Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 10:40

Ik ben over 1,5 week een week vrij en ben er enorm aan toe om er even tussenuit te gaan. Maar dat is gewoon heel erg duur en dat geld heb ik niet (er voor over). Wil namelijk sparen om samen te kunnen wonen ergens in 2022. -O-

Oh en het is bijna november en ik zit met het raam open en een hemdje aan (3 meter van het raam af). Dat is toch niet meer normaal. :')

Foaly

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 11:06

Het hangt ervan af waar je heen wilt, denk ik? Ik ga volgende week voor 250 euro vijf dagen naar de Wadden, dat vond ik nog best goedkoop :D

Ik erger me aan mijn haar. Ik heb het blauw geverfd en het staat echt heel tof, maar het geeft ontzettend af. Dus mijn halve kamer is nu lichtblauw _O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 11:27

Dat er mogelijk nog meer fout gemaakt zijn betreffende WW uitkering. En dat terwijl deze gewoon moet stoppen per 10 oktober 2021. :')

En dan vragen aan mij of ik weet hoe het zit. Joh nee dus.

Maar zoals het nu zou uitkering niet kunnen stoppen, want deze is gebaseerd op 32 uur per week (nog geen 900 euro) en contract is 24 uur per week (dikke 1300 euro). Om nog maar niet te spreken over het feit dat ik eigenlijk al heel lang geen 32 uur per week gewerkt heb dus hoe ze daar nu weer aan komen.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 11:44

Griep, ik voel me echt klote. Kon ook niet naar uni vanochtend.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 12:18

Morgen toch rij-examen (gelukkig), maar wel in een andere auto en ik heb geen idee of ik nu nog les heb voor m'n examen of niet. Communicatie blijkt lastig voor mijn oude instructeur en ik word er kriebelig van. Pray for me, morgen dus examen met waarschijnlijk twee lessen minder dan gepland en in een nieuwe auto :')

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 12:22

Castilja schreef:
Morgen toch rij-examen (gelukkig), maar wel in een andere auto en ik heb geen idee of ik nu nog les heb voor m'n examen of niet. Communicatie blijkt lastig voor mijn oude instructeur en ik word er kriebelig van. Pray for me, morgen dus examen met waarschijnlijk twee lessen minder dan gepland en in een nieuwe auto :')

Zou het gewoon aangeven bij de examinator dat dit voor jou een nieuwe auto is. Misschien dat die er begrip voor heeft

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 12:24

Zou ik ook doen. Misschien werkt het dan wel in je voordeel :)
Maar aangeven zou ik altijd doen.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 12:25

Yes ga ik zeker doen! Dank :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 12:27

en succes morgen!!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:08

Hele tijd terug een tijdschrift bestel die zou worden uitgebracht / bezorgd op 26 oktober. Uiteraard nog niks ontvangen tot nu toe :+. Gelukkig is het maar een klein bedrag als het toch verkeerde website was. Wel vreemd het werd aangekondigd door een Nederlandse fanclub dus vindt het wel een beetje vreemd...

Nou ja misschien dat die vandaag in de bus valt

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:09

Dat ik niets wetenschappelijks kan vinden over mijn vraag. Onmogelijk dat mijn groep de eerste is die zich dit afvraagt >;)
Laatst bijgewerkt door Steeph op 29-10-21 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:10

14 oktober een winactie van de Epplejeck gewonnen en van de week maar even om een update gevraagd.. "Het wordt geleverd door de leverancier dus het kan langer duren"

Ja oké, maar hoe lang? Nog een week? Een maand? :') Ik wil gewoon mn gewonnen prijzen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:14

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-23 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:44

Marcella schreef:
Dat er mogelijk nog meer fout gemaakt zijn betreffende WW uitkering. En dat terwijl deze gewoon moet stoppen per 10 oktober 2021. :')

En dan vragen aan mij of ik weet hoe het zit. Joh nee dus.

