Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gamova

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:35

Dat snap ik, verkoper heeft een tegenbod gedaan maar wij vinden het niet meer dan ons bod waard. Verkoper vindt nu dat wij tegemoed moeten komen. Ik snap dat wel maar mijn vriend is koppig :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:37

Je moet niks natuurlijk. Als jij het niet meer waard vind mag dat.
Geef je een net berichtje met voor ons is dit de uiterste prijs. En dan moet de verkoper maar kijken of hij zich daar toch in wil schikken of niet.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:39

Of aangeven dat het je eindbedrag was en dan verder gaat kijken

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:44

Ik weet voor mezelf wat ik iets waard vind, zowel wanneer ik koop, als wanneer ik verkoop. Juist omdat heel marktplaats (en ebay, en etsy en catawiki) aan elkaar hangt van "wat de gek ervoor geeft), weet ik voor mezelf heel prima wat ik uit wil geven of wat ik ergens voor wil krijgen.

Wil ik iets hebben, dan doe ik een bod, en dan zie ik wel of de verkoper daarmee akkoord gaat. Maar ik 'moet' niemand tegemoed komen; worden we het niet eens dan is het jammer.
Dat geldt trouwens ook voor wat ik verkoop: het vreet allemaal geen brood, dus ik heb een bedrag in gedachten wat ik ervoor wil hebben. Krijg ik dat na een langere periode niet dan kan ik altijd mijn prijs nog verlagen.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 14:57

Hier ook. Ik heb een max/min prijs bij aankoop/verkoop. Ik hoef niet te dalen. Dat zou mooi zijn, want als iemand dan heel weinig bied, dan is de kans om ver onder je prijs te 'moeten' verkopen wel heel groot zijn.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:08

Oke, even geen marktplaats ervaring, maar omdat er hier waarschijnlijk wel enige ervaring is met pakketjes uit het buitenland, even een vraagje: een goede vriend van me heeft een pakketje naar me verstuurd vanuit Duitsland via DHL. Hij heeft "per ongeluk" vergeten een verzending met track & trace te doen, dus ik heb geen flauw benul waar het pakketje zich bevind.
Iemand enig idee hoelang het verzenden met DHL van DE naar NL duurt? Hij heeft het vorige week vrijdag verzonden.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:14

DHL kan zeker wel een week duren, ik zou me nog niet ongerust maken.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:18

Volgens mij krijg je inmiddels bij DHL automatisch een T&T code/zendingsnummer. Je krijgt dan als verzender een mailtje met 'We gaan voor je aan de slag, dit is het pakketnummer' zodra je het label hebt aangemaakt. Kleine moeite om dat even naar de ontvanger door te sturen (en je kunt zelfs aanvinken dat de ontvanger ook een berichtje krijgt met 'er komt een pakketje naar je toe').

Oftewel: ik zou nog even navraag doen bij je vriend hoe hij die T&T precies vergeten is :+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:57

Hij kon kiezen uit meerdere verzendmethodes en heeft gekozen voor de goedkoopste (9 euro) zonder t&t.
Hij heeft het pakket via een DHL punt verstuurd en volgens hem heeft hij geen bonnetje, briefje of nummer of wat dan ook gekregen.

Ik weet ook niet zo goed of dat in Duitsland anders werkt dan in Nederland.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 16:09

Als iemand niet reageerd wat doen jullie dan, ik reageerde op een vakantie huisje. Ik kreeg een reactie en daar reageerde ik op terug maar ik heb niks meer terug gehad. Dat is nu zo.n 2 weken geleden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 16:10

marleen_usar schreef:
Als iemand niet reageerd wat doen jullie dan, ik reageerde op een vakantie huisje. Ik kreeg een reactie en daar reageerde ik op terug maar ik heb niks meer terug gehad. Dat is nu zo.n 2 weken geleden.

Geen hand vol maar een land vol.. Op naar de volgende

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 16:48

marleen_usar schreef:

Na 2 dagen wachten blokkeer ik ze.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 18:22

Laurora schreef:
Oke, even geen marktplaats ervaring, maar omdat er hier waarschijnlijk wel enige ervaring is met pakketjes uit het buitenland, even een vraagje: een goede vriend van me heeft een pakketje naar me verstuurd vanuit Duitsland via DHL. Hij heeft "per ongeluk" vergeten een verzending met track & trace te doen, dus ik heb geen flauw benul waar het pakketje zich bevind.
Iemand enig idee hoelang het verzenden met DHL van DE naar NL duurt? Hij heeft het vorige week vrijdag verzonden.

