Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 01:15

Pfff nu al de tweede koper binnen een week die niet gewoon op “het is oke” klikt zodat ik mn geld krijg. Ook geen enkele vorm van communicatie bij deze, heb foto’s gestuurd van hoe het ingepakt was etc. Helemaal niks :+ gewoon gekocht en klaar

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 09:36

Rennie89 schreef:
Pfff nu al de tweede koper binnen een week die niet gewoon op “het is oke” klikt zodat ik mn geld krijg. Ook geen enkele vorm van communicatie bij deze, heb foto’s gestuurd van hoe het ingepakt was etc. Helemaal niks :+ gewoon gekocht en klaar

Ik vind dat Vinted inmiddels meer het nieuwe normaal. Gewoon maar 2 dagen wachten en duimen dat er niet iets is.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 09:40

Ja klopt, ik heb het ook heel veel.

Ik heb voor het eerst een pakketje kwijt. Is al 16 dagen onderweg met de bezorger. Nog nooit meegemaakt met DHL. Nog een paar dagen dan kunnen we een probleem melden.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 10:26

Rennie89 schreef:

Waar kan je dit vinden?

Ik heb inmiddels een "saldo in behandeling" uit staan van €150,- en wil het
graag in de smiezen houden :)

tita

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 10:53

Alle “problemen” zijn bij mij altijd goed uitgepakt.
Ik vind vinted echt correct met uit betalen en antwoorden….zou er bijna zelf willen werken lekker thuis vragen beantwoorden.

Echter één keer was er een buitenlander zij kocht mijn favo bodywarmer en na 2.5 week wilde geld terug want pakket was te lang onderweg
Ik lachte haar uit want dit ging niet lukken…het lukte wel zij en ik kregen geld terug -O-
Wellicht krijgt zij ook nog de bodywarmer in de toekomst

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 10:55

Phrono schreef:
Ja klopt, ik heb het ook heel veel.

Ik heb voor het eerst een pakketje kwijt. Is al 16 dagen onderweg met de bezorger. Nog nooit meegemaakt met DHL. Nog een paar dagen dan kunnen we een probleem melden.

Had ik in december ook, er stond 3x bij vertraagd en 2x pakket gaat retour naar afzender en opeens ging ie de goede kant op.
Dus het kan goedkomen.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 10:57

BloemBloem schreef:
Rennie89 schreef:

Waar kan je dit vinden?

Ik heb inmiddels een "saldo in behandeling" uit staan van €150,- en wil het
graag in de smiezen houden :)

Je kan het bij je bestellingen zien welke nog onderweg zijn, opgehaald en welke oké zijn. Maar na 2 dagen krijg je het geld automatisch.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:42

Ja die heb ik gevonden, er zijn er namelijk een heel aantal
onderweg. Bedankt, dat van na twee dagen wist ik niet, ben nogal een leek op Vinted, maar
ik word er nu helemaal fanatiek van :D Werkelijk in 2 weken tijd 200 euro erbij is toch leuk voor
dingen die maar liggen te liggen :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:46

Ik heb vanaf 1 januari alweer 150 euro en het ruimt weer mooi op :)

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:14

Heeft er iemand hier ervaring met het verkopen van grotere items die niet verzonden kunnen worden?

Wil een Ikea keukentje van m’n dochter verkopen en zie er een aantal van op Vinted staan met in de advertentie de vermelding dat er niet verzonden wordt en plaats van afhalen. Twijfel nu dat ook te doen of hem alleen op marktplaats en Facebook te zetten

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:31

Zou het gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis toch? Mijn nichtje heeft wel eens een fiets afgehaald via Vinted en ik heb wel eens iemand iets laten afhalen die in de buurt woonde. Ging om een klein artikel maar bespaart toch weer verzendkosten. Ga toevallig vanavond zelf iets afhalen omdat we in de buurt zijn en het is toch zonde :+

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:01

Ja dat is waar. Ik twijfelde alleen of het zo mag maar kan eigenlijk niet vinden dat het niet mag :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:02

CastaMickey schreef:
Zou het gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis toch? Mijn nichtje heeft wel eens een fiets afgehaald via Vinted en ik heb wel eens iemand iets laten afhalen die in de buurt woonde. Ging om een klein artikel maar bespaart toch weer verzendkosten. Ga toevallig vanavond zelf iets afhalen omdat we in de buurt zijn en het is toch zonde :+

Als je afhaalt betaal je ook geen kopersbescherming dus dat is ook mooi meegenomen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:07

Ik heb ook wel eens iets afgehaald via Vinted, was geen probleem. Om te voorkomen dat mensen het kopen kan je formaat op grootste zetten.

