Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 20:55

foxy80 schreef:
Ik heb pakketmaatregel middel gekozen, omdat dat tot 5 kg gaat dacht ik.
Blijkt nu dat klein tot 1 kg is, middel tot 2 en dan zit je met groot, althans bij be post.
Bij mondial relais, ups en dhl zijn ze extreem soepel qua gewicht.
Ik ga het er maar gewoon op wagen denk ik. Maar wel stom dat er zo een groot verschil op zit.

Ik ken dat niet, gebruik je dat bij hele grote zendingen?

KB12

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 22:36

Nou ik heb mij zojuist toch weer een potje geërgerd. Ik heb een dior pouch te koop staan op vinted voor 25 euro, nieuw met verpakking. Komt er eerst de vraag of ik hem helemaal wil opmeten, ik hem opgemeten. Vervolgens de vraag of ik hem met make up items wil vullen en kan fotograferen zo dat ze kan zien wat er allemaal in zou passen, natuuuuuurlijk doe ik dat. Toen kwam de vraag of ik de prijs wil afronden van 25 na 20 euro, ik was inmiddels licht geirriteerd, maar oke vooruit dan maar. Toen ze wilde betalen kwam ze erachter dat er nog kosten overheen kwamen en dan viel hij toch echt net buiten budget _-:(. Ja daaaaaaag.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 00:09

Grrr..

Soms.. Hier had ik er pas een voor een product (melkpoederbus) van 4 euro. Of ik van de onderkant een foto wilde maken en van het dopje en of het niet verkleurd was en of ik ook nog een daglichtfoto wilde maken. Let wel, ging om 4 euro..

Dus ik heb teruggestuurd dat ik liever had dat ze ergens anders een exemplaar kocht. Ik zag het al helemaal gebeuren. Wordt er straks nog een geschil geopend en moet het ding ook nog teruggestuurd.. :roll:

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 08:47

Zelf doe ik geen moeite meer voor meten en dit en dat en …..
99% van die mensen koopt niets en doet al moeilijk nog voor het begint. Jammer voor die 1% dan.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 10:10

Als ze het echt willen hebben, wapperen ze eerst met pegels is mijn ervaring.

Ja, dat verkopen via Vinted loopt lekker! Elke dag gaat er wel wat weg, en ik ga nu zelfs proberen zaken die ik voor de kringwinkel weg had gezet erop te gooien. Wie wil er nu een nieuwe puntenslijper in typisch jaren 90 retro design dacht ik, maar op vinted boomt die retro wel. Had al oude matchbox autootjes met dozen erop gezet en word belaagd haha!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 13:21

Wel echt vervelend dat je vanaf nu belasting moet gaan betalen als je meer dan 30 artikelen per jaar verkoopt -O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 13:54

Ik heb 2 dingen verkocht afgelopen weekend. Maar toen alles al dicht was, dus vandaag ingepakt, uitgeprint en naar 1e punt. Dicht tor 8 januari. Oke, naar de volgende. Pas op 5 januari weer open.

Bij beide ben ik vorige week nog geweest en was er niks aangegeven. Online staat bij beidebdat ze open zouden zijn. En dit zijn de enige 2 in de buurt, voor de anderen moet ik een flink stuk rijden. En ben veel te bang weer voor dichte deur te staan.

Ga wel verder zoeken, want anders kom ik in de knoop met dagen. Aangezien vinted voor uitbetaling wel rekening houdt met feestdagen en dat ook aangeeft, maar met verzenden niet. :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 14:12

CastaMickey schreef:
Wel echt vervelend dat je vanaf nu belasting moet gaan betalen als je meer dan 30 artikelen per jaar verkoopt -O-

Dan hoop ik dat ik 30 dingen van 100 euro verkoop en geen 30 dingen van een euro

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 14:17

CastaMickey schreef:

"Of je belasting moet betalen over je verkopen is afhankelijk van de feiten en omstandigheden", laat de Belastingdienst in een reactie weten.

"Als je het alleen hobbymatig of in de privésfeer doet, ben je geen ondernemer en hoef je geen btw of inkomstenbelasting te betalen. Dat wordt anders als je het op grotere schaal doet en winst kunt verwachten." Meer informatie hierover is te vinden op de website van de Belastingdienst.

Niet onnodig onzin verkondigen en paniek zaaien

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 16:32

Appeltje00 schreef:
Ik heb een tijd geleden toen dit besproken werd met de belastingdienst contact gezocht. Mijn vraag:

Citaat:
Regelmatig verkoop ik kleding via Vinted. Dit is te kleine kleding van m’n kinderen wat ik voor een klein prijsje verkoop. Nu begreep ik dat ivm dac7 Vinted je gegevens met de belastingdienst deelt als je boven de 30 verkopen zit of €2000 verdient. Wat heeft dit voor gevolgen? Moet ik nu belasting gaan betalen over mijn verkochte kinderkleding? Zo ja waar valt dit dan onder en welk percentage is dit?

