Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:09

Ik had dat ook eens met paardendekens. Op zich nog prima canvas dekens, wel hier en daar gerepareerd, maar mijn paard was er uit gegroeid en vanwege de reparatie stukken wilde ik er geen geld voor vragen, krijg je toch altijd gedonder van.

Dus gratis af te halen gezet op mp, dame reageert, de dekens zou naar het goede doel van de desbetreffende persoon gaan (iets met opvang paarden of zo), in shoppers bij de voordeur achter gelaten, ik blijf nooit thuis voor spul dat ik gratis weg geef. De dame heeft het netjes opgehaald op de afgesproken tijd, maar wat dagen later stonden de dekens weer te koop op MP met mijn foto’s, alleen niet de foto’s van de gerepareerde stukken erbij.

Ik heb het account een beetje in de gaten gehouden en een paar weken later had de dame een slechte beoordeling op de rubriek “dekens en dekjes” met als opmerking betere foto’s en betere product omschrijving.

Tja...

Chantaliiejj schreef:
Ik heb een Surinaams kookboek op marktplaats staan, boek nooit gebruikt en staat voor een klein bedrag te koop.
Krijg ik een berichtje van een medewerker van een zorginstelling of ik het boek wil doneren zodat de cliënten deze kunnen gebruiken.

Ik vind het moeilijk, ik gun deze mensen het boek maar hoe weet je zeker dat zij hier werkt? Ik wou bijna een berichtje terug sturen dat ze er gewoon voor moet betalen.

Het ligt een beetje aan het bedrag dat je ervoor wilt hebben, maar ik vind het gewoon niet netjes om mensen te vragen of ze hun producten willen doneren. Als bewoners het boek willen, zouden ze ook allemaal een euro kunnen doneren voor het boek en het netjes van jou kopen.

Je weet gewoon niet of het verhaal klopt en de desbetreffende persoon kan ook zelf een advertentie zetten met “gratis kookboeken gezocht” met het verhaal van de zorginstelling waar het naartoe gaat erbij. Dan kunnen mensen zelf kiezen of ze willen doneren.

Jij zou je nu bijna opgelaten of een slecht mens voelen als je nee zegt, terwijl dat je goed recht is.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:29

Daphara schreef:
Ik had dat ook eens met paardendekens. Op zich nog prima canvas dekens, wel hier en daar gerepareerd, maar mijn paard was er uit gegroeid en vanwege de reparatie stukken wilde ik er geen geld voor vragen, krijg je toch altijd gedonder van.

Dus gratis af te halen gezet op mp, dame reageert, de dekens zou naar het goede doel van de desbetreffende persoon gaan (iets met opvang paarden of zo), in shoppers bij de voordeur achter gelaten, ik blijf nooit thuis voor spul dat ik gratis weg geef. De dame heeft het netjes opgehaald op de afgesproken tijd, maar wat dagen later stonden de dekens weer te koop op MP met mijn foto’s, alleen niet de foto’s van de gerepareerde stukken erbij.

Ik heb het account een beetje in de gaten gehouden en een paar weken later had de dame een slechte beoordeling op de rubriek “dekens en dekjes” met als opmerking betere foto’s en betere product omschrijving.

Tja...

Chantaliiejj schreef:
Ik heb een Surinaams kookboek op marktplaats staan, boek nooit gebruikt en staat voor een klein bedrag te koop.
Krijg ik een berichtje van een medewerker van een zorginstelling of ik het boek wil doneren zodat de cliënten deze kunnen gebruiken.

Ik vind het moeilijk, ik gun deze mensen het boek maar hoe weet je zeker dat zij hier werkt? Ik wou bijna een berichtje terug sturen dat ze er gewoon voor moet betalen.

Het ligt een beetje aan het bedrag dat je ervoor wilt hebben, maar ik vind het gewoon niet netjes om mensen te vragen of ze hun producten willen doneren. Als bewoners het boek willen, zouden ze ook allemaal een euro kunnen doneren voor het boek en het netjes van jou kopen.

Je weet gewoon niet of het verhaal klopt en de desbetreffende persoon kan ook zelf een advertentie zetten met “gratis kookboeken gezocht” met het verhaal van de zorginstelling waar het naartoe gaat erbij. Dan kunnen mensen zelf kiezen of ze willen doneren.

Jij zou je nu bijna opgelaten of een slecht mens voelen als je nee zegt, terwijl dat je goed recht is.

Dat verhaal van jouw dekens.. echt ongelooflijk. Je hoort veel.. maar blijf dit soort dingen echt absurd vinden. Wat triest zeg.. ze heeft dus waarschijnlijk iemand bedonderd omdat ze de gebreken verzwegen heeft.