Ik heb trouwens al echt veel verkocht deze eerste week… wacht nog op 7 bestellingen die bezorgd moeten worden… zo tik ik die 2000 wel aan }:0 heeft heel lang stil gestaan.

Vandaag iemand die 9 artikelen wou kopen, heb er gewoon 1 complete advertentie van gemaakt, scheelt weer :Y) zit nu dit jaar al op 200 euro, tenzij je de bestellingen van 31 december meerekent dan zit ik op ca 430 euro :+

Mag ook wel, veel te veel geld uitgegeven en dit is meer schade beperking. Ik had heel veel voor mijn verzameling ingekocht waardoor ik een overschot aan dubbele kaarten had. Heb nog niet eens alles te koop staan. Ga ook een deel op Facebook verkopen om het bedrag op Vinted een beetje in te perken.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 17:23

Ik baal, bij het verzendpunt waar ik 9 vd 10 keer mijn pakketjes moet brengen wordt binnen gerookt. Ik krijg nu slechte reviews over de rookgeur die aan mijn pakketjes zit..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 17:43

amandananana schreef:
Ik baal, bij het verzendpunt waar ik 9 vd 10 keer mijn pakketjes moet brengen wordt binnen gerookt. Ik krijg nu slechte reviews over de rookgeur die aan mijn pakketjes zit..

Oh, gadver! -O-

Heb je nog een ander punt in de buurt?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 18:16

Mijn verzonden schoenen zijn terecht. Ik heb ze terug gekregen. Koper maar gevraagd of hij ze weer wil hebben. _O-

Wat vervelend Amanda..

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:18

Tallie1979 schreef:
amandananana schreef:

Oh, gadver! -O-

Heb je nog een ander punt in de buurt?

Jawel, maar die is op onmogelijke tijden open (als ik werk) of betaald parkeren. En het gaat hier om dingen van meestal 1-3 euro. Dit punt zit om de hoek dus ik kan er zo even naartoe lopen. Ik ga het er denk ik maar bij zetten in mn advertenties :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:28

Mijn ups punt is gestopt met ups (wel homer en dhl nog) maar moet voor ups nu met auto rijden wat echt balen is pfff…

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 21:13

Geinig dat ik dacht dat afhalen niet mag en jullie dit regelmatig doen. Toch maar advertentie geplaatst al kan ik hem als t goed is zaterdag alweer verwijderen. Iemand uit de buurt heeft via Facebook de vraagprijs geboden dus schiet lekker op

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 23:07

Erger zelfs Moi22, kinderkleding zoek ik met als zoekterm de naam van de omliggende dorpen. Dan komen alleen ads van mensen die hun woonplaats hebben ingevuld voorbij en kan ik het zelf ophalen! Geen kosten, geen verzendrisico en kwaliteit beoordeel je ter plekke - beter kan niet

Ik ben dit weekend begonnen met vinted te vullen en sta nu op 265 euro *\o/*

Rennie, wat een getal :wow:
Wat is je Nick op vinted? Gaat om pokemon? Zoontje is er gek mee.

Amanda, ook balen! Ik moet er 5 km voor rijden maar krantenwinkel heeft alles, ups, dhl, mondial relais, homerr en gewone post.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 23:16

Ik speur ook af en toe op vinted. Maar twijfel veel om te bestellen dus blijft het in de favorieten staan. Reden, ik vind het zo'n gedoe om apart naar een pakketpunt toe te moeten rijden. Doen jullie altijd afhalen of laten jullie ook thuis bezorgen? (Vind het toch altijd wat 'vervelend/spannend' dat anderen dan je adresgegevens hebben, maar dat zit misschien tussen mijn oren)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 23:26

Ik doe afhalen, dan passeer ik wanneer het me uitkomt en daardoor worden je adresgegevens niet gedeeld.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 23:33

Ik laat altijd op afhaalpunt bezorgen, ik werk in de stad en onze buren hebben een dhl punt. De rest zit ook allemaal op loopafstand. Volgens mij krijgt de verzender helemaal geen adres gegevens te zien. Ik verzend wel eens met DHL naar huisadres maar zie alleen de naam van de koper :)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 13:44

Idd, hier afhaalpunt. Kom 3/week in de stad, dan haal ik het op.