Zij geven het volgende aan:

Citaat:
Hallo …., met de wet worden digitale platformen in de toekomst verplicht informatie over de verkopers te delen. Dat de informatie gedeeld wordt, betekent niet dat je als koper gelijk belast wordt. Het wordt bijvoorbeeld als een bron van inkomen gezien, als het je doel is om winst uit de verkoop te halen. Lees voor meer informatie de website door: bit.ly/403ndnO. Hier staan ook vragen die je aan je zelf kunt stellen. Zo kun je nagaan of je het opgeeft of niet. Kun je zo verder?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:38

CastaMickey schreef:

Je moet nu allesinds nog niets. De deadline om dat dac-ding in te vullen is sowieso al verlengd tot eind 2024, en raad tegen dan.

Hier nog niets ingevuld en doorgestuurd en voor dat de deadline er is, ga ik het ook niet doen.
(Kreeg een goeie maand terug een berichtje via vinted dat de deadline met een jaar uitgesteld is)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:43

tengeltje11 schreef:
CastaMickey schreef:

Je moet nu allesinds nog niets. De deadline om dat dac-ding in te vullen is sowieso al verlengd tot eind 2024, en raad tegen dan.

Hier nog niets ingevuld en doorgestuurd en voor dat de deadline er is, ga ik het ook niet doen.
(Kreeg een goeie maand terug een berichtje via vinted dat de deadline met een jaar uitgesteld is)

Jij was toch geblokkeerd of vergis ik me nu?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:46

Oh kak. Dat berichtje heb ik niet gehad. Dus netjes ingevuld -O- :')

Heb wel zo’n 300 dingen op vinted staan. Maar heb ook echt heel veel spullen liggen die weg moeten en ik niet weg wil gooien. Maar belasting er over betalen zie ik ook niet zitten ..

Het is nu 2 januari en ik ben al 6 transacties rijker. Van in totaal welgeteld €35

Wat een gedoe en wat een stress :=

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:47

@Alja, ja, maar niet daarvoor hoor.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:50

tengeltje11 schreef:
@Alja, ja, maar niet daarvoor hoor.

Nee dat snap ik

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 23:48

Saul schreef:

Heb wel zo’n 300 dingen op vinted staan. Maar heb ook echt heel veel spullen liggen die weg moeten en ik niet weg wil gooien. Maar belasting er over betalen zie ik ook niet zitten ..

Het is nu 2 januari en ik ben al 6 transacties rijker. Van in totaal welgeteld €35

Ingevuld? Het gaat er toch over dat Vinted informatie automatisch gaat doorgeven?

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 23:55

Saul schreef:

Ik heb gewoon een 2e vintedaccount met het rekeningnummer van mijn vriend. Ik raak snel uitgekeken op kledingstukken of designeritems dus ik tik dan toch wel snel een x aantal verkopen of geldbedrag aan. Ik heb dus voor de zekerheid 2 accounts al ga ik er niet zo snel van uit dat de belastingdienst zich hier mee gaat bemoeien hoor.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 01:40

Ik heb een uitbetaling gevraagd vanwege rond bedrag boven 200 euro in portemonnee, nu zie ik dat saldo in behandeling is, maar 3.6 euro minder? Moet ik uitbetalingskosten betalen?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 09:17

Corelli schreef:
Saul schreef:

Ingevuld? Het gaat er toch over dat Vinted informatie automatisch gaat doorgeven?

Ik moest het formulier invullen als ik betalingen wilde blijven ontvangen in 2024.

Foxy wat gek. Ik heb in december een betaling van €303 gehad zonder kosten.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 09:38

Ik vind er ook niks over terug en heb zeker zelf niks gekocht ondertussen. Vaag.

Heb maar vraag naar Vinted gestuurd

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 10:08

Ik heb helemaal geen formulier hoeven invullen.. alleen nieuwe voorwaarden goedkeuren voor een bepaalde datum ergens eind januari.

Maar wat gek dat het bedrag een paar euro minder is?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:29

Ik wacht nog steeds op mijn bedrag, vorige week vrijdag laten uitbetalen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:52

Alja schreef:
Ik wacht nog steeds op mijn bedrag, vorige week vrijdag laten uitbetalen

Had het eerder moeten schrijven want nu staat het erbij, wel blij want het ging om een behoorlijk bedrag

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 15:46

Hier een bizar snelle aankoop, gisteren rond 1 uur besteld, vandaag om 2 uur bezorgd :D . Dit is me nog nooit gebeurd, straks maar eens even ophalen bij het pakketpunt :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 16:14

Nou, de volle betaling is toch aangekomen!