Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:29

Nou ben benieuwd. Vriend moet opnieuw de corona test doen. Dit keer omdat hij wel serieuze klachten heeft. Eigenlijk alles behalve benauwdheid en koorts.
Heb mijn werk gebeld maar moet gewoon werken (gehandicaptenzorg) zolang ik geen klachten heb en volgens rivm is koorts en benauwdheid een reden om thuis te blijven als partner en dat is dus niet. Ze durfden zelfs te zeggen als hij corona zou hebben dat wanneer ik klacht vrij ben ik moet komen werken. Nou ik ben de discussie niet aangegaan omdat er nog geen uitslag is, het was een algemene helpdesk maar las dat met de lijn van rivm van 4 juni het toch echt is minimaal een week thuis blijven en 2 weken tot na het opgespoorde contact.
Maargoed dadelijk eerst maar de test en verder maar afstand bewaken komende 2 dagen zoveel als kan.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:37

ChantalSmook schreef:
Nou ben benieuwd. Vriend moet opnieuw de corona test doen. Dit keer omdat hij wel serieuze klachten heeft. Eigenlijk alles behalve benauwdheid en koorts.
Heb mijn werk gebeld maar moet gewoon werken (gehandicaptenzorg) zolang ik geen klachten heb en volgens rivm is koorts en benauwdheid een reden om thuis te blijven als partner en dat is dus niet. Ze durfden zelfs te zeggen als hij corona zou hebben dat wanneer ik klacht vrij ben ik moet komen werken. Nou ik ben de discussie niet aangegaan omdat er nog geen uitslag is, het was een algemene helpdesk maar las dat met de lijn van rivm van 4 juni het toch echt is minimaal een week thuis blijven en 2 weken tot na het opgespoorde contact.
Maargoed dadelijk eerst maar de test en verder maar afstand bewaken komende 2 dagen zoveel als kan.

Je kunt je beroepen op de handreiking veilig werken (hier te vinden: https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sector ... mingsmidde) mbt werken in de zorg.
Zijn de klachten die je vriend nu heeft anders dan bij de vorige test?

tienus63 schreef:
lenaa_tje schreef:
Dit is verder heel normaal dat zulke dingen onderzocht worden door een extern bureau.

Imo hadden ze het niet zo uit de klauwen moeten laten lopen met het aantal aanwezigen.
Als ze eerder op de rem had getrapt, had ze de kosten kunnen besparen.

Imo had de tweede kamer niet zo los mogen gaan op één persoon. De burgemeesters van Nederland zijn het met mij eens: https://nos.nl/artikel/2336788-burgemee ... kamer.html

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:04

Gelukkig zijn er nog instanties en mensen met verstand van zaken die de manier waarop en hoe ook niet vinden kunnen en zich durven uitspreken. Ik heb het allemaal met verbazing gevolgd en ben het 100% eens met dit artikel.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:29

Blussem schreef:
Ik kan artikel niet meer kunnen vinden. Maar was bericht dat 11 zorgverleners overleden waren van de 17.000 die besmet waren. Of maar 0,064%
Echt waar hebben we het over. De kans dat je onder een auto komt is haast groter.

Edit:
Gevonden
https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... RB&ampcf=1

Maar het zegt naar mijn idee wel wat dat zorgmedewerkers massaal niet heel ernstig ziek worden of overlijden. Hebben zij dan wellicht toch baat bij alle vaccinaties die zij extra krijgen als extra bescherming?

En nadeel van al die zorgmedewerkers die besmet zijn geraakt is natuurlijk wel dat zij daar de kwetstbaarste groep weer mee kunnen besmetten (wat ook massaal is gebeurd in verpleeghuizen)

Ik moest net in het ziekenhuis zijn en mijn arts bij ZRTI droeg keurig een mondkapje en ik ook. Daarna moest ik door voor een hartfilmpje en bloedprikken maar daar droeg niemand mondkapjes en in de wachtruimte werd ook nog al 'ns gehoest. Wellicht kriebelhoest, of een kikker in de keel weghoesten, maar als ik zelf m'n FPP2 niet op had gehad, had ik me er toch niet goed bij gevoeld. Bij bloedprikken zitten ze ook nog 'ns heel dicht op je.

Vind het best bizar dat mondkapjes in ziekenhuizen nog niet verplicht zijn.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:08

Astorga schreef:
Imo had de tweede kamer niet zo los mogen gaan op één persoon. De burgemeesters van Nederland zijn het met mij eens: https://nos.nl/artikel/2336788-burgemee ... kamer.html

Ook mee eens. :j Het had niet mogen gebeuren. Ik snap wel haar keus. Ze had wat mij betreft wel de mensen nog kunnen toespreken met het verzoek weg te gan omdat de 1,5m niet meer gewaarborgd kon worden. Maar verder is het aan de gemeente Amsterdam om hier over te oordelen en van te leren. Geen reden voor een heksenjacht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:15

elnienjo, extra vaccinaties? Die krijg je in de gehandicaptenzorg niet hoor.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:15

https://www.capetownetc.com/news/potent ... september/

Dit is wel heel snel opeens. Ik Ben benieuwd of dit inderdaad "het vaccin" is, of het een goed vaccin is dat zo snel op de markt komt etc. Het zou fantastisch zijn als het heel goed is, maar vooralsnog Ben ik sceptisch want vind het zooo snel.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:19

pien_2010 schreef:

Dit is wel heel snel opeens. Ik Ben benieuwd of dit inderdaad "het vaccin" is, of het een goed vaccin is dat zo snel op de markt komt etc. Het zou fantastisch zijn als het heel goed is, maar vooralsnog Ben ik sceptisch want vind het zooo snel.

