tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 14:24

Duhelo schreef:
kon je de vakantie niet behouden? alleen, met een vriendin/kennis/bokker?

Nee, dat had ik inderdaad al geprobeerd maar dat was geen optie helaas. -O-

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 14:27

Dat langsrijden zou me echt een creapy gevoel geven. Wees de komende tijd voor de zekerheid maar wat alerter. Better safe than sorry. Heb je camera's bij je huis? Ik wil je verder niet bang maken. Maar als je buren het al opgevallen is. Of weten zij van de situatie?

Benieuwd hoe hij op je betaalverzoek gaat reageren ook. Ik hoop dat je nog wat terugziet van het geld. Al moet je denk ik wel waken dat hij dat geld niet als manipulatiemiddel gaat inzetten. Daar had m'n ex een handje van.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 14:36

capopjekop schreef:
Dat langsrijden zou me echt een creapy gevoel geven. Wees de komende tijd voor de zekerheid maar wat alerter. Better safe than sorry. Heb je camera's bij je huis? Ik wil je verder niet bang maken. Maar als je buren het al opgevallen is. Of weten zij van de situatie?

Benieuwd hoe hij op je betaalverzoek gaat reageren ook. Ik hoop dat je nog wat terugziet van het geld. Al moet je denk ik wel waken dat hij dat geld niet als manipulatiemiddel gaat inzetten. Daar had m'n ex een handje van.

Onze buren (mijn zus & haar man) en hun buren weten van de situatie af. En gezien de verhalen die schijnbaar zonder dat ik het wist de ronde doen over zijn familie zijn ze allemaal wat alerter als anders. Ik heb zelf ook altijd alles uit staan van locatie en dergelijke. Maar nu als ik met de hond ga lopen deel ik met familie wel de locatie. Voor het geval dat. Mijn hond heeft ook een tractive om, dus dat scheelt ook wel.
Ik hoop heel erg dat het toeval is, maar ik vermoed van niet. Ik wacht het eerst maar af denk ik.

Daar heb je een punt over dat geld. Ik verwacht ook niet dat ik er wat van terug zie. Maar als ik het niet gezegd heb dan weet ik dat niet zeker. Het is gewoon rot dat je op hetzelfde dorp woont. Maar hij is als de dood voor mijn zwager, daar heeft hij ooit eens een akkefietje mee gehad.
Dus mocht het echt uit de hand lopen dan kan ik hem eens langs sturen voor een praatje. :Y)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 14:47

Laten we hopen dat het met een sisser afloopt. Het heeft ook geen zin om nu al allerlei doemscenario's te bedenken. Het is iig goed om te lezen dat jij en je omgeving alert zijn. Hopelijk laat hij je gewoon met rust.

Ik snap overigens goed dat je achter dat geld aangaat. Ik heb ook een tijd geprobeerd het geleende geld van mij en m'n ouders terug te krijgen. Heel frustrerend als iemand van mening is dat je alleen hoef terug te betalen als je contact hebt met iemand. Maar op den duur leverde dat bij mij zoveel stress en frustratie op dat ik dacht stik maar in dat geld. Laat me gewoon met rust. Ik probeer er nu maar niet meer te veel bij stil te staan want dan word ik weer boos. Want het blijft toch wel steken dat iemand niet eens het fatsoen heeft om het netjes af te handelen. Zeker omdat ik altijd voor hem heb klaar gestaan. Duur lesgeld zullen we maar zeggen.

CupCakes_

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 14:49

Capopjekop, volgens mij heb jij ook al het een en het ander meegemaakt als ik het zo een beetje lees. Klinkt allemaal ook erg heftig :knuffel: . Ik ga het in ieder geval proberen, maar ik ga er ook geen strijd van maken. Dan is het gewoon een hele dure les geweest.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 14:57

Ja dat kun je wel zeggen. Inmiddels heb ik een goed afgesteld narcistenalarm zullen we maar zeggen :') Echt de schrijvers van gtst zouden het allemaal niet kunnen verzinnen

Maar ergens vind ik het wel fijn dat ik nu minder naïef ben. Het is een intense rollercoaster geweest maar ik ben blijven staan en ben er nog sterker uitgekomen. Dus in dat opzicht ben ik wel trots op de stappen die ik gezet heb de laatste jaren.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 16:27

Ooh wat vreselijk allemaal :( Moet zeggen dat er hier naar mijn broertje ook nog wat betaalverzoeken open staan, maar mijn broertje geeft ook aan dat het zulke kleine bedragen zijn dat ie daar echt geen moeite voor gaat doen. Netjes vind ik het echter niet, maar dat terzijde.

