Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 19:35

Dat ik beetje verdrietig wordt van van de toekomst plannen van mijn werk.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 19:44

Constant ziek en uitgeput
Bloedwaardes zijn al maanden zwak
Nu blijkbaar gevaarlijk laag. Mocht eindelijk een ijzer infuus

Al sinds het infuus non stop jeuk, uitslag en arm waar het infuus inzat wat koperkleurig is.
Bloedwaardes staan juist boven minimum na 2 weken.
Maar nog steeds uitgeteld en verzwakt.
Midden maart andere onderzoeken en opnieuw bloed

Eens 1 dag van niet uitgeput zijn zou zo welkom zijn

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 19:45

Vanmiddag m'n moeder een brief gegeven met uitleg over de lepeltjes theorie, chronisch zieken hier kennen die wel.
Daarnet was ze enorm pissed dat ik de vaatwasser niet had uitgeruimd vanmiddag.
Ik had een hele drukke dag en heb eindelijk eens gekozen om even rust te pakken tussendoor (wat ik zelden doe dus trots).
En dan dit. Serieus? "En dat was dan precies teveel? En je weet nu al dat je morgen wel boodschappen kan doen?" (Ja want dat is m'n enige activiteit morgen)
Wat een pijnlijke steek dit. Alleen omdat zij chagrijnig is.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 20:10

Nyaleti schreef:
Vanmiddag m'n moeder een brief gegeven met uitleg over de lepeltjes theorie, chronisch zieken hier kennen die wel.
Ik had een hele drukke dag en heb eindelijk eens gekozen om even rust te pakken tussendoor (wat ik zelden doe dus trots).
En dan dit. Serieus? "En dat was dan precies teveel? En je weet nu al dat je morgen wel boodschappen kan doen?" (Ja want dat is m'n enige activiteit morgen)

Ben zelf chronisch ziek. En ken ook de lepel theorie. En weet uit ervaring dat het voor niet zieken echt lastig te begrijpen is. Zijn zien moe zijn als hun eigen moe zijn. En snappen niet dag onze moeheid en belastbaarheid heel anders is. Hier is het gelukt door steeds duidelijk mijn grenzen aan te geven.

luuntje

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 20:23

Lepeltheorie ken ik.
Voor een niet zieke moeilijk voor te stellen dat je lijf soms echt rust nodig heeft.
Sterkte.

De regen. Dagelijks minimaal 2 jassen en 2 paar handschoenen nat.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 20:33

Benen doen pijn, een waarschijnlijk opkomende bijholteontsteking en moe ;(

Nu maar even schilderen om op rust te komen. Met een muziekje op

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 20:43

De vreselijke beelden steeds in het RTL nieuws, dan die arme varkens. Belachelijk hoe het is ingeregeld met de boetes voor misstanden in slachthuizen. Je meet de menselijkheid van een maatschappij af aan de omgang met dieren. Ik weet genoeg… ;( ;( Maar als we maar kiloknallers kunnen vreten :r

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:09

Themba schreef:
Nyaleti schreef:

Ben zelf chronisch ziek. En ken ook de lepel theorie. En weet uit ervaring dat het voor niet zieken echt lastig te begrijpen is. Zijn zien moe zijn als hun eigen moe zijn. En snappen niet dag onze moeheid en belastbaarheid heel anders is. Hier is het gelukt door steeds duidelijk mijn grenzen aan te geven.

Zeker. Ik verwacht ook niet dat ze het altijd maar begrijpt, laat staan er rekening mee houdt.
Maar als je 2 uur daarvoor een info brief leest en ik die brief op dat moment dat ze zeurde, naar haar toe schuif van hallo? Dan moet er ergens wel even een kwartje vallen.

