Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:30

Ik hoest chronisch en zit ook in de groep. Ik heb totaal geen behoefte om terrasjes te bezoeken. Zou wel graag ergens een hapje gaan eten maar ook dat doe ik niet. Liep laatst in de Bijenkorf en moest echt mijn hoest in houden tot het niet meer ging. Ik veronschuldigde me tegen een medewerker die me op dat moment hielp.
Moet zeggen ik het erg ongemakkelijk vind om in winkels of waar ook te zijn. Mensen kijken echt boos naar je als je hoestend je auto uit stapt. En dan ben je op een aardige afstand..
Zou toch treurig zijn als je omdat je oud, dik of dus chronisch hoest nergens meer welkom bent in de toekomst.

Morrie

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:45

en vergeet deze niet: 70+ géén bezoek thuis ontvangen en niet op bezoek gaan.....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:45

purny schreef:
SusanH schreef:
Zijn er al mensen die zich verdiept hebben in de corona wet? Wat ik er tot nu toe van gelezen heb vind ik het heel ver gaan en best wel eng. Dacht altijd in een vrij land te leven en hoop toch echt dat dat zo blijft.

Nee nog niet. Ik weet alleen dat de regels die nu gelden in een wet komen. Ik hoop echt niet dat de anderhalve meter voor een hele lange tijd gaat gelden

Dat die regels in een wet komen is niet het grootste probleem, het gaat om de gevolgen die dit gaat hebben voor ons allemaal: https://nos.nl/artikel/2336696-nieuwe-c ... itiek.html. Zie kritiek van oa de orde van advocaten, vereniging van Nederlandse gemeenten etc.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:47

Morrie schreef:
en vergeet deze niet: 70+ géén bezoek thuis ontvangen en niet op bezoek gaan.....

Hoe zit het dan met mensen die 70+ zijn en werken? In mijn familie zijn er veschillende mensen 70+ en nog full-time aan het werk. In Belgie is dat blijkbaar (nog) geen probleem.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:36

Morrie schreef:

Thuiswonend wel

Die coronawet snap ik niet zo... het is niet zo dat wat in die wet staat de rest van je leven geldt. Maar indien nodig zijn maatregelen makkelijker en sneller te treffen, toch?
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 09-06-20 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:37

Ook een manier om te voorkomen dat mensen naar een verzorgingstehuis gaan of willen: het een defacto gevangenis maken...

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:29

Morrie schreef:
LadyMadonna schreef:
Klant van me is op een terras geweigerd omdat ze 70+ is :?

Dat is hier in de buurt ook zo. Ook dikkerds worden geweigerd. Wij proberen het niet eens.

Hoor van collega's dat ook zorgpersoneel niet erg welkom is op het terras of in een restaurant. Geen risicogroep, maar wordt blijkbaar wel als risico gezien.

LadyMadonna schreef:
Die coronawet snap ik niet zo... het is niet zo dat wat in die wet staat de rest van je leven geldt. Maar indien nodig zijn maatregelen makkelijker en sneller te treffen, toch?

Die wet lijkt me vooral wat overhaast opgesteld, met onvoldoende bewustzijn van de details en van alle gevolgen. Maar op zich goed dat hij zo naar buiten komt, want het zet ons democratisch stelsel wel mooi 'aan'. Hopelijk overtuigend genoeg voor idereen die het idee heeft dat we de afgelopen maanden in een dictatuur leefden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:35

Zorgpersoneel snap ik dan weer ergens wel, omdat die zelf meer besmettingsrisico vormen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:40

Sheran schreef:
Zorgpersoneel snap ik dan weer ergens wel, omdat die zelf meer besmettingsrisico vormen.

Heb je daar een bron bij?
Het verbaast mij nl juist hoe weinig uitbraken er in teams zijn hier, terwijl we werkzaamheden doen waarbij we vaak geen afstand kunnen houden van elkaar en van patiënten.
Daarnaast geldt de opening van de terrassen voor iedereen, toch?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:48

Astorga schreef:
Die wet lijkt me vooral wat overhaast opgesteld, met onvoldoende bewustzijn van de details en van alle gevolgen.

Zeg maar de samenvatting van Hugo de Jonge...

(Dat klinkt nogal persoonlijk en flauw. Maar hij is inmiddels wel heel vaak betrokken bij die dingen, waarbij hij zomaar wat roept zonder dat het doordacht of kloppend is... Dat geldt voor het hele beleid, maar ook voor heel veel details van dat beleid, en de afgelopen dagen ben ik me echt kapot aan het ergeren over het gebrek aan interesse en kennis waarmee het datalek wordt behandeld....)

Citaat:
Maar op zich goed dat hij zo naar buiten komt, want het zet ons democratisch stelsel wel mooi 'aan'. Hopelijk overtuigend genoeg voor idereen die het idee heeft dat we de afgelopen maanden in een dictatuur leefden.

