Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:42

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:43

Alleen hotels zijn nog open idd, die hebben waarschijnlijk geen aandeel in besmettingen maar wanneer de overheid het verkeer wil beperken hadden ze hier ook beter op kunnen letten. Maar kan nog komen, we zijn er nog niet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:45

Pretparken zijn ook nog open, dus als de overheid verkeer wil beperken en het notabene herfstvakantie is, dan kun je op 2 vingers natellen dat alle gezinnetjes en jongeren massaal naar dat soort dingen gaan omdat er verder niets te doen is. Aan de andere kant hebben we van 't voorjaar ook kunnen zien wat er gebeurt als alle 'brood en spelen' wegvalt. Dat is ook geen goed scenario.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:47

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:51

elnienjo schreef:
Aan de andere kant hebben we van 't voorjaar ook kunnen zien wat er gebeurt als alle 'brood en spelen' wegvalt. Dat is ook geen goed scenario.

Ga er ook als overheid maar eens aan staan. Houd de mensen die niet zonder deze dingen kunnen maar eens in het gareel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:53

Pandora2 schreef:
Loretta schreef:
Influencer die Corona ontkende is er zelf aan overleden.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1769492 ... -het-virus

'' Ik wist niet dat er zoiets was als covid 19 '' ... :roll:
Bijzonder verontrustend dat zulke lui zoveel volgers hebben trouwens.

Deze man heeft, gezien zijn lichaam en waar hij woonde ook flink in de anabolen kast gezeten en ja, verontrustend dat ze zoveel volgers hebben. Mag hopen dat het nog enig nut heeft dat hij is overleden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:11

Mijn ouders zijn vanmorgen vertrokken naar hun eigen vakantie adres in Oostenrijk voor de komende 5 weken.
Moeder appte net dat ze bij de grens rijen Duitse auto's tegenkwamen die naar NL gingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:12

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:13

Ik ben een nachtje in een B&B geweest, maar dat voelde erg veilig en we hadden geen gelegenheid om iemand te besmetten of andersom. We waren op Texel. Vrijdag was het heel rustig op straat, zaterdag drukker. Bijna alle horeca had nu afhaalmogelijkheden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:15

bigone schreef:
Het nut van goed je handen wassen : https://www.telegraaf.nl/nieuws/1138615 ... op-de-huid

Wat ik dan niet begrijp is dat we van de zomer niet veel meer besmettingen hadden. Want iedereen liep met blote armen/benen. Kun je je handen wel wassen, maar als je dan over je knie wrijft waar ook virusdeeltjes op zitten dan wrijf je die zo weer in je gezicht.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:18

elnienjo schreef:
bigone schreef:
Op insta Diederik Gommers, hij had net een twintig jarige coronapatient omgekeerd . Aan de beademing dus en voor zover bekend gezond , heftig hoor.

Het zou goed zijn als er meer ernstig zieke 20-ers zouden komen, dan zouden al die feestvierders wellicht inbinden en wat banger worden dat het hen ook kan overkomen.

Ik snap het idee maar ik vind het een hele rare opmerking.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:22

Ze hoeven niet dood he, maar wel de schrik er goed in dat ze bang zijn geweest dood te gaan. Dán kunnen ze helpend influencen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:23

Gisteren stond op de insta van Gommers dat hij 13 patiënten oo de IC moest verzorgen die dag waaronder 1 van 20 die aan de beademing net op z’n buik was gedraaid....

Edit: was al geschreven hier zie ik
Laatst bijgewerkt door Popstra op 18-10-20 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:23

mysa schreef:
Sizzle schreef:
En weer is er een lange termijn schade bekend naast o.a. de vermoeidheid -O-
Zo‘n 13% van de patienten (vooral mannen) lijkt gehoorschade op te lopen.

Verbaast mij persoonlijk niet. Ik heb zelf twee keer na griep (de echte influenza) meegemaakt dat mijn toch al slechte gehoor, nog verder werd aangetast. Sinds de tweede keer, al weer zo'n tien jaar geleden, haal ik de jaarlijkse griepvaccinatie.

Mij ook niet inderdaad. Ik had vroeger heel vaak oorontstekingen en heb daar een piep aan over gehouden. 2 jaar terug begon er een nieuwe piep. Na 3 maanden een hele zware griep gehad en een middenoorontsteking. Trommelvlies is toen geknapt (wat een troep komt daar uit zeg) en de piep is altijd gebleven. Is gewoon stomweg pech. Gelukkig niet doof of deels slechthorend er door geworden.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:24

elnienjo schreef:
bigone schreef:
Het nut van goed je handen wassen : https://www.telegraaf.nl/nieuws/1138615 ... op-de-huid

Wat ik dan niet begrijp is dat we van de zomer niet veel meer besmettingen hadden. Want iedereen liep met blote armen/benen. Kun je je handen wel wassen, maar als je dan over je knie wrijft waar ook virusdeeltjes op zitten dan wrijf je die zo weer in je gezicht.

