Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:27

verootjoo schreef:
Ik zou afhalen en een probleem melden en dan krijg je geld terug.
Ze weten blijkbaar toch al dat het nep is anders wordt ze niet geblokkeerd

Dank je.
En wat gebeurd er met de armband die ik ontvangen heb en ook nep is? De verkoper reageert niet.
Ik heb dat ook nog niet eerder gehad.
Hoe weet ik wat haar adres is om het terug te sturen? Of wat als ze helemaal niet reageert? Hoe doe je dat dan?
Ik heb al wel het probleem gemeld bij Vinted maar nog geen reactie van Vinted ontvangen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:48

DogWords schreef:
Ik heb eergisteren gemeld dat het pakket nog steeds niet was aangekomen. Mijn bestelling is geannuleerd en uiterlijk 4 januari gaan ze het geld storten. Maar het pakket is net aangekomen en ik heb het opgehaald. Ik kan nergens melden dat ik het alsnog ontvangen heb. Wat te doen?

Gewoon eerlijk melden in de chat met Vinted, dat je het toch hebt ontvangen.
Dan zeggen zij wel wat nu de bedoeling is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:54

HorsePassion schreef:
verootjoo schreef:
Ik zou afhalen en een probleem melden en dan krijg je geld terug.
Ze weten blijkbaar toch al dat het nep is anders wordt ze niet geblokkeerd

Dank je.
En wat gebeurd er met de armband die ik ontvangen heb en ook nep is? De verkoper reageert niet.
Ik heb dat ook nog niet eerder gehad.
Hoe weet ik wat haar adres is om het terug te sturen? Of wat als ze helemaal niet reageert? Hoe doe je dat dan?
Ik heb al wel het probleem gemeld bij Vinted maar nog geen reactie van Vinted ontvangen.

Geen idee, meestal wijst het vanzelf als je op ‘ik heb een probleem’ drukt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:56

tengeltje11 schreef:
Heb hier nu een pakje die teruggekeerd is… koper kon het niet afhalen omdat ze covid had?
Ben ik de enige die daar pissig van wordt? De tijd dat je in quarantaine moest blijven voor covid is al lang geleden lijkt me…

Nou ik heb in het ziekenhuis gelegen met Corona dus ik snap er wel iets van.

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:00

Ik vind het ook wel zo sociaal om niet je bacillen / virusdeeltjes rond te gaan lopen strooien.

En denk dat vast niet iedereen iemand achter de hand heeft om een pakje te halen, of dat er situaties kunnen ontstaan dat je je niet eens meer bewust bent van het belang van het afhalen van dat pakje. Maar als je wel mogelijkheden hebt dan is het wel super vervelend natuurlijk....

DogWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:08

pmarena schreef:
DogWords schreef:
Ik heb eergisteren gemeld dat het pakket nog steeds niet was aangekomen. Mijn bestelling is geannuleerd en uiterlijk 4 januari gaan ze het geld storten. Maar het pakket is net aangekomen en ik heb het opgehaald. Ik kan nergens melden dat ik het alsnog ontvangen heb. Wat te doen?

Gewoon eerlijk melden in de chat met Vinted, dat je het toch hebt ontvangen.
Dan zeggen zij wel wat nu de bedoeling is.

Bedoel je in de chat met verkoper? Sorry, ik heb dit nog nooit gehad, zit ook nog niet lang op Vinted.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:14

Ik zou het aangeven bij de helpdesk. Al moet ik zeggen dat ik daar wel eens eindeloos mee bezig ben geweest voordat ik met een medewerker kon chatten. Ik bleef vastzitten in die FAQ.

DogWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:16

Dank je wel voor jullie reacties!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 14:56

Ik heb helaas iets binnen gekregen wat niet de goede kleur is. Ik kocht een blazer in zwart en hij blijkt bij binnenkomst donkerblauw te zijn. Wel gewoon nette staat, maar als dat erbij had gestaan had ik hem niet gekocht...
Wel vervelend, want verkoper was heel fijn juist.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 15:03

tengeltje11 schreef:
Heb hier nu een pakje die teruggekeerd is… koper kon het niet afhalen omdat ze covid had?
Ben ik de enige die daar pissig van wordt? De tijd dat je in quarantaine moest blijven voor covid is al lang geleden lijkt me…

Ik heb het onlangs nog gehad en heb een week hondsberoerd in bed doorgebracht. Ik heb een sociaal netwerk die het pakket had kunnen ophalen maar dat heeft lang niet iedereen, helaas..

