Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:37

bigone schreef:
https://nos.nl/l/2352716

5,5 miljoen inwoners , bij ons zouden er zo’n 17 miljoen getest moeten worden dus twee weken lang het leger inzetten en van zes tot elf in de avond testen, positief op de sneltest dan thuisblijven. Lijkt me goed plan. Dan gebeurt er tenminste iets.

Helemaal mee eens!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Algemeen Coronatopic #4

Ja hier ook!

Anoniem

Janinevv schreef:
En daarnaast andere bacteriën etc maken je immuunsysteem gewoon sterker.

:j Elke dag een slokje uit de Ganges en en een hap bedorven tataar en wie doet je nog wat?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:40

Bigone: er wordt veel getest inderdaad. Ook hier gaat t aantal positief gesteste mensen omhoog hoor, hoger als in maart.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:42

Maar dan krijg je wel weer het probleem dat je het testen verplicht moet stellen als je de hele bevolking wilt testen.
Dat gaat geheid gedoe opleveren in Nederland.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:45

Hier ook niet verplicht, gaat niet werken.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:13

Shadow0 schreef:
Blussem, dat noemen ze eugenetica. Je weet wie daar een fan van waren he?

Maar dat zou alleen zijn als het virus bewust de wereld ingestuurd is. Bewust het verstoren van de natuurlijke selectie. Als het virus natuurlijk ontstaan is dan krijg je natuurlijke selectie. Dat kan zijn voordelen hebben.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:15

Blussem schreef:
Als ik moet kiezen tussen een wereld oorlog of corona dan kies ik het liefst voor het laaste.

Wat natuurlijk selectie is opzich niks mis mee. Het kan juist het menselijk ras een stuk sterker maken en mogelijk is het ook de oplossing voor het klimaat probleem en woning te kort.

Natuurlijke selectie ..... _/-\o_

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:16

Morrie schreef:
Destination schreef:
Ik las net een artikel op Facebook van iemand die boodschappen had besteld via Picnic. Het aflevertijdvak was dus na 20:00 en ze kreeg dus geen wijn. Ik vind dat toch wel ver gaan, want het zat gewoon bij de boodschappen en het was van tevoren besteld :=

ik heb een bezorgtijdvak in de avond, dus mijn man krijgt voorlopig ook geen wijntjes.....
Nu valt online bestellen bij AH niet mee, al heb je een bezorgabonnement, want de site is overbelast en ik word er al 2 dagen bij de laatste stap steeds uit gegooid.

Kun je niet op een andere manier aan wijn komen? Niet op pad en ook al helemaal geen wijn ..arme man hihi

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:23

imaudy schreef:
Als het virus natuurlijk ontstaan is dan krijg je natuurlijke selectie. Dat kan zijn voordelen hebben.

Als je het ok vindt om een heleboel mensen dood te laten gaan omdat dat 'de mensheid' zou versterken is het eugenetica. En geeft het echt heel veel doden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:27

Willempie is terug in het land, teruggekomen met een gewone lijnvlucht ipv het privévliegtuig op te roepen. Hij lijkt geleerd te hebben van zijn blunder.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:28

bigone schreef:
Willempie is terug in het land, teruggekomen met een gewone lijnvlucht ipv het privévliegtuig op te roepen. Hij lijkt geleerd te hebben van zijn blunder.

Kon ie gelijk even zijn vlieguren bijschrijven

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:35

bigone schreef:

Het is ook een blunder. Ik vraag mij af wat de invloed is geweest van de blunder van grappenhaus?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:37

Shadow0 schreef:
imaudy schreef:
Als het virus natuurlijk ontstaan is dan krijg je natuurlijke selectie. Dat kan zijn voordelen hebben.

Als je het ok vindt om een heleboel mensen dood te laten gaan omdat dat 'de mensheid' zou versterken is het eugenetica. En geeft het echt heel veel doden.

Ik vind het ook gevaarlijk om dit soort vergelijkingen te maken. Als Blussem een beetje natuurlijke selectie oke vindt wil dat niet zeggen dat ze de mensheid aan wil passen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:38

"Een beetje natuurlijke selectie" toepassen op de mensheid is eugenetica.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:40

Shadow0 schreef:
"Een beetje natuurlijke selectie" toepassen op de mensheid is eugenetica.

Waar zit bij corona de toepassing precies?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:40

Shadow0 schreef:
imaudy schreef:

Hmm, nee
Natuurlijke selectie is geen eugenetica.
De mens kan namelijk in dit geval niet weten wat er geselecteerd wordt, het is geen actieve selectie om specifieke ras krnmerken en heeft ook niets te maken met wat de mens zelf als genetisch sterk ziet.
Als je het eugenetica wil noemen dan pleegt de mensheid continue eugenetica in landen waar geen goede gezondheidszorg is.
Malaria selecteerd ook mensen op hun genetica, met bepaalde gebetische eigenschappen ben je minder vatbaar voor malaria. Helaas resulteerde 1 zo‘n malaria selectie tot een hogere incidentie van beta-thalasaemia. Die afwijking hebben bepaalde landen weer onder controle gekregen door genetic counseling, dat is wel gewoon keihard genetisch selecteren uit medisch oogpunt. Maar dat vind men blijkbaar acceptabel.

Nu wil ik op geen enkele manier iets met Blussum te doen hebben en ik verwerp de ideeen die hij/zij heeft, maar ik vind de term eugenetica in combinatie met een natuurlijk virus totaal misplaatst.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 17-10-20 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:41

bigone schreef:

Ik dacht dat dat niet kon wegens veiligheid. Maar zo of zo dit is toch veel beter dan zo'n heel groot toestel voor 5 personen laten vliegen ivm het klimaat.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 17-10-20 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:41

Waar gaaaat dit allemaal over..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:44

Loretta schreef:
bigone schreef:

Ik dacht dat dat niet kon wegens veiligheid. Maar zo of zo dit is toch veel beter dan zo'n heel groot toestel voor 5 personen laten vliegen ivm het klimaat.

Nou.... als je wel eens ziet hoeveel wij als particulieren bestellen... dan vraag ik mij echt af of wij niet de grootste vervuilers zijn....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:06

bigone schreef:

Afbeelding

Sorry....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:16

En weer is er een lange termijn schade bekend naast o.a. de vermoeidheid -O-
Zo‘n 13% van de patienten (vooral mannen) lijkt gehoorschade op te lopen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:26

Sizzle schreef:

Ja, eerst niet willen luisteren (naar de maatregelen) en dan niet kunnen luisteren. Bizar virus..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:29

imaudy schreef:
Sizzle schreef:

Ja, eerst niet willen luisteren (naar de maatregelen) en dan niet kunnen luisteren. Bizar virus..

Uhm zat mensen die Corona oplopen en zich wel aan de regels willen houden.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:32

imaudy schreef:
Sizzle schreef:

Pijnlijke opmerking voor mensen in de zorg werken of mensen die door moeten werken in vitale sectoren die het daardoor oplopen!