[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 06:49

Nog een reden om niet aan kinders te beginnen. Geen mamma mafia die het "beter" weet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 07:59

Een collega (een van de bakfiets brigade) van ons zat de hele tijd op te scheppen hoe CO2 neutraal ze wel niet was... dat vegan THE WAY TO LIVE!!!!! is... heel epistel tegen iedereen.
Heb het even laten gaan, en daarna gemeld dat wat zij ook zal doen en hoe "groen" zij ook zal leven, zij het qua zorg voor een lagere Co2 uitstoot e.d. het nooit van mij zou winnen.

Ik werd glazig aangestaard, en ze wilde al bijna naar mijn auto wijzen op het parkeer terrein.
Tot ik vertelde dat zij 4 vervuilende goblins op de aardkloot had gedropt die ieder op hun beurt gaan vervuilen, verbruiken en uitstoten... en dat het na mij op houdt... beter kan niet :')
En stil was het, kon ik weer genieten van mijn broodje filet american :Y)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:03

c_alsemgeest schreef:
Een collega (een van de bakfiets brigade) van ons zat de hele tijd op te scheppen hoe CO2 neutraal ze wel niet was... dat vegan THE WAY TO LIVE!!!!! is... heel epistel tegen iedereen.
Heb het even laten gaan, en daarna gemeld dat wat zij ook zal doen en hoe "groen" zij ook zal leven, zij het qua zorg voor een lagere Co2 uitstoot e.d. het nooit van mij zou winnen.

Ik werd glazig aangestaard, en ze wilde al bijna naar mijn auto wijzen op het parkeer terrein.
Tot ik vertelde dat zij 4 vervuilende goblins op de aardkloot had gedropt die ieder op hun beurt gaan vervuilen, verbruiken en uitstoten... en dat het na mij op houdt... beter kan niet :')

Yaaaaasss guuurllllll ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:06

Haha topactie :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:09

Ja ik vind het prima hoor, dat je die keuzes maakt... ik heb er ook zeker respect voor, ik eet zelf zo min mogelijk vlees en enkel biologisch... maar helemaal niet ben ik te hypocriet voor :')
Maar ga niet elke lunch mensen proberen te bekeren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:39

Ik heb sowieso de schurft aan bekeerdrang, om het even waar toe ze me willen bekeren

Ik eet plantaardig
Maar ikke gaat over ikke
En jij gaat over jij
Of dat nu over vegan, religie of wat dan ook gaat
Tenzij je Er Andersen mee schaad

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:13

sanso schreef:
Ik heb vaak het idee dat vega(n) zijn vooral uit het milieu oogpunt voorkomt. Wel een beetje hypocriet om dan een of meerdere kinderen te hebben.

Ja precies, een kind nemen is het milieu-onvriendelijkste wat je kan doen. Je kunt het niet klein (en vegan) houden, het wordt een mens die z'n eigen beslissingen neemt en mee gaat vervuilen door ergens te willen wonen, auto te rijden, vliegreizen te maken, adem te halen etc.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:14

c_alsemgeest schreef:

Hahaha, goeie reactie! :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:54

Ik fietse gister door de hipsterbuurt heen. En daar was een jong geboren, genaamd “Fos”. Zusje gaat Flinder heten ofzo??? Want Vos met een V is niet apart genoeg??

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:58

Sowieso Vos :?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:03

Oh en laatst was ik aan het werk. Komt een blaag van ik gok 8 of 9 binnenstormen al schreeuwend “1 patatje oorlog, 1 patatje oorlog, dat wil ik!!!” En dat dan herhalend. Komen die ouders binnen en die vader op zo’n grappige toon: “wie zegt dat jij al aan de beurt bent”. Dus die jongen blijft zijn bestelling herhalen. := Tot ik tegen hem zeg “mag ik álsjeblieft een patatje oorlog”. Hij kijkt mij een paar seconden aan... loopt naar de balie en besteld met een glimlach heel netjes “mag ik alsjeblieft een patatje oorlog”. :)) Die ouders lachen en ik toen “beetje collectief opvoeden he”. En daar was die vader wel van. :))

Soms is het wél handig dat ik alles zeg wat ik denk....

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:04

https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/k ... dwenen.amp

Dagelijks deze berichten. Altijd felle discussies eronder. Maar opent niemand dan zijn ogen door bijvoorbeeld maar één kind te ‘nemen’ als je ze dan perse wilt in plaats van vier ofzo...
Merk aan mijzelf dat ik hier echt opgefokt van kan raken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:31

MarlindeRooz schreef:
Ik fietse gister door de hipsterbuurt heen. En daar was een jong geboren, genaamd “Fos”. Zusje gaat Flinder heten ofzo??? Want Vos met een V is niet apart genoeg??

Lijkt tegenwoordig ook een hype om je kind een zo aparte naam mogelijk te geven :+
Deze blijf ik toch ook heeeel apart vinden
[url]
https://www.google.com/search?q=angela+ ... e&ie=UTF-8[/url]

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:32

vroegâh (jaren 30) waren mensje en zus best normale namen.
Wij hadden er iig een paar in de familie.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:41

Ja zus heb ik dan weleens gehoord, maar mensje? :oo
Ik vind het echt verschrikkelijk :o

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:05

Nouja bij mij blijft Amy Schumer op stipt nummer 1 wat betreft je kind een naam geven. Gene Attell Fischer

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:44

Sanso , daar hebben wij vorige week dus een documentaire over gezien.
De presentator reageerde heel geschokt op alles , maar zei steeds : ongelooflijk dat mijn (toekomstige) kinderen dat misschien wel nooit zullen zien.
Dus mijn man en ik : wat met helemaal geen kinderen nemen?
Ik vind het behoorlijk kortzichtig. We zien meer en meer dat de mensheid de aarde naar de kl*** helpt , maar een beetje minderen met fokken , ho maar :?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:47

Ook zonder toedoen van de mens/industrie zullen bepaalde dieren/planten uitsterven en nieuwe ontstaan. Zo was het ook al voordat de mens een plaag werd voor de aarde tenslotte.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:48

Precies, geen kind op de wereld zetten is mileubewuster dan niet meer vliegen, geen vlees eten etc. Maar wij mogen daar niets over zeggen van de moekes want geen kinderen nemen is voor ons geen opoffering dus we doen ook niks goeds voor t milieu :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:49

Dat werkt 2 kantjes op natuurlijk.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:51

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:01

Mars schreef:
Precies, geen kind op de wereld zetten is mileubewuster dan niet meer vliegen, geen vlees eten etc. Maar wij mogen daar niets over zeggen van de moekes want geen kinderen nemen is voor ons geen opoffering dus we doen ook niks goeds voor t milieu :=

Wat? Je ontzegt jezelf nageslacht en dan is dat geen opoffering? O:) O:) Moet je aangeven dat jij geen kinderen neemt zodat die van die moeke nog een beetje milieu over kan houden :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:01

Het is wel een beetje bijzonder om jezelf goed voor het milieu te noemen als je iets niet hebt omdat je er domweg geen behoefte aan hebt (of niet kan betalen). Dat is niet hetzelfde als jezelf bewust iets ontzeggen dat je wel zou willen.
Als je geen zin hebt om lang in een vliegtuig te zitten is het een beetje flauw om daar een ander daar op aan te kijken (vanuit milieu oogpunt) die naar Australie gaan als grote droom heeft :+
Dan kan ik ook makkelijk zeggen dat ik goed bezig ben zonder prive jet en boot :P

Er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die een grote mond hebben over die vervuilende grote SUVs maar er dan zelf toch ook een zouden kopen als ze meer zouden verdienen.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 12-06-19 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:04

Het is natuurlijk wel fijn dat een bewuste keuze ook nog eens positief uitpakt voor wat anders toch?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:05

Qimm schreef:
Het is natuurlijk wel fijn dat een bewuste keuze ook nog eens positief uitpakt voor wat anders toch?

Dat is zeker waar :j