Ik spreek Cupcakes_ ook veel privé, dus niet dat jullie denken dat ik haar negeer :')

Afgelopen weekend was ik volledig alleen thuis. Dat weekend heeft al wat voeten in aarde gehad want mijn vriend (ja nu ex dus ..) vond het erg moeilijk om te plannen. Toen ik aan hem vroeg of hij het weekend dan een keer naar mij kon komen was dat heel lastig, terwijl die 5 minuten later een weekend met een goede vriend weg plande (het weekend voor de dinsdag dat het uit ging). Daar voelde ik me rot over, maar kon die geen antwoord op geven. Uiteindelijk was het dus helemaal oké dat ie het weekend wel kwam en had ik dus een uitje gepland (en betaald) en toen maakte hij/ik het weer uit. Stom. Dat geld ben ik ook kwijt, of nouja .. het staat als reservering voor een andere afspraak - maarja met wie?
Maakt ook niet uit.

Ik heb het van het weekend wel even moeilijk gehad. Af en toe spontane huilbuien. De boosheid is ondertussen weg en ik kan een heel hoop goed relativeren. Het is gewoon eigenlijk heel stom hoe alles is gegaan. Misschien zelfs wel een tikkeltje kinderachtig. Te wijten aan ons beide overigens. Beide twee mensen met een grote rugzak in ons verleden, geen tastbare voorbeelden en blijkbaar ook nog niet de handvatten om er neutraal in te staan en door te pakken. Beide in een emotie bubbel gaan en bam.
Het is zo jammer. Zo zonde van al het moois dat we wel hebben gehad :(

Ik heb van het weekend ook een brief getypt. Niet zo lang als de 5 A4tjes die ik had achtergelaten de eerste keer dat het uit ging. Korter en krachtiger en meer doelgericht denk ik. Hoop ik er iets mee te bereiken? Misschien maar bovenal verwacht ik niets. Ik ga de brief wel sturen met nog iets wat ik graag wilde doen (ook toen het nog aan was..) en dan is het gewoon uit m'n systeem. Dat lucht hopelijk op.
Ik moest mijzelf zaterdag avond in een diep dal erg tegenhouden om niet te bellen of te appen, ben trots dat het me gelukt is om dit niet te doen.

Alleen hoop ik wel iedere keer toch plots een appje of iets te hebben. Zo had ik het weekend ook steeds de hoop dat ie toch ineens voor de deur stond, maar het is sowieso een goed uur rijden dus tsja .. gekke verwachting.
We komen er wel. Uiteindelijk ... :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 07:24

CupCakes_ schreef:
Duhelo schreef:
kon je de vakantie niet behouden? alleen, met een vriendin/kennis/bokker?

Nee, dat had ik inderdaad al geprobeerd maar dat was geen optie helaas. -O-

Maar even als advocaat van de duivel.
Jij maakt het uit. Hij had geen idee dat je het niet meer zag zitten.
Vakantie gaat nu doordat jij het uitgemaakt hebt niet door maar je verwacht wel dat hij de helft gaat betalen.
Ik zou als mij dit zou overkomen ook denken zak lekker in je geld. :o :o
En ik denk maar zo als dit verhaal andersom was geweest iedereen hier had gezegd dat ie er in kon stikken. :D

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 09:00

Je mag zeker advocaat van de duivel zijn.

Maar binnen mijn opvoeding, normen en waarden is het niet meer dan normaal dan ook al gaat het uit, je wel nog steeds de helft betaald van in dit geval annuleringskosten. Je bent namelijk samen iets aangegaan, waarbij het niet fair zou zijn als er een voor alle kosten zou moeten opdraaien.
Als het andersom geweest zou zijn dan had ik dat ook gedaan. Maar zo ben ik opgevoed.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 09:01

@needje
Ik ben sws van mening dat als de afspraak voortijd was beide betalen de helft.
Dat die afspraak blijft staan.
Tenzij 1 van beide wel met iemand anders op vakantie gaat.
Dan is degene die thuis blijft niks schuldig aan de vakantieganger

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 09:07

Maar hij had met jou op die vakantie gewild. Jij wil niet meer. Hij kan daar dan toch weinig aan doen?
Vind het wat anders als je samen in goed overleg besluit om niet samen verder te gaan. Dan was waarschijnlijk die vakantie ook meteen besproken hoe dat op te lossen.
Maar iemand dumpen en vervolgens geld verwachten vind ik persoonlijk best cru.

Heb je hem gevraagd wat hij met die vakantie wil?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 09:47

Ja, dat heb ik. Meerdere keren en meerdere keren geen enkel antwoord. Ik heb tegen hem gezegd dat hij het kon overnemen of dat ik het ging annuleren. Hij wilde het niet overnemen, omdat hij toch niet zou gaan. Dan blijft annuleren over.

Het is zoals Hagelslag benoemd. Deze afspraak stond al en was al geboekt voor deze ellende plaats vond. Ik heb er inderdaad een punt achter gezet, maar ik vind het dan wel zo fair dat er door beide betaald zou worden.

Of misschien ben ik gewoon anders opgevoed als anderen. Dat kan. Maar ik probeer dingen altijd netjes af te handelen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 09:50

Je kan ook alsnog in je eentje gaan als je wil :) Yes-mode aan en gaan :)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 10:19

Ik ga nu ook alleen. Dit pakket is voor mij alleen niet te betalen namelijk :o

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 11:14

Ga je nou wel of niet op die vakantie?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 11:20

Needje schreef:
Ga je nou wel of niet op die vakantie?