De productie hiervan zijn ze begonnen vanaf het moment dat het op dieren getest werd.
Is volgens mij in samenwerking met de Oxford University.
Als het dan goed gaat bij mensen, hebben ze alvast een hele voorraad :P

De amerikanen hebben voor een miljard dollar gesponsord ook :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:11

Klopt van Oxford, want dat staat ook in het artikel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:12

Klopt, dit was al bekend maar het is een gok van ze. Pakken de resultaten goed uit bij het testen dan hebben ze meteen een voorraad maar helaas is dit geen garantie (nu) dat het het ei van Columbus is. Er zijn meerdere vaccins in productie in de hoop dat ze straks werken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:13

pien_2010 schreef:

Ik zou echt doodgelukkig zijn als dit waar is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:15

Ik vermoed de hele wereld wel , behalve de anti vaxxers maar die moeten het in dit geval helemaal zelf weten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:18

Ik ben benieuwd of dan alleen de risicogroepen en oudere groep het moet halen of ook de jeugd. Zou het dan net zoiets worden als de griepprik?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:21

Ik denk alleen risico en ouderen, jeugd heeft er niet zoveel last van.
Antivaxxers hebben er alleen zichzelf mee als ze zich niet laten vaccineren, daar kan ik verder niet mee zitten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:24

elnienjo schreef:
Antivaxxers hebben er alleen zichzelf mee als ze zich niet laten vaccineren, daar kan ik verder niet mee zitten.

Precies elnienjo. Ik denk hetzelfde als jij.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:29

sureido schreef:
pien_2010 schreef:

Ik zou echt doodgelukkig zijn als dit waar is.

Ik ook!

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:35

sureido schreef:
Ik ben benieuwd of dan alleen de risicogroepen en oudere groep het moet halen of ook de jeugd. Zou het dan net zoiets worden als de griepprik?

Ik denk dat ze zullen beginnen met de risicogroepen en als er genoeg vaccin voorradig is stilaan de hele bevolking vaccineren. Als je een groep niet vaccineert riskeer je dat daar het virus blijft ronddolen, dat het op een bepaald moment muteert en dat je risicogroep met het 'oude' vaccin niet meer beschermd is. Dan ben je terug bij af.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:37

pien_2010 schreef:
elnienjo schreef:

Precies elnienjo. Ik denk hetzelfde als jij.

Hoe meer er over Corona bekend word hoe duidelijker het is dat er ook heel veel niet risicogroepen, dus kerngezonde jongeren, heel vervelende gevolgen ondervinden . benauwd, conditie nul, spierpijn, longschade, echt compleet aan de latten. Dus ik hoop dat ze een eventueel vaccin voor iedereen die het wil beschikbaar stellen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:40

bigone schreef:
Hoe meer er over Corona bekend word hoe duidelijker het is dat er ook heel veel niet risicogroepen, dus kerngezonde jongeren, heel vervelende gevolgen ondervinden . benauwd, conditie nul, spierpijn, longschade, echt compleet aan de latten. Dus ik hoop dat ze een eventueel vaccin voor iedereen die het wil beschikbaar stellen.

Je kunt altijd vaccinaties zelf laten zetten.
Heb de afgelopen maanden ook pneumovax23 en de BMR gehaald.
Zodra risicogroepen en zorgpersoneel zijn gevaccineerd is er ook al weer 'n betere groepsimmuniteit.
Het is natuurlijk ook niet gezegd hoe lang dit vaccin werkzaam zal zijn. Griep moet elk jaar (aangepast) herhaald worden. Gele koorts ben je 10 jaar immuun. HepA na 2 vervolgvaccinaties als het goed is levenslang. Maar een longvirus schijnt lastiger te zijn.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:05

Wie volgt het debat? Femke Halsema blijft erom heen praten. Geeft wel toe dat er er inschattingsfout is gemaakt, maar verschuilt zich achter de vooraf gekozen strategie. Legt de verantwoordelijkheid bij de organisatie.
Laatst bijgewerkt door imaudy op 10-06-20 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:07

Ik vroeg me al af of ik de enige was die het debat volgde.
Ze blijft er inderdaad omheen praten en haar argumentatie komt niet erg sterk over, vind ik.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:11

Ann schreef:
Ik vroeg me al af of ik de enige was die het debat volgde.
Ze blijft er inderdaad omheen praten en haar argumentatie komt niet erg sterk over, vind ik.

Ze zit mensen gewoon uit te lachen omdat ze steeds hetzelfde vragen :+
Ze komt niet op het idee dat ze misschien een antwoord willen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:16

Waar is dat debat te volgen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:17

Npo nieuws

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:17