En de ene is wat verkouden maar er worden nog altijd mensen heel ziek en moeten opgenomen worden in het ziekenhuis. Het is dus niet altijd slechts een verkoudheid..

Misschien wil ze het wel opnieuw kopen?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 20:52

C_arola schreef:
foxy80 schreef:
Ik heb nu een pakket bij DHL dat volgens de koper op ´afgeleverd´ staat maar zij heeft niks ontvangen dus ze heeft probleem gemeld. Vinted geeft aan het te onderzoeken binnen 48 u, maar daar staat ook dat ik als verkoper fotovan pakket of label mag doorsturen (hoe ik dat moet doen staat er niet bij). En dan een knop dat ik koper kan terugbetalen. Ga ik dus niet doen, heb het eerlijk verzonden, vind dit nogal gratuit van Vinted...

Heb je het bericht van Vinted voor een foto privé in een chat gekregen? Dan kun je daar de foto in plaatsen. Zij gaan dat dan doorgeven naar de verzend bedrijf zodat ze gerichter kunnen kijken.

Nee geen privé chat van Vinted geopend. Heb screenshot van label naar koper gestuurd zodat ik niet achteraf te horen krijg dat ik niks doe. Gelukkig geeft koper aan dat verzenddienst jokt over levering, ze hebben deurbelcamera.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 21:01

Ben nu eindelijk aan opruimen toe en wat op Vinted gegooid, sinds 48 u 8 verkopen aan speelgoed en boeken afgerond en 160 euro afgetikt, het blijft een geweldig platform!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 21:55

Ik merk dat de verkoop nu na kerst weer goed loopt, daarvoor toch wel minder. Wel blij mee want het ruimt mooi op.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 22:08

Voor de Swarovski nepper: als je het pakket opgehaald hebt aangeven dat je een probleem heeft en selecteren dat je een product hebt ontvangen wat nep is. Dit wel binnen 2 dagen doen, anders wordt het geld uitgekeerd aan de verkoper.

Als je bewijs kan sturen en de verkoper reageert niet (wat sowieso niet kan als die geblokkeerd is, zou ik ook zeker in de omschrijving zetten zodat je Vinted daar ook op kan wijzen) Krijg je je geld terug en mag je het product houden.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 11:33

upendo schreef:
Voor de Swarovski nepper: als je het pakket opgehaald hebt aangeven dat je een probleem heeft en selecteren dat je een product hebt ontvangen wat nep is. Dit wel binnen 2 dagen doen, anders wordt het geld uitgekeerd aan de verkoper.

Als je bewijs kan sturen en de verkoper reageert niet (wat sowieso niet kan als die geblokkeerd is, zou ik ook zeker in de omschrijving zetten zodat je Vinted daar ook op kan wijzen) Krijg je je geld terug en mag je het product houden.

Dank je wel voor je uitleg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 09:28

Hoe bewijs je eigenlijk dat Swarovski nep is....?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 11:57

DogWords schreef:

Vaak kun je als je de track en tracé opent wel nog het pakket als ontvangen markeren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:06

HorsePassion schreef:
Ik heb op dit moment een swarovski armband ontvangen wat dus nep is. De verkoper reageert niet. Ik hoop dat ik het wel kan terugsturen. Kun je dan ook een verzendlabel via Vinted maken? Anders ben ik wel weer veel geld kwijt aan een verzendlabel via DHL of PostNL

En ik heb een Swarovski armband onderweg van iemand die geblokkeerd is. Ben bang dat deze armband ook namaak is..
Weet iemand wat ik hier het beste kan doen?
Afhalen bij het servicepunt of beter om het niet af te halen aangezien het moeilijk wordt om het terug te sturen.

Je kunt bij vinted aangeven dat het niet oké is. Dan zie je de vervolgstappen vanzelf. Duurt wel heel lang met al die wachtdagen maar je krijgt wel je geld terug.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:22

pmarena schreef:
Hoe bewijs je eigenlijk dat Swarovski nep is....?

