Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:01

Super leuke blogs allemaal zeg! Jullie motiveren me haha :j

Ik ben echt geen for better & for worse blogger merk ik. Ik ben 2 weken compleet gevloerd geweest door een *^^&^$# griep van heb ik jou daar en vandaag pas écht weer de handen uit de mouwen gestoken. Morgen weer een vers van de pers blog update dus.

Hoe doen jullie dat als jullie voor langere tijd druk/ziek zijn? Bloggen jullie dan stug door of gaan jullie er zonder schuldgevoelens even 'tussenuit'?

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:32

Ik heb het afgelopen half jaar stage gehad waardoor ik door de weeks niet veel tijd had. Ik heb wel minstens iedere week gepost omdat ik op maandag altijd een fotodagboek post en dit heb ik ook tijdens mijn stage gewoon gedaan, maar als ik het echt druk had, was dat wel m'n enige post van die week. Had ik meer tijd en inspiratie, kwamen er meer posts bij.

Marrleen

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:48

Ik zit midden in de tentamenweek, maar ik heb gelukkig wel tijd gevonden om mn blog gewoon bij te houden. Wel was het echt de dag van te voren pas schrijven, en mijn blog van vanmorgen heb ik een half uur van te voren pas af kunnen maken. Normaal schrijf ik ongeveer een week vooruit ofzo. Als het me écht niet lukt om te schrijven, dan leg ik me daarbij neer en dan is het pech. Dan maar een keertje niet!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:49

Ik werk altijd vooruit zodat de blog niet stil komt te liggen.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:11

:wave:

Ik lees al een tijdje mee hier en besloot om maar eens te reageren. Zelf heb ik ook een blog waar ik af en toe iets op blog. Ik heb geen vast schema waar ik me aan hou. Ik blog wanneer ik zin, en inspiratie, heb. Bloggen vind ik verder heel leuk, voor mij is het echt een beetje een uitlaatklep waar ik kwijt kan wat me dwars zit.

Dit was mijn laatste post. Hij is geschreven naar aanleiding van de gebeurtenissen in Parijs en Verviers. (Mijn blognaam had ik trouwens al langer ''geclaimd'', dus voor de gebeurtenissen voor Charlie Hebdo. Ik heb er al commentaar op gekregen, maar het staat dus niet verband met elkaar.)

Ik vind dit topic trouwens erg leuk, staan leuke inspiratieposten in!

Tazzey schreef:
Ik werk altijd vooruit zodat de blog niet stil komt te liggen.

Een compliment voor jou trouwens; ik vind je foto's altijd van topkwaliteit! Vind het erg fijne foto's die duidelijk zijn.

Sabini schreef:
Oeps ik ben vergeten mijn laatste drie blogposts hier neer te zetten :o

Peronal | 10x motivatie om te gaan sporten

Inspiratie | Thuiswerkplek

en

Fraaie Favorietjes #4 | Websites en muziek

Soms heb je van die tijden dat het bloggen vanzelf lijkt te gaan :)

Oh, die thuiswerkplek post is leuk! Hierdoor ben ik vanavond nog aan de gang gegaan om een eigen plekje te creëren :D

Erin schreef:

Leuk, leuk! Ik vind je titel ook goed gekozen trouwens :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:55

Ah goed om te lezen. Ik schrijf ook meestal vooruit maar het is me nog niet gelukt om echt een week ofzo vooruit te werken, een paar dagen lukt nog wel. :j

Nouja nu weer opgeknapt dus dan kan ik er weer ff goed voor gaan zitten en gewoon zo veel mogelijk vooruit werken. Beetje jammer om zo'n gat te laten vallen natuurlijk.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:21

Dankjewel allemaal!

Wubwub, ik ben schuldig. Mijn vorige blog heb ik opgestart toen ik mijn knieband gescheurd had en dus niks kan doen. Zodra ik weer normaal kon functioneren, heb ik niet eens meer er naar omgekeken zegmaar :+. Vandaar dat ik nu een nieuwe blog begin, deze keer ben ik van plan het echt vol te houden! :D

Nu alleen nog een leuk eerste artikel verzinnen :j

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:21

Ik had dit jaar voornemens om echt vooruit te gaan werken. Maar het is nog steeds niet gelukt. Soms heb ik hem wel eens een dag van te voren af. Maar soms ook pas de avond van te voren. Maar ik wil eigenlijk rond de 4 weken vooruit gaan werken.
Maar ik heb sowieso een groot uitstelprobleem haha ook met school :')

Sabini die thuiswerkplek is echt heeeeel leuk! Als ik "later" een wat groter plekje/appartementje heb wil ik ook echt zeker weten zoiets!! Voor mijn blogs en mijn fotografie :D
Nu schuif ik altijd met mijn hele kamer zodat ik ook ongeveer een werkplekje heb haha!

Vanuit mijn kant ook weer een nieuwe blogpost!
Wat is chromatische aberratie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:31

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die af en toe verwaarloos Erin hihi. Nu alles dus goed met je knie? Lijkt me niet fijn :n

Yvettee, interessante blogpost!! Lekker leerzaam :j

Nou vandaag dus weer een nieuwe van mij, voor de make-up liefhebbers ;) Too faced Beauty Wishes & Sweet Kisses palette

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:48

Als je vooruit wil werken moet je er gewoon één hele dag voor gaan zitten en go go go go go. Dan ga je echt als een speer :D gewoon vast plannen welke artikelen je wil maken, opschrijven en afvinken :D

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:51

Yvettee, leuk! :D

Wubwub, ja, alles is weer in orde. :) En leuke post! :D

Marit, inderdaad. Helaas heb ik daar niet de tijd voor, ivm school. ;)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:01

Nou, het punt is dat je je moet afvragen wat meer tijd kost :') Elke paar dagen 1 blogpost maken, of gewoon een keer ervoor zitten en voor 2 maanden aan blogposts hebben :D Ik heb het ook gigantisch druk en ik red het dus niet telkens een nieuwe te moeten maken. Ik moet dus wel vooruit werken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:30

Marit schreef:
Nou, het punt is dat je je moet afvragen wat meer tijd kost :') Elke paar dagen 1 blogpost maken, of gewoon een keer ervoor zitten en voor 2 maanden aan blogposts hebben :D Ik heb het ook gigantisch druk en ik red het dus niet telkens een nieuwe te moeten maken. Ik moet dus wel vooruit werken :P

Voor 2 maanden op 1 dag wegschrijven??? Dat zijn er bijna 60 voor mij haha, ik wil wel het liefste zo goed als dagelijks wat plaatsen. Maar ik kan idd wel even een dag er voor gaan zitten en in elk geval 2 weken proberen te doen, even wat onderwerpen verzamelen en go go go :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:30

Erin schreef:
Yvettee, leuk! :D

Wubwub, ja, alles is weer in orde. :) En leuke post! :D

Marit, inderdaad. Helaas heb ik daar niet de tijd voor, ivm school. ;)

Fijn! En bedankt :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:54

Wubwub schreef:
Marit schreef:

Voor 2 maanden op 1 dag wegschrijven??? Dat zijn er bijna 60 voor mij haha, ik wil wel het liefste zo goed als dagelijks wat plaatsen. Maar ik kan idd wel even een dag er voor gaan zitten en in elk geval 2 weken proberen te doen, even wat onderwerpen verzamelen en go go go :j

Ik plaats gelukkig 'maar' 2x per week een post haha. Dus dat zijn er dan 16 voor 2 maanden!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:00

Ik plan meestal twee dagen in om foto's te maken en artikelen te schrijven als ik nieuwe spullen binnen gekregen heb. Ik heb standaard 3 artikelen per week en heel soms een extraatje op de maandag.

Ik heb vroeger wel eens zelf nagellakjes gemaakt in heel gave kleuren. Ik overweeg om dat weer te gaan doen. Toch maar eens kijken of ik mijn ideeën kan uitwerken. Dit keer met veiligere ingrediënten werken dan dat ik vroeger deed. :')

Vandaag heb ik op mijn blog een manier om zelf een mooie gradiënt nailart te maken zonder dat je met een hoop opruimwerk zit.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:02

Wow maar Marit doe je die 16 dan echt op een dag?
Bij uitgebreide posts doe ik vaak makkelijk een halve dag over een blogpost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:33

Marit, ja dat scheelt wel. Misschien moet ik er ook maar voor kiezen om iets minder te willen posten per week :') op een gegeven moment is de inspiratie natuurlijk ook gewoon op haha!

Tazzey, zelf maken? Wat cool! Ben reuze benieuwd! Ik vind dat gradiënt ook gaaf, 1 keer geprobeerd maar mislukte als een malle. Ik ben sowieso niet geschikt voor nagellak maar blijf het mooi vinden :j

Yvettee, dat kan ik me wel voorstellen. Als ik foto's moet maken en moet bewerken ben ik ook veel langer bezig. Ik ben ook nog eens afhankelijk van het weer want vandaag bijvoorbeeld is mijn woning gewoon te donker en bij gebrek aan een goede camera zijn mijn foto's dan niks waard :n (ben aan het sparen hahaha)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:37

Wubwub, goed oefenen dan lukt het vanzelf. Ik ga nog even nadenken over wat ik wil gaan doen maar het kriebelt wel een beetje.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:45

Ik ben van plan om morgen eens foto's te maken van alle nieuwe producten enzo die ik de afgelopen weken gekocht heb en waar ik een artikel over kan schrijven. Het licht in mijn kamer is eigenlijk nooit goed dus dat moet ik beneden doen en doe ik liever als er niemand thuis is.

Als ik dan al die foto's heb moet ik inderdaad ook gewoon een dag ervoor gaan zitten om flink wat artikelen te schrijven. Ik ben alleen ook zo iemand die vaak met een paar regels aan een artikel begint en het steeds aanvult als ik weer inspiratie heb totdat ik het 'af' vind.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:17

Sabini schreef:
Inspiratie | Thuiswerkplek

Soms heb je van die tijden dat het bloggen vanzelf lijkt te gaan :)

Je eindigt je post met"Heb je nog ideeën voor mij?" Maar ik zie niet (snel genoeg) waar ik een antwoord kan achterlaten.

Mijn thuiswerk hoekjes heb ik altijd voor een raam gesitueerd. Nu ook: ik zit achter de computer en als ik achter mijn scherm kijk, zie ik geen muur maar mijn tuin. Ik heb allerlei vogelhuisjes en voederstations voor het raam hangen dus het is leuk om naar buiten te kijken. Op deze manier krijg ik ook zo veel mogelijk licht binnen (via mijn ogen) wat goed is tegen winterdepressie. Ik heb laltijd een gevoel van ruimte als ik zit te werken en voel me niet opgesloten, wat ik wel zou hebben als ik mijn bureau tegen een muur zou hebben staan.

@Anoekk: dapper hoor een filmpje maken en uploaden. Heb je nog veel tijd aan editing besteed? Ik ben ook nog steeds aan het denken aan het maken van een YT video (ik moet een goede trailer voor mijn kanaal maken)

@Erin: ziet er leuk uit. Nu lekker gaan bloggen.

IK heb als ritme 1 blog, 2 dagen niets, weer een blog. Ik moet nodig op vaste dagen gaan posten. Ik zit te denken aan vrijdag en maandag. Het is mij nog niet gelukt om vooruit te werken, maar ik heb wel 6 drafts. Ze zijn nog niet uitgewerkt en soms worden ze toch heel anders.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:33

Wij hebben thuis een kamer ingericht als studeer/werk kamer. Ideaal!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:46

Ik sla al mijn ideeën voor posts als drafts op en heb dan ook zo'n 50 drafts in wordpress staan, maar een deel daarvan zal waarschijnlijk toch niet gepost worden. Vind het wel handig om vast wat ideeën klaar te hebben staan waar ik mee verder kan als ik er zin in heb.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:46

Denken jullie wel eens na over wat je wilt bereiken met je paard? Of wat je in gedachten had toen je op zoek was naar een paard. Wat zou je doen met je paard en doe je dat nu ook?

Vandaag weer een nieuwe post:Imagine your horse in 2020. How to start today

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:45

Ook interessant! Ik dacht ook altijd wel na over wat ik samen wilde bereiken. Leuk om te lezen!