xx_Lyzet schreef:Ehhh, fotos staan erbij hoor!
Ik probeer je alleen tips te geven..
Vind het wel jammer dat je dan zo reageert.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Destination schreef:Ik heb een probleempje
Vorige week maandag heb ik een Rossner Amerika 18/18,5" gekocht via Marktplaats. Mijn staleigenaresse zei wel verstand te hebben van zadels en hij ligt ook goed. De prijs was laag (€200, maar afgedongen naar €170), omdat het zadel nog opgevuld moest worden. Vandaag is mijn staleigenaresse naar Divoza geweest om hem vlak te laten opvullen, maar nu blijkt dat het zadel verkeerd was opgevuld en dat er veel spanning op de naden en het leer stond. Als ze hem zouden opvullen (wat €150 zou kosten) zou er een kans zijn dat het leer zou scheuren en dat mijn paard er last van zou krijgen. Ik heb het idee dat de verkoopster dit ook niet wist, zij had hem al tweedehands gekocht en hem niet laten opvullen, zei ze.
Wat zouden jullie doen in dit geval? De eigenaresse mailen? Het zadel weer op marktplaats zetten?
upendo schreef:Destination schreef:Ik heb een probleempje
Vorige week maandag heb ik een Rossner Amerika 18/18,5" gekocht via Marktplaats. Mijn staleigenaresse zei wel verstand te hebben van zadels en hij ligt ook goed. De prijs was laag (€200, maar afgedongen naar €170), omdat het zadel nog opgevuld moest worden. Vandaag is mijn staleigenaresse naar Divoza geweest om hem vlak te laten opvullen, maar nu blijkt dat het zadel verkeerd was opgevuld en dat er veel spanning op de naden en het leer stond. Als ze hem zouden opvullen (wat €150 zou kosten) zou er een kans zijn dat het leer zou scheuren en dat mijn paard er last van zou krijgen. Ik heb het idee dat de verkoopster dit ook niet wist, zij had hem al tweedehands gekocht en hem niet laten opvullen, zei ze.
Wat zouden jullie doen in dit geval? De eigenaresse mailen? Het zadel weer op marktplaats zetten?
Ik zou hem denk ik terugbrengen naar de verkoper..
Want zoveel geld ga je er niet meer voor krijgen als je eerlijk bent en het gebrek erbij vermeldt..
upendo schreef:Hmm..
Is lastig.. Want aan de ene kant, ze heeft je iets verkocht wat niet aan de verwachtingen voldeed. Dus ik zou het zeker proberen.
Aan de andere kant zet ze hem dan geheid weer op internet.. En is er misschien iemand anders die tegen dat probleem aan loopt..
In ieder geval emailen!Hoe lang geleden heb je hem gehaald?
En heb je iets afgesproken over terugbrengen of passen?