om daarvoor mensen af te wijzen die dan tussendoor wel keurig een mailtje sturen met een duidelijk bod en serieuze interesse zeg maar.
Heb nu degene van het bod gemaild dat ik in principe akkoord zou willen gaan MITS excl. verzendkosten/ophalen maar dat ik het artikel pas reserveer na serieus mailcontact. Sowieso was het een bod wat hetzelfde was als mijn vraagprijs en dat vind ik altijd zo raar. Als je de vraagprijs wil geven dan hoef je toch niet te gaan bieden? Dan kan je toch gewoon mailen dat je het graag voor de vraagprijs over wil nemen?
Cowboy55 schreef:Voor de afwisseling eens een positief Marktplaats verhaal:
We hadden een groot koffer over. Gebruikt dus met wat krassen enz., maar verder volledig intact. Kon je bij wijze van spreken zo volladen en mee op vakantie. We konden er niks meer mee en hij stond/lag in de weg, dus ging 'ie op marktplaats. Voor niks, gratis, voor nop.
Dan zou je denken: die is zo weg. Mooi niet dus!
Telefoon: Wat er mis was met 'dat ding'? Nou, niks dus.
Telefoon: Waarom 'ie gratis was? Omdat we er niks mee konden of wilden.
Telefoon: Of we hem een tijdje konden vasthouden totdat de beller hem nodig had/op vakantie zou gaan. Waaaaat?
Telefoon: Of we hem kwamen brengen! Serieus, wilt u mij deze gratis koffer wel even komen brengen, dan wil ik hem wel!
En toen stond er na een telefoontje een meneer aan de deur. Een allochtone medelander van middelbare leeftijd.
Koffer goed? Ja hoor, koffer goed.
Waarom gratis? Omdat we hem niet nodig hebben en hij in de weg staat.
Ik mag hebben? jazeker, neem mee en veel plezier ermee!
Een half uurtje later gaat de deurbel. Onze allochtone medelander. Met een pizza! Voor jullie als bedankt voor goed koffer! Tot ziens!
Bedankt voor de pizza, allochtone medelander! Smaakte beter dan een 'sterren'maaltijd!
paddington schreef:Ik begin ook altijd met wij gaan akkoord met uw bod en wilt u het verzonden hebben of
komen ophalen.
Maar idd ik krijg ook biedingen waar ik op reageer en daarna ook niks meer verneem.
Of van die onzin biedingen waar ik dan keurig een berichtje stuur van helaas uw bod
is te laag en wordt verwijderd want als ze echt interesse er in hebben lijkt mij dat ze
dan proberen te gaan onderhandelen.
Ik reserveer pas als ik mijn gegevens heb gegeven en van de koper heb ontvangen.
MarvanTom schreef:Van de week weer een pakje verstuurd en net nog mensen gehad die het op kwamen halen.
Gelukkig maar dat ze het op kwamen halen: zondag had ze aangegeven dat ze het wilde kopen en deze week zou komen halen.
Prompt krijg ik een beller, ik vertel over het bod en de afspraak en die gaat over het bod heen en wil het direct komen halen.
Tja...
Ik heb toch de 1e bieder de koop gegund, niet wetend of ze daadwerkelijk zou komen opdagen.
Anders zou ik bieder 2 bellen, met de kans dat die in de tussentijd iets anders had gevonden.
Maar ze kwam, dus ik liep geen verkoop mis.
Dat had zomaar gekund natuurlijk, maar dat vindt ik dan mijn risico...
Hebben jullie ooit zoiets gehad?
Jargeau schreef:Ik heb nu ook eens wat. We willen een wat grotere auto kopen. Vorige week een interessante gezien, mail voor gestuurd, voor gebeld. Man wilde wachten tot s avonds omdat hij veel reacties kreeg, moest maar bieden. Prima, ik dus nog een mail gestuurd met een bod 250 euro hoger dan de vraagprijs.
S avonds krijg ik ineens een mail dat hij de auto even uit de verkoop haalt ivm dat zijn nieuwe auto pas begin februari komt. Sjips, maar oké.
Afgelopen woensdag stond deze zelfde auto ineens weer opnieuw op markplaats maar dan voor 500 euro meer dan de vorige keer... Dus ik weer een mail gestuurd met nog steeds hetzelfde bod. Kreeg ik een mail terug dat hij wou wachten tot zaterdag (vandaag). En nu zie ik net dat hij de advertentie weer vernieuwd heeft... Tsja, wil je dan verkopen of niet. Mocht mijn bod nog te laag zijn, dan meld het dan even. Dan komen we er wel uit denk ik.