elnienjo schreef:Janneke2 schreef:Hier in de familie app een gesprek over gehad.
Mijn schoonzus heeft het syndroom van Rett, een vorm van autisme waarbij zij niet praat, weinig communiceert, emotioneel 'functioneert op het niveau van een kind van 2' en intellectueel wisselen de bevindingen tussen 4 en 6 jaar.
Fysiek is ze 57 jaar oud.
Haar manier om spanning af te vloeien is bewegen (en soms: schreeuwen).
Zou de nood, het corona virus aan deze vrouw komen - wat dan...?
Isolatie is waarschijnlijk nog niet heel erg voor haar, maar opname op de IC...?
Ze snapt er geen biet van, gaat waarschijnlijk apparatuur slopen/ slangen uittrekken, dus zou je haar extra in slaap oid moeten brengen.
Moet dat ook maar weer medisch verantwoord zijn....
Geluk bij een ongeluk worden patienten aan de beademing wel in slaap gehouden.
Maar bij de gedachte aan hectische ziekenhuistaferelen en het allerergst: geen eigen kamer, schiet ik (ook autist, maar dan asperger) ook enorm in de stress.
Hier ook een autist en geen eigen kamer zou voor mij inderdaad ook echt een probleem zijn.
Toen ik in 2018 moest kiezen tussen het LUMC of het Erasmus voor mijn operatie, was de keuze Héél snel gemaakt: het nieuwe Erasmus heeft uitsluitend nog één persoonskamers dus daar hoefde ik niet lang over na te denken.
Mocht ik corona krijgen en een keuze hebben in welk ziekenhuis ik opgenomen moet worden, dan wordt het 100% weer het Erasmus.