Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:09

Captain schreef:
Huissleutel past in mijn broekzak, zelfde voor mijn fietssleutel en autosleutel is een pasje dus zit in mijn portemonnee hoesje om de telefoon, net als bankpasjes en rijbewijs e.d.

Tampons/cup? Kauwgum? Pleisters? Zakdoekjes? Paracetamol? Flesje water? Zonnebrand? Vragen, vragen :')

Captain

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:23

Huh waarom zou ik dat allemaal meenemen? :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:26

Net een dagje uit heb ik meer nodig. Maar gewoon dagelijks leven heb ik dat echt niet allemaal mee en wil ik niet zo'n grote tas. Voor een dagje weg neem ik wel heel niet sexy een rugtas mee haha.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:36

BaileyMix schreef:
Captain schreef:
Huissleutel past in mijn broekzak, zelfde voor mijn fietssleutel en autosleutel is een pasje dus zit in mijn portemonnee hoesje om de telefoon, net als bankpasjes en rijbewijs e.d.

Tampons/cup? Kauwgum? Pleisters? Zakdoekjes? Paracetamol? Flesje water? Zonnebrand? Vragen, vragen :')

Neem ik nooit mee :+

Hier dus ook geen handtas. Heb een klein leren portemonnee en sleutels in rechterbroekzak en en mobiel linker broekzak.

Meer heb ik niet nodig.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 14:33

Ik heb ook zelden een handtas mee. In de vuige passen mijn telefoon en portefeuille nog net mits de portefeuille niet te vol zit.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 01:01

Op het NK dressuur pony’s is het heel gewoon om met een holle rug achterover hangend op je pony te zitten.

Overigens zie ik dat ook wel bij volwassenen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 01:24

rien10 schreef:
Op het NK dressuur pony’s is het heel gewoon om met een holle rug achterover hangend op je pony te zitten.

Geen idee of je per ongeluk in het verkeerde topic zit, want het lijkt me meer een constatering dan een mening, maar ik vind het echt diepe treurnis, die achterover hangende ruiters en amazones die ook nog eens bijna met hun tenen in de neus van hun paard zitten. :x Ik snap echt niet hoe de (top)sport op dit punt gekomen is. :n

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 09:17

Dat ik het ongelofelijk vind dat mannen uit BE/NL/DE... die willen gaan vechten in Oekraine gesteund worden of zelfs aangezien als helden

Maar als het over IS strijders gaat is het ineens indoctrinatie en schande. Voor mij is dit net hetzelfde want beide kanten zijn overtuigd van 'de goede zaak'

Ik vind overigens beide verkeerd en niet ok.

Zo vind ik het ook niet ok dat de nationale politiebond bij jagers gaat vragen voor tactische middelen en camouflagekleding te doneren.

100% voor hulp aan slachtoffers, die hebben er niet voor gekozen. Opvang, donatie van spullen en geld etc. Maar niet ok om middelen en mensen op te sturen om de oorlog voort te laten duren.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 09:22

Mkango schreef:
rien10 schreef:

Geen idee of je per ongeluk in het verkeerde topic zit, want het lijkt me meer een constatering dan een mening, maar ik vind het echt diepe treurnis, die achterover hangende ruiters en amazones die ook nog eens bijna met hun tenen in de neus van hun paard zitten. :x Ik snap echt niet hoe de (top)sport op dit punt gekomen is. :n

Je hebt helemaal gelijk. Sorry. Het past beter in “waar heb jij je aan geërgerd vandaag” topic.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:02

Schuur_ schreef:
Dat ik het ongelofelijk vind dat mannen uit BE/NL/DE... die willen gaan vechten in Oekraine gesteund worden of zelfs aangezien als helden

Maar als het over IS strijders gaat is het ineens indoctrinatie en schande. Voor mij is dit net hetzelfde want beide kanten zijn overtuigd van 'de goede zaak'

Zo vind ik het ook niet ok dat de nationale politiebond bij jagers gaat vragen voor tactische middelen en camouflagekleding te doneren.

100% voor hulp aan slachtoffers, die hebben er niet voor gekozen. Opvang, donatie van spullen en geld etc. Maar niet ok om middelen en mensen op te sturen om de oorlog voort te laten duren.

Daaroo volgend, ik vind het walgelijk hoe er een onderscheid gemaakt wordt tussen deze vluchtelingen uit Oekraïne die net nog geen geld krijgen om naar hier te komen, en vluchtelingen uit andere delen van de wereld, die worden beschouwd als crimineel en die hen het leven zo zuur mogelijk wordt gemaakt dat ze toch maar zouden afdruipen.

Nu roept onze overheid zelf op om Oekraïeners in je huis op te vangen, terwijl voordien hulp aan dakloze asielzoekers (die in parken enz slapen en telkens worden verjaagd) compleet werd verguisd en zelfs beschouwd als tegen de wet!

