paars schreef:Nooit geweten zeg…interressant. Zo vertelde mijn schoonzus die een lab heeft dat snuffelen tijdens het uitlaten bijna (natuurlijk is dat ook belangrijk) belangrijker is dan de poep of plas lozen. Het zet hun brein aan de slag. Die mentale inspanning is belangrijk zo blijkt, zei ze.
Maar qua tennisbal: alles met mate dan zou het moeten kunnen toch? Even lekker rennen?
Snuffelen is social media voor honden.
Achter een bal aan is niet “even lekker rennen”. Dat is een mega kort sprintje. En dan tig keer. Even lekker rennen is naar het bos, het park, het strand. Ravotten met andere honden.
Dat zeg ik ook altijd: Hij is nog even zijn "piesbook" aan het bijwerken!
En de bal is een Chuckit bal, geen tennisbal. Vind het grootste nadeel inderdaad, zoals Rien al benoemd, dat ze soms toch glijers maken of bochten waar je niet gelukkig van wordt. We proberen er daarom wel zo verantwoordelijk mogelijk mee om te gaan en zeker geen apporteerspelletjes van 30 minuten te doen, zoals je toch vaak ziet.
.
…ik zie heel veel mensen met zo’n werpding ballen gooien en heb altijd aangenomen dat dat tennishallen zijn.
Ik ga eens dat topic doorspitten voor verdere lees tips/ideeën
en de pieskrant
.