Dus gratis af te halen gezet op mp, dame reageert, de dekens zou naar het goede doel van de desbetreffende persoon gaan (iets met opvang paarden of zo), in shoppers bij de voordeur achter gelaten, ik blijf nooit thuis voor spul dat ik gratis weg geef. De dame heeft het netjes opgehaald op de afgesproken tijd, maar wat dagen later stonden de dekens weer te koop op MP met mijn foto’s, alleen niet de foto’s van de gerepareerde stukken erbij.
Ik heb het account een beetje in de gaten gehouden en een paar weken later had de dame een slechte beoordeling op de rubriek “dekens en dekjes” met als opmerking betere foto’s en betere product omschrijving.
Tja...
Chantaliiejj schreef:Ik heb een Surinaams kookboek op marktplaats staan, boek nooit gebruikt en staat voor een klein bedrag te koop.
Krijg ik een berichtje van een medewerker van een zorginstelling of ik het boek wil doneren zodat de cliënten deze kunnen gebruiken.
Ik vind het moeilijk, ik gun deze mensen het boek maar hoe weet je zeker dat zij hier werkt? Ik wou bijna een berichtje terug sturen dat ze er gewoon voor moet betalen.
Het ligt een beetje aan het bedrag dat je ervoor wilt hebben, maar ik vind het gewoon niet netjes om mensen te vragen of ze hun producten willen doneren. Als bewoners het boek willen, zouden ze ook allemaal een euro kunnen doneren voor het boek en het netjes van jou kopen.
Je weet gewoon niet of het verhaal klopt en de desbetreffende persoon kan ook zelf een advertentie zetten met “gratis kookboeken gezocht” met het verhaal van de zorginstelling waar het naartoe gaat erbij. Dan kunnen mensen zelf kiezen of ze willen doneren.
Jij zou je nu bijna opgelaten of een slecht mens voelen als je nee zegt, terwijl dat je goed recht is.