Ik heb nu een koper die vraagt of ik hem kan bellen omdat hij interesse heeft. Ik zou natuurlijk anoniem kunnen bellen, maar vind het toch vreemd.. Je kunt toch ook via mp gewoon een afspraak maken ?

maaikemuis

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:47

Spullen gratis weggeven doe ik niet, dan had ik het er wel gratis opgezet of naar de kringloop gebracht. Of was het gegaan naar iets waar ik affiniteit mee heb, dan wel dat het goed terechtkomt.

En mensen bellen doe ik ook niet. Zeker niet wanneer ze iets van me willen kopen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:09

_Mir schreef:
Daphara schreef:

Tja...
.

Dat verhaal van jouw dekens.. echt ongelooflijk. Je hoort veel.. maar blijf dit soort dingen echt absurd vinden. Wat triest zeg.. ze heeft dus waarschijnlijk iemand bedonderd omdat ze de gebreken verzwegen heeft.

Ik heb nu een koper die vraagt of ik hem kan bellen omdat hij interesse heeft. Ik zou natuurlijk anoniem kunnen bellen, maar vind het toch vreemd.. Je kunt toch ook via mp gewoon een afspraak maken ?

Ach ja, ik weet zeker als ik haar er op aangesproken had, dat ze had verteld dat de dekens niet goed paste en dat ze het geld voor de opvang heeft gebruikt of zo. Maar goed, ik had ze dus niet verkocht, maar weggegeven vanwege de reparaties, ik had er zelf niet meer aan en het maakt mij wat dat betreft weinig uit waar ze naar toe gaan, ik was er vanaf. Ik geloof die mooie verhaaltjes alleen niet zo snel meer.

Over jouw geïnteresseerde, het kan natuurlijk dat die veel vragen heeft en even wil overleggen, bellen is dan sneller. Je kunt anoniem bellen en ophangen als het gesprek je niet bevalt. Het ligt een beetje aan wat je verkoopt en wat je vp is. Als ik iets duurs verkoop en er is minder animo voor, dan zou ik het sneller doen, dan wanneer het iets simpels als een boek is.

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 16:31

_Mir schreef:

Mijn partner is van de oude stempel. Digibeet in hart en nieren, dyslectisch bovendien en je woord (met of zonder handdruk) is even veel waard als je handtekening.
Die belt dus ook liever. Zulke mensen zijn er ook hè.:j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 17:16

Chantaliiejj schreef:

Dat klinkt best goed, heb je een linkje?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 17:40

Heb ik gehad met een bokker. Hier in het weggeeftopic de wereld aan spullen gezet en zij wou graag alles voor een stal die non profit werkte en arme kindjes mochten daar dan rijden, verzorgen enz. Poosje later staan de dingen te koop op MP. Tja wat moet je van zulks volk denken..
Waarschijnlijk leest ze dit wel,want ze is ook in dit topic een fanatiek.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 18:45

Nou ben ik die bokker niet, maar kan het niet zijn dat ze dit soort zaken te gelde maken om wat geld voor zo'n stichting te vergaren?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 18:49

Volgens mij waren die spullen voor die stal en niet om er geld voor te krijgen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 19:32

Tja zo ken ik er nog eentje. Kennis van mijn moeder had een oude platenspeler en een vriend kwam langs en was er helemaal weg van, hij vond hem zo mooi. Kennis zei: Jij mag hem dan wel hebben als je hem zo mooi vindt. Week later heeft die ‘vriend’ hem voor een paar duizend euro verkocht.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 19:34

Wat een misselijke acties zijn dat..

Zielige verhalen hou ik niet van,ze proberen het wel maar dan vraag ik bv of ze een klusje voor mij willen doen en meestal hoor je niks of je wordt stijf gescholden.

Dat soort mensen ben ik erg allergisch voor.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 19:38

Zammie schreef:
Heb ik gehad met een bokker. Hier in het weggeeftopic de wereld aan spullen gezet en zij wou graag alles voor een stal die non profit werkte en arme kindjes mochten daar dan rijden, verzorgen enz. Poosje later staan de dingen te koop op MP. Tja wat moet je van zulks volk denken..
Waarschijnlijk leest ze dit wel,want ze is ook in dit topic een fanatiek.

Toch, weggegeven is weggegeven. Met die “koper” van mij voelde ik me ook even bedonderd, maar ik was diegene die het gratis aanbood op MP en behalve het verhaal, was ik niet echt bedonderd.
Het is alleen jammer dat er zulke verhalen gebruikt worden, want er waren er meer geïnteresseerd en je gunt het vaak eerder aan een goed doel. Maar goed, zelf wordt je er niet beter of slechter van als het nou wel of niet naar een goed doel gaat. Gratis weg is weg, goed doel of niet.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 19:41

Amber_anne schreef:
Ik heb hier vorig jaar een oude fiets verkocht. Schoongemaakt en de lelijke plekjes weer zwart gemaakt.
Fiets was binnen een dag verkocht voor de vraagprijs
Ook een duurdere fiets verkocht tijd geleden en die ging ook wel snel.