Ik pak amper m'n rust. Juist door dit gezeik, zelfde als met alles in het huishouden. Die taken worden mij maar gewoon toegelegd. Pak ik eindelijk een keer m'n rust, ben ik daar trots op en meteen dit.
En dan van de revalidatie alleen maar te horen krijgen "niks moet hè" nou, dit moet moét niet maar het moet wel anders is het thuis niet uit te houden.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:12

Nyaleti schreef:

Het wordt met de tijd gelukkig wel makkelijker, zodra men ziet dat je de boel niet voor de gek houdt. Als je iets echt niet kan dan is dat meestal wel consistent, of te verklaren (zoals: ik heb dit of dat gedaan, en daardoor kan ik x of y nu niet meer), en dan wordt het vanzelf ook zichtbaar op andere vlakken. De vaatwasser niet uitruimen is misschien 'in jouw voordeel' (het staat er een beetje banketstaaf zo) echter als jij een ochtend het huishouden zou hebben gedaan en je vervolgens in de middag geen energie meer hebt om iets te doen waarvan iedereen weet dat jij daar gek op bent, dan geeft dat ook een signaal. Maar eerlijk, ja, het kan lang duren voordat bij anderen het kwartje valt dat je echt tegen beperkingen aan loopt, zeker als je er verder goed uit ziet en het niet zichtbaar is dat je iets mankeert (hoewel mensen ook dan heel onnadenkend kunnen reageren :') )

-

Beetje een gerelateerde ergernis,
Een paar dagen geleden werd ik aangesproken door iemand die het heel raar en gevaarlijk vond dat ik geen gebruik maakte van een trapleuning, want dat vind zij wel heel gevaarlijk. Want je moet je kunnen vastgrijpen als het mis gaat.
Dus ik zeg oh dat maakt voor mij niet uit, mijn armen zijn kapot, ik kan mijzelf toch niet eraan vasthouden als ik val. Zij bleef echter maar in een soort ontkenning zitten, echt heel vermoeiend. Want: ja maar als je dreigt te vallen dan moet je toch snel die trapleuning kunnen pakken (en om haar argument kracht bij te zetten greep ze even heel kamprachtig de rugleuning van een stoel). Dus ik zeg voor de 2e keer, nee, dat is bij mij dus kapot, ik kan dat lichamelijk niet. Voor haar beeldvorming legde ik demonstratief mijn hand op de rugleuning en ik zei: dit is wat ik kan met mijn handen, geen kracht, hiermee kan ik geen val voorkomen. Ik moet het volledig hebben van mijn balans, ik loop wel graag langs de muur zodat ik mijzelf daar tegenaan kan duwen als ik zou dreigen te vallen, gelukkig is dat nog nooit voorgekomen.

Naar mijn idee ben ik dan niet onduidelijk maar die info ging er bij haar gewoon echt niet in. Ze bleef drammen en ontkennen, want als je valt dan... Ja maar je moet je handen kunnen gebruiken, ja maar dit en dat.
Dus nu is ze maar boos op mij omdat ik helemaal niks doe met haar advies om mijn handen te gaan gebruiken, denk ik. Sommige mensen...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:28

Moe. Janken om alles. Man die me niet begrijpt, ook geprobeerd uit te leggen met de lepeltheorie.

Iemand de nieuwe reclame gezien van kpn? Niet een ergernis hoor maar vond 'm goed en verdrietig tegelijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:45

Citaat:
Het wordt met de tijd gelukkig wel makkelijker, zodra men ziet dat je de boel niet voor de gek houdt. Als je iets echt niet kan dan is dat meestal wel consistent, of te verklaren

Helaas zijn er mensen waarbij het kwartje dan nog niet valt.

:knuffel: voor alle hierboven

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:46

Daar heb je helaas gelijk in

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:53

Dat er op het werk/school/noem maar op geen begrip is, is al erg genoeg, maar thuis?
Vind ik erg voor jullie :(:)

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 22:02

fjordjes schreef:
Moe. Janken om alles. Man die me niet begrijpt, ook geprobeerd uit te leggen met de lepeltheorie.

Iemand de nieuwe reclame gezien van kpn? Niet een ergernis hoor maar vond 'm goed en verdrietig tegelijk.

Ach wat vervelend!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 22:06

Ik kende de lepel theorie nog niet, eens inlezen denk ik maar.

Ben al overprikkeld als ik in een stal sta vol met schapen die alles bij elkaar bleren.. of laat staan 1 schaap.

Morgen maar mijn oordopjes maar weer mee nemen, of rondlopen met mijn geweldige paarse oorbeschermers.

Gisteren weer eens bij vrienden geweest en waren rond 21.30/21.45u weer thuis, en had het al de hele avond koud..
Maar had zelfs 's nachts nog last van de kou, onder 2 dekens..
Echt door en door koud, en dat je eigenlijk zelfs in bed niet kan opwarmen..

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 22:09

Siggislief schreef:

Ben al overprikkeld als ik in een stal sta vol met schapen die alles bij elkaar bleren.. of laat staan 1 schaap.

Morgen maar mijn oordopjes maar weer mee nemen, of rondlopen met mijn geweldige paarse oorbeschermers.

Gisteren weer eens bij vrienden geweest en waren rond 21.30/21.45u weer thuis, en had het al de hele avond koud..

Vervelend hoop voor je dat de oordopje helpen

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 22:20

Paardjes101 schreef:
Siggislief schreef:

Vervelend hoop voor je dat de oordopje helpen

Ze werken gelukkig wel, hoor ze nog wel maar de hardheid van hun gebler word gedempt.
Als de moeders met kids van de ene stal naar de andere stal worden gebracht dan zijn de moeders vooral die ene dag
flink aan het zoeken en laten horen dat ze er zijn voor hun kind.
Ik probeer dan vooral uit die stal te blijven omdat het echt 10 schapen zijn die over elkaar heen bleren. %)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 23:11

Stuurde ik perongeluk een vriendschapsverzoek naar mijn manager?

Snel verwijderd maar wel een beetje banketstaaf aangezien we een beetje aan het stalken waren :')

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 23:27

Zebrastreep schreef:

Snel verwijderd maar wel een beetje banketstaaf aangezien we een beetje aan het stalken waren :')

Oeps chantant

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 23:38

Gelukkig heeft de manager een zeer slecht geheugen en anders praat ik mijzelf er wel weet uit :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 23:50

Zebrastreep schreef:

Via Facebook? Dan heb je geluk.. Ik heb het eens getest en als je het meteen weer weg haalt, dan ziet degene die je had uitgenodigd het niet :))

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 00:20

Ik laat jullie het gesprek wel lezen :+
Onze katten mogen niet alleen op de overloop, ze kunnen vanaf daar bij de zolder komen (we hebben een open "vak" in het plafond zodat we er makkelijk bij kunnen) en dat hebben we liever niet, omdat niet alles wat daar ligt veilig is voor nieuwsgierige katten :')
Dus je snapt mijn verbazing als ik, op een tijd dat iedereen naar bed is, ineens een kat recht achter mijn deur hoor miauwen en aan de deur krabbelen.

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 00:57

Daphne__ schreef:
Zebrastreep schreef:

Via Facebook? Dan heb je geluk.. Ik heb het eens getest en als je het meteen weer weg haalt, dan ziet degene die je had uitgenodigd het niet :))

Gelukkig! Dan kom ik weer goed weg :+

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 01:14

Biebz schreef:
Ui het werk boodschappen gedaan, nu met het eten bezig. Trek pakje crème fraiche open.. staat die vol schimmel |(

Fornuis maar uitgezet en onderweg naar de supermarkt -O-

Oh, laatst had ik ook zoiets naars.

Ik neem 3x per week een gekookt eitje mee naar m'n werk, die doe ik dan in een vakje in mijn tas in een keukenpapiertje.

Vorige week pakte ik zo'n ei, ik had die ochtend nog vers gekookt en nieuwe erin gedaan.

Was het ei half ingedeukt en met allemaal schimmel %) Ik werd er beroerd van (dat stinkt natuurlijk ook nog)...

Bleek dat er al tijdenlang een oud (vergeten) ei óók in dat vakje zat en dat ik daarnaast steeds nieuwe eieren erbij stopte :') ik had daarna mijn nieuwe/verse ei nog wel opgegeten maar ik was toch een beetje beroerd nog... haha

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 05:43

Lepeltjeschhiel