De tt werkt sws niet altijd van dl naar nl.
Dus daar heb je soms helemaal niks aan

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 18:37

Mijn man en ik hadden besloten om het 2 persoons logeerbed uit de logeerkamer in te wisselen voor een uitschuifbare bedbank. Bij Ikea afgelopen week helemaal gezien wat we wilden hebben maar nog niet gekocht. Gister ging ik eens op MP kijken, daar stonden de matrassen voor het nieuwe logeerbed zgan gratis op te halen. Deze ochtend dus gehaald. Het bed zelf stond ook op MP van 300 voor 100 euro maar dat vond mijn man net te ver rijden dus besloten de matrassen voorlopig op zolder te leggen en nog even te wachten met het kopen van het bed. Nog geen half uur later staat het bed hier in de buurt gratis op te halen bij mensen die aan het verhuizen waren. Direct in de auto gestapt en nu heb ik het bed en de matrassen dus gratis. Wij helemaal blij en hopelijk onze logees straks ook!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 18:57

marleen_usar schreef:

Ik heb ook wat geboekt via marktplaats
Maar wat een gedoe en wat reageren mensen slecht...
Vjestagirl schreef:
marleen_usar schreef:

Geen hand vol maar een land vol.. Op naar de volgende

Pff valt echt niet mee als je in Nederland wil blijven :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 19:49

Ik denk dan wil je wel je huisje verhuren?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 19:59

marleen_usar schreef:

blijkbaar niet als ze niet reageren.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:39

marleen_usar schreef:

Uiteindelijk zitten we nu voor normaal geld een weekend op Terschelling en volgende maand een weekend op Vlieland :)

Maar het contact was idd zeer moeizaam

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:28

Dat vind ik zo raar zet dan je huisje niet op marktplaats.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:51

Daan13 schreef:
.

Nou,ik lig bij de brievenbus schreef ze.
*Knip"

Krijg ik reactie terug ; de tent staat opgezet bij de brievenbus

Vandaag stuurde de kampeerster dat het pakketje was binnen gekomen en dat ze er blij mee is dus ik bedank haar voor het berichtje en wens haar er veel plezier mee.

- het gaat om een haarverzorgings product-

Stuurt ze terug ; mijn haar kan het nu wel gebruiken na een weekend kamperen!

Ik vind dat echt humor :')

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 17:01

marleen_usar schreef:
Dat vind ik zo raar zet dan je huisje niet op marktplaats.

Wat staat er in de adv? Contact opnemen via? Mail of 06 of via mp?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 22:29

Daan13 schreef:
Daan13 schreef:
.

Nou,ik lig bij de brievenbus schreef ze.
*Knip"

Krijg ik reactie terug ; de tent staat opgezet bij de brievenbus

Vandaag stuurde de kampeerster dat het pakketje was binnen gekomen en dat ze er blij mee is dus ik bedank haar voor het berichtje en wens haar er veel plezier mee.

- het gaat om een haarverzorgings product-

Stuurt ze terug ; mijn haar kan het nu wel gebruiken na een weekend kamperen!

Ik vind dat echt humor :')

:D

Ik hou ervan! :')

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:52

Ik heb een Surinaams kookboek op marktplaats staan, boek nooit gebruikt en staat voor een klein bedrag te koop.
Krijg ik een berichtje van een medewerker van een zorginstelling of ik het boek wil doneren zodat de cliƫnten deze kunnen gebruiken.

Ik vind het moeilijk, ik gun deze mensen het boek maar hoe weet je zeker dat zij hier werkt? Ik wou bijna een berichtje terug sturen dat ze er gewoon voor moet betalen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:53

Kun je het boek niet sturen van de instelling waar zij zegt te werken?
Dus niet naar haar huisadres.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:55

Dit heb ik ook een aantal keer gehad. De ene keer een stichting, dan weer een loterij om geld op te halen voor kika etc.