Fietsen doen het hier in de regio schijnbaar goed

Een fiets met een lekke band zou ik nooit kopen omdat ik hem dan ook niet uit kan testen. Dus zou toch kijken of je hem kan plakken

Toen ik in de buurt randstad woonde ging het wat vlotter qua fietsen. Had nu een afspraak met iemand gemaakt voor morgen avond. Half uur later stuurt die gene al een andere optie te hebben -O-

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 20:13

Even over mijn 'beller' nog.. gesprek is uiteindelijk toch via mp verlopen, hij is het komen ophalen en het was een hele leuke aardige jongeman! ik heb me dus voor niks druk gemaakt. :)

Nu ben ik wel blij dat ik zn nummer heb.. nee hoor grapje. :')

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:30

Hier ook veel spullen in de verkoop. Wil nog niet echt goed verkopen helaas.

Pas wel speelgoed erop gezet voor 2,50. Kreeg een berichtje van of hij het op kon halen voor de vp. Dat was prima. Stond er een half uurtje later een klein, verlegen jongetje voor de deur. Ik ken de buurt waar ze vandaan kwamen (achterbuurt) en ook de auto waar ze in reden wekte de indruk dat ze het niet breed hadden. Heb het gratis aan ze mee gegeven samen met nog wat ander speelgoed. Kindje was verbaasd. Kreeg later via mp nog een zeer vriendelijk en vrolijk berichtje. Ze waren erg dankbaar. Daar doe ik het graag voor.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:05

Weet iemand of dit klopt, ik ken iemand en die heeft een uitkering dan mag je geen geld op je rekening gestort krijgen. Maar iemand van de gemeente gaf aan dat geld van Marktplaats wel gestort mag worden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:09

Kennis hier stond onder bewind die mocht dit niet dus heb ik toen voor geadverteerd

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:52

marleen_usar schreef:
Weet iemand of dit klopt, ik ken iemand en die heeft een uitkering dan mag je geen geld op je rekening gestort krijgen. Maar iemand van de gemeente gaf aan dat geld van Marktplaats wel gestort mag worden.

Het mag wel, maar dan kan diegene met de uitkering gekort worden op zijn uitkering. Want inkomsten…
Heel krom maar zo werkt dat…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:21

Geld van Marktplaats kan ook als inkomsten worden gezien dus navragen is wijzer.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:08

Lastig als je niet weet of een bedelverhaal klopt... Ik had laatst skeelers te koop en naast alle biedingen had ik ook een vrouw die vroeg of ik ze tot vrijdag vast wilde houden, want dan zou ze weer leefgeld krijgen. Ze wilde zo graag skeeleren met haar dochter. Ze kreeg dat geld uiteindelijk niet, maar heb gezegd dat ze ze gratis op kon halen. Ze was er heel blij mee. Ze zou ze natuurlijk alsnog kunnen verkopen maar kreeg later nog een berichtje dat ze zo leuk geskeelerd had al. En ach anders heeft ze extra geld denk ik dan maar.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:12

Ik heb gisteren super snel een koop gesloten. Rond 17.00 een mailtje gestuurd dat ik bepaalde dingen wilde hebben, en ik kon het 's avonds na m'n werk (om 23.30) nog ophalen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:37

Tamara schreef:
Lastig als je niet weet of een bedelverhaal klopt... Ik had laatst skeelers te koop en naast alle biedingen had ik ook een vrouw die vroeg of ik ze tot vrijdag vast wilde houden, want dan zou ze weer leefgeld krijgen. Ze wilde zo graag skeeleren met haar dochter. Ze kreeg dat geld uiteindelijk niet, maar heb gezegd dat ze ze gratis op kon halen. Ze was er heel blij mee. Ze zou ze natuurlijk alsnog kunnen verkopen maar kreeg later nog een berichtje dat ze zo leuk geskeelerd had al. En ach anders heeft ze extra geld denk ik dan maar.

Wat lief van je!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:40

Ik gun mensen ook best wat. Ligt echt aan hoe het overkomt. Als ze zelf extreem gaan bedelen haak ik al af

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:26

Ja precies muze.

Ik zit in de bijstand en heb geen geld, ik ben student ik heb geen geld ik wil het gratis...nee
Tamara's koper, wil je ze vasthouden aub want ik wil wel betalen maar kan nu niet.
Komt zo anders over :)
Tenminste bij mij wel :D

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:29

Maar zo zie ik ze ook op de weggeefhoek.
Mama’s die met een pakje sigaretten op de profielfoto staan, samen met 4 kindjes , en dan vragen om baby kleertjes “ ben zwanger van me vijfde kindje maar heb geen geld voor kleertjes “.