Hoe hippocriet en onmenselijk kan je zijn.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:14

Schemerdier schreef:
Schuur_ schreef:

Daaroo volgend, ik vind het walgelijk hoe er een onderscheid gemaakt wordt tussen deze vluchtelingen uit Oekraïne die net nog geen geld krijgen om naar hier te komen, en vluchtelingen uit andere delen van de wereld, die worden beschouwd als crimineel en die hen het leven zo zuur mogelijk wordt gemaakt dat ze toch maar zouden afdruipen.

Nu roept onze overheid zelf op om Oekraïeners in je huis op te vangen, terwijl voordien hulp aan dakloze asielzoekers (die in parken enz slapen en telkens worden verjaagd) compleet werd verguisd en zelfs beschouwd als tegen de wet!

Schemerdier Amen!!!

Overigens overwegen wij om mensen op te vangen, maar inderdaad dat onderscheid is bizar. Mijn ouders hebben enkele jaren geleden een jongen uit Irak opgevangen nadat hij dakloos was geworden na uitgeprocedeerd te zijn. Hij mocht dan nog in hoger beroep gaan maar werd dan wel alvast op straat gezet. Geen wonder dat er dan mensen in de criminaliteit belanden... Gelukkig is hij door een kerk opgevangen en bij mijn ouders beland. Uiteindelijk wel een status gekregen. Superleuke positief ingestelde jongen die alles aanpakt en ook de taal snel geleerd heeft.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:39

Ik ben al die woke mensen die hun waarheid als de enige waarheid zien en ook anderen daarvan willen (blijkbaar zelfs moeten) overtuigen zo vreselijk beu! In het echte leven en online.

Even zonder nu bepaalde groepen te benoemen (want anders wordt daarop ook gereld) een subjectief voorbeeld. De types die zeggen; jeetje, draag jij nu in deze tijd nog zwarte sokken? Dat is echt zo fout, jij bent fout bezig, je zou beter moeten weten. Van de kleur geel word je gelukkiger, ik draag iedere dag gele sokken. Jij maakt de wereld slechter met je zwarte sokken.

Prima als je bepaalde overtuigingen hebt, zelfs als je uitlegt waarom je die hebt. Maar dat veroordelende, afbrekende en de zuurheid>;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:53

Schemerdier schreef:
Schuur_ schreef:

_O_ _O_
Vooral nadat driekwart van Nederland zo’n beetje tegen het Oekraïneverdrag was (zonder ook maar enige kennis van zaken), want “k*t Oost-Europeanen zijn allemaal dieven” en “ze zijn niet zoals wij” en “blijf lekker in je eigen land,” en nu ineens doen alsof het allemaal dikke mik is, ja daaaaag.

Ik snap dat bepaalde dingen logistiek wat makkelijker zijn, zoals spullen inzamelen of dieren opvang aanbieden, maar verder… :r Bovendien: waar is Giro555 als het gaat om Jemen? Syrië? Afghanistan? Congo? Eritrea? Myanmar? Venezuela?

En ook: waar zijn alle sancties tegen de VS, die de afgelopen 2 decennia vaker de rol van aggressor heeft gespeeld dan Rusland?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:02

Ik ben zo'n hypocriet :). Ik heb met Syrië en Afghanistan geld gegeven, nu met Oekraïne weer en als ik de ruimte had zou ik zo een Oekraïense vluchteling tijdelijk opvangen, maar geen Syrische of Afghaanse.

En ter info, er is ook gewoon giro555 voor Syrië en Afghanistan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:04

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan met Syriërs en die mensen zijn gemiddeld gezien hoger opgeleid dan die in Oekraïne hoor. Tevens ook erg westers georiënteerd.

Ik neem niks en niemand in huis en ik doneer ook niks. Als ik straks tijd en geld heb dan kijk ik wel wat ik dan kan doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:14

MarlindeRooz schreef:
Ik heb vrijwilligerswerk gedaan met Syriërs en die mensen zijn gemiddeld gezien hoger opgeleid dan die in Oekraïne hoor. Tevens ook erg westers georiënteerd.

Ik neem niks en niemand in huis en ik doneer ook niks. Als ik straks tijd en geld heb dan kijk ik wel wat ik dan kan doen.

Heb je het tegen mij? Want ik zeg nergens iets over opleidingsniveau.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:21

Ik heb heel wat jaartjes terug gewerkt bij een AZC, mijn mening over asielzoekers idd toen behoorlijk gekleurd... de meeste van die toen zitten nu ook in de bijstand en die mentaliteit was daar toen al te merken.
De Oost Europeanen hebben wel een andere mentaliteit. Maar dat is vast discriminatie...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:25

Schemerdier schreef:
Schuur_ schreef:

Dat is niet hypocriet. Het is juist menselijk eerder mensen die op je lijken en van een vergelijkbare cultuur op te willen vangen aangezien ze dezelfde christelijke achtergrond hebben als wij. Als je normen en waarden beter met elkaar overeenkomen heb je kans dat het beter matcht. Al vraag ik me af of de mensen die nu roepen vluchtelingen in huis te willen halen niet een te romantisch plaatje voor zich zien. Visite en vis blijft immers maar 3 dagen fris.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:28

Mkango schreef:
_O_ _O_
Vooral nadat driekwart van Nederland zo’n beetje tegen het Oekraïneverdrag was (zonder ook maar enige kennis van zaken), want “k*t Oost-Europeanen zijn allemaal dieven” en “ze zijn niet zoals wij” en “blijf lekker in je eigen land,” en nu ineens doen alsof het allemaal dikke mik is, ja daaaaag.

