Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:SusanH schreef:Zijn er al mensen die zich verdiept hebben in de corona wet? Wat ik er tot nu toe van gelezen heb vind ik het heel ver gaan en best wel eng. Dacht altijd in een vrij land te leven en hoop toch echt dat dat zo blijft.
Nee nog niet. Ik weet alleen dat de regels die nu gelden in een wet komen. Ik hoop echt niet dat de anderhalve meter voor een hele lange tijd gaat gelden
Morrie schreef:en vergeet deze niet: 70+ géén bezoek thuis ontvangen en niet op bezoek gaan.....
Morrie schreef:LadyMadonna schreef:Klant van me is op een terras geweigerd omdat ze 70+ is
Dat is hier in de buurt ook zo. Ook dikkerds worden geweigerd. Wij proberen het niet eens.
LadyMadonna schreef:Die coronawet snap ik niet zo... het is niet zo dat wat in die wet staat de rest van je leven geldt. Maar indien nodig zijn maatregelen makkelijker en sneller te treffen, toch?
Sheran schreef:Zorgpersoneel snap ik dan weer ergens wel, omdat die zelf meer besmettingsrisico vormen.
Astorga schreef:Die wet lijkt me vooral wat overhaast opgesteld, met onvoldoende bewustzijn van de details en van alle gevolgen.
Citaat:Maar op zich goed dat hij zo naar buiten komt, want het zet ons democratisch stelsel wel mooi 'aan'. Hopelijk overtuigend genoeg voor idereen die het idee heeft dat we de afgelopen maanden in een dictatuur leefden.
Astorga schreef:Sheran schreef:Zorgpersoneel snap ik dan weer ergens wel, omdat die zelf meer besmettingsrisico vormen.
Heb je daar een bron bij?
Het verbaast mij nl juist hoe weinig uitbraken er in teams zijn hier, terwijl we werkzaamheden doen waarbij we vaak geen afstand kunnen houden van elkaar en van patiënten.
Daarnaast geldt de opening van de terrassen voor iedereen, toch?
Sheran schreef:Astorga schreef:Heb je daar een bron bij?
Het verbaast mij nl juist hoe weinig uitbraken er in teams zijn hier, terwijl we werkzaamheden doen waarbij we vaak geen afstand kunnen houden van elkaar en van patiënten.
Daarnaast geldt de opening van de terrassen voor iedereen, toch?
Als zorgpersoneel met COVID-patiënten werkt is de kans op besmetting toch wel iets groter dan bij een 'normaal' persoon.
LadyMadonna schreef:Anderhalvemeeuwter....
![]()
[ [url=m/vBqbvF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Shadow0 schreef:(Maar horeca: op deze manier heb ik niet zoveel zin om mijn geld uit te geven, of op bezoek te komen ofzo. Dus misschien ook niet helemaal handig.)
lenaa_tje schreef:tienus63 schreef:Het mag wat kosten daar in Amsterdam.
Dit is verder heel normaal dat zulke dingen onderzocht worden door een extern bureau.