Maar zoals het nu zou uitkering niet kunnen stoppen, want deze is gebaseerd op 32 uur per week (nog geen 900 euro) en contract is 24 uur per week (dikke 1300 euro). Om nog maar niet te spreken over het feit dat ik eigenlijk al heel lang geen 32 uur per week gewerkt heb dus hoe ze daar nu weer aan komen.

Ik heb iets vergelijkbaars gehad. Nieuwe baan waarin ik 8 uur minder werkte, en dus voor 8 uur in de ww moest blijven en solliciteren. Maar ik verdiende het dubbele van mijn baan daarvoor. Met die info heb ik met het UWV gemaild en gebeld, en toen hebben ze me voor die 8 uur vrijgesteld van sollicitatieplicht en was ik van hen af. Maar bij mij ging het dus wel om het vergelijken van inkomsten uit de twee banen, en niet met de inkomsten uit de ww.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:46

Castilja schreef:

Had ik ook, instructeur ging vlak voor mijn examen op vakantie. Heb het aangegeven bij de examinator. En was toch al dodelijk zenuwachtig, dus die auto kon er ook nog bij. Ben geslaagd trouwens. Jij kunt dit. Veel succes!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:15

Dat ik me een maand vergist had in de omzetbelasting.. Ben nog net op tijd misschien en anders was dat niet zo'n ramp, maar mijn schoonmoeder doet het voor me. Nu ben ik bang dat ze boos wordt omdat ik het nu pas aangeleverd heb _O- _-:(

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:15

Castilja schreef:

Bereid je op het ergste voor, dan kan het alleen nog maar meevallen!
En aangeven idd, gewoon eerlijk zijn.

Heel veel succes, ik ga duimen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:45

[***] schreef:
Ik erger me aan oude mensen. Boehoe de jeugd heeft geen respect voor ouderen, lekker klagen, maar hoe ze zich zelf gedragen...

Ik was met mijn pup van 23 weken aan het wandelen. Dat gaat uiteraard nog niet perfect, maar we hebben er al hele mooie stukken tussen zitten.
Na 2 tractoren, 4 vrachtwagens, een versiering met dennentakken (die vindt ze erg spannend) en 3 jongens die met een bal speelden was haar emmertje even vol. Toen er 3 oude mannen in de straat fietsten stond ze dus op haar achterbenen te huppen om ernaartoe te kunnen. Ik had haar kort, ze kon dus niet de weg op. De mannen fietsten midden op de weg (niet vanwege mijn pup, dat deden ze daarvoor ook al) dus er was geen enkel risico dat ze ook maar in de buurt van de fietsers kon komen. Één van die mannen vond het nodig om keihard te krijsen tegen mijn pup, en een stukje verder hetzelfde naar die 3 jongens met de bal. Mijn pup dook in elkaar, schoot weg en was compleet in paniek. Bij de volgende fietser die niks raars deed dook ze ook in elkaar. Hiervoor nooit angst voor fietsers gehad.
Bedankt zakkenwasser :? -:(-

Is zo'n sensibel dier dan wel geschikt als hulphond?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:45

Uur over gedaan om op stal te komen -O- Normaal 20 minuten.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:50

Dank Niobe en Miereneter, lief!! Ik laat het morgen wel ff weten (help)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:52

Dat vraag ik me ook af MB.
Een hond van een half jaar moet toch niet zo ondersteboven zijn door een imo gewone wandeling.
Want die dingen die je opnoemt zijn zo bijzonder nu ook weer niet.
En ook na geschreeuw hoort een (hulp) hond niet zo on de stess te schieten. Zoiets zou ik verwachten van een buitenlands hondje dat God weet wat mee heeft gemaakt. Of een pup van 12 weken.
Niet bij een dier met naar verwachting een cool karakter en een half jaar oud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 15:04

.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 15:09

Ja sommige stomkoppen vinden dat normaal. En daar hoort een hond tegen te kunnen als hulphond lijkt mij. Het is geen klein pupje meer.
En gevoelig maar niet over de zeik van je wandeling, want daar begon het probleem mee, kan prima samen.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 15:10

Honden op die leeftijd zijn allemaal super sensibel, ze veren ook rap weer op, maar kleine dingen kunne teveel zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 15:12

.