Dat snap ik ook niet. We worden wel enorm opgehitst door de media alsof het om een wereldbekerwedstrijd gaat waarin 'wij' supporter zijn van Oekraine. Vette indoctrinatie als je 't mij vraagt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:30

Schuur_ schreef:

Ik vind het echt heel fout dat deze mensen niet tot de orde worden geroepen. Ze zullen ongetwijfeld sneuvelen of gehandicapt terugkeren. Ze zijn onverzekerd als ze naar oorlogsgebied gaan als ze niet als daarvoor getrainde militair worden uitgezonden lijkt me.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:37

Ik vind de vergelijking met IS toch wel erg lastig hoor. Dat is in mijn ogen wel iets heel anders.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:37

MarlindeRooz schreef:

Ik zou denk ik ook eerder een Syriër in huis nemen dan een Oost-Europeaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:57

elnienjo schreef:
Dat is niet hypocriet. Het is juist menselijk eerder mensen die op je lijken en van een vergelijkbare cultuur op te willen vangen aangezien ze dezelfde christelijke achtergrond hebben als wij. Als je normen en waarden beter met elkaar overeenkomen heb je kans dat het beter matcht. Al vraag ik me af of de mensen die nu roepen vluchtelingen in huis te willen halen niet een te romantisch plaatje voor zich zien. Visite en vis blijft immers maar 3 dagen fris.
Ik ken mensen van allerlei huidskleuren, culturele achtergronden, landen, talen en what-not en ik kan je vertellen: de ene christelijke achtergrond is de andere niet en de ene islamitische achtergrond is de andere niet. Of wil jij beweren dat die misogyne christenen die in Texas en Alabama abortus strafbaar stellen voor vrouwen en het liefst weer terug willen naar de jaren '50 zoveel delen met ons hier in Nederland? Houd toch op. Bovendien is de kerk ook niet zo gefragmenteerd doordat iedereen het zo vreselijk met elkaar eens was en staat religie, tot op zekere hoogte, los van cultuur.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:34

MyWishMax schreef:
Ik vind de vergelijking met IS toch wel erg lastig hoor. Dat is in mijn ogen wel iets heel anders.

Voor volgelingen van IS is het verhaal ook dat zij dat gebied/mensen moeten bevrijden van het 'verkeerde' regime. Net zoals dat Oekraine nu bevrijd moet worden van die stoute Russen.

In se is de motivatie van een 20 jarige jongen om te gaan strijden in Syrie exact dezelfde als die van de 20 jarige jongen die nu naar Oekraine vertrekt om te vechten tegen de Russen. Het gaat allebei om indoctrinatie en welk verhaal er wordt geloofd door desbetreffende jongere.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:38

ASMR is k*t :')

Voor de (waarschijnlijk weinigen) die niet weten wat het is:

Citaat:
ASMR wordt meestal als aangenaam en rustgevend ervaren en kan opgewekt worden door bepaalde visuele, auditieve of tactiele prikkels, waaronder zacht gefluister, het gekraak van bepaalde voorwerpen, het geluid of gevoel van bepaalde activiteiten

Gezien alle video's, tiktok's en insta posts... gewijd aan ASMR stimulerende activiteiten, lijkt het heel populair te zijn, en is mijn mening dus unpopular.

Maar ik ga er ècht heel slecht op.
Vooral de "fluister" filmpjes of bv lipstick opdoen filmpjes... :x
Ik kàn er echt niet tegen. :')
Ik krijg echt meteen een heel zenuwachtig, bijna paniekerig en misselijk makend gevoel waarbij ik de fluisterede persoon het liefst wil een poffert op zijn of haar neus wil geven zodat het op houdt. _-:(

Waarom? Echt geen idee... maar ik kan echt niet langer dan een paar seconden naar zoiets luisteren of een filmpje er over kijken. De visuele filmpjes gaan nog wel, maar ook daarbij komt er soms een wat zenuwachtig gevoel op, omdat het dus nooit "klaar" kan zijn.
Maar vooral de auditieve filmpjes, waarbij fluisteren echt met stip op 1 staat.
Fluisteren en zulke geluiden irl kan ik dan weer prima tegen gek genoeg... ik heb bv ook geen misofonie of iets ander met of tegen geluiden.