[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VuurVleugels

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:11

Zeker met al die gynaecologen met een breeder-kink :=

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:12

Doet me trouwens denken aan het topic over crowdfunding. Mensen zijn vaak enorm boos als een zorgverzekeraar een bepaald heel duur medicijn niet vergoed. Vaak gaat het niet om een paar honderd euro,maar om honderdduizenden euro's voor één persoon die een zeldzame ziekte heeft.
Op individueel niveau is zoiets natuurlijk heel erg, maar als je de bigger picture bekijkt, is het waanzin om honderdduizenden euro's aan één patiënt uit te geven, terwijl de helft van de wereld populatie verhongerd.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:25

Nog niet aan gedacht dat het ook de andere kant kan opslaan, interessant om over na te denken

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:05

Ik lees mee in andere topics over mensen die niet zwanger worden en de medische molen in gaan. Valt me echt op hoeveel mensen niet gewoon zwanger worden. Geeft je toch te denken dat we genetisch echt flink achteruit gaan. Ik geloof dat 30% van de stellen medische hulp nodig heeft. Wachttijden schijnen erg lang te zijn, dus het komt steeds vaker voor.
Nog even en kunstmatig zwanger worden wordt de norm

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:07

We gaan de bulldoggen achterna... Zo genetisch verpest dat er geen sprake meer is van een natuurlijke voortplanting.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:54

Rivendell schreef:
Ik lees mee in andere topics over mensen die niet zwanger worden en de medische molen in gaan. Valt me echt op hoeveel mensen niet gewoon zwanger worden. Geeft je toch te denken dat we genetisch echt flink achteruit gaan. Ik geloof dat 30% van de stellen medische hulp nodig heeft. Wachttijden schijnen erg lang te zijn, dus het komt steeds vaker voor.

Zijn in die 30% ook de lesbische koppels meegenomen? Want dan vertekent het cijfer wel.

30% is echt enorm hoog, imo.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:06

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:12

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:30

Ik heb het artikel niet gelezen, maar heb wel eens gehoord daar stellen tegen de arts zeggen dat ze al bv een jaar aan het proberen zijn en in werkelijkheid nog maar heel kort aan het proberen zijn.
Iets met geen geduld

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:41

Rivendell schreef:

Overgewicht en obesitas zorgen voor aantoonbare afname van vruchtbaarheid bij zowel mannen als vrouwen en heel toevallig is grofweg de helft van Nederlanders te dik.

Genetische veranderingen kosten heel wat generaties, bij bulldoggen kun je het verschil merken binnen 20 jaar omdat er dan al 10-20 generaties zijn geweest maar als diersoort mens zijn we nog nauwelijks 1 generatie verder. Dan zou het qua genetisch verpest zijn wel meevallen :o in tegenstelling tot onze leefstijlkeuzes

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 13:03

FrNo schreef:
Ik heb het artikel niet gelezen, maar heb wel eens gehoord daar stellen tegen de arts zeggen dat ze al bv een jaar aan het proberen zijn en in werkelijkheid nog maar heel kort aan het proberen zijn.
Iets met geen geduld

Ja ik heb hier wel voorbeelden van gezien.

En anderen die er zo gestresst en dwangmatig van worden tot het punt dat ook de relatie onder druk komt te staan. Dat helpt volgens mij ook niet bepaald.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 13:10

Het is echt dwangmatig als je leest wat mensen allemaal doen voor een kind. Kan me voorstellen wat dat met een relatie doet.
Zou het ook genetisch zijn of je wel of geen voortplantingsdrang hebt?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:05

Rivendell schreef:
Het is echt dwangmatig als je leest wat mensen allemaal doen voor een kind. Kan me voorstellen wat dat met een relatie doet.
Zou het ook genetisch zijn of je wel of geen voortplantingsdrang hebt?

Dat cancelt zichzelf een beetje uiteindelijk :')

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:37

Fly_high schreef:
Rivendell schreef:

Overgewicht en obesitas zorgen voor aantoonbare afname van vruchtbaarheid bij zowel mannen als vrouwen en heel toevallig is grofweg de helft van Nederlanders te dik.

Genetische veranderingen kosten heel wat generaties, bij bulldoggen kun je het verschil merken binnen 20 jaar omdat er dan al 10-20 generaties zijn geweest maar als diersoort mens zijn we nog nauwelijks 1 generatie verder. Dan zou het qua genetisch verpest zijn wel meevallen :o in tegenstelling tot onze leefstijlkeuzes

Niet alleen overgewicht denk ik. We hebben de afgelopen decennia onze leefomgeving - zowel buiten als binnen -behoorlijk vergiftigd en het zou me niets verbazen als dat ook invloed heeft op de vruchtbaarheid.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:41

Ik kreeg een investeringsvoorstel in mijn mail, zou het bijna doen :=

Voor €1500 krijg je dan 1 set en een aandeel.

Moderatoropmerking:
foto verwijderd op verzoek

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:46

herr_balou schreef:
Niet alleen overgewicht denk ik. We hebben de afgelopen decennia onze leefomgeving - zowel buiten als binnen -behoorlijk vergiftigd en het zou me niets verbazen als dat ook invloed heeft op de vruchtbaarheid.