Ik ga niet op de vakantie die geannuleerd is.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 11:24

Needje schreef:
Maar hij had met jou op die vakantie gewild. Jij wil niet meer. Hij kan daar dan toch weinig aan doen?
Vind het wat anders als je samen in goed overleg besluit om niet samen verder te gaan. Dan was waarschijnlijk die vakantie ook meteen besproken hoe dat op te lossen.
Maar iemand dumpen en vervolgens geld verwachten vind ik persoonlijk best cru.

Heb je hem gevraagd wat hij met die vakantie wil?

Ja hier wel beetje mee eens, heb ook met mijn ex dit destijds gehad. Hij maakte het heel onverwachts uit, wilde destijds sowieso geen annuleringsverzekering afsluiten want was volgens hem niet nodig... toen heb ik ook gezegd, prima maar jij betaald die annuleringskosten maar mooi in je eentje :Y)
Voelde me destijds nogal in een hoekje gedrukt en het kwam zo uit het niets dat ik niet echt behoefte aan had om ook nog dat te betalen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 11:42

Nou ja dat dus.
Ik heb het ook nog maar even aan de mensen hie rom me heen gevraagd of ik echt zo raar dacht en iedereen zegt eigenijk hetzelfde. :o In overleg uit elkaar dan logisch, maar maak jij het uit het niets uit dan nee.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 11:45

De meningen kunnen daarin zeker verschillen. Hier in de omgeving is het normaal dat je dan alsnog SamSam doet.

En het was niet uit het niets. :Y)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 11:53

Je zegt zelf dat ie het niet aan had zien komen die woensdag..

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 11:58

Ik zal mijzelf verbeteren.

Het was inderdaad niet uit het niets. Gezien ik meerdere gesprekken met hem gevoerd had. Maar schijnbaar was hij tijdens al deze gesprekken zat van de drank (dat zie je bijna niet aan hem) en weet hij daar dus niets vanaf.

Dus, hij zag het eerst niet aankomen. Maar toen ik hem herinnerde aan alle gesprekken kwamen ze weer boven drijven afgelopen vrijdag.

Maargoed. Ik hoef mij hier verder niet over te verantwoorden :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 12:12

Nee dat hoeft zeker niet, ik gaf alleen mijn kijk erop vanaf de andere kant. Voor nu zou ik ervanuit gaan dat je niks terugkrijgt van hem en als je dan toch wat krijgt dat het alleen maar mooi is meegenomen :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 12:19

Needje schreef:
Je zegt zelf dat ie het niet aan had zien komen die woensdag..

Dat hij het niet aan zag komen wil niet zeggen dat het uit de lucht kwam vallen. Maar wel dat hij signalen gemist heeft. Of, waarschijnlijker, ervoor heeft gekozen dat te negeren/bagatelliseren.

Daarnaast vind ik je, uit eigen ervaring, onredelijk.

Een ex van mij besloot zich op een zaterdagavond zodanig onredelijk en als een egoïstische kleuter te gedragen, dat ik na een nachtje janken op zondagochtend tot de conclusie kwam dat zijn ego zodanig enorm was dat er geen ruimte was voor mij. Maar op zaterdagmorgen waren daar nog geen aanwijzingen voor.
Ik had na het drama op die zaterdagavond ook geen enkele behoefte meer om het te bespreken of "in overleg uit elkaar te gaan". Ik heb hem ook "gedumpt" (met een half uur durende tierende stortvloed aan beledigingen tot gevolg).
Soms gebeuren er gewoon dingen waardoor het ineens gierend uit de hand loopt.
Het is wel zo netjes om het dan als een volwassene af te handelen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 12:33

Kan jij vinden.
Grappig dat jij iemand in woede dumpt zonder het te willen bespreken en dan tegen mij zegt dat je het wel netjes vindt om het als volwassenen af te handelen...
Geeft niets. Blijkbaar verschillen we van mening. En dat mag.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 14:47

Needje schreef:
Kan jij vinden.
Grappig dat jij iemand in woede dumpt zonder het te willen bespreken en dan tegen mij zegt dat je het wel netjes vindt om het als volwassenen af te handelen...
Geeft niets. Blijkbaar verschillen we van mening. En dat mag.

Nee, geen woede. Ik niet in elk geval. Wel intens teleurgesteld en verdrietig. Hij liep boos weg en en ging naar huis gaan bij een familie-etentje. Aanleiding: de manier van bbq-en van mijn broer stond hem niet aan (ja echt). Mijn moeder was terminaal ziek en mijn vader stond op de lijst voor een 2e hartoperatie wat door corona al een paar keer was uitgesteld. En dan mijn ouders ook nog losers noemen. Ik vind het prijzenswaardig dat jij dan nog in gesprek wil gaan, maar voor mij houdt het dan wel op hoor.
Een paar dagen na dit debacle is mijn moeder opgenomen in het ziekenhuis waar ze overleden is. Ik vergeef hem nooit dat hij ons laatste familie-etentje verpest heeft.