Een knie (of überhaupt iets behalve je hand en misschien onderarm) lijkt me nou niet bij uitstek een deel van je lijf waar potentieel veel ziekteverwekkers op komen. Of je moet heel handig zijn en met je knie op stoplichtknopjes duwen, deurklinken aanraken, supermarktkarretjes voortduwen etc :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:30

Memories schreef:
Een knie (of überhaupt iets behalve je hand en misschien onderarm) lijkt me nou niet bij uitstek een deel van je lijf waar potentieel veel ziekteverwekkers op komen. Of je moet heel handig zijn en met je knie op stoplichtknopjes duwen, deurklinken aanraken, supermarktkarretjes voortduwen etc :D

Met je hand wrijf je toch wel 'ns over je knie of arm. Dus ook terwijl je boodschappen loopt te doen kan dat voorkomen. Je handen was je bij thuiskomst weer, maar je knie niet, dus als je weer wrijft komt wat er op je knie zat weer terug op je hand en die was je de eerstkomende tijd niet meer want je bent veilig thuis.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:32

elnienjo schreef:
Ze hoeven niet dood he, maar wel de schrik er goed in dat ze bang zijn geweest dood te gaan. Dán kunnen ze helpend influencen.

HIV is een voorbeeld dat aantoond dat dit zo niet werkt. Ook toen het nog niet behandelbaar was en je er aan dood ging, werd nog steeds zonder beschermingsmiddelen gesext. En die bescherming is een stuk minder ingrijpend dan de covid maatregelen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:33

elnienjo schreef:

Oh wel sympathiek van je dat ze niet dood hoeven.

Mensen ziek wensen vind ik ziek. Gewoon niet doen. Nee.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:34

elnienjo schreef:
Memories schreef:

Met je hand wrijf je toch wel 'ns over je knie of arm. Dus ook terwijl je boodschappen loopt te doen kan dat voorkomen. Je handen was je bij thuiskomst weer, maar je knie niet, dus als je weer wrijft komt wat er op je knie zat weer terug op je hand en die was je de eerstkomende tijd niet meer want je bent veilig thuis.

Maar waarom had dat dan in de zomer een issue moeten zijn? Dat wrijven kan je ook de rest van het jaar doen als er wel een lapje stof over zit, en ik geloof nooit dat alle ziekteverwekkers daar ineens volledig in geabsorbeerd raken?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:35

elnienjo schreef:

Dat werkte bij Trump ook zo lekker. Gewoon niemand een ziekte toewensen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:36

opisop_shop schreef:
Mijn ouders zijn vanmorgen vertrokken naar hun eigen vakantie adres in Oostenrijk voor de komende 5 weken.
Moeder appte net dat ze bij de grens rijen Duitse auto's tegenkwamen die naar NL gingen.

In Groningen winkelen de Duitsers ook nog steeds. Ook op Schiermonnikoog kwam ik Duitsers tegen. Blijkbaar heel makkelijk om aan een negatieve test te komen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:41

Dat is toch ook niet zo moeilijk?
Een collega van mij deed afgelopen week ook even een commerciele test om naar Frankrijk te kunnen. Echter viel daardoor het bezoek in het water want ze bleek positief. Dat is dan weer rot.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:44

Sizzle schreef:
Een collega van mij deed afgelopen week ook even een commerciele test om naar Frankrijk te kunnen. Echter viel daardoor het bezoek in het water want ze bleek positief. Dat is dan weer rot.

Geen idee? Collega zijn zoon had het ook laten doen maar voor even winkelen is het best prijzig denk ik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:45

elnienjo schreef:
Memories schreef:

Met je hand zit je toch wat eerder bij je ogen of neus dan met je knie of dikke teen. Met je handen pak je alles aan, met de rest van je lichaam niet. Ja, wanneer iemand over je blote knieen hoest en jij dat wegveegt en meteen aan je neus zit is het mogelijk. Maar ook deze zomer was het social distancing en veel buiten. En handen wassen en desinfecteren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:56

lenaa_tje schreef:
Sizzle schreef:

Geen idee? Collega zijn zoon had het ook laten doen maar voor even winkelen is het best prijzig denk ik.

Ja maar voor winkelen doen ze dat ook niet hoor. Dat is gewoon ervanuit gaan dat niemand controlleert. Dat is namelijk in de praktijk ook zo, daar is helemaal geen capaciteit voor.
Daarnaast hoef je toch ook geen test om NL in te komen? Hooguit om weer terug te komen in DE en dan rij je in het ergste geval zo‘n testfuik in op de snelweg.

Edit: en het is ook gewoon een feit dat de overheden eigenlijk het winkeltoerisme helemaal niet kwijt willen. Het is dus hooguit een ontmoedigingsbeleid. Waarschijnlijk hopen ze dat mensen nu minder vaak gaan maar gewoon in 1x meer kopen ipv regelmatig wat minder.