Ja dat ook inderdaad!

Maar ik denk iig zaken die te maken hebben met onze leefstijl en leefomgeving en niet zozeer genetische veranderingen. Want nog in de jaren 60 leek iedereen links en rechts kinderen te kunnen uitpoepen alsof het niets is :P

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 19:52

Hai, mag ik me ook melden in dit topic? Heb vandaag een gesprek gehad met de gynaecoloog en die heeft mijn wens om gesteriliseerd te worden goedgekeurd. Ik ben bijna 31 en dit is natuurlijk niet over 1 nacht ijs gegaan. Ondanks dat ik wel opgelucht ben, ben ik ook nog wel een beetje in shock want had veel meer weerstand verwacht haha.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 19:58

Ik was vandaag in de diergaarde. Zeven bussen met schoolreisjes %) .

Gelukkig heb ik een abonnement, dus het was niet zonde dat ik na twee uur weer buiten stond :D

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 20:05

Minimus schreef:
Hai, mag ik me ook melden in dit topic? Heb vandaag een gesprek gehad met de gynaecoloog en die heeft mijn wens om gesteriliseerd te worden goedgekeurd. Ik ben bijna 31 en dit is natuurlijk niet over 1 nacht ijs gegaan. Ondanks dat ik wel opgelucht ben, ben ik ook nog wel een beetje in shock want had veel meer weerstand verwacht haha.

Hoe eerder en vaker je bij huisarts (en gyneacoloog) je aan kunt geven geen kinderen te willen, hoe vroeger het wordt gehonoreerd. Had ik dat maar op een jongere leeftijd geweten want ik kreeg de optie pas rond mijn 38ste terwijl ik er wel ergens rond mijn 20ste over begonnen ben maar er niet vaak genoeg weer over begonnen was. Ik was ook kwaad want toen ik eenmaal toestemming had waren de opties mét ziektenkostenvergoeding stevig geslonken maar ik betaal GVD wél voor allerlei zwangerschapsbegeleidinh en fertiliteitsbehandelingen! _-:( |o :r -:(-

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 00:24

Minimus schreef:

Gefeliciteerd Minimus! *\o/*
Kunnen ze je al snel inplannen voor de operatie? Wat een geluk dat je weinig weerstand had, dat bespaart je een hoop energie. :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 08:12

herr_balou schreef:
Minimus schreef:

Hoe eerder en vaker je bij huisarts (en gyneacoloog) je aan kunt geven geen kinderen te willen, hoe vroeger het wordt gehonoreerd. Had ik dat maar op een jongere leeftijd geweten want ik kreeg de optie pas rond mijn 38ste terwijl ik er wel ergens rond mijn 20ste over begonnen ben maar er niet vaak genoeg weer over begonnen was. Ik was ook kwaad want toen ik eenmaal toestemming had waren de opties mét ziektenkostenvergoeding stevig geslonken maar ik betaal GVD wél voor allerlei zwangerschapsbegeleidinh en fertiliteitsbehandelingen! _-:( |o :r -:(-

Dat is mijn ervaring niet, vanaf mijn 19e er mee bezig met huisartsen en gyneacologen. Uiteindelijk pas bij de magische leeftijdsgrens van 35 toegekend wat door corona toen 36 werd. :')

Sterilisatie trouwens helemaal zelf betaald... en nu door endometriose toch aan een soort anticonceptie, die ik dan ook weer moet betalen... waardoor mijn sterilisatie eigenlijk voor jan *** is uitgevoerd. Zo zuur :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 08:15

Ja dat heb ik ook, door endometriose weer aan een soort van pil, zo jammer :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 08:54

Maarja... het werkt wel :+
Heb veel verschillende hormoon preparaten gehad de laatste 2 jaar en van de een had ik nog ergere bijwerkingen dan de ander.
Nu aan de orgametril, waar de meeste mensen vrij snel weer mee stoppen door depressie klachten, en extreem veel aankomen door vocht vasthouden en vertraagde stofwisseling.

Ik hou wel wat vocht vast maar verder nergens last van gelukkig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:22

c_alsemgeest schreef:
Dat is mijn ervaring niet, vanaf mijn 19e er mee bezig met huisartsen en gyneacologen. Uiteindelijk pas bij de magische leeftijdsgrens van 35 toegekend wat door corona toen 36 werd. :')

Sterilisatie trouwens helemaal zelf betaald... en nu door endometriose toch aan een soort anticonceptie, die ik dan ook weer moet betalen... waardoor mijn sterilisatie eigenlijk voor jan *** is uitgevoerd. Zo zuur :+

dit klopt toch ook voor geen meter hè
Hoeveel gaat er om in vrouwen zwanger krijgen en daarna kraamzorg....

Minimus , gefeliciteerd. Fijn dat er een keer niet moeilijk word gedaan

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:26

Gefeliciteerd minimus! *\o/*
Al die endometriose ;( daar moeten ze ook eens echt een oplossing voor gaan vinden...