Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rivendell schreef:Ik lees mee in andere topics over mensen die niet zwanger worden en de medische molen in gaan. Valt me echt op hoeveel mensen niet gewoon zwanger worden. Geeft je toch te denken dat we genetisch echt flink achteruit gaan. Ik geloof dat 30% van de stellen medische hulp nodig heeft. Wachttijden schijnen erg lang te zijn, dus het komt steeds vaker voor.
Nog even en kunstmatig zwanger worden wordt de norm
Rivendell schreef:Ik lees mee in andere topics over mensen die niet zwanger worden en de medische molen in gaan. Valt me echt op hoeveel mensen niet gewoon zwanger worden. Geeft je toch te denken dat we genetisch echt flink achteruit gaan. Ik geloof dat 30% van de stellen medische hulp nodig heeft. Wachttijden schijnen erg lang te zijn, dus het komt steeds vaker voor.
FrNo schreef:Ik heb het artikel niet gelezen, maar heb wel eens gehoord daar stellen tegen de arts zeggen dat ze al bv een jaar aan het proberen zijn en in werkelijkheid nog maar heel kort aan het proberen zijn.
Iets met geen geduld
Fly_high schreef:Rivendell schreef:Ik lees mee in andere topics over mensen die niet zwanger worden en de medische molen in gaan. Valt me echt op hoeveel mensen niet gewoon zwanger worden. Geeft je toch te denken dat we genetisch echt flink achteruit gaan. Ik geloof dat 30% van de stellen medische hulp nodig heeft. Wachttijden schijnen erg lang te zijn, dus het komt steeds vaker voor.
Overgewicht en obesitas zorgen voor aantoonbare afname van vruchtbaarheid bij zowel mannen als vrouwen en heel toevallig is grofweg de helft van Nederlanders te dik.
Genetische veranderingen kosten heel wat generaties, bij bulldoggen kun je het verschil merken binnen 20 jaar omdat er dan al 10-20 generaties zijn geweest maar als diersoort mens zijn we nog nauwelijks 1 generatie verder. Dan zou het qua genetisch verpest zijn wel meevallenin tegenstelling tot onze leefstijlkeuzes
herr_balou schreef:Niet alleen overgewicht denk ik. We hebben de afgelopen decennia onze leefomgeving - zowel buiten als binnen -behoorlijk vergiftigd en het zou me niets verbazen als dat ook invloed heeft op de vruchtbaarheid.
Minimus schreef:Hai, mag ik me ook melden in dit topic? Heb vandaag een gesprek gehad met de gynaecoloog en die heeft mijn wens om gesteriliseerd te worden goedgekeurd. Ik ben bijna 31 en dit is natuurlijk niet over 1 nacht ijs gegaan. Ondanks dat ik wel opgelucht ben, ben ik ook nog wel een beetje in shock want had veel meer weerstand verwacht haha.
Minimus schreef:Hai, mag ik me ook melden in dit topic? Heb vandaag een gesprek gehad met de gynaecoloog en die heeft mijn wens om gesteriliseerd te worden goedgekeurd. Ik ben bijna 31 en dit is natuurlijk niet over 1 nacht ijs gegaan. Ondanks dat ik wel opgelucht ben, ben ik ook nog wel een beetje in shock want had veel meer weerstand verwacht haha.
herr_balou schreef:Minimus schreef:Hai, mag ik me ook melden in dit topic? Heb vandaag een gesprek gehad met de gynaecoloog en die heeft mijn wens om gesteriliseerd te worden goedgekeurd. Ik ben bijna 31 en dit is natuurlijk niet over 1 nacht ijs gegaan. Ondanks dat ik wel opgelucht ben, ben ik ook nog wel een beetje in shock want had veel meer weerstand verwacht haha.
Hoe eerder en vaker je bij huisarts (en gyneacoloog) je aan kunt geven geen kinderen te willen, hoe vroeger het wordt gehonoreerd. Had ik dat maar op een jongere leeftijd geweten want ik kreeg de optie pas rond mijn 38ste terwijl ik er wel ergens rond mijn 20ste over begonnen ben maar er niet vaak genoeg weer over begonnen was. Ik was ook kwaad want toen ik eenmaal toestemming had waren de opties mét ziektenkostenvergoeding stevig geslonken maar ik betaal GVD wél voor allerlei zwangerschapsbegeleidinh en fertiliteitsbehandelingen!![]()
![]()
![]()
c_alsemgeest schreef:Dat is mijn ervaring niet, vanaf mijn 19e er mee bezig met huisartsen en gyneacologen. Uiteindelijk pas bij de magische leeftijdsgrens van 35 toegekend wat door corona toen 36 werd.
Sterilisatie trouwens helemaal zelf betaald... en nu door endometriose toch aan een soort anticonceptie, die ik dan ook weer moet betalen... waardoor mijn sterilisatie eigenlijk voor jan *** is uitgevoerd. Zo zuur