Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:19

Wat ik trouwens echt een misser vind, er was maar een politiemacht voor 1000 demonstranten achter de hand!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:20

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:21

imaudy schreef:
Wie volgt het debat? Femke Halsema blijft erom heen praten. Geeft wel toe dat er er inschattingsfout is gemaakt, maar verschuilt zich achter de vooraf gekozen strategie. Legt de verantwoordelijkheid bij de organisatie.

Ik vraag mij wel af ze nog wel iets goeds kan doen behalve opstappen in de ogen van het publiek.

Ann

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:35

Wat mij betreft hoeft ze niet op te stappen (en dat gaat ook niet gebeuren denk ik), maar aangeven dat er fouten zijn gemaakt, excuses maken en haar verantwoordelijkheid nemen zou haar niet misstaan, vind ik.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:44

lenaa_tje schreef:
imaudy schreef:
Wie volgt het debat? Femke Halsema blijft erom heen praten. Geeft wel toe dat er er inschattingsfout is gemaakt, maar verschuilt zich achter de vooraf gekozen strategie. Legt de verantwoordelijkheid bij de organisatie.

Ik vraag mij wel af ze nog wel iets goeds kan doen behalve opstappen in de ogen van het publiek.

Lijkt me ook het enige juiste. Als je zo’n grote fout maakt in zo’n functie kan dat niet zonder gevolgen wat mij betreft.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:46

Ann schreef:
Wat mij betreft hoeft ze niet op te stappen (en dat gaat ook niet gebeuren denk ik), maar aangeven dat er fouten zijn gemaakt, excuses maken en haar verantwoordelijkheid nemen zou haar niet misstaan, vind ik.

Zo sta ik er ook in. Maar ja, wij hebben het niet voor het zeggen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:47

Ik vind haar gedrag niet burgemeesterwaardig. Dat gedraai met die zoon met (nep)wapen ook al. Het lijkt alsof ze niets onder controle heeft.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:50

Van mij mag ze wel opstappen. Het is een functie die niet bij haar past.
Burgemeester zijn blijkt voor haar een stap te hoog gegrepen.

Kan gebeuren, maar geef dat toe en pak je biezen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:57

Ann schreef:

Ze heeft voldoende steun in de raad om niet op te hoeven stappen. En dan is het politiek verstandig om om de zaak heen te draaien. Met duidelijke uitspraken loop je een veel groter kans op uitglijden en het verlies van een deel van die steun.

Maar ook al is het verstandig, ik had ook liever gezien dat ze verantwoordelijk had genomen. Sterker nog, als ze op de dag zelfgemaakte verantwoordelijkheid had genomen, dan was het nooit zo groot geworden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:02

rien10 schreef:
Ann schreef:

In Den Haag blijkt precies hetzelfde gebeurt te zijn, dan flikkeren we die burgemeester er toch ook uit. Ruimt lekker op zo. Begrijp me goed, dat zou ik ook niet willen hoor. Laten we zuinig zijn op de burgemeesters in Nederland, het is toch al zo'n zware functie die velen niet willen.
Alleen hoor je daar niemand over.....zou de VVD status daarmee te maken hebben?

D66 verwoorde het perfect voor mij toen de man het een grote poppenkast noemde.
Ik krijg ook erg veel jeuk van altijd maar weer die excuses die gemaakt moeten worden in Nederland.
Dat is zo irritant Nederlands iedere keer weer, dat kennen we hier gelukkigniet in Frankrijk.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:06

Denk dat ze blijft als d66 haar steunt..de rest lijkt duidelijk

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:09

Ze blijft, want GL, Siemons, SP , PvdA steunt ook zo te horen ad reacties.
Sorry hoor, ik vind het zo'n gezever en zonde van mijn tijd. Ik Ben weer gestopt met kijken. Vond het even wel leuk. Maar daar blijft het ook bij.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:11

Wat zou de reden zijn dat ze niet op dinsdag heeft gezegd: sorry Amsterdam..?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:12

imaudy schreef:

Omdat ze er met een dikke grijns bij stond en helemaal geen spijt heeft.
Maar dat nu wel moet zeggen om haar baan te behouden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:13

imaudy schreef:

Maar je woont niet eens in Amsterdam, dus wat maakt het eigenlijk uit wat ze aan Amsterdam heeft gezegd?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:14

imaudy schreef:
Denk dat ze blijft als d66 haar steunt..de rest lijkt duidelijk

GL zit bij D666 in de reet en vv dus die steunen elkaar wel.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:15

imaudy schreef:

Sorry Nederland was meer op z'n plaats geweest. Deze toegelaten samenscholing heeft een precendent geschept. En door al die massabijeenkomsten gaan mensen in 't algemeen minder voorzichtig zijn met de coronamaatregelen omdat die beelden van groepen mensen ten onrechte het sein veilig geven.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:16

Waarom gaat er zoveel aandacht uit naar iemand aan de schandpaal kunnen hangen à la middeleeuwen, terwijl er veel belangrijkere vragen zijn momenteel? Deze bijvoorbeeld: https://www.human.nl/medialogica/lees/C ... 9mei0.html

Overigens raken we nu wel erg ver verwijderd van het onderwerp corona...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:16

Elnienjo, ook als je het ergens niet mee eens bent, en het is echt wel duidelijk wat jij ervan vindt, zijn dingen als d666 of grof taalgebruik helemaal niet nodig. Beetje fatsoen mag best.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:17

_Penotti schreef:
imaudy schreef:

Omdat ze er met een dikke grijns bij stond en helemaal geen spijt heeft.
Maar dat nu wel moet zeggen om haar baan te behouden.

En dat laat direct jou mening zien. Ook echt niet objectief hè?
Als ze de boel had afgebroken en er rellen waren uitgebroken had ze hier ook gestaan.
Wel vind ik (en daar hebben anderen van geleerd) dat ze vooraf met de organisatie meer overleg had moeten hebben. En ook social media meer in de gaten had moeten houden met haar team.

Verder vind ik haar gewoon niet zo charmant. Daar kan ze vrij weinig aan doen :') dat is mijn mening die ik ook niet echt kan onderbouwen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:17

pien_2010 schreef:
rien10 schreef:

In Den Haag blijkt precies hetzelfde gebeurt te zijn, dan flikkeren we die burgemeester er toch ook uit. Ruimt lekker op zo. Begrijp me goed, dat zou ik ook niet willen hoor. Laten we zuinig zijn op de burgemeesters in Nederland, het is toch al zo'n zware functie die velen niet willen.
Alleen hoor je daar niemand over.....zou de VVD status daarmee te maken hebben?

D66 verwoorde het perfect voor mij toen de man het een grote poppenkast noemde.
Ik krijg ook erg veel jeuk van altijd maar weer die excuses die gemaakt moeten worden in Nederland.
Dat is zo irritant Nederlands iedere keer weer, dat kennen we hier gelukkigniet in Frankrijk.

In den Haag heeft de burgemeester de demonstratie tijdig verplaatst, toen bleek dat er meer demonstranten zouden komen dan eerder werd verwacht. Door die verplaatsing konden de demonstranten voldoende afstand houden. Dus nee, de burgemeester in den Haag heeft niet hetzelfde gedaan en er is dus geen reden om de burgemeester van Den Haag ook aan te spreken.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:21

Mensen zijn sowieso geneigd om gestelde regels te proberen op te rekken, Nederlanders misschien nog wat meer dan de gemiddelde mens.. Of het nu gaat om demonstreren of over de afspraak dat iedereen die snottert of andere ziekteverschijnselen vertoond thuis moet blijven. Zo ook nu de ouders die het niet eerlijk vinden dat hun snotterende kind niet naar de kinderopvang mag: https://nos.nl/artikel/2336800-ouders-k ... blijf.html

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:27

Net mijn vader opgehaald bij het crematorium en inderdaad de verhalen die wij hoorden over dat covid overledenen niet gecremeerd konden worden bij crematorium naar keuze, had puur te maken met de agenda. Van crematorium en/of nabestaanden.

Voelt toch lekker dat hij even weer thuis is. Mettertijd krijgt hij definitieve plek.
Hij zit in een ‘wijnpak’ met koeien in de ochtendmist.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:28

Pfff. Dat lijkt me moeilijk tienus. Weer zo’n stap.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:37

elnienjo schreef:
imaudy schreef:

Sorry Nederland was meer op z'n plaats geweest. Deze toegelaten samenscholing heeft een precendent geschept. En door al die massabijeenkomsten gaan mensen in 't algemeen minder voorzichtig zijn met de coronamaatregelen omdat die beelden van groepen mensen ten onrechte het sein veilig geven.

Sorry Amsterdam was iets dat iemand aanhaalde in het debat..Geldt voor heel Nederland idd.