Hmm. Ik zou eigenlijk liever hebben dat we niet steeds op de oplettendheid van mensen hoeven te vertrouwen: er worden vaker gewoon echt slechte wetten geschreven. Niet alleen in de zin van dat ze slechte dingen doen, maar ook dat belangrijke dingen onzorgvuldig zijn uitgewerkt en dat er geen interesse lijkt te zijn geweest om echt na te gaan waar het over gaat. Ook hier: dit is toch geen wet die uitstraalt recht te doen aan onze democratie en grondwet?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:57

Astorga schreef:
Sheran schreef:

Het verbaast mij nl juist hoe weinig uitbraken er in teams zijn hier, terwijl we werkzaamheden doen waarbij we vaak geen afstand kunnen houden van elkaar en van patiënten.

Als zorgpersoneel met COVID-patiënten werkt is de kans op besmetting toch wel iets groter dan bij een 'normaal' persoon.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:08

Het inschatten van gezondheidsrisico's door horecamedewerkers ipv een (goed! onafhankelijk!) team van wetenschappers in de zorg lijkt me... vreemd.
Waar we hadden kunnen kiezen voor wat meer onderlinge verbondenheid wordt nu juist verdeeldheid veroorzaakt?

(Maar horeca: op deze manier heb ik niet zoveel zin om mijn geld uit te geven, of op bezoek te komen ofzo. Dus misschien ook niet helemaal handig.)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:19

Anderhalvemeeuwter....
:')

Afbeelding

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:37

Haha, netjes wachten op zijn gebakken visje!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:52

Sheran schreef:
Astorga schreef:

Als zorgpersoneel met COVID-patiënten werkt is de kans op besmetting toch wel iets groter dan bij een 'normaal' persoon.

De zorgverleners die ik ken die besmet zijn geraakt werkten niet op COVID-afdelingen. De PBM daar lijkt dus voldoende te beschermen. Patiënten/bewoners die tijdens opname COVID-besmettelijk bleken/werden en dus in eerste instantie onbeschermd werden benaderd blijken een groter risico.
Het voordeel wat veel zorgverleners hebben is dat zij wel weten hoe je handen moet wassen/desinfecteren en hoe je bijv met handschoenen of mondmaskers om moet gaan. Denk daardoor dat je haast eerder voordeel hebt van je professie als ik het vergelijk met de mensen die ik in de supermarkt tegenkom.

LadyMadonna schreef:
Anderhalvemeeuwter....

[ [url=m/vBqbvF.jpg]Afbeelding[/url] ]

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:57

Haha die meeuw :')

Ik maak me idd zorgen om de haast waarmee de wet erdoor moet. Er staan volgens experts dingen in die regelrecht ingaan tegen de democratie. Dat moeten we niet willen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 23:10

Geniaal die meeuw!!! :D

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 00:09

Aww die meeuw, ik geef ze ook wel eens stukje vis :D

Morgen D-day voor Femke Halsema :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:15

imaudy schreef:
Aww die meeuw, ik geef ze ook wel eens stukje vis :D

Morgen D-day voor Femke Halsema :=

Nee hoor, Halsema heeft een extern bureau ingeschakeld om de boel te onderzoeken. Zolang dat loopt schoppen ze haar er niet uit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:16

Bij de viswinkel op de hoek staat elke dag dezelfde meeuw. Meeuwen hebben een soort radar dat ze weten waar het eten te halen valt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:17

Het mag wat kosten daar in Amsterdam.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:30

Ik kan artikel niet meer kunnen vinden. Maar was bericht dat 11 zorgverleners overleden waren van de 17.000 die besmet waren. Of maar 0,064%
Echt waar hebben we het over. De kans dat je onder een auto komt is haast groter.

Edit:
Gevonden
https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... RB&ampcf=1

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:53

Shadow0 schreef:
(Maar horeca: op deze manier heb ik niet zoveel zin om mijn geld uit te geven, of op bezoek te komen ofzo. Dus misschien ook niet helemaal handig.)

Precies dit! Er is toch geen bal meer aan als je eerst bij binnenkomst vragen moet beantwoorden omtrent je gezondheid. Of dat ze je temperatuur scannen. Ik vind het allemaal erg overdreven worden. Ergens lekker spontaan ontspannen een biertje gaan drinken is niet meer zoals vroeger.

Het klopt ook van geen kant, je kan wel met z’n allen op een kluitje in een vliegtuig maar in een touringcar weer niet..je mag met 5000 man protesteren maar met maar 2 man in de auto..
pietje krijgt steun en Jantje kan naar z’n centen fluiten en failiet gaan...
Het is allemaal met 2 maten meten en ik begin het een grote kwats te vinden!
Dan nog het bericht dat er in het begin van de uitbraak WEL genoeg getest kon worden maar er velen op de plank bleven liggen en dit veel laberatoria hun wenkbrauwen deed fronsen.. sloeg bij mij helemaal de plank mis! Er had heel wat zorg personeel getest kunnen worden en er hadden heel wat minder slachtoffers geweest. (Bron; 2 vandaag gisteravond)

Ik snap wel dat er heel wat mensen hun twijfels hebben bij het hele Corona gebeuren.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:55

tienus63 schreef:

Dit is verder heel normaal dat zulke dingen onderzocht worden door een extern bureau.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:59

lenaa_tje schreef:
tienus63 schreef:

Dit is verder heel normaal dat zulke dingen onderzocht worden door een extern bureau.

Imo hadden ze het niet zo uit de klauwen moeten laten lopen met het aantal aanwezigen.
Als ze eerder op de rem had getrapt, had ze de kosten kunnen besparen.