Je ziet het aan de manier hoe het gemaakt is. Het voelt licht van gewicht.
Bij een armband zie je het goed aan de onderzijde van de armband. Als je weet hoe een originele eruit ziet dan zie je dat de schakels/kristallen anders geschakeld zijn. Bij Swarovski zie je dat de kristallen ingelegd zijn maar dat de onderzijde niet dicht zijn. En de armband die ik nu had ontvangen waren de kristallen van plastic.
Soms zijn ze echt verbazingwekkend goed nagemaakt. Ze komen in een Swarovski doosje met certificaat.
Maar ik begin de oplichters te herkennen.
Ze hebben vaak 1 of 2 sieraden te koop en een enkel kledingstuk. Sommige maken steeds een nieuw account omdat ze dan geblokkeerd zijn. Dus nieuwe accounts met Swarovski (en vaak ook franstalig) zijn verdacht.
Dan zie je dat degene die wel succesvol namaak Swarovski verkopen wel positieve reviews hebben omdat men niet ziet dat het namaak is. Een enkele heeft het door en heeft een slechte review gegeven.
Maar wat echt opvalt is dat wanneer er een swarovski sieraad is verkocht ze weer een nieuw Swarovski sieraad te koop zetten. Steeds als er wat verkocht is plaatsen ze iets nieuws.
En ik begin de account foto's en namen te herkennen.
Vaak is de foto bij hun naam een letter. En ze hebben vaak bijzondere accountnamen met wat xx in hun naam. Sommige hebben Swarovski te koop voor hoge prijzen maar de meeste hebben bv, een armband of oorbellen te koop tussen de €50 en€60 euro. Altijd nieuw zonder prijskaartje. Het zijn sieraden die normaal tussen de € 200 en € 250 in de winkel te koop zijn. Als iemand meer van dat soort items te koop heeft weet je dat het niet klopt. Want waarom zou je zoveel nieuw Swarovski voor een schijntje van de nieuwprijs te koop zetten?
Maar toch trapte ik er weer in. Maar nu niet meer want ik koop geen Swarovski meer op Vinted.
Bij twijfel of iets echt is even langs een Swarovski winkel langs gaan.

Dit zijn wat oplichters
https://www.vinted.nl/member/139578002-coacomheiex8q
https://www.vinted.nl/member/129920311
https://www.vinted.nl/member/135888958-luciarobinson
https://www.vinted.nl/member/146671333-sidneytrix967
https://www.vinted.nl/member/139388794-jacalynpruit

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 14:29

Heb wat verkocht, maar koper heeft verzending bij bepost gekozen wat maar tot 2 kg mag. Zag het bij downloaden label. Doos is net geen 5 kg. Hoe kan ik dit annuleren?
Of moet ik koper vragen te annuleren?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 14:43

Had je zelf wel de goede pakketgrootte aangegeven? Max 2 kg lijkt me zo weinig. Je kunt het er wel op wagen misschien, als ze niet standaard wegen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 14:50

Gewoon versturen, komt aan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 15:47

Je moet zelf de pakketgrootte aangeven bij het uploaden van spullen.
De koper kan niet de grootte van het pakket kiezen.
Maar ik zou het gewoon versturen.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:37

Ik heb nu dat ik een melding krijg dat mijn pakketje is geleverd en of ik feedback wil geven.
Ik heb helemaal nog niets opgehaald en kan ook geen probleem melden.
Dat vind ik toch wel een probleem bij Vinted dat je niet fatsoenlijk de klantenservice kunt bereiken.
Ik heb nu even geen idee hoe ik kan melden dat ik niets afgehaald heb.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 20:54

Ik heb pakketmaatregel middel gekozen, omdat dat tot 5 kg gaat dacht ik.
Blijkt nu dat klein tot 0.5 kg is, middel tot 1 en dan zit je met groot tot 2 kg, en dat is meteen de gewichtslimitatie voor schadevergoeding onder CMR conventie. Terwijl het pakket dus wel zwaarder mag zijn bij alle diensten behalve bepost
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 01-01-24 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt