Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LilChar

Berichten: 1256
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 12:30

Ik heb een vraag en ik heb al gegoogeld :p

In een recept zouden twee eetlepels maizena moeten. Dat heb ik niet, maar wel polenta.
Wat is nou precies het verschil, want het is toch beide hetzelfde maar andere structuur?
En kan ik in een recept gewoon polenta gebruiken, wat gebeurd er dan?

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 13:04

Nee, maizena en polenta zijn echt heel wat anders. Maizena is een bindmiddel, polenta is een graan dat je kookt, wat vocht opneemt en dan een soort pap wordt.

LilChar

Berichten: 1256
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 13:11

Emmaa_ schreef:
Nee, maizena en polenta zijn echt heel wat anders. Maizena is een bindmiddel, polenta is een graan dat je kookt, wat vocht opneemt en dan een soort pap wordt.


Jaa ik eet wel eens polenta dus ik weet wel wat het is, en het kan ook echt heel dik worden, dus het kan ook wel binden dacht ik!

Wat is maizena dan,waar is het van gemaakt?

Dankjewel trouwens hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 13:15

LilChar schreef:
Emmaa_ schreef:
Nee, maizena en polenta zijn echt heel wat anders. Maizena is een bindmiddel, polenta is een graan dat je kookt, wat vocht opneemt en dan een soort pap wordt.


Jaa ik eet wel eens polenta dus ik weet wel wat het is, en het kan ook echt heel dik worden, dus het kan ook wel binden dacht ik!

Wat is maizena dan,waar is het van gemaakt?

Dankjewel trouwens hoor!

Maizena is maiszetmeel, polenta wisselt heel erg per merk en waar je het eet maar wordt doorgaans gemaakt van griesmeel van mais. Het kan best zijn dat het uiteindelijk dezelfde werking heeft hoor, maar polenta is niet gemaakt om mee te binden en qua structuur is het ook een stuk dikker dan maizena. Je zou in plaats van maizena ook gewoon bloem kunnen gebruiken, zolang je daar een beetje een papje van maakt met water ipv het direct in het gerecht te gooien.

Macs

Berichten: 7656
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 14:04

Nog een poedervraagje :+

Baking soda en baking powder / bakpoeder zijn beide natriumwaterstofcarbonaat (sodium bicarbonaat)
Dit doe je dus in je baksels.

Soda (natriumcarbonaat) wordt gebruikt voor schoonmaken, wondjes etc.

Waarom gebruiken mensen baksoda dan in de schoonmaak, of om hun haar mee te wassen?
Helpt dat dan ook of is dat gewoon een verwarring?
Ik ben echt benieuwd wat nou het verschil is in gebruik.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 14:05

Geen idee wat het verschil is Macs, maar baking soda en bakpoeder zijn wel twee verschillende producten hoor! Je kan het een niet door het andere vervangen, dat heeft te maken met zure producten.

Macs

Berichten: 7656
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 14:19

Janine1990 schreef:
Geen idee wat het verschil is Macs, maar baking soda en bakpoeder zijn wel twee verschillende producten hoor! Je kan het een niet door het andere vervangen, dat heeft te maken met zure producten.

Ow wacht ik zie het nu.
We hadden een pakje baking powder met natriumcarbonaten en een pakje baking soda met sodium bicarbonaten (amerikaans pakje).
Toch even de "bi" gemist.
Mijn vriend had beide in de pannenkoeken geflikkerd en het smaakte wel erg bitter en prikkend :+

Wat moet je dan wel waarin gebruiken _O-

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 14:30

Baking soda kan je wel gebruiken om mee te koken voor zover ik weet, maar je moet goed weten hoe je het gebruikt :)) In combinatie met azijn is het wel de beste manier om vrijwel alles schoon te maken.

gerlindie

Berichten: 4664
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 15:22

Ik zoek voor het hardlopen een heuptasje.
Nu hadden ze een tijdje terug bij de Albert Heijn een soort riem van een flexibele stof met een rits erin, en die rekte uit als je er spullen in deed, en daarna ging hij weer netjes terug naar riem formaat.
Volgens mij heb ik zo'n soort heuptasje idee toen ook bij de action gezien.
Maar weet iemand hoe die dingen heten?
Ik kan het echt niet meer vinden :o

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 15:27

Action heeft ze met een groot en een klein vakje. Elastische stof.
Gebruik deze ook met lopen.
Liggen gewoon bij loop spullen

Anomien

Berichten: 7435
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:37

Hoe kom ik van kalknagels af? Heb zo’n beetje alles van de drogist al geprobeerd.

Macs

Berichten: 7656
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:06

Knert schreef:
Hoe kom ik van kalknagels af? Heb zo’n beetje alles van de drogist al geprobeerd.

Alles wat je op je nagel smeert helpt ook niet helaas. Een kalknagel is een schimmelinfectie vanuit je nagelbed. Iets wat je op je nagel doet bereikt dat niet. Je kunt het inwendig (met tabletten) laten behandelen als het te heftig is (via je huisarts) of je nagel eraf laten halen.

Janneke2

Berichten: 23053
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:12

Ehm - mij helpt het uitstekend.
Wel is het zo, dat een schimmelinfectie samen kan hangen met je algehele weerstand, fitheid en doorbloeding van je voeten.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:17

Knert schreef:
Hoe kom ik van kalknagels af? Heb zo’n beetje alles van de drogist al geprobeerd.


Heb je al eens op Pinterest gekeken?
Daar kom je vast veel tegen met vicks vapo rub... Schijnt heel goed te helpen...

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:21

Knert schreef:
Hoe kom ik van kalknagels af? Heb zo’n beetje alles van de drogist al geprobeerd.


Niet. Dat moet eraf groeien of idd van binnenuit dus pillen laten voorschrijven.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:23

SavannahNx schreef:
Knert schreef:
Hoe kom ik van kalknagels af? Heb zo’n beetje alles van de drogist al geprobeerd.


Niet. Dat moet eraf groeien of idd van binnenuit dus pillen laten voorschrijven.


Die pillen zijn wat mij betreft geen garantie. Ik heb ook een lichamelijke schimmel/gist, en daar hebben die pillen ook echt 0,0 tegen gewerkt. Ik ben een soort van panterbont daardoor zeg maar...

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:25

Klopt Janine. Mn vriend ging ermee naar de dokter die zei je kan er eigenlijk beter niks aan doen.

xSCWx

Berichten: 7090
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:26

Chloor, dettol of 75% alcohol al geprobeerd?

Anomien

Berichten: 7435
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:35

xSCWx schreef:
Chloor, dettol of 75% alcohol al geprobeerd?



Bedankt voor de reacties.
Bovenstaande ga ik ook proberen.

Ook al dagelijks in azijn weken. Scheen volgens een site te helpen. Maar nog geen verbetering.

In de winter boeit het me niet zo. Maar nu wil ik met teenslippers lopen...

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:40

Knert schreef:
xSCWx schreef:
Chloor, dettol of 75% alcohol al geprobeerd?



Bedankt voor de reacties.
Bovenstaande ga ik ook proberen.

Ook al dagelijks in azijn weken. Scheen volgens een site te helpen. Maar nog geen verbetering.

In de winter boeit het me niet zo. Maar nu wil ik met teenslippers lopen...


Er was ook iets met knalrode nagellak. Ik weet niet of je nagel verder normaal is...

https://forum.viva.nl/gezondheid/kalkna ... ages/18569

Even ctrl + F en dan rode nagellak...
Je moet de allergoedkoopste hebben.

Dan kan je toch nog in teenslippers lopen :D En felle kleuren zijn in *\o/*

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:44

Loop je dan niet tegen heel veel logistieke problemen e.d aan? Om te vinden te zijn via GPS moet zo'n ding een signaal uitzenden en dan zou er dus ook een vorm van een batterij aan vast moeten liggen. Dan moet je dus of een batterij ontwikkelen die +- 20 jaar meegaat (uitgaande van oud worden) of je moet hem tussendoor op een of andere manier zien op te laden of vervangen. Om nog maar niet te spreken van hoe schadelijk het al dan niet is om een batterij te laten implanteren.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:44

Weet iemand hier waarom ik na het starten van Spotify op mijn S6 edge het niet meer uitgeschakeld krijg? Hij blijft bovenin staan... Heel vervelend :+
Alleen opnieuw opstarten verwijdert het icoontje...

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:47

Emmaa_ schreef:
Loop je dan niet tegen heel veel logistieke problemen e.d aan? Om te vinden te zijn via GPS moet zo'n ding een signaal uitzenden en dan zou er dus ook een vorm van een batterij aan vast moeten liggen. Dan moet je dus of een batterij ontwikkelen die +- 20 jaar meegaat (uitgaande van oud worden) of je moet hem tussendoor op een of andere manier zien op te laden of vervangen. Om nog maar niet te spreken van hoe schadelijk het al dan niet is om een batterij te laten implanteren.

Verkeerd topic?

MoriMann

Berichten: 801
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:51

Eerder een verwijderde post denk ik? Er was een vraag over huisdieren chippen met GPS (of halsband, maar die kan kwijtraken). Zie hem nu niet meer. Dacht dat het in dit topic was.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:52

MoriMann schreef:
Eerder een verwijderde post denk ik? Er was een vraag over huisdieren chippen met GPS (of halsband, maar die kan kwijtraken). Zie hem nu niet meer. Dacht dat het in dit topic was.


Klopt die heb ik ook gelezen hoor :j