Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:37

Denise_Storm schreef:
imaudy schreef:

Ja, eerst niet willen luisteren (naar de maatregelen) en dan niet kunnen luisteren. Bizar virus..

Pijnlijke opmerking voor mensen in de zorg werken of mensen die door moeten werken in vitale sectoren die het daardoor oplopen!

maarrrrr, afgezien van alle mogelijke en onmogelijke incorrectheden/(over)gevoeligheden is de opmerking imo wél goed gevonden én grappig.

imaudy

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:49

Denise_Storm. Hoe zie je dat? Willen of kunnen mensen in de zorg niet luisteren naar de maatregelen? Ik begin met de groep die niet wil luisteren.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:52

imaudy schreef:
Denise_Storm. Hoe zie je dat? Willen of kunnen mensen in de zorg niet luisteren naar de maatregelen? Ik begin met de groep die niet wil luisteren.

Met jou zin suggereer je dat alle mensen die Corona oplopen niet luisteren. Hoe grappig ook bedoelt. Ik vind dat kwetsend, voor mensen die hard werken en voor mensen die misschien wel een geliefde zijn verloren. Dat het jou niet mag overkomen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:56

lenaa_tje schreef:
imaudy schreef:

Met jou zin suggereer je dat alle mensen die Corona oplopen niet luisteren. Hoe grappig ook bedoelt. Ik vind dat kwetsend, voor mensen die hard werken en voor mensen die misschien wel een geliefde zijn verloren. Dat het jou niet mag overkomen.

Dat suggereer ik nergens! A dan B. Dan moet je niet bij B beginnen he

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:59

imaudy schreef:
Sizzle schreef:
En weer is er een lange termijn schade bekend naast o.a. de vermoeidheid -O-
Zo‘n 13% van de patienten (vooral mannen) lijkt gehoorschade op te lopen.

Ja, eerst niet willen luisteren (naar de maatregelen) en dan niet kunnen luisteren. Bizar virus..

Wat suggereer je dan? Want veel anders kan je het niet lezen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 22:01

Ik ga hier verder niet op in, je leest de boel nog maar een keer..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 22:02

imaudy schreef:

Dat doe ik. Ik vind het gewoon niet zo’n leuke opmerking. Ook dat mag. Ik was ook niet de enige :)

We moeten dit samen bestrijden en het enige wat gebeurd is dat het meer verdeelt. De wereld meer egoïstisch wordt. Niks meer samen, niet meer elkaar helpen. En ik vind dat een naar gevolg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 23:08

imaudy schreef:

Ach kom op.. Je kunt dit maar op 1 manier lezen en dan zo kinderachtig ervoor weglopen :n

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 23:15

Ik lees het als een grapje, die duidelijk verkeerd valt, maar meer ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 23:17

Jessix schreef:

Klopt, kan me ook vinden in de opmerking van hc. Maar zeg dan gewoon ff sorry..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 00:20

Op insta Diederik Gommers, hij had net een twintig jarige coronapatient omgekeerd . Aan de beademing dus en voor zover bekend gezond , heftig hoor.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 00:45

bigone schreef:
Op insta Diederik Gommers, hij had net een twintig jarige coronapatient omgekeerd . Aan de beademing dus en voor zover bekend gezond , heftig hoor.

Wat heftig zeg! Het leek wel rustiger op straat vanavond, maar het weer was ook vrij slecht natuurlijk.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 00:47

bigone schreef:

Het zou goed zijn als er meer ernstig zieke 20-ers zouden komen, dan zouden al die feestvierders wellicht inbinden en wat banger worden dat het hen ook kan overkomen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 04:39

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 07:00

Jessix schreef:

Precies ik ook.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 07:40

Ik vind het nogal afhangen van de grootte. De Cathedraal in Luxemburg stad bijvoorbeeld is enorm, daar kunnen echt veilig heeel veel meer als 30 mensen in, terwijl er in een überschattig kerkje bij ons in het dorp eigenlijk zonder corona net 30 mensen in passen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 07:51

elnienjo schreef:
bigone schreef:

Het zou goed zijn als er meer ernstig zieke 20-ers zouden komen, dan zouden al die feestvierders wellicht inbinden en wat banger worden dat het hen ook kan overkomen.

Lijkt mij helemaal niet goed als er meer ernstig zieke 20ers zouden komen. Ik snap je punt maar vind de opmerking toch niet oké :o

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 08:34

Sizzle schreef:
En weer is er een lange termijn schade bekend naast o.a. de vermoeidheid -O-
Zo‘n 13% van de patienten (vooral mannen) lijkt gehoorschade op te lopen.

Verbaast mij persoonlijk niet. Ik heb zelf twee keer na griep (de echte influenza) meegemaakt dat mijn toch al slechte gehoor, nog verder werd aangetast. Sinds de tweede keer, al weer zo'n tien jaar geleden, haal ik de jaarlijkse griepvaccinatie.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 08:43

Nee is het ook niet MS
Allemaal samen tegen corona maar liefst alleen

Men gaat er hier telkens maar vanuit dat alle 20 ers feestvierders zijn die zich niet aan de regels houden en dus mogen ze allemaal op ic terechtkomen :n

Bij ons lagen deze week bvb 2 kleine kinderen in het ZH met corona ..gaan we ze hetzelfde toewensen zodat de ouders ook nog banger worden
Een huisarts heeft hier een heel deel patiënten besmet in een gemeente omdat hij niet altijd zijn mondmasker droeg

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 08:55

Lolaliza schreef:
Nee is het ook niet MS
Allemaal samen tegen corona maar liefst alleen

Men gaat er hier telkens maar vanuit dat alle 20 ers feestvierders zijn die zich niet aan de regels houden en dus mogen ze allemaal op ic terechtkomen :n

Bij ons lagen deze week bvb 2 kleine kinderen in het ZH met corona ..gaan we ze hetzelfde toewensen zodat de ouders ook nog banger worden
Een huisarts heeft hier een heel deel patiënten besmet in een gemeente omdat hij niet altijd zijn mondmasker droeg

Mijn huisarts draagt geen mondmasker en er staat een bord in de wachtkamer waarop staat ... mondmasker niet nodig
Idioot toch

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 08:57

Dan zou ik overstappen

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 08:58

bigone schreef:

Het is niet de eerste keer dat blijkt dat jongeren niet onverwoestbaar zijn voor dit virus. Beetje voorzichtig zijn kan dus geen kwaad.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:08

opisop_shop schreef:
Dan zou ik overstappen

Ik ben er ook niet blij mee
Is wel een fijne huisarts maar dit is niet oke wat mij betreft

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:20

Ik vind in deze tijden dat in de zorg ( en dan meen ik echt iedereen in de zorg ..verpleging ,artsen , wzc,fysio, ziekenhuis ,revalidatiecentra ) het mm verplicht had moeten worden zowel voor personeel als patiënten

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:37

Ik vind dit echt zo krom bij jullie
Bij ons horeca dicht is ook echt alles dicht hotels , resto , café en kantines bij sport en cultuur

En dan kom je dit bij jullie tegen :+
Hoe leg je dat uit aan al degene die moeten sluiten ?

Afbeelding