Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:17

Vaak is er ook nog een hemelsbreed verschil tussen de echte wereld en de internetwereld.
Misschien heeft het daarmee wel te maken :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:19

Relaxed schreef:
Pandora2 schreef:
Waarom zou een winkel in godsnaam mondmaskers verbieden ? :+
En hoe wordt dat dan aangeduid ?

Ik krijg bijzondere gedachten nu over het soort 'winkel' ... :')

Ik vind het vooral bijzonder dat zoiets altijd bij Karuna voorkomt, ik heb er werkelijk nog nooit iemand over gehoord.. Wel over winkels die het minder nauw nemen, maar die het verbieden, neh..

Hier zie ik nog iedereen met een mondkapje, laat staan een verbod.
Van grote feesten heb ik ook nog niet gehoord.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:20

Huertecilla schreef:
SusanH schreef:
De Britten kunnen wel weer naar de pub.

Wij al veel eerder ;-)

En inmiddels nog veel meer.
Nu tot 24.00, disco, nachtclubs e.d. tot 02.00.

Wel alles gereduceerd forum dus ook door de week als je dineren wil even plannen en eventueel reserveren.

De belgen komen van de zomer vast massaal jullie richting uit want hier is echt 0.0 perspectief voor disco's en andere dansgelegenheden. :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:20

Sizzle schreef:
Hopelijk gooit de India stam niet nog even snel roet in het eten.

Dat risico maakt dat de EU nog een slag om de arm houdt met toegang vanuit veel derde landen, o.a. de UK.
Zo lang ze dat enigzins dicht houden gaan we een soort van normale zomer tegemoed met als _/-\o_ bonus veel meer thuiswerken en electronische regelmogelijkheden.
Kan wat minder massaal internationaal toerisme echt alleen maar héél positief vinden voor álles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:22

DuoPenotti schreef:
Relaxed schreef:

Ik vind het vooral bijzonder dat zoiets altijd bij Karuna voorkomt, ik heb er werkelijk nog nooit iemand over gehoord.. Wel over winkels die het minder nauw nemen, maar die het verbieden, neh..

Hier zie ik nog iedereen met een mondkapje, laat staan een verbod.
Van grote feesten heb ik ook nog niet gehoord.

Idd, hier ook iedereen mondkapje en geen feesten.. Was zaterdag met vriendinnen in Apeldoorn en in het overdekte winkelcentrum waren er wel meer zonder kapje, maar in de winkels zelf iedereen gewoon mondkapje :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:22

Die mutant is al overal en toeristen zijn ook al weer overal. Dat nog buitenhouden is een illusie, gewoon hopen dat de verspreiding net wat minder snel gaat dan het inenten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:25

Pandora2 schreef:
De belgen komen van de zomer vast massaal jullie richting uit want hier is echt 0.0 perspectief voor disco's en andere dansgelegenheden. :P

Is hier weer swingend +:)+
Wel maskerplicht maar héh dat is een detail na alle beperkingen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:28

Sizzle schreef:
Die mutant is al overal en toeristen zijn ook al weer overal. Dat nog buitenhouden is een illusie, gewoon hopen dat de verspreiding net wat minder snel gaat dan het inenten.

Ik heb het daarom ook niet over buíten houden, maar over de import over wat binnen de perken houden.

Overigens heb ik naar aanleiding van het uitblijven van een piek na Semana Santa sterk het idee dat een behoorlijk groot deel van de bevolking al via besmetting resistent is en/of gewoon minder/niet vatbaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:40

karuna schreef:
Hier zaterdag de eerste gehad, 18 juni nummer 2. 5 weken ertussen. Pfizer.

Versoepelingen meteen flink veel ook. Terwijl de rioolwatermeting na afgelopen weken een fikse daling te hebben gehad ook weer heel fors toeneemt afgelopen dagen. Maar ja niet heel onverwachts gezien het gedrag van mensen

Zo, je bent wel een expert, die rioolwatermetingen fluctueren elke keer, overal. En zo hoog zijn ze niet en de cijfers daarvan lopen een dikke week achter. Het kan een signalering aangeven, veel kinderen die op school plassen en geen symptomen hebben plassen ook Corona uit. Dus jouw waarneming dat dit in verband staat met het niet meer aan de regels houden is dikke bullshit , iets met klok en klepel.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:42

karuna schreef:
Versoepelingen meteen flink veel ook. Terwijl de rioolwatermeting na afgelopen weken een fikse daling te hebben gehad ook weer heel fors toeneemt afgelopen dagen. Maar ja niet heel onverwachts gezien het gedrag van mensen

waar heb je die informatie vandaan? laatste wat ik kon vinden was van 3-9 mei

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:42

Ik woon nota bene in een stad, in een studentencomplex (Zelfs 4 flats op 1 terrein) en mijn vriend woont ergens waar wel 6 flats oid staan. En grote feesten heb ik niet gezien hoor. Een keer max 8 mensen is wat ik meekrijg. Tevens kom ik regelmatig in winkels. (Utrecht, Zwolle, Nijmegen bijvoorbeeld) en nergens een mondkapjesverbod. Mensen dragen gewoon mondkapjes. Snap echt niet hoe jij de wereld ziet Karuna, een achterlijk geval treffen betekent niet dat de hele bevolking zo is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:43

fokfanaat schreef:
karuna schreef:

waar heb je die informatie vandaan? laatste wat ik kon vinden was van 3-9 mei

[ [url=m/mYaJkk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op coronadashboard ga je naar je regio en onderaan kun je per meetpunt de standen lezen.

purny

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:47

Rioolwater let ik echt niet op... Ik kijk naar ziekenhuisopnames.

Ik was in het begin(vorig jaar ook zo bezig met cijfertjes enzo, dat heb ik los gelaten)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:48

dat zijn toch ook de waardes van 3-9 mei en landelijk nog steeds in dalende lijn

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:49

fokfanaat schreef:
dat zijn toch ook de waardes van 3-9 mei en landelijk nog steeds in dalende lijn

Klopt helemaal....

En.lekker weer meer versoepelingen joepie, ben er echt blij mee

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:50

Net even gespiekt en ook mijn regio gaat naar beneden

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:50

Echwel schreef:
En lekker weer meer versoepelingen joepie, ben er echt blij mee

ik dacht voel eens aan je hoofd... lekker weer, vreselijk is het.... ;( ;(

sorrie verkeerd gelezen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:51

Ik app af en toe mijn vriendin hoe het in het ziekenhuis gaat, ze werkt op de corona afdeling en vorige week lagen er een stuk minder dan het gemiddelde van de afgelopen maanden :j

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:52

fokfanaat schreef:
Echwel schreef:
En lekker weer meer versoepelingen joepie, ben er echt blij mee

ik dacht voel eens aan je hoofd... lekker weer, vreselijk is het.... ;( ;(

sorrie verkeerd gelezen :o

Geen komma ertussen :D

Kan ook wel wat mooier weer gebruiken

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:53

met 7,5 miljoen entingen moet het nu ook wel echt de goede kant op gaan

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:53

Vind het zo fijn voor het ziekenhuis personeel dat wat Corona betreft de grootste druk er af lijkt te zijn, nu de Mount Everest aan uitgestelde behandelingen nog, maar dat is iets beter te plannen .

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:59

En las gisteren dat Gommers de IC wilde uitbreiden, viel zowat van mijn stoel.
Die zitten zich toch alleen maar te vervelen zei hij eerder.....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:26

Hij wilde toch tijdens de pandemie uitbreiden, maar niet structureel?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:33

karuna schreef:
Nee gedrag als in gewoon hele huizen vol visite. Een winkel waar mondkapjes verboden zijn (met mondkapje was je niet welkom, dus omgedraaid, al is het reparatieonderdeel niet online te bestellen ter vervanging van iets dat nu kapot is) en de eigenaar al hoestend en niezend in zijn hand klanten bediend. %) (die gemeente gaat nu ook niet echt lekker kwa besmettingen nog steeds) Familiegroepen duidelijk niet een huishouden die op elkaar gestapeld met een hoestend en niezend kind ertussen gaan picknicken. Dat soort erg onverantwoord en nu nog steeds verboden gedrag.

Natuurlijk.....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:36

bigone schreef:
karuna schreef:
Hier zaterdag de eerste gehad, 18 juni nummer 2. 5 weken ertussen. Pfizer.

Zo, je bent wel een expert, die rioolwatermetingen fluctueren elke keer, overal. En zo hoog zijn ze niet en de cijfers daarvan lopen een dikke week achter. Het kan een signalering aangeven, veel kinderen die op school plassen en geen symptomen hebben plassen ook Corona uit. Dus jouw waarneming dat dit in verband staat met het niet meer aan de regels houden is dikke bullshit , iets met klok en klepel.

Ik zie geen stijging hoor bij de rioolwatermeting. Waar baseer je die stijging op karuna?