Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VuurVleugels

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:39

_O-

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 23:09

Wat is een fijne, compacte printer voor thuis, waarmee je ook kunt scannen en kopiëren? Niet te duur.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 23:11

Ik heb een brother all in one printer, erg fijn ding.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 14:10

axel_1997 schreef:
Welke niet religieuze boeken verbrand je dan zoal? :+

Ik had met een paar vriendinnen bedacht om nadat we geslaagd waren op de middelbare school onze schoolboeken (die we niet hoefden in te leveren) ritueel te verbranden. Hebben we uiteindelijk niet gedaan :')

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 14:50

Picopico schreef:
axel_1997 schreef:
Welke niet religieuze boeken verbrand je dan zoal? :+

Ik had met een paar vriendinnen bedacht om nadat we geslaagd waren op de middelbare school onze schoolboeken (die we niet hoefden in te leveren) ritueel te verbranden. Hebben we uiteindelijk niet gedaan :')

Haha je bent niet de enige. _/-\o_

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 16:39

Heeft iemand ervaring met droomsap? Ik gebruik nu een stuk of 4 keer per week 5mg melatonine. Is het dan een goed idee om een keer droomsap te proberen? Is dit een goede overstap?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 16:47

Bij mijn weten is doxylamine in Nederland receptplichtig.... Het is hoe dan ook niet een middel zonder risicos, wat de verkoper er ook van beweerd.

Ik denk dat je je beter af kan vragen waarom je zo slecht slaapt. Ook melatonine is niet iets om zomaar te pakken en wordt vaak verkeerd gebruikt.

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 20:55

Lalidan schreef:
Bij mijn weten is doxylamine in Nederland receptplichtig.... Het is hoe dan ook niet een middel zonder risicos, wat de verkoper er ook van beweerd.

Ik denk dat je je beter af kan vragen waarom je zo slecht slaapt. Ook melatonine is niet iets om zomaar te pakken en wordt vaak verkeerd gebruikt.

Klopt! Heb me erover ingelezen en wil er ondanks dat wel vanaf. Ik ben van kinds af aan al een nachtbraker, ook toen ik nog geen telefoon etc had. Heb veel geprobeerd maar het blijft lastig om snel in slaap te vallen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 21:16

Droomsap schijnt wel goed te werken.
Veel mensen in ons team gebruiken het tussen de nachtdiensten in.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 21:43

Lalidan schreef:

Het is met wat googlen zo te krijgen, ook in Nederland. Ook in pilvorm.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:33

Dat is nog niet meteen een reden om het ook maar meteen te gaan zoeken, of dat aan te bevelen. Er is een reden voor dat serieuze slaapmedicatie voorgeschreven moet worden. Hier ook maar vast de mededeling dat een handleiding hoe je er aan moet komen op Bokt geen plaats heeft O:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:38

Ik heb droomsap geprobeerd maar merk er niet veel van. Ik gebruik dyphenhydramine uit Amerika, ook niet veel effect maar ach. Ik heb al bijna mijn hele leven slaapproblemen helaas. Zelfs oxazepam werkt niet :Y) had laatst in de ochtend ipv dexamfetamine perongeluk oxazepam genomen en dacht nou dat werkt vandaag ook voor geen meter :') zag pas later dat ik de verkeerde pil had gepakt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:46

Melatonine is een lichaamaeigen stof die je ipc zelf aanmaakt.
Aanvullen geeft heus niet altijd tramelant. Ik gebruik het al jaren, soms wel, soms niet. Maar net hoe erg behoefte ik eraan heb.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 23:53

Nikass schreef:
Wat is een fijne, compacte printer voor thuis, waarmee je ook kunt scannen en kopiëren? Niet te duur.

Deze hebben wij!

https://www.123inkt.nl/Canon-Pixma-TS34 ... gK2EvD_BwE

Werkt top en kan zelfs draadloos (via wifi) printen.

Edit; uitverkocht bij 123inkt.nl zie ik, maar vast ook ergens anders te koop :D

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 01:54

Ja hier werkt droomsap super! Is niet verslavend en op basis van natuurlijke kruiden. Die officiële paarse droomsap. Gewoon legaal via de site te bestellen.

Ik slaap binnen 10 minuten. Nadeel: als je er teveel van neemt ben je de volgende dag overdag ook nog suffig van. Ik had er zelf geen last van, meerdere kennissen van mij wel. Dus kwestie van uitproberen. Bij mij was het voordeel dat ik zo snel sliep, nadeel is dat het bij mij niet hielp voor doorslapen en juist daarom wilde ik het nemen. Maar zeker aan te raden om te proberen.

Een stuk beter dan melatonine. Daar help je vaak je hele melatonine balans aan zeep.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 08:30

Amado7 schreef:
Ja hier werkt droomsap super! Is niet verslavend en op basis van natuurlijke kruiden. Die officiële paarse droomsap. Gewoon legaal via de site te bestellen.

Ik slaap binnen 10 minuten. Nadeel: als je er teveel van neemt ben je de volgende dag overdag ook nog suffig van. Ik had er zelf geen last van, meerdere kennissen van mij wel. Dus kwestie van uitproberen. Bij mij was het voordeel dat ik zo snel sliep, nadeel is dat het bij mij niet hielp voor doorslapen en juist daarom wilde ik het nemen. Maar zeker aan te raden om te proberen.

Een stuk beter dan melatonine. Daar help je vaak je hele melatonine balans aan zeep.

In die paarse droomsap zit ook doxylamine. Die kruiden zijn om het leuker te laten lijken maar die zou je er ook uit kunnen laten. Het is de doxylamine die zorgt dat je slaapt, niet de kruiden.
Droomsap is enorm duur in vergelijking tot doxylamine in een pilletje. Het is een duur marketingproduct door de naam en de toegevoegde kruiden.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:22

Waar kun je de witte fles glorix kopen? Bedoel de o2 dus zonder bleek. Echt kan die nergens vinden

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 13:57

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 14:04

Wat jammer zeg, was een erg fijn product om mee schoon te maken

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 15:16

Verlengde daarvan: is dunne bleek nog verkrijgbaar? Ik moet dat van de dermatoloog aanschaffen voor chloorbad/douche, maar kan het nergens meer vinden?
Ben bij action geweest, ah, trekpleister en Kruidvat. Maar kan ook niet vinden of het uit de handel is gehaald?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 15:23

Marocje schreef:
Verlengde daarvan: is dunne bleek nog verkrijgbaar? Ik moet dat van de dermatoloog aanschaffen voor chloorbad/douche, maar kan het nergens meer vinden?
Ben bij action geweest, ah, trekpleister en Kruidvat. Maar kan ook niet vinden of het uit de handel is gehaald?

https://www.jumbo.com/producten/pb-blee ... non-brand_{adgroup}&utm_id=16236608053_150416643999_665398396070&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAtaOtBhCwARIsAN_x-3IBDMOlAZ3P74oTdxTPL2xhhLGnBGCqqqtNPMIDKUFFehL6LBwuZOQaAhXjEALw_wcB

is dat niet hetzelfde als bleekwater?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 17:00

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 17:32

Wat is een leuk uitje, avond met overnachting, voor iemand met gezondheidsbeperkingen?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:31

Thanks DP en Prrr, bleekwater is wel hetzelfde begreep ik via Google, maar dikke bleek kon ik niet gebruiken volgens de arts dus gebruik dan liever echt hetgeen wat ie voorschreef.
Maar ik heb het altijd bij de Ah gezien en zeker trekpleister/Kruidvat.. dus vind het zo vreemd dat het daar allemaal niet te krijgen is?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:42

Wow, een chloorbad? Als in stomen of lekker (verdund) over je heen gooien? :=
Mag ik vragen waar dat voor is? Het klinkt zo heftig.

-
Hoe voorkom ik dat als ik een volgende keer hummus wil maken, ik alles door de keuken wil smijten? :+
Eindelijk een lekker recept gevonden maar het blend niet. Niet in zo'n to-go beker, niet in de blender kan met een 'inkeping' waar het mesje in zit, niet met de (cheapy) keukenmachine / hakker. Na een keer draaien slaat alles tegen de rand.. en per keer, stekker eruit en even doorroeren is geen doen. Het is echt al nat door de olie, dus nog meer olie wil ik eigenlijk niet gebruiken.
Maar van dit soort dingen krijg ik echt error in m'n hoofd en